Moi kaikki,
mulla on viikkoja 6 4. Koko raskausajan on ollut alaselkä (ristiselkä) enemmän tai vähemmän kipeä, välillä kovaakin jomotusta ettei oikein jaksaisi seisoa / istua. Osaako kukaan sanoa, voiko tällainen olla normaalia? paljon on puhetta vatsakivuista ja vihlonnoista, mutta voiko normaaliin alkuraskauteen kuulua myös selkäkivut?? (tiedän että se on normaalia loppuraskaudesta, mutta entä näin alussa.) mitään vuotoa tms mulla ei ole. muuten on ollut normaaleja raskausoireita (pahoinvointia, turvonneet rinnat).
mulla on ollut yksi keskenmeno (rv 11) tänä vuonna, olisi tosi kova paikka jos tällä kerralla tulee ongelmia... keskenmenon yhteydesssä mulla ei ollut mitään ennakoivia kipuja.
selkäkipuja alkuraskaudessa?
3
527
Vastaukset
- en huolestuisi
Kyllä ne alaselkäkivutkin voivat olla ihan normaaleja. Itsellä oli alaselkä/ristiselkä kipeä aina tonne viikolle 7 ...ja sitten se helpotti. Eli sinuna en huolestuisi.
- Jo helpotti
Minulla tuli tänään kuluneeksi 7 viikkoa viimeisten kuukautisten alkamisesta ja alaselkäkivut alkoi jo ennenkun seuraavien menkkojen olis pitäny alkaa. Luulinkin niitä ensin tavallisiksi kuukautisia ennakoiviksi kivuiksi, ihmettelin vaan kun oli poikkeuksellisen voimakkaita. Vielä viime viikolla selkä oireili, mutta nyt tuntuu kivut hävinneen. Saa nähdä, mitä seuraavaksi on luvassa. Välillä paleli, sitten pissatti koko ajan, seuraavaksi oli tissit kipeenä. Pahoinvointia ei onneks vielä ole ollut kun ihan vähän ja toivottavasti ei tulekaan. Koitan syödä jotain pientä parin tunnin välein. Mutta onnea odotukseen!
- Huhtikuu -08
Mulla raskausviikkoja 11 5 ja alaselkäkipuja ollut jo n.kaksi viikkoa.Selkää jomottaa seistessä/vihloo pakaroihin ja kauan ei pysty istumaankaan kun väsyy/jomottaa.Vähän kyllä huolestuttaa mut onneksi on torstaina ultra :).Kävin tänään työpaikkalääkärillä ja sain(työpaikka kustantaa) hierontakertoja että sais vähän ehkäistyä tulevaa siis kun tua vatsa alkaa kasvaa :) Lääkäri totesi että mulla nivelet löysät joka on todettu aikasemminkin ja raskaudessa ne varsinkin "löystyvät".Ja itse ajattelin et jos selkä olisi "jumissa" ja tua hieronta auttaisi :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k363795Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet511724- 731379
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen751211Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille1751096Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911051- 84945
Olisit ollut niin
Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua41836Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?49791- 39760