Miten naiselle sopisi lajiksi motocross?

PauliinaV

Jos on 167cm pitkä, niin voiko yleensä eden kuvitella ajavansa crossipyörällä ja jos, niin minkä kokoisella?
Ja toinen mikä arveluttaa on sen lajin vaarallisuus.
Onko varusteet kehittyneet kuinka, ovatko ne nykyään turvallisia jos sattuu vahinkoja?
olen sen verran katsellut netistä että ainakin polvisuojia nykyään sellaisia nivel-mallisia.
Onko olemassa sellaista haarniskaa, joka suojaisi koko kehon kaatumisessa?
Kiitos jo etukäteen kaikista asiallisista vastauksista.

37

5135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tumppi_1982

      Eilen tuli JIM TV:ltä juttu nais endurokuskeista ja hyvin tuo näytti sujuvan. Eli ei muuta kuin piikkistä (125cc) crossia ostamaan ja rohkeasti radalle.
      Ja paljonhan ne varusteet auttavat mutta ei ne ihmeitä tee. Mutta yleensä jos varusteet on kunnossa ja vaikka kurvissa kaatuu niin selviää mustelmalla, eikä yleensä käy mitenkään (koputtaa puuta).
      Haarniskaa myydään, siis sellaista jossa on (aikahuono)rintapanssari, selkäsuoja, tukivyö, sekä kyynärsuojat. Sen lisäksi sitten vielä mm polvisuojat, kypärä sekä ehdottomasti saappaat ja niskasuojakin on hyvä olla olemassa.
      Polvitukia on markkinoilla ja itsekin niitä harkitsin, mutta hintalapun nähtyäni luovuin ajatuksesta.

      • Tumppi...

        Ootsäki tollanen äijämulkero. Ei sen mitään piikistä kannata ensalkuun hankkia, vaan kakspuolikas . Se antaa enemmän anteeksi jos ei vielä hallitse ajoa tiukoissa mutkissa jne.

        Eli tyttö-aloittelijalle: hanki 250cc nelitahtinen ja harjoittele sillä, se on anteeksiantava, eikä sinulla tarvitse aina olla oikea vaide silmässä, voti näin keskittyä ajamisen harjoitteluun... se Piikki (125cc) on tarkka siitä että sinulla on oikea vaihde oikeassa tilanteessa, eli se on vaativampi.

        Tytöt mukaan vaan! Ei tää oo vaan miesten laji, naiset on hallinneet tätä lajia muualla maailmassa hyvin ja kauan. Nyt vois suomalaisetkin mimmit näyttää että osaavat!


      • Tumppi_1982
        Tumppi... kirjoitti:

        Ootsäki tollanen äijämulkero. Ei sen mitään piikistä kannata ensalkuun hankkia, vaan kakspuolikas . Se antaa enemmän anteeksi jos ei vielä hallitse ajoa tiukoissa mutkissa jne.

        Eli tyttö-aloittelijalle: hanki 250cc nelitahtinen ja harjoittele sillä, se on anteeksiantava, eikä sinulla tarvitse aina olla oikea vaide silmässä, voti näin keskittyä ajamisen harjoitteluun... se Piikki (125cc) on tarkka siitä että sinulla on oikea vaihde oikeassa tilanteessa, eli se on vaativampi.

        Tytöt mukaan vaan! Ei tää oo vaan miesten laji, naiset on hallinneet tätä lajia muualla maailmassa hyvin ja kauan. Nyt vois suomalaisetkin mimmit näyttää että osaavat!

        Kieltämättä piikki on tarkka vaihteestaan ja alatehoa ei juuri ole. Siinä suhteessa pikkunelari sekä 250cc 2t ovat parempia. Mutta piikin etu on keveys. Itselläni on muuataman vuoden vanha pikkunelari ja 250cc 2t. Ja kun koitin kaverin piikkiä, niin en aina löytänyt tai ehtinyt laittamaan sopivaa vaihdetta, (tosin siihen varmasti tottuu), mutta piikki oli kuin polkupyörää veisi. Tuntui että pyörä painaa vahemmän kuin riisuttu PV.


      • hallitsee
        Tumppi... kirjoitti:

        Ootsäki tollanen äijämulkero. Ei sen mitään piikistä kannata ensalkuun hankkia, vaan kakspuolikas . Se antaa enemmän anteeksi jos ei vielä hallitse ajoa tiukoissa mutkissa jne.

        Eli tyttö-aloittelijalle: hanki 250cc nelitahtinen ja harjoittele sillä, se on anteeksiantava, eikä sinulla tarvitse aina olla oikea vaide silmässä, voti näin keskittyä ajamisen harjoitteluun... se Piikki (125cc) on tarkka siitä että sinulla on oikea vaihde oikeassa tilanteessa, eli se on vaativampi.

        Tytöt mukaan vaan! Ei tää oo vaan miesten laji, naiset on hallinneet tätä lajia muualla maailmassa hyvin ja kauan. Nyt vois suomalaisetkin mimmit näyttää että osaavat!

        tätä lajia?... ja miehet on parhaita synnyttäjiä?

        Nelitahtista ei voi suositella kenellekkään. Hyvin on porukka saatu aivopestyä, ei tartte firmojen enää panostaa propagandaan, porukka tekee sen jo itse. Tekis mieli heittää tähän ne perusjutut, mutta sen varmaan tekee mielellään joku muukin.

        200cc oranssi pyörä jalkojen väliin, ja kantoja kierteleen. Tuolle pyörällä ajaa niin "äijämulkero" kuin tytöntyllerökin. Ja on helppo ajaa; ei niin tarkka vaihteesta kuin piikki, ei niin repivä kuin puolikas - just siltä väliltä = bueno!


      • ölkjasdf
        Tumppi... kirjoitti:

        Ootsäki tollanen äijämulkero. Ei sen mitään piikistä kannata ensalkuun hankkia, vaan kakspuolikas . Se antaa enemmän anteeksi jos ei vielä hallitse ajoa tiukoissa mutkissa jne.

        Eli tyttö-aloittelijalle: hanki 250cc nelitahtinen ja harjoittele sillä, se on anteeksiantava, eikä sinulla tarvitse aina olla oikea vaide silmässä, voti näin keskittyä ajamisen harjoitteluun... se Piikki (125cc) on tarkka siitä että sinulla on oikea vaihde oikeassa tilanteessa, eli se on vaativampi.

        Tytöt mukaan vaan! Ei tää oo vaan miesten laji, naiset on hallinneet tätä lajia muualla maailmassa hyvin ja kauan. Nyt vois suomalaisetkin mimmit näyttää että osaavat!

        pienelle ihmiselle pieni pyörä. Ei se vaihteiden sotkeminen niin vaikeata voi olla, kun siihen oppii. Mutta mitäs minä tiedän.


      • PERKELE YZ 125
        Tumppi... kirjoitti:

        Ootsäki tollanen äijämulkero. Ei sen mitään piikistä kannata ensalkuun hankkia, vaan kakspuolikas . Se antaa enemmän anteeksi jos ei vielä hallitse ajoa tiukoissa mutkissa jne.

        Eli tyttö-aloittelijalle: hanki 250cc nelitahtinen ja harjoittele sillä, se on anteeksiantava, eikä sinulla tarvitse aina olla oikea vaide silmässä, voti näin keskittyä ajamisen harjoitteluun... se Piikki (125cc) on tarkka siitä että sinulla on oikea vaihde oikeassa tilanteessa, eli se on vaativampi.

        Tytöt mukaan vaan! Ei tää oo vaan miesten laji, naiset on hallinneet tätä lajia muualla maailmassa hyvin ja kauan. Nyt vois suomalaisetkin mimmit näyttää että osaavat!

        Mutta tulevaisuutta miettien 125 opettaa oikeasti AJAMAAN niin sitten kun jos siirtyy 250 4t niin osaa hallita myös sen hyvin


    • Oulun suunnalta (lestad.)

      ..olisi parempi, että tällainen harrastus jätetään miehille. Olisihan se ennen kuulumatonta, jos hameväki ajaisi krossipyörällä! Kuka lapsia huolehtisi sillä välin? :o

      • s`elli-noora

        jaahas...minä harrastan crossia! ei se kuulu vaan miehille! olen harrastanut crossia 11 vuotiaasta lähtien, olen nyt 15. eikä mitään ongelmia ole ikinä ollut. ajan 125cc, ja pyörä kulkee hyvin, joten naiset ja tytöt ajamaan vaan!


      • Le stadin cross

        harrastele sinä vaan niitä sukulaisias ja muita pikkupoikia niiku teillä lestad o näköjää tapana.
        olisi parempi jos jättäisit nämä tietokonehommatki vähä vähemmälle kun on niin kovaa syntiä teidän piireissä.
        kerran olin suviseuroissa ja jestas sentään kun sain kuulla olevani syntinen. oli pippalot kuin suuret hautajaiset.


    • Daamibanaani

      Aloitin itse crossin/enduron tänä kesänä. Aiemmin en ole moottoripyörällä edes ajanut....
      Haarniskani on sellainen takkimalli jossa olka-, kyynär-, selkä-ja rintapanssari yhdessä kokonaisuudessa. Toimii hyvin, pysyy kaikki suojat paikallaan vaikka kaatuisi vähän kovempaakin...Olen heittänyt kuperkeikkaa pyrälläni sekä metsässä että radoilla...ja olen vielä ihan yhtenä palana. Tämä on aivan superhauskaa! Tule ihmeessä mukaan.
      Ensi kesänä alkaa naisten oma kilpasarja crossissa jos kiinnostaa kilpaileminen, ja naisten omat crossi/enduro www-sivut ovat nyt työn alla...
      Minulla ei ollut ketään kaveria/miestä/poikaystävää/sukulaista joka harrastaisi crossia tai enduroa mutta kun rohkeasti menee mukaan apua saa kyllä.

      • minä kans

        joo elikkäs mäki oon tällänen lyhyt (160cm) tyttö, huomenna meinasin tällasen 250cc nelitahti kiinanihmeen ostaa. korkee on ku mikä, ei maasta yletä edes pitämään pystyssä, mut sisulla se menee... :)
        saas nähä sitten mihin asti riittää.
        hieman mietityttää olisko pitäny hommata 200cc nelari... toivon mukaan ei tuu virheostosta.
        sitte jos innostuu lajista ihan kilpatasolla ni pitää ostaa ihan merkkipyörä. mutta se on sen ajan murhe sitten. :)


    • Mopoilijatyttö

      Minuakin kiinnostais ajaa motocrossia tai supermotoa... en vain tiedä miten aloittai lajin. Onko näitä ratoja miten paljon? maksaako radan käyttö? millainen pyörä pitäis olla? (käykö vaikkapa vanhempi, eli joku -90 luvun kawazaki, vai pitääkö ostaa uusi?) millaiset kilpasarjat on? onko jossain treenejä lajissa? itse olen siis 16v tyttö. Voiko tollainen kilpapiikki olla semmoinen, millä vois ajaa tielläkin? vai haittaako, että tiellä pitää olla tehot rajoitettu.

      Voiko tässä iässä aloittaa miten helposti? Tasapainoa uskoisin kehittyneen yhden hevosvoiman kulkupelien (eli hevosten) kanssa, ja tiellä ajo on hallussa... olen vajaa 170cm.

      • yamaha yz 125

        kyllähän noita ratoja on ympäri suomea vaikka kuinka monta (netistä löytyy semmoinen johon on kirjattu kaikki radat kartalle) ja s-motoa ainakin täällä päin harrastetaan mikro-auto radalla ja sitten hiekka osuuksia motocross radalla. ekaksi pyöräksi tosiaan kannattaa ostaa jokin käytetty mutta sitten jos innostus lisääntyy kannattaa tietenkin vaihtaa uudempaan. kilpasarjoja on aika laidasta laitaan mutta niitä sun kannattaa kattoo vaikka sml kotisivuilta (jos se on vielä edes aiheellista) ja et tietenkään saa ajaa tielä crossipyörällä!! tietenkin eri asia nämä valkokilpi endurot.


    • CR250
    • roikkuukin

      Molemmissa on etunsa.... piikkinen ja pikkunelari. On oma asia kummalle annat enemmän painoarvoa... koneen luonteelle vai pyörän painolle. Ehdotan, että mietit millaisessa maastossa aiot ajaa ja tee sen mukaan päätös. Kokeilet sitten molempia vaihtoehtoja ja tee päätös. Helppoajoisella koneella on helpompi ajaa, mut kaatumisen jälkeen kevyempi pyörä on kevyempi nostaakin :)

      • Mopoilijatyttö

        Pitää vertailla eri vaihtoehtoja :) Paljonko siis pikkunelarissa on kuutioita? Nelitahti = nelari? Itsellä nämä crossimopotermit hukassa... Missä hintaluokassa noi on? Olisiko toivoa löytää katukäyttöönkin sopiva piikki, jolla vois metsissä ajella silti kunnolla? Kevyempi myörä tuntuis ehkä meikäläiselle myös helpommalta ohjailla?


      • nelari,
        Mopoilijatyttö kirjoitti:

        Pitää vertailla eri vaihtoehtoja :) Paljonko siis pikkunelarissa on kuutioita? Nelitahti = nelari? Itsellä nämä crossimopotermit hukassa... Missä hintaluokassa noi on? Olisiko toivoa löytää katukäyttöönkin sopiva piikki, jolla vois metsissä ajella silti kunnolla? Kevyempi myörä tuntuis ehkä meikäläiselle myös helpommalta ohjailla?

        on nelitahti. Kannattaa sijoittaa kunnon pyörään, käytetyn pyörän arvo ei juurikaan laske vaikka muutaman vuoden päästä päättäisitkin luopua harrastuksesta. Kiinan ihmeitä en suosittele katsomaankaan vaikka uutenakin ovat halpoja. Esim nettimotosta löytyy hondalta150 ja 250kuutioisia crosseja, suzukilta ja yamahalta 125 ja 250kuutioisia. Hinnat 1500-3000e

        Katukäyttöön soveltuvalla piikillä ei oikein hyvin metsässä tai radalla ajella.


      • ktm = kevyt työntää metsässä
        nelari, kirjoitti:

        on nelitahti. Kannattaa sijoittaa kunnon pyörään, käytetyn pyörän arvo ei juurikaan laske vaikka muutaman vuoden päästä päättäisitkin luopua harrastuksesta. Kiinan ihmeitä en suosittele katsomaankaan vaikka uutenakin ovat halpoja. Esim nettimotosta löytyy hondalta150 ja 250kuutioisia crosseja, suzukilta ja yamahalta 125 ja 250kuutioisia. Hinnat 1500-3000e

        Katukäyttöön soveltuvalla piikillä ei oikein hyvin metsässä tai radalla ajella.

        voi vallan mainiosti ajaa crossia / enskaa 200 cm 2-tahti kotari kuulostaa hyvältä. on myös olemmas yksi tosi lyhyt naiskuski se on vain 158 cm pitkä. arvaako kukaan ketä tarkoitan ;))


      • YZ250R
        ktm = kevyt työntää metsässä kirjoitti:

        voi vallan mainiosti ajaa crossia / enskaa 200 cm 2-tahti kotari kuulostaa hyvältä. on myös olemmas yksi tosi lyhyt naiskuski se on vain 158 cm pitkä. arvaako kukaan ketä tarkoitan ;))

        ...itse suosittelen ensimmäiseksi 2-tahtia, toisaalta 4-tahti on ehkä "nautinnollisempi" ajettava. Ajossa pyörän luonteissa on eroja ja itse pidän 2-tahtista vähän räväkämpänä vehkeenä 4T koneeseen verrattuna.

        Jos itsellä on vähänkään intoa rassata pyörää, niin 2-tahtisen hankintaan puoltaa huoltojen helppous. Esim. koko koneen huolto (laakerointia myöten) on aloittelijankin mahdollista suorittaa.


      • Mopoilijatyttö
        YZ250R kirjoitti:

        ...itse suosittelen ensimmäiseksi 2-tahtia, toisaalta 4-tahti on ehkä "nautinnollisempi" ajettava. Ajossa pyörän luonteissa on eroja ja itse pidän 2-tahtista vähän räväkämpänä vehkeenä 4T koneeseen verrattuna.

        Jos itsellä on vähänkään intoa rassata pyörää, niin 2-tahtisen hankintaan puoltaa huoltojen helppous. Esim. koko koneen huolto (laakerointia myöten) on aloittelijankin mahdollista suorittaa.

        Mitenkäs Kawasaki KX sopisi? paljonko eri kuutioisissa tonmallisissa on istumakorkeudet?


      • cz
        Mopoilijatyttö kirjoitti:

        Mitenkäs Kawasaki KX sopisi? paljonko eri kuutioisissa tonmallisissa on istumakorkeudet?

        kawasakihan sopii.väri on vihree.menee violetin ja pinkin kanssa aika hyvin!valkoset saappaat.se istumakorkeus menis sillai että:alle 160cm=85cm2 yli 160cm=125cm2 jasillai.tarkemmat korkeudet saat valmistajien sivuilta.pyöriä voi laskea vaihtamalla löysemmät jouset ja pudottamalla keulaa.myöskin matalampia satuloita on saatavilla.hakeudu paikkakuntasi moottorikerhon tapahtumiin ,saat apua kaikessa mikä askarruttaa..


      • jeesopashfnpasgv
        ktm = kevyt työntää metsässä kirjoitti:

        voi vallan mainiosti ajaa crossia / enskaa 200 cm 2-tahti kotari kuulostaa hyvältä. on myös olemmas yksi tosi lyhyt naiskuski se on vain 158 cm pitkä. arvaako kukaan ketä tarkoitan ;))

        RIA VIRTANEN ! ihan sika hyvä kuski !


      • hondasti metässä
        ktm = kevyt työntää metsässä kirjoitti:

        voi vallan mainiosti ajaa crossia / enskaa 200 cm 2-tahti kotari kuulostaa hyvältä. on myös olemmas yksi tosi lyhyt naiskuski se on vain 158 cm pitkä. arvaako kukaan ketä tarkoitan ;))

        sirkkua tarkoitat ja jos tarkoitat niin siinä on sellanen rasvasormi jonka kotisivuja ( sirkun enduro sivut ) muistaakseni kannattaa vilkasta jos kaipaa pyörän viritykseen/muuhun räveltämiseen vinkkejä..
        ite vakoillut sieltä vinkkejä useempaan otteeseen ja joka ikinen kerta ihmetellen samaa että onpa joku viittiny tehä palveluksen ja jakaa tietonsa meille muillekin ilmaiseksi.... ja on muuten ko ihminen perehtynyt aiheeseen enduro vähän enemmän kuin paljon.. kiitos hänelle siitä.


      • honda 2t metässä
        YZ250R kirjoitti:

        ...itse suosittelen ensimmäiseksi 2-tahtia, toisaalta 4-tahti on ehkä "nautinnollisempi" ajettava. Ajossa pyörän luonteissa on eroja ja itse pidän 2-tahtista vähän räväkämpänä vehkeenä 4T koneeseen verrattuna.

        Jos itsellä on vähänkään intoa rassata pyörää, niin 2-tahtisen hankintaan puoltaa huoltojen helppous. Esim. koko koneen huolto (laakerointia myöten) on aloittelijankin mahdollista suorittaa.

        samaa mieltä,ei kannata ensipyöräks hankkii nelaria,liian monimutkane räveltää. ite tein virheen ja hankin ensi nelarin ja nyt on hankittu 2t vehe ja konerempan tein,kaiken vaihdoin. kummastelin että miten vähän liikkuvaa osaa on 2t moottorissa verraten 4t moottoriin. ja on muuten helpompi huoltaa toi 2t vehe.
        harmittaa vain se vääntökäyrän epätasaisuus. muuta vikaa ei ookkaa...


    • mun mielestä

      125cc 2t
      kevyt
      helpompi ajaa
      huolto vapaa

      -vaihteen tarkkuus
      -alaväännöt

      250cc 4t
      vääntää
      hyvä endurossa

      -painava
      -alottelijalle vaikea

      • mags

        hei piikissä on sellanen ruiskukartan vaihto tsydeemi, jolla saa piikin kulkemaan enemmän nelarimmin. tai silleen, vaikee selittää.


    • KawaKawa

      Veli on ajanu about 10vuotta crossia mut lopetti pari kuukautta sitte ku selässä todettii välilevyn pullistuma. Ja ite sitä kautta ny noin puol vuotta oon halunnu ruveta harrastaa crossia, vaikutuksia varmaa siitä ku oon ollu jokaises kisas mukana. ja oon kyl välil aina ajanu jonku harjotuksissa olevan mun ikäsen pojan pyörällä ihan vaa kokeilun ja huvin vuoks. Ja enpä usko etteikö mulla taidot siihen riittäis : D koska sitä crossista höpöttämistä on saanu kuulla melkee joka pv. mut aika kallisha harrastus toi crossi on ;< pyörä varusteet auto/tai muu missä sitä kuljettais. ja ku sellaselle autolle ei oo oikee tilaa ku kerrostalos äitin kanssa nykyää kahestaa asutaa. Lopetin 8vuotta kestäneen tanssi uran koska ei ollu enää motiiveja siihe. mut se olis ainaki sellane harrastus mitä monet tytöt ei harrasta, en ainakaa tunne yhtä ainuttakaa : D ite oon täl hetkel 15v. tuntuu et monet kavereista on ns "prinsessoja", ku niillä on aina sellaset nilkkurit tai muut tälläset saappaat ja sit joku löysä paita ja sellaset farkut missä on korkee vyötärö. ja ite hiihtelen Adidaksen tai Niken kengis : D mut ei tosissaan crossi oo vaa miesten laji, eikä sitä tietäääkseni oo mihikää kirjotettu nii ettei naisetki sais harrastaa. mut taitaaa tää jäähä vaa unelmas, entiä, kaikkee voi tapahtuu (:

    • Iso nelari = helpoin

      Varmasti ap on jo päätöksensä tehnyt, mutta kirjoitan muille saman kysymyksen kanssa painiville:

      Kannattaa varmaan muutama ajokerta ajaa esim. kerhon lainapyörällä, ettei käy niin, että kaliin pyörän hankittuasi et koekaan lajia omaksesi.

      Jos kipinä kestää, oman pyörän hankinta voi olla ajankohtainen.

      Iso nelari on helpoin, koska ei ole niin kranttu vaihteista. Painoa jokunen kilo enemmän, mutta se on pyörien päällä.

    • TH5-6 fracture

      täällä taitaa moni motocross asiantuntija vastailla ketjun alottajan kysymyksiin kattomatta yhtään minä vuonna on kysymykset kysytty.

      tarkkaavaisuutta pyydän,sitä siellä radallakin tarvitaan, muuten käy niinkuin mulle....enään ei kilparadalle ole loukkaantumisen takia asiaa

    • gagganaama.

      Hyvä Pauliina V.ittu, motocross on kuint tehty naisille. menoa riittää niin että v.ittu repeää !

    • Karziyz250f

      harrastan ite kans motcrossia oon 14 ja mul on 250 cc 09 vuode yamppi oon ajanu 5 vuotiaast asti ja voin sanoo et nelaril on helpompi ajaa ku piikkisel mulla oli 125 tm mutta en osannu kierroksia oikee kunnol käyttää suosittelen 4tahtia :)))

    • nimimerki

      vieläkö vois naine alotella lajia näin kolmenkymmenen ikävuoden hujakoilla vai hajooko luut?

      • enska.,.,.,.,.

        Voi kyllä,miksi ei voisi?
        Jos ei ole jokin ostepenisroosi tai jokin muu.
        Ei muutakuin ajamaan,tekosyyt on tekosyitä ja ne usein estää ajamisen ja kaiken muun.

        Ikäisilleni naisille tuo onkin ihanne laji,suosittelen todellakin enemmän kuin televison katselua.
        Vaatii kuntoa ja taitoa,kumpikin kehittyy jos vain haluaa.


    • motoristityttö

      En ainakaan löytäny viestiä missä kukaan olis tähän kysymykseen vastannu, joten nyt ihan tosissaan:

      Voiko tähän lajiin saada jotain opetusta? Siis jotain ihan ammattitaitosta, ei mitään sellasta että "no ota yhteyttä johonkin ketä sitä harrastelee ja kysy että voisko se antaa pari vinkkiä."
      Oon siis 19v. tyttö ja harkitsemassa motocrossin harrastamisen alottamista. Ongelma on vaan se, ettei millään uskaltais vaan ottaa pyörän mukaan, mennä radalle ja alkaa ajaa. Oon kyllä ihan katumoottoripyörällä ajellu ennenkin, mutta kai tossakin tarvii jotain omia niksejä osata, ettei tyyliin katkase selkäänsä siksi että alastulotekniikka on ihan väärä, tai jotain vastaavaa?
      Enpä ainakaan löytänyt omalta paikkakunnaltani opetusta kuin junioreille. Ei oikeen tässä iässä kehtaisi kuitenkaan ihan pikkulasten kanssa mennä opettelemaan ajotaitoja :P

    • hmmnnmnmnm......

      Oot varmaan aika söpö?:)

    • Moro

      Hei mie oon ite 14v tyttö lapista ja oon miettinyt motocrossin aloittamista. Harrastan tällä hetkellä ratsastusta, mutta nuo mopot ja koneet on aina kiinnostanut minua. :) Asun siis isäni kanssa joka tietää paljon huolto hommista ja semmosista (aina minua opettamassa). Kannattaako minun aloittaa motocross ??(ja minulla olisi rata tuossa jonkun matkan päässä) Jos aloittaisin ajamisen niin millä minun kannattaisi aloittaa saan siis noin vuoden päästä mopokortin ja samaan syssyyn traktorikortin. :)

    • noora8

      Olen 22v nainen kouvolasta ja olen harrastanut kohta vuoden crossia/enduroa
      itselläni 250 4tahti hyvin kulkee ja täytyy olla rohkeutta vaan eikä pelätä pyötää :) pyörä menee sinne minne kuski haluaa :) itselläni maksoi varusteet 450e ja pyörän ostin 1000e. että kukaan ei voi sanoa etteikö tytöt voisi harrastaa tätä lajia.TYTÖT KUNNIAAN JA RADALLE AJAMAA VAAN ;) mieheni opetti minut tähän harrastukseen ja sytyit samantien ja enkä vahtaisi tätä harrastusta mihinkään,itse olen aika vähillä haavereilla päässyt enimmäkseen mustelmia sielä sun täälä :P

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 140
      4001
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      110
      3619
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2555
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1513
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe