YLIPAINO JA RASKAUS

vauvakuume

Hei
onko ketään joka on tullu raskaaksi vaikka painaisi näin paljon kuin minä.Painoa on tiettävästi lähemmäs 160kg ja toiveissa olisi vauva mut tuleeko sitä raskaaksi näin painavana?.Kaikki sanonu ettei voi tulla mutta onko näin?

-vauvakuume-

89

17230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajattelemattomien viesteistä.

      Jos oikeasti haaveilet vauvasta, yritä ensin edes vähän laihduttaa, koska raskauden aikana voi tuolla painollasi tulla suuria vaikeuksia itsellesi ja sikiölle. Älä missään tapauksessa jätä haavettasi ja sulla on oikeus lapseen niinkuin muillakin, mutta menes ensin lääkärin juttusille. Hyvää jatkoa.

      • lihavien syöttämiä lihavia

        Meillä on jo maa täynnä lihavien syöttämiä lihavia Suomalaisia lapsia, joiden vaarallisin ympäristö on koti.
        koti.onJoka päivä te haette

        Antakaa jälkeläisillenne mahdollisuuus terveelliseen elämään, kunnon ruokaan ja oikeaan liikuntaan. Lakatkaa typerykset jo kuskaamiset ja syöpöttelyjen järjestelyt.

        Rikollista touhua ei pidä kenenkään sietää.


      • xägä
        lihavien syöttämiä lihavia kirjoitti:

        Meillä on jo maa täynnä lihavien syöttämiä lihavia Suomalaisia lapsia, joiden vaarallisin ympäristö on koti.
        koti.onJoka päivä te haette

        Antakaa jälkeläisillenne mahdollisuuus terveelliseen elämään, kunnon ruokaan ja oikeaan liikuntaan. Lakatkaa typerykset jo kuskaamiset ja syöpöttelyjen järjestelyt.

        Rikollista touhua ei pidä kenenkään sietää.

        Kyllä on jollain vaikeata hyväksyä lihavat ihmiset. Mutta ei ne hoikatkaan aina niin terveitä ole mitä itse luulevat.
        Itse olen 40v. ja meinaan hankkiutua raskaaksi ensi vuonna ja painoakin löytyy 160kg, että päivitelkää ja yökkikää ihan rauhassa.
        Ja tosiaan olen vielä ensi synnyttäjä.


      • hgf.
        xägä kirjoitti:

        Kyllä on jollain vaikeata hyväksyä lihavat ihmiset. Mutta ei ne hoikatkaan aina niin terveitä ole mitä itse luulevat.
        Itse olen 40v. ja meinaan hankkiutua raskaaksi ensi vuonna ja painoakin löytyy 160kg, että päivitelkää ja yökkikää ihan rauhassa.
        Ja tosiaan olen vielä ensi synnyttäjä.

        Jos nyt ihan tosissasi olet, niin yritä hyvä ihminen edes vähän laihduttaa ennen raskautta. Ihan oman ja mahdollisen tulevan lapsen terveyttä ajatellen.


      • mssn
        xägä kirjoitti:

        Kyllä on jollain vaikeata hyväksyä lihavat ihmiset. Mutta ei ne hoikatkaan aina niin terveitä ole mitä itse luulevat.
        Itse olen 40v. ja meinaan hankkiutua raskaaksi ensi vuonna ja painoakin löytyy 160kg, että päivitelkää ja yökkikää ihan rauhassa.
        Ja tosiaan olen vielä ensi synnyttäjä.

        voe. En usko että tulet raskaaksi kovinkaan helposti tuolla painolla ja iällä. Paha yhdistelmä.
        Onnea yrittämiseen kuitenkin. Siinä saattaa painokin pudota kun tiiviisti "panet parasta" ;))


      • lyllyllyy
        xägä kirjoitti:

        Kyllä on jollain vaikeata hyväksyä lihavat ihmiset. Mutta ei ne hoikatkaan aina niin terveitä ole mitä itse luulevat.
        Itse olen 40v. ja meinaan hankkiutua raskaaksi ensi vuonna ja painoakin löytyy 160kg, että päivitelkää ja yökkikää ihan rauhassa.
        Ja tosiaan olen vielä ensi synnyttäjä.

        No sinä se ajattelet tulevan lapsesi parasta! Loistavat lähtökohdat elämään, nelikymppisen sairaalloisen lihavan äidin esikoisena... Otapa selvää terveysriskeistä ja mieti sitten uudestaan. Miettiessäs voisit tiputtaa seitsemisenkymmentä kiloa.

        Ja ihan uteliaisuuttani kysyn vielä senkin että kuka haluaa harrastaa seksiä 160kiloisen vuoren kanssa? Luultavasti toinen samanlainen, mutta onko se fyysisesti mahdollista?


      • ????????????????????
        xägä kirjoitti:

        Kyllä on jollain vaikeata hyväksyä lihavat ihmiset. Mutta ei ne hoikatkaan aina niin terveitä ole mitä itse luulevat.
        Itse olen 40v. ja meinaan hankkiutua raskaaksi ensi vuonna ja painoakin löytyy 160kg, että päivitelkää ja yökkikää ihan rauhassa.
        Ja tosiaan olen vielä ensi synnyttäjä.

        No olis kiva tietää et onnistuko edes raskaaksi tulo ja jos niin oliko lopputulos terve?


      • Rami Pussinen
        xägä kirjoitti:

        Kyllä on jollain vaikeata hyväksyä lihavat ihmiset. Mutta ei ne hoikatkaan aina niin terveitä ole mitä itse luulevat.
        Itse olen 40v. ja meinaan hankkiutua raskaaksi ensi vuonna ja painoakin löytyy 160kg, että päivitelkää ja yökkikää ihan rauhassa.
        Ja tosiaan olen vielä ensi synnyttäjä.

        Että olet kyllä kovilla sitten kun synnytät, mutta itsepähän tiedät mitä olet tekemässä. Minä olen 27v. mies ja hoikka kylläkin, mutten kuitekaan luiseva. Jotta silleesä. Onnea lapsen tekoon!


      • njoooooh
        Rami Pussinen kirjoitti:

        Että olet kyllä kovilla sitten kun synnytät, mutta itsepähän tiedät mitä olet tekemässä. Minä olen 27v. mies ja hoikka kylläkin, mutten kuitekaan luiseva. Jotta silleesä. Onnea lapsen tekoon!

        Ja olet myös synnyttänyt?;) Ollut kovilla?;) Miksi mies seuraa tällasta ketjua???


      • Hoitsu vaan
        lyllyllyy kirjoitti:

        No sinä se ajattelet tulevan lapsesi parasta! Loistavat lähtökohdat elämään, nelikymppisen sairaalloisen lihavan äidin esikoisena... Otapa selvää terveysriskeistä ja mieti sitten uudestaan. Miettiessäs voisit tiputtaa seitsemisenkymmentä kiloa.

        Ja ihan uteliaisuuttani kysyn vielä senkin että kuka haluaa harrastaa seksiä 160kiloisen vuoren kanssa? Luultavasti toinen samanlainen, mutta onko se fyysisesti mahdollista?

        En usko että olet 160kg olen nähnyt livenä 160kg , sairaalan teholla.
        erikoisleveäsänky, naisen joka poimussa pahanlaatuista ihottumaa,
        ja kun tarvittiin ampulanssia piti tilata erikois auto josta poistettu
        kaikki turha, 4 miestä nostamaan nainen joka ei voinut maata aivan selällään koska läskit olisivat painaneet keuhkot kasaan .
        kuoli liikalihavuuden aihuttamiin sairauksiin 45v
        eli,ÄLÄ viitsi puhuu puppua että muka voisit viellä synnyttää.


      • Liia-Niia
        Hoitsu vaan kirjoitti:

        En usko että olet 160kg olen nähnyt livenä 160kg , sairaalan teholla.
        erikoisleveäsänky, naisen joka poimussa pahanlaatuista ihottumaa,
        ja kun tarvittiin ampulanssia piti tilata erikois auto josta poistettu
        kaikki turha, 4 miestä nostamaan nainen joka ei voinut maata aivan selällään koska läskit olisivat painaneet keuhkot kasaan .
        kuoli liikalihavuuden aihuttamiin sairauksiin 45v
        eli,ÄLÄ viitsi puhuu puppua että muka voisit viellä synnyttää.

        Mikä "hoitsu vaan" kirjoittaa noin huonosti ja täysin ilman eettistä näkemystä? Taidat olla osastolla joku apuhoitajan assari.
        Hävettää.


      • mammuttimammatti
        Hoitsu vaan kirjoitti:

        En usko että olet 160kg olen nähnyt livenä 160kg , sairaalan teholla.
        erikoisleveäsänky, naisen joka poimussa pahanlaatuista ihottumaa,
        ja kun tarvittiin ampulanssia piti tilata erikois auto josta poistettu
        kaikki turha, 4 miestä nostamaan nainen joka ei voinut maata aivan selällään koska läskit olisivat painaneet keuhkot kasaan .
        kuoli liikalihavuuden aihuttamiin sairauksiin 45v
        eli,ÄLÄ viitsi puhuu puppua että muka voisit viellä synnyttää.

        Taitaa "hoitsu" olla ns. valehoitsu? Ei noin tietämätön ja asiaton voi olla koulujaan käynyt.
        Itse ole aina ollut lihava ja esikoistani aloin odottaa kolmekymppisenä noin 120 kg painavana. Kaksi vuotta esikoisen jälkeen syntyi toinen lapseni ja painoin silloin noin 30 kg enemmän. Molemmat ovat aina olleet terveitä ja normaaleja lapsia. Nyt he ovat aikuisia ja minä edelleen lihava 56 vuotias. Pelkkää hötyä taisi olla omasta lihavuudestani lapsille koska ruokavalioon on aina tullut kiinnitettyä enemmän huomiota kuin normipainoisissa piireissä.
        Tyttäreni on perinyt minun geenini ja on herkästi lihova mutta kun ruokavalioon kiinnitettiin ajoissa huomiota oikealla tavalla, kuuntelematta ulkopuolisten ohjeita, hän on nyt normaalipainoinen aikuinen.
        Pojallakin on taipumus lihoa koska armeija-aikana kun päivittäin oli perunaa ja kastiketta ruokana hän lihoi kuusi kiloa puolen vuoden aikana.
        Lapset ovat parasta mitä olen koskaan saanut aikaiseksi elämässäni. En ikinä kadu että heidät saatoin alulle, synnytin ja kasvatin.


    • 8++

      Älä masennu, vaikka saitkin huonoa komenttia. Sinuna hakeutuisin ihan énsimmäiseksi lääkäriin keskustelemaan asiasta. Todennäköisesti lääkäri suosittelee sinulle jonkimoista painonpudotusta ennen kuin yritätä raskautta. Vaikka vauvakuume on kova, niin jos vaikka vielä vuodenkin yrität sinnitellä ja tiputtaa kiloja pois, niin todennäköisesti raskaaksi tuleminen onnistuu helpommin eikä siihen liity niin suuria terveydellisiä riskejä.

      Ja on totta että suuri ylipaino voi estää raskaaksi tulemisen joko kokonaan tai ainakin vaikeuttaa sitä. Tiedän erään naisen, joka oli isokokoinen eikä raskaaksi tuleminen onnistunut millään. Tämä nainen laihdutti itsensä lähes normaalipainoiseksi (n. 25 kg) ja tuli raskaaksi melko pian. Mutta tässä vain yksi esimerkki.

      Tsemppiä! Kyllä sä onnistut.

    • Reetta^

      Olen suunnilleen samanpainoinen kuin sinä ja meillä on lapsi yrityksessä tällä hetkellä. Tarkkailen samalla koko ajan painoani ja koko ajan se on laskusuunnassa. Olen varautunut siihen, että raskaaksi olisi vaikea tulla lihavuuden takia. Siksikin tuo laihdutuskuuri koko ajan päällä.

      Olen jutellut asiasta lääkärin kanssa ennen kuin uskalsin aloittaa yrittämään ja hän oli sitä mieltä että koska olen täysin perusterve ihminen ei näe syytä miksen voisi yrittää saada lapsia. Riskejähän ja komplikaatioita on ihan normaalipainoisillakin raskauteen liittyvissä asioissa. Eräs toinen lääkäri jonka kanssa asiasta keskustelin sanoi että ylipaino voi aiheuttaa kuukautishäiriöitä ja näin ollen ovulaatiota ei välttämättä tapahdu. Olen myös keskustellut asiasta ystävieni kanssa ja kuullut, että minua lihavammatkin ovat saaneet lapsia.

      Toki minua pelottaa iso painoni ja siitä mahdollisesti aiheutuvat hankaluudet. En pidä kiirettä vauvan saamisen kanssa vaan ensisijaisesti ajattelen terveellisempiä elämäntapoja. Ammatiltani olen lastenhoitaja ja koska työskentelen 1-3 vuotiaiden lasten kanssa päivittäin en pelkää sitä ettenkö jaksaisi juosta heidän perässään ja lapset joutuisivat auton alle siitä hyvästä niin kuin joku asiasta mainitsi.

      Ehkä näin ylipainoiset ihmiset pitäisi steriloida joidenkin mielestä, mutta toistaiseksi sellaista käytäntöä ei ole. Tätä menoa jos lihavien ihmisten halventaminen ja halveksiminen jatkuu eiköhän joskus maailman aikaan vielä siinäkin pisteessä olla. Ihmisarvoa kun alkaa olla vaikea tuntea.

      • YLIPAINO JA RASKAUS

        itsellä myös koko ajan painon pudotus menossa ja ei lääkäritkään ole vastaan vaikka haluttaisiin tehdä lapsi,sen ne sano et voi olla vaikeampaa tulla raskaaksi mutta ei kieltäny yrittämästä.vaikkakin painoa paljon olen itsekki myös hyvin liikkuva ihminen ei se paino mua estä liikkumasta tiedän jopa moniaki joilla huonompi kunto kuin mulla.seksikin sujuu vallan mainiosti vaikkaki monet sitä ehkä epäileekin.


      • YLIPAINO JA RASKAUS
        YLIPAINO JA RASKAUS kirjoitti:

        itsellä myös koko ajan painon pudotus menossa ja ei lääkäritkään ole vastaan vaikka haluttaisiin tehdä lapsi,sen ne sano et voi olla vaikeampaa tulla raskaaksi mutta ei kieltäny yrittämästä.vaikkakin painoa paljon olen itsekki myös hyvin liikkuva ihminen ei se paino mua estä liikkumasta tiedän jopa moniaki joilla huonompi kunto kuin mulla.seksikin sujuu vallan mainiosti vaikkaki monet sitä ehkä epäileekin.

        ootteko sitten kauan yrittäny lasta?


      • Reetta^
        YLIPAINO JA RASKAUS kirjoitti:

        ootteko sitten kauan yrittäny lasta?

        Muutaman kuukauden. Pillerit aiheuttivat kuukautisten poisjäännin ja kun lopetin ehkäisyn ne eivät enää alkaneetkaan eli olen kärsinyt hormoonihäiriöistä tässä jo hyvän aikaa ja jota nyt aletaan lääkkeillä hoitamaan. Tutkimuksissa olen käynyt ja missään ei ole löytynyt mitään vikaa.

        Joo eihän me seksiin pystytä jos sitä seksielämää edes olisi. Tää palsta on täynnä kaikenlaisia ihme käsityksiä ja yleistyksiä.


      • YLIPAINO JA RASKAUS
        Reetta^ kirjoitti:

        Muutaman kuukauden. Pillerit aiheuttivat kuukautisten poisjäännin ja kun lopetin ehkäisyn ne eivät enää alkaneetkaan eli olen kärsinyt hormoonihäiriöistä tässä jo hyvän aikaa ja jota nyt aletaan lääkkeillä hoitamaan. Tutkimuksissa olen käynyt ja missään ei ole löytynyt mitään vikaa.

        Joo eihän me seksiin pystytä jos sitä seksielämää edes olisi. Tää palsta on täynnä kaikenlaisia ihme käsityksiä ja yleistyksiä.

        itse en oo syöny pillereitä et ei olla käytetty minkäänlaista ehkäsyä mut ei olla viety loppuun asti nyt sit viikko sitten alettiin tehdä loppuun asti ja ku vauvaa halunnu jo vuosia niin aattelin et onkohan edes aihetta haaveilla näin tukevana.mut kiva tietää et muitaki yrittäjiä.toivottvasti tärppää


      • YLIPAINO JA RASKAUS
        YLIPAINO JA RASKAUS kirjoitti:

        itse en oo syöny pillereitä et ei olla käytetty minkäänlaista ehkäsyä mut ei olla viety loppuun asti nyt sit viikko sitten alettiin tehdä loppuun asti ja ku vauvaa halunnu jo vuosia niin aattelin et onkohan edes aihetta haaveilla näin tukevana.mut kiva tietää et muitaki yrittäjiä.toivottvasti tärppää

        mulla on myös hormoonihäiriö mut lääkäri sano mulle et se korjaantuisi e-pillereillä tai sit ku tulen raskaaksi.mulla taas on toisinpäin et vuotaa vähän liiankin usein.


      • onnellinen mutta jännittynyt
        YLIPAINO JA RASKAUS kirjoitti:

        itse en oo syöny pillereitä et ei olla käytetty minkäänlaista ehkäsyä mut ei olla viety loppuun asti nyt sit viikko sitten alettiin tehdä loppuun asti ja ku vauvaa halunnu jo vuosia niin aattelin et onkohan edes aihetta haaveilla näin tukevana.mut kiva tietää et muitaki yrittäjiä.toivottvasti tärppää

        Onnistuu raskaaksi tuleminen meiltä suuremmiltakin. Minulla painoa 136kg ja olen nyt alkuvaiheessa raskaana. Ilman ehkäisyä olimme joitakin kuukausia.

        Vauva on toivottu ja olen siitä iloinen, mutta tottakai jännittää miten raskausaika sujuu näillä kiloilla. Ja tietenkin se, että kaikki menisi hyvin eikä raskaus keskeydy.

        En kuitenkaan halua painon nousevan raskausaikana yhtään, päinvastoin se saisi tulla alaspäin. Rajut laihdutukset on kiellettyjä odotusaikana, mutta nyt on tosi hyvä motivaatio pysytellä terveellisellä ruokavaliolla.


      • onnellinen äiti
        onnellinen mutta jännittynyt kirjoitti:

        Onnistuu raskaaksi tuleminen meiltä suuremmiltakin. Minulla painoa 136kg ja olen nyt alkuvaiheessa raskaana. Ilman ehkäisyä olimme joitakin kuukausia.

        Vauva on toivottu ja olen siitä iloinen, mutta tottakai jännittää miten raskausaika sujuu näillä kiloilla. Ja tietenkin se, että kaikki menisi hyvin eikä raskaus keskeydy.

        En kuitenkaan halua painon nousevan raskausaikana yhtään, päinvastoin se saisi tulla alaspäin. Rajut laihdutukset on kiellettyjä odotusaikana, mutta nyt on tosi hyvä motivaatio pysytellä terveellisellä ruokavaliolla.

        mielenkiintoinen keskustelu.
        kokemuksen äänellä voin sanoa, että lapsen saa myös lihavat.
        painoa 132kg, pituutta 163 kun aloin odottamaan lasta. yritettiin 4 kk-keskenmeno, 3 kk päätä raskaaksi - tytö synty viikoilla 30 0. syynä ei ollut lihavuus vaan kohdunkaulan heikkous ja lääkärin välinpitämättömyys.
        raskauden aikana paino putos 12 kg, ikävä kyllä tulivat samantein takas...

        tsemppiä yrittäjille!!!!!


      • mummomammanen

        Minä en halvenna enkä halveksi lihavia ihmisiä, mutta ihmettelen ihan vilpittömästi miksi ihmeessä nuoret kauniit ihmiset päästävät itsensä niin kamaliin mittoihin? Miksi eivät pidä itsestään huolta?


    • ma`ma

      Hei:)

      Itselläni on kaksi jo murrosiässä olevaa lasta, sain heidät ylipainoisena, satakiloisena äippänä. Nyt olen jälleen raskaana: tämä on neljäs raskauteni ja takana kaksi synnytystä ja yksi keskenmeno. Olen edelleen ylipainoinen, lihoin synnytysten jälkeen 130kiloiseksi. Nyt painoa on 111kg. Laihdutin vuoden aikana itseäni tulevaa raskautta ajatellen syömällä vähemmän, eli pienennin annoskokoja, sekä rupesin liikkumaan enemmän. On totta, että kun laihduttaa kympin tai kaksi, on paremmat mahdollisuudet tulla raskaaksi. Mikä tietenkään estää yrittämästä aiemmin. Mutta pitää tietää myös ne riskit, miten ylipaino vaikuttaa raskauteen ja kuinka raskaus vaikuttaa sinuun, kun elopainoa on paljon. Mutta nythän sinulla on hyvä motivaattori myös olemassa:) -vauva! Älä lopeta haaveilua, älä lopeta yrittämistä! Helppoa se ei ole ja takapakkia tulee, mutta se, mikä ei tapa- se vahvistaa! Lykkyä tykö:)

      • irmeliw

        Hei mitähän viestiketjun aloittelijalle kuuluu? Itse olen kans reilusti ylipainoinen ja haaveissa olisi lapsi. Pillerit olen lopettanut ja nyt koitetaan saada kuukautiskiertoa järjestykseen. Teroluttia olen joutunut syömään kun kierto on niin sekasi pillereiden lopettettua. Ekat kuukautiset tuli vasta ja uusi terolutkuuri pitää vielä syödä. Tarkoituksena tässä olisi aloittaa elämämuutosta. Liikuntaa enemmän ja ravintoon muutoksia. Jotenkin mulla on sellanen olo et mulla ei ole oikeutta tulla raskaaksi kun olen näin lihava. Pelottaa koko ajatus et miten lääkärit, neuvola ym suhtautuun isoon äitiin...

        Kokemuksia!


      • minja.t
        irmeliw kirjoitti:

        Hei mitähän viestiketjun aloittelijalle kuuluu? Itse olen kans reilusti ylipainoinen ja haaveissa olisi lapsi. Pillerit olen lopettanut ja nyt koitetaan saada kuukautiskiertoa järjestykseen. Teroluttia olen joutunut syömään kun kierto on niin sekasi pillereiden lopettettua. Ekat kuukautiset tuli vasta ja uusi terolutkuuri pitää vielä syödä. Tarkoituksena tässä olisi aloittaa elämämuutosta. Liikuntaa enemmän ja ravintoon muutoksia. Jotenkin mulla on sellanen olo et mulla ei ole oikeutta tulla raskaaksi kun olen näin lihava. Pelottaa koko ajatus et miten lääkärit, neuvola ym suhtautuun isoon äitiin...

        Kokemuksia!

        Meilläkin olis irmeliw vauva haaveissa, toivottavasti näillä kiloilla se saatais. Olen kyllä kovin koittanut laihduttaa, mutta tuntuu ettei siitä mitään tule. Aina kuun kuukautiset jää pois niin elättelee toivoa, että nyt on tärpännyt, mutta ei. Sen pettymyksen jälkeen alkaa aina kaiken makean syöminen. Taidan syödä suruuni :( Meillä yli vuosi yritystä takana, ehkä vielä joskus. Kyllä alkoi taas itkettää kun katsoi vaakaan ja näki ne numerot :( Kovasti onnea teille yritykseen, toivottavasti onnistaa. Jos haluat mietteitä jakaa niin kirjottele. [email protected]


    • äiteenä

      olen 120-kiloinen ja aion laihduttaa 80-kiloiseksi ennen kuin ryhdymme yrittämään kolmatta lastamme. Johan alkoi motivaatiota löytymään laihdutukseen, kun on jo nyt aivan kauhea vauvakuume :) itse en terveydellisistä syistä (nytkin verenpainetta) uskalla yrittää lasta ennen kuin paino normaali.

      • simboo87

        moikka. mulla on jo 3 tytär joka on maailman ihanin  


      • h
        simboo87 kirjoitti:

        moikka. mulla on jo 3 tytär joka on maailman ihanin  

        Mulla BMI 39.. Painoa on siis tasan 100kg ja pituutta 161cm ja raskaana olen, raskaus on tosin vielä alussa (rv 6) että kyllä me läskitkin tullaan raskaaksi.
        Minulla kaikki läski vielä mahassa ja sitähän riittää. Tässä toki pelottaa nauvolaan meno kun tietää sen paasaamisen määrän jo mutta kun on läski niin on.


      • afsdgjiljgdfhzx
        h kirjoitti:

        Mulla BMI 39.. Painoa on siis tasan 100kg ja pituutta 161cm ja raskaana olen, raskaus on tosin vielä alussa (rv 6) että kyllä me läskitkin tullaan raskaaksi.
        Minulla kaikki läski vielä mahassa ja sitähän riittää. Tässä toki pelottaa nauvolaan meno kun tietää sen paasaamisen määrän jo mutta kun on läski niin on.

        "mutta kun on läski niin on. " Ja tuolla asenteella läskinä pysytkin. Mikäs siinä jos viihtyy nahoissaan, oma valintahan se kuitenkin on.


      • vauvan puolesta
        h kirjoitti:

        Mulla BMI 39.. Painoa on siis tasan 100kg ja pituutta 161cm ja raskaana olen, raskaus on tosin vielä alussa (rv 6) että kyllä me läskitkin tullaan raskaaksi.
        Minulla kaikki läski vielä mahassa ja sitähän riittää. Tässä toki pelottaa nauvolaan meno kun tietää sen paasaamisen määrän jo mutta kun on läski niin on.

        On aivan eri asia olla satakiloinen kuin sata kuusikymmentä kiloinen. Siinä on yksi ihminen liikaa. Aloittaja kantaa kokoistani naista siis jatkuvasti mukanaan.

        Aloittajan paino on niin valtava, että alatiesynnytys on poissuljettu. Sektio on taas hyvin suuri riski, koska vatsanpeiteet ovat niin paksut. Ylipäänsä koko raskauteen liittyy suuria riskejä noin lihavalla.

        Kyllä tuosta ainakin nelisenkymmentä kiloa on saatava pois ennen kuin kannattaa lähteä yrittämään. Tuskin noin lihava tulee edes raskaaksi, hormonitoiminnan täytyy olla jotenkin sekaisin. Luonto suojaa lasta syntymästä sairaalle ihmiselle ja hyvä niin.


      • hyvä huomio

        Kaksi metriä pitkä?

        80 kg on silloin normaalipainosi


      • Randoll
        vauvan puolesta kirjoitti:

        On aivan eri asia olla satakiloinen kuin sata kuusikymmentä kiloinen. Siinä on yksi ihminen liikaa. Aloittaja kantaa kokoistani naista siis jatkuvasti mukanaan.

        Aloittajan paino on niin valtava, että alatiesynnytys on poissuljettu. Sektio on taas hyvin suuri riski, koska vatsanpeiteet ovat niin paksut. Ylipäänsä koko raskauteen liittyy suuria riskejä noin lihavalla.

        Kyllä tuosta ainakin nelisenkymmentä kiloa on saatava pois ennen kuin kannattaa lähteä yrittämään. Tuskin noin lihava tulee edes raskaaksi, hormonitoiminnan täytyy olla jotenkin sekaisin. Luonto suojaa lasta syntymästä sairaalle ihmiselle ja hyvä niin.

        Voi mahdoton mitä jeesustelua!!!
        Luuletko olevasi joku parempikin ihminen??
        Kas kummaa synnytin terveen tyttären viime vuonna ja alatiesynnytyksen kautta.
        Painoa on 150kg Lopettakaa lässytys.
        Kaikki onnistuu... mutta näitä jeesustelijoita on maailma täynnä.
        Ja kaikki tietäviä paskoja.
        Tsemppiä kaikille "ylipainoisille sisarille"


      • huuha
        vauvan puolesta kirjoitti:

        On aivan eri asia olla satakiloinen kuin sata kuusikymmentä kiloinen. Siinä on yksi ihminen liikaa. Aloittaja kantaa kokoistani naista siis jatkuvasti mukanaan.

        Aloittajan paino on niin valtava, että alatiesynnytys on poissuljettu. Sektio on taas hyvin suuri riski, koska vatsanpeiteet ovat niin paksut. Ylipäänsä koko raskauteen liittyy suuria riskejä noin lihavalla.

        Kyllä tuosta ainakin nelisenkymmentä kiloa on saatava pois ennen kuin kannattaa lähteä yrittämään. Tuskin noin lihava tulee edes raskaaksi, hormonitoiminnan täytyy olla jotenkin sekaisin. Luonto suojaa lasta syntymästä sairaalle ihmiselle ja hyvä niin.

        Kiitos neuvoista kaikkitietävä =)
        Olen siis läski, mielisairas ym...


      • 115/172
        vauvan puolesta kirjoitti:

        On aivan eri asia olla satakiloinen kuin sata kuusikymmentä kiloinen. Siinä on yksi ihminen liikaa. Aloittaja kantaa kokoistani naista siis jatkuvasti mukanaan.

        Aloittajan paino on niin valtava, että alatiesynnytys on poissuljettu. Sektio on taas hyvin suuri riski, koska vatsanpeiteet ovat niin paksut. Ylipäänsä koko raskauteen liittyy suuria riskejä noin lihavalla.

        Kyllä tuosta ainakin nelisenkymmentä kiloa on saatava pois ennen kuin kannattaa lähteä yrittämään. Tuskin noin lihava tulee edes raskaaksi, hormonitoiminnan täytyy olla jotenkin sekaisin. Luonto suojaa lasta syntymästä sairaalle ihmiselle ja hyvä niin.

        " Luonto suojaa lasta syntymästä sairaalle ihmiselle ja hyvä niin. " Miksi tämä luonto ei sitten suojaa lasta syntymästä sairaille alkoholisteille, narkkareille yms... jos kerta ylipaino on niin kauhea sairaus?

        Itse olen ensimmäistä kertaa raskaana ja painoa 115kg. Koen kuitenkin itseni parempana kasvuympäristönä lapselleni kuin jonkun narkkiäidin. Onhan minussa ainakin tilaa missä kasvaa :D


      • Kaikkea sitä on
        115/172 kirjoitti:

        " Luonto suojaa lasta syntymästä sairaalle ihmiselle ja hyvä niin. " Miksi tämä luonto ei sitten suojaa lasta syntymästä sairaille alkoholisteille, narkkareille yms... jos kerta ylipaino on niin kauhea sairaus?

        Itse olen ensimmäistä kertaa raskaana ja painoa 115kg. Koen kuitenkin itseni parempana kasvuympäristönä lapselleni kuin jonkun narkkiäidin. Onhan minussa ainakin tilaa missä kasvaa :D

        että kohtusi on jotenkin isompi, kun sitä ympäröi tuhti rasvakerros? Myös sisäelintesi ympärillä on kunnon rasvareunukset... saattaa kuule olla, että huonommin se lapsi siellä kehittyy ja saa huonommin happea, kun et tietenkään jaksa liikkua samalla tavoin kuin hoikka äiti. Mutta tuo 115 ei vielä nyt ole niin kamala paino. Täällä oli joitain megaläskejä, jotka suunnittelevat lapsen edun vastaisesti sinua 50 kiloa painavampina lasta.


      • LAIHDUTA LÄSKI!!!
        Randoll kirjoitti:

        Voi mahdoton mitä jeesustelua!!!
        Luuletko olevasi joku parempikin ihminen??
        Kas kummaa synnytin terveen tyttären viime vuonna ja alatiesynnytyksen kautta.
        Painoa on 150kg Lopettakaa lässytys.
        Kaikki onnistuu... mutta näitä jeesustelijoita on maailma täynnä.
        Ja kaikki tietäviä paskoja.
        Tsemppiä kaikille "ylipainoisille sisarille"

        Kas kummaa, vaikka sinä onnistuitkin muksun maailmaan pukkaamaan, se ei poista sitä faktaa että olet sairalloisen lihava. Ymmärrätkö että kantamasi ylipaino vastaa terveysriskiltään noin kahden tupakka-askin vetämistä päivittäin? Sinä voit nimitellä muita kaikkitietäviksi paskoiksi ja jeesustelijoiksi ihan vapaasti, mutta silti sinä tapat itseäsi syömällä. Tsemppiä vaan ylipainoisille sisarille, yrittäkää nyt edes äiteinä ryhdistäytyä. Miten meinasit pysyä taaperon perässä leikkipuistossa?


      • mä vaan
        h kirjoitti:

        Mulla BMI 39.. Painoa on siis tasan 100kg ja pituutta 161cm ja raskaana olen, raskaus on tosin vielä alussa (rv 6) että kyllä me läskitkin tullaan raskaaksi.
        Minulla kaikki läski vielä mahassa ja sitähän riittää. Tässä toki pelottaa nauvolaan meno kun tietää sen paasaamisen määrän jo mutta kun on läski niin on.

        Ei mulle ainakaan paasattu, riskit kerrottiin vaan. Olen lyhempi ja paksumpi sua. Kaikki raskaudet menny ok, seurata vaan pitää, ettei liho kamalasti...ekan aikana lihoin entisten läskien päälle 35kg, toisen aikana 13kg, kolamannen aikana 15kg. Väliin mahtuu sellasia 20kg painon pudotuksia, painon nousuja ja taas pudotuksia...


      • marsiina

        Ei lapset anhempiaan häpeä jos perheessä on rakkautta ja läheisyyttä. Itselläni ainakin enemmän pistää silmään nämä hienosto mammat, joilla tekotukka, tekoripset, tekokynnet, tekotissit, ja naamassa botoksia.....Ollaan sit niin mamia...
        Kyllä vain näin on, jotta minulle ei pistä lihavuus silmään pahana asiana äitiydessä. Ja neuvolantätinä sanon, että en ikinä sano painosta tai terveysasioista huomauttavaan sävyyn vaan yhdessä keskustellen. "Rupea laihduttamaan jo lapsesi tähden, ettei häpeäisi..." Voi jeesus miten ahdasmielisiä voi aikuiset olla. Aikuisilta lapset oppii käytöstapoja.
        Ja tästä päästäänkin sit myös aiheeseen kiusaaminen...minusta olisi mielenkiintoista nähdä ja kuulla kuinka aikuinen (Joka itse ollut koulukiusaaja) selittää omalle lapselleen miksi joku kiusaa. Tässä hyvä paikka miettiä, miks hemmetissä ihmiset tekee ni ku tekee? Ja mistä se malli lapsille tulee. Ei todellakaan lihavuus ole häpeän paikka. Käytös taas on !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mä ainakin häpeisin jos mun vanhemmat olisi aikoinaan olleet noin ahdasmielisiä ja opettaneet minut samoin. Onneksi eivät !


    • heltsuhh1985

      Kyllä sitä voi tulla, ihan yrittämättäkin. Katsoin mitä suuhuni laitoin raskausajalla ja sain terveen ihanan pojan. Ainut että jouduin maksahäiriön takia sairaalaan seurantaan ja arvojen noustessa, synnytys käynnistettiin raskausviikolla 39 6. Synnytys sujui helposti, tosin supistus kivut yllättivät, mutta epiduraali ja pudentaalipuudutus auttoivat. Bmi 45. Painoa tuli koko raskausaikana 9kg ja nyt on 12kg lähteny ( pitsuli 3kk). Onnea yritykseen ja älä stressaa asiasta, se saattaa vaikuttaa :)

    • Rami Pussinen

      Tosin synnytys voi noin lihavalle olla tavallista vaikeampi, mutta jos sulta onnistuu raskaus. Sitten onnistuu synnytyskin.

    • Mutta se käy ajan myötä sinulle hankalaksi.

    • Pohdiskelijanpoikane

      Toki voit tulla raskaaksi! Mutta todennäköisyyttä parantaisi painonpudotus, ja lisäksi ruokavalionmuutos ja sen myötä painonhallinta edistäisi terveellisempää raskautta ja turvallisempaa synnytystä, unohtamatta sitä miten hyvät tottumukset voitkaan lapsellesi opettaa kun itse pääset hommasta jyvälle :)

      Olen itse terveydenhoitaja, ja odottajia on nähty monenkokoisia. Sairaalloinen lihavuus ei tarkoita automaattisesti lapsettomuutta tai vaikeaa raskautta, mutta riskeille ei mitään voi. Olen itkenyt yhdessä raskauden aikana lapsensa menettäneen äidin kanssa, ja vaikka kohtukuoleman syy oli tuntematon eikä välttämättä liittynyt painoon mitenkään, tiedän tämän sairaalloisen lihavan äidin syyttävän itseään lopun ikänsä. Odottajan paino korreloi syntyvän lapsen painoon hänen ollessaan 30-vuotias, ja raskausdiabeteksellä voi olla hyvinkin kauaskantoisia vaikutuksia syntyvän lapsen terveyteen (kuten monella muullakin vaivalla painoon katsomatta, riskit ei ole lihavien yksinoikeus!).

      Painoin itse vielä viime syksynä 120kg, kun säikähdin tulleeni suunnittelematta raskaaksi. Lapsi olisi ollut enemmän kuin tervetullut vaikkei ollutkaan suunniteltu, mutta siitä hetkestä kun tajusin mahdollisuuden, tajusin myös, että sitten en enää tekisi valintojani vain itseäni varten. Minun vastuullani olisi se pieni ihmiselämä, joka kasvaisi sisälläni, ja kun raskaudesta ja synnytyksestä olisi selvitty, haluaisin jaksaa LEIKKIÄ ja TOUHUTA lapseni kanssa ja opettaa hänelle elintavat jotka tukisivat hänen terveyttään, jaksamistaan ja hyvinvointiaan - silloisten ranskis-suklaakakkulinjojeni sijaan. No, en ollut raskaana, mutta totesimme että asia olisi toivon mukaan pian ajankohtainen. Se oli aika voimaa antava ajatus. Kun paino oli alle 95kg, luovuimme ehkäisystä ja nyt seiskalla alkavan painon kanssa odottelen plussaa.

      En sano että "otat vaan itseäs niskasta kiinni" koska se ei ole niin yksinkertaista, tai väitä että sinun pitäisi olla hoikempi voidaksesi saada tai ansaitaksesi lapsia - ehei! Mutta mieti, olisiko tämä asia, josta itse saisit voimaa muuttaa suuntaa, JOS se on mitä haluat?

      Niin tai näin, toivottavasti saatte lapsen ja toivottavasti kaikki menee hyvin!

      • vauvahaaveilija

        Mulla neljä raskautta, joista yksi keskenmeno ja lisää halutaan pieniä:) Olen 34v. astmaatikko, raskausdiabeetikko, verenpaineella oirehtiva ja TOSI sairaalloisesti YLIPAINOINEN. Ettäkö ei olisi oikeutta tulla äidiksi? Jokaisella on oikeus tulla äidiksi, riskit on vaan tiedettävä! Ja niitä on KAIKILLA!!! :) On sitä kaikenlaisia kirjoittajia, vain "terkkari ja lihava"puhuu asiaa:) Itsekin olen kylläkin vain 10-15kg laihduttanut ennen jokaista raskautta,(enempää en malttanut pudottaa, vauvakuume aina ollut kova) jotta jaksan raskausajan toimia "normi"minän tyyliin. Nyt on lähtöpainoa enempi kuin ennen taas, mutta tarkoitus olisi taas laihduttaa se 10-15kg ja saada vauva. Mulla ei ole kuin kaksi vuotta aikaa enää yrittää lasta, viimeisintämme, ennen kuin saan laittaa vehkeeni narikkaan. En kerkee taas enempää painoo pudottaa kuitenkaan, joten lääkäri sanoi, että entinen määrä riittää:) Lääkäri sanoi viimeksi synnärillä niin. Eka raskaudesta on jo 15v, toka 11v, kolmas kaksi-kolme vuotta sitten (menehtyi), nyt vauva 11kk. Synnytys meni lääkäreiden ja itseni yllätykseksi taas kerran kuin kirjan mukaan, normaali alatiesynnytys vaikkakin olin ylipainoinen TODELLAKIN, so? Kaikki oli ok:) Lääkärien veikkaama 5kg vauva olikin 3800g ja 50cm pitkä, eli pienin kaikista lapsistani!:) Se oli tietty helppo synnytys, kun vauva tuli jo veljiensä jättämiltä isoilta urilta!:) Ja samalla onnittelin itseäni, olinhan onnistunut noudattamaan diabetesohjeita ja hoitamaan oikein itseni insuliineilla sairaalan ohjeiden mukaan. Kaikki on mahdollista, niin hyvässä kuin pahassa, jokainen puntaroi itse riskit ja kantaa oman osuutensa vastuusta, eli sit sitoutuu hoitamaan itteensä raskausaikana todellakin etenkin vauvan vuoksikin!!! Helppoa se ei ole, mutta mahdollista!!!


      • Pohdiskelijanpoikane

        Terkkari ja lihava miettii jälleen

        30. raskausviikko menossa, paino ei ole noussut raskausaikana vielä grammaakaan, ja ylipainoa oli raskauden alkaessa enää vähän. Eli painon osalta olen tehnyt enemmän kuin kukaan voisi toivoa. Ja täällä sitä maataan Trendelenburgin asennossa ennenaikaisen synnytyksen uhan alla... tällä hetkellä tilanne ei ole mitenkään akuutti, joten jaksaa hymyillä, mutta tämä tuntui minusta ihan hyvältä esimerkiltä siitä, että vaikka päällänsä seisoisi niin raskauden etenemistä ei voi omilla valinnoillaan aina päättää. Yrittämisestä otan silti pisteet ;)

        Olis kiva kuulla, onko muiden ylipainoisten yrittäjien yritys tuottanut tulosta...?


    • Jos lisääntymiskykysi on ihan ok.

    • pyllis

      Paskanpuhujia on maailma täynnä ja kaikki osaavia ja tietäviä, kuten tälläkin sivulla on havaittu. Voin antaa teille "luurangot" faktoja, itse sain ensimmäisen tyttäreni 43 vuotiaana, painoin silloin 165kg kun tulin raskaaksi, lihoin jopa 9kg raskausaikana, kukaan ei paasannut eikä halveksinut minua.
      En koe itseäni milläänlailla vanhaksi vaikka tytär on vanhana hankittu.
      Ihmiset olettavat että vain laihat ovat hyviä ja oikeanlaisia vanhempia, mutta jokainenhan saa luulla ihan miä haluaa. Haluan tsempata ylipainoisia äitejä, kaikki menee ihan hyvin, kun ei usko näitä kaikkia paskapuheita mitä täällä jauhetaan. Ai niin vaikka olin "tuplaläski" niin tulin raskaaksi aivan normaalilla tavalla ja en tiedä onko 3kk pitkä aika kun "läskistä" ja rasvakerroksesta on kysymys. Aivan alatietä syntyi. Koko raskausajan olin hyvässä kunnossa, verenpaine ok samoin sokeriarvot. Taitaa näitä laihoja käydä vaan kateeksi kun ovat huonommassa kunnossa kun me läskit.

      • LowSelfEsteem

        Ihan vaan tiedoksi, että itseäni harmittaa tällä hetkellä vanhempieni ylipaino. Ovat 55 vuotiaita, mutta kunto on molemmilla huonon puoleinen ylipainon ja liikkumattomuuden takia. Olisi kiva nähdä heidän pitävän huolta kunnostaan, jotta voisivat olla tässä maailmassa pidempään.
        Minua kiusattiin 15-vuotiaaksi koulussa ylipainoni takia. Syytän lapsuuden ylipainosta vanhempiani. 16-vuotiaani painoni onneksi alkoi tippua, mutta traumat ja huono itsetunto ovat taakkana varmasti lopun ikääni.
        Syö itse mitä lystäät, mutta ÄLÄ lihota lastasi. Pistä muksu liikkeelle. Koulukiusaaminen on kamala asia, ja olen 100% varma, että siitä kärsivät kaikki ylipainoiset. Maailma on nykyään niin ahdasmielinen, mutta hyvää terveyttä ja itsetuntoa ei voi ostaa.

        Tehkää lapsillenne palvelus: älkää lihottako heitä, ja eläkää itse pidempään pitämällä kunnostanne huolta.
        Ei muuta.


      • Titiina83
        LowSelfEsteem kirjoitti:

        Ihan vaan tiedoksi, että itseäni harmittaa tällä hetkellä vanhempieni ylipaino. Ovat 55 vuotiaita, mutta kunto on molemmilla huonon puoleinen ylipainon ja liikkumattomuuden takia. Olisi kiva nähdä heidän pitävän huolta kunnostaan, jotta voisivat olla tässä maailmassa pidempään.
        Minua kiusattiin 15-vuotiaaksi koulussa ylipainoni takia. Syytän lapsuuden ylipainosta vanhempiani. 16-vuotiaani painoni onneksi alkoi tippua, mutta traumat ja huono itsetunto ovat taakkana varmasti lopun ikääni.
        Syö itse mitä lystäät, mutta ÄLÄ lihota lastasi. Pistä muksu liikkeelle. Koulukiusaaminen on kamala asia, ja olen 100% varma, että siitä kärsivät kaikki ylipainoiset. Maailma on nykyään niin ahdasmielinen, mutta hyvää terveyttä ja itsetuntoa ei voi ostaa.

        Tehkää lapsillenne palvelus: älkää lihottako heitä, ja eläkää itse pidempään pitämällä kunnostanne huolta.
        Ei muuta.

        Tähän viestiin tiedoksi. Olen töissä koulumaailmassa ja siihen läskiksi haukkumiseen ei tarvita edes liikakiloja. Riittää kun olet suurempi kun kiusaaja.


    • Paksukainen*

      Pakko kirjottaa tähän ketjuun, vaikka onkin jo vanha.

      Meidän tilanne tällainen: Olen aina ollut normaalipainoinen, mutta yritimme lasta 2,5 vuotta tuloksetta. Tutkimuksissa ei löytynyt vikaa kummastakaan ja hoidot aloitettiin. Hoitojen aikana lihoin, hormonien ja mielialan vuoksi. 4 vuotta kärsimme lapsettomuudesta, kunnes tulin raskaaksi. Eka raskaus meni kesken jo alussa ja odotimme jälleen vuoden verran, ennen kuin ekasta IVF:stä onnistuttiin ja terve tyttö syntyi :) Raskauden aikan kiloja kertyi 20 kg. Synnytyksen (ja imetyksen jälkeen) jouduin lääkekuurille, jossa oli pakko olla ehkäisy käytössä ja söin hetken pillereitä. Sen jälkeen olemme olleet iman ehkäisyä (n. 9kk) Emme ole yrittäneet raskautta, vaikka toivottu lapsi toki on. Kunnes yhtäkkiä jäi kuukautiset pois. En edes tehnyt testiä, koska ajattelin ettei se voisi olla mahdollista kohdallamme. Nyt on bmi 40 ja onnellisesti raskaana, odottaen esikoisellemme pikkusisarusta

      • fdsfdssfdsfd

        Suosittelisin kysymään lääkäriltä. Tältä palstalta ei kannata kysyä tuollaisia asioita. Täällä ylipainostakaan ei voi parantua kuin lihavuusleikkauksella.


    • sama vauvahaaveilija

      Paksukaiselle!
      Jos oot alle satakiloinen, älä varsinaisesti laihduta mitenkään raskausaikana. SYö normaalisti, vältä kuitenkin makeita.
      Mullon "tavallaan lääkärin lupa" alkuraskaudessa "laihduttaakin" ja noudattaa 1600kcal diettiä raskausaan, oman painon ja raskausdiabeteksen vuoksi.
      Elopainoo on nyt tällähetkellä 118kg. Olen juuri laihduttanut n.20kg:) Vauvanyritys rupee näyttää kohdallani vihreää valoa pian!:) Vielä aion pudottaa 10kg. Multa kukaan lääkäri ei ole raskautta kieltänyt! Ei ikinä! (Hyvin olen lapseni hoitanut ja jaksanut touhuta heidän kanssaan. Ketjua seuraaville epäilijöille tiedoksi!)
      Tarkista lääkäriltäsi asia omalta kohdaltasi, saat paremmin varmuuden siihen asiaan itsellesi, omalta kohdaltasi katsottuna sopivamman vastauksen.
      Tsemppiä hirveesti raskautumiseen! :)
      T. Vauvahaaveilija joka tossa aiemmin kirjoitti myös 14.2.2011 tähän ketjuun.

    • eipä muuta täällä

      Kiva lapselle jos äiti kuolee ennenaikaisesti lihavuuteen. :/ Ajatelkaa lastanne, ja laihtukaa terveellisiin mittoihin. Kaikki hyötyvät.

      • ......!!!!!

        No kiva lapselle jos äiti kuolee ennenaikaisesti. piste. Mitä väliä sillä syyllä lapsen kannalta on? En ole muuten koskaan kuullutkaan että joku olisi kuollut lihavuuteen, siis ihan vain lihavuuteen... miten se tapahtuu? no joka tapauksessa, onko se siis lapselle vähemmän vai enemmän kivaa jos äiti kuolee ennenaikaisesti vaikka rintasyöpään? tai auto-onnettomuudessa?


      • eipä muuta täällä
        ......!!!!! kirjoitti:

        No kiva lapselle jos äiti kuolee ennenaikaisesti. piste. Mitä väliä sillä syyllä lapsen kannalta on? En ole muuten koskaan kuullutkaan että joku olisi kuollut lihavuuteen, siis ihan vain lihavuuteen... miten se tapahtuu? no joka tapauksessa, onko se siis lapselle vähemmän vai enemmän kivaa jos äiti kuolee ennenaikaisesti vaikka rintasyöpään? tai auto-onnettomuudessa?

        Se on kuitenkin todistettu tosiasia, että ylipaino lisää terveysriskejä. Miksi et haluaisi minimoida kaikenlaisia terveysuhkia, jotka saattavat lyhentää elinikääsi? Kaikki hyötyisivät siitä.


      • ......!!!!!
        eipä muuta täällä kirjoitti:

        Se on kuitenkin todistettu tosiasia, että ylipaino lisää terveysriskejä. Miksi et haluaisi minimoida kaikenlaisia terveysuhkia, jotka saattavat lyhentää elinikääsi? Kaikki hyötyisivät siitä.

        Terveysriskejä lisää monet muutkin asiat kuin pelkkä ylipaino kuten esimerkiksi epäterveellinen ruoka, jota syö (yllätys yllätys) myös normaalipainoiset ja hoikatkin. Käsitelty, prosessoitu, lisäinepitoinen ruoka, kaikki epäterveellistä. Samoin tupakointi lisää terveysriskejä, samoin humalatilaan itsensä juominen. Polkupyöräily ilman kypärää lisää riskejä, tai polkupyöräily ylipäätään. Kotoaan poistuminen lisää riskejä mutta moni on myös kotiinsa kuollut.

        "Miksi et haluaisi minimoida kaikenlaisia terveysuhkia, jotka saattavat lyhentää elinikääsi? "
        Olisipa sekin maailma, jos vain kaikkein täydellisimmät valioyksilöt, joiden oletettu elinikä olisi maksimaalinen, saisivat lisääntyä. Ja varmasti kaikki haluavat minimoida ne terveysuhat, toinen asia onkin sitten miten se käytännössä onnistuu.


      • eipä muuta täällä
        ......!!!!! kirjoitti:

        Terveysriskejä lisää monet muutkin asiat kuin pelkkä ylipaino kuten esimerkiksi epäterveellinen ruoka, jota syö (yllätys yllätys) myös normaalipainoiset ja hoikatkin. Käsitelty, prosessoitu, lisäinepitoinen ruoka, kaikki epäterveellistä. Samoin tupakointi lisää terveysriskejä, samoin humalatilaan itsensä juominen. Polkupyöräily ilman kypärää lisää riskejä, tai polkupyöräily ylipäätään. Kotoaan poistuminen lisää riskejä mutta moni on myös kotiinsa kuollut.

        "Miksi et haluaisi minimoida kaikenlaisia terveysuhkia, jotka saattavat lyhentää elinikääsi? "
        Olisipa sekin maailma, jos vain kaikkein täydellisimmät valioyksilöt, joiden oletettu elinikä olisi maksimaalinen, saisivat lisääntyä. Ja varmasti kaikki haluavat minimoida ne terveysuhat, toinen asia onkin sitten miten se käytännössä onnistuu.

        En toki edusta sellaista näkemystä, että vain täydelliset valioyksilöt saisivat lisääntyä, mutta silloin kun/jos hankin lapsia, haluaisin olla heidän äitinsä mahdollisimman kauan. Olen normaalipainoinen, syön hyvin (roskaruokaa max. kerran kuukaudessa), en tupakoi/juo, ja saadessani lapsen en haluaisi lyhentää elinikääni ylipainolla jos vain voisin sen estää.

        Olin ennen ylipainoinen. Pistin elämäntavat remonttiin ja laihduin. Suurin osa pystyy samaan, jos vain haluaa tarpeeksi.


      • .....!!!!
        eipä muuta täällä kirjoitti:

        En toki edusta sellaista näkemystä, että vain täydelliset valioyksilöt saisivat lisääntyä, mutta silloin kun/jos hankin lapsia, haluaisin olla heidän äitinsä mahdollisimman kauan. Olen normaalipainoinen, syön hyvin (roskaruokaa max. kerran kuukaudessa), en tupakoi/juo, ja saadessani lapsen en haluaisi lyhentää elinikääni ylipainolla jos vain voisin sen estää.

        Olin ennen ylipainoinen. Pistin elämäntavat remonttiin ja laihduin. Suurin osa pystyy samaan, jos vain haluaa tarpeeksi.

        No minä en ole ollut merkittävästi ylipainoinen koskaan. En silti ole sitä mieltä, etteikö lihava voisi olla hyvä äiti lapsilleen. Vähän karrikoidusti sanoen, määrä ei korvaa laatua. Eli ihan sama vaikka eläisit sata vuotiaaksi, mutta jos et ole hyvä äiti, niin mitä väliä?
        En ole huomannut, että naisen painolla olisi yhtäläisyyttä sen kanssa miten hyvä äiti on. Kyllä niitä lapsia joudutaan huostaanottamaan normaalipainoisiltakin ja jopa laihoiltakin äideiltä.
        Millainenkos sitten on hyvä äiti... Onkohan hyvä äiti sellainen, joka keskittyy omaan terveyteensä, syömisiinsä ja liikkumisiinsa... Vai onkohan hyvä äiti sellainen, joka pistää sen lapsen etusijalle ja huolehtii lapsen tarpeet ensin ja vasta sitten omansa... Ääripäitä riittää kyllä molempiin suuntiin, enkä tarkoita niitä.

        Ainahan se menee niin, että jos joku ns. sika-lihava on onnistunut laihtumaan painoindeksin mukaiseen normaalipainoon, vauhkaa se suu vaahdossa että kaikkien muidenkin on pystyttävä samaan ja lihavat kuvottavia yms yms. Samalla lailla kuin tupakoitsija joka on polttanut vuosikaudet ja onnistuu lopettamaan, vauhkoaa, miten kaikkien pitää lopettaa tupakanpoltto ja miten kamalaa ja haisevaa tupakointi on yms yms.
        Eikö voisi vain antaa ihmisten olla mitä ovat, kaikkine pienine vikoineen. Maailmassa kun on niin paljon pahempaakin kuin ylipaino.


    • muuta juupa täällä

      Ikävä tuottaa sinulle pettymys, mutta niinhän täällä lihavat leidit lastaan ajattelevatkin. Etkö nää, kuin homma vaatii paljon valmisteluja ja ponnisteluja, ennen raskautumista ja raskautta, mitä ei laihojen äitien tartte tehdä?
      Sinä varmaan ajattelet meitä paremmin, olet viisaampi, etkä tee yhtään lasta. ...ethän voi tietää päiviesi määrää itsekään? Et ole yhtään sen parempi, vaikka niin kuvittelet.

    • paksukeijukainen

      Hei:) Alkupotkua kiloille nutriletistä? Mullon hyväksi koettu vinkki/ keino, onka haluan jakaa kohtalokamuille. Itsekukin tehköön sitten kohdallaan, miten parhaaksi näkee. Dieetti on hyvä todella sairaaloisesti ylipainoisille (itse lukeudun heihin). Ottakaapa yhteyttä ravintoterapeuttiin ja ottakaa selvää vlcd dieetistä, eli nutrilett dieetistä (= very low caloried diet). Itse olen sillä laihduttanut kolmessa kuukaudessa -20kg ...vielä jäljellä kuukausi ja aion karistaa -8 tai -10kg, nähtäväksi jää mitä lähtee vielä. Sen dieetin tuoma pikainen painonpudotus antaa vauhtia kiloille, voimaa ja halua liikkumiseen. Mutta siihen tarvitraan lääkäri ja ravintoterapeutti mukaan, koska kolmen viikon päästä pitää otattaa erinäisiä verikokeita. mm. maksa-arvot, kolestolit, sokerit, kreatiini jne. Elimistö menee aluksi ketoosiin dieetistä, varsinkin ,jos noudattaa vain pussilinjaa. Vaarana on että munuaiset tms. pettää, siksi sitä dieettiä seurataan verikokein ja nimenomaan kolmen viikon päästä, ellei aiemmin ole tullut mitään epämukavia oireita.
      Liikkuakin sen aikaan voi ja pitää, kuitenkaan kamalan raskaita juttuja ei saa tehdä, siinon oikeasti sydänkohtauksen vaara:/ Neljänkuukauden dieetin jälkeen on sitten aika siirtyä syömään oikein -kokonaan. sellasta 1600-1800kcal ruokaa. Ruokaa joka ruoka-aineympyrän lohkosta. Kuurin aikana et saa syödä kuin vihanneksia, tms. mitä ravintoterapeutti katsoo kohdallasi sopivaksi. Se on räätälintyötä, jota ei saa eikä kannata yksinään mennä tekemään. Mutta ohjeiden mukaan turvallisessa valvonnassa suosittelen lämpimästi!:) Itse huomaan annoskokojen pienentyneen kuin huomaamatta (mahalaukku kutistuu) enkä aio repiä sitä isoksi enää uudelleen. Olen ns.siirtymävaiheessa oikeaan ruokaan ja se pitää aloitttaa varoen, on outoo, miten kylläinen sitä on pienestäkin nykyään:)))) Inhottava sivuvaikutus oli myös pahanhajuinen henki ja ummetus, mutta kikat on olemassa niihinkin.
      Hyvä ystäväni oli dieetillä myös 4kk ja -35kg, ei tosin vauvan vuoksi mutta muuten:) Itse tsemppaan itteeni focuksena saada vauva:)

    • yöks

      Laihduta nyt hyvä ihminen ainakin 60 kiloa! Miksi pitää lihoa valaaksi ja sitten alkaa väsätä lapsia?Ethän sä jaksa sitä edes hoitaa tai juosta sen perässä kun vähän kasvaa.Lisäksi tulet maksamaan yhteiskunnalle ihan kiitettävästi,koska mitä todennäköisimmin saat diabeteksen ja raskausmyrkytyksen.Eikä ole mitään takeita,että lapsi olisi terve.Mä en tuomitse lihavia mutta tuollainen on jo sairaaloista sellaista.Pakko olla miehessäkin jotain vikaa kun suostuu panemaan,anteeksi ny vaa

    • valaskala

      Hei, Yöks!
      Itselläni on kolme tervettä lasta ja olen ylipainoinen. Niin että se siitä sun teoriasta...
      Ja sitäpaitsi sä jos kuka nimenomaan tuomitset lihavat ihmiset ja ylipäätään lihavat odottajat.
      Mitä seksiin tulee, mullei ole- eikä miehellä- valittamista sen suhteen;)
      Luulenpa, että meno on kiihkeempää, kuin esimerkisksi sulla omien vällyjes alla! Siksi sä täällä katkerana haukut kaikki lihavat?
      ...Eikö se oo sanontakin, että kusipäillä kusipää mukuloita? Suosittelen varomaan, ettei se piirre tosiaan periydy, jos ajattelit itse lisääntyä.

      • sdfgkil.sd

        Ai että koska sulla on terveitä lapsia, niin kaikilla muillakin läskeillä on?

        Minä ainakin luen lihavat odottajat samaan kastiin tupakoivien ja tissuttelevien kanssa, heille kaikille omat mielihalut ovat tärkeämpiä kuin lapsen terveys. Ja nyt en sitten tarkoita pientä pyöreyttä, enkä parin kilon ylipainoa vaan ihan oikeata lihavuutta. Reilu ylipaino nimittäin on tasan tarkkaan laiskuutta ja piittaamattomuutta omasta ja odottavien tapauksessa myös sen lapsen terveydestä.

        Sinusta tämän ääneensanominen on katkerien kusipäiden puhetta. Totuushan tunnetusti sattuu. (Mistä teille lihaville muuten pitäisi olla katkera?)


    • hei haloo

      Katkerako? No, siitä seksin puutteesta(han) sinä(?) selkeesti vikiset. "Miehessä pitää olla vikaa jos..." Eli siitä puhe mistä puute?
      Seksi on luonnollinen asia, miksi se ei kuuluisi myös lihaville?

    • sarzaa

      ite olen 168 /115kg : ) se on täyttä paskaa joka väittää ettei ylipainoiset tulisi raskaaksi!se riippuu niin monesta ei me kaikki olla samasta muotista.onneksi!yhtä lailla 100kg yli painavat voivat saada terveen vauvan..kuin laihat luikutkin!te arvostekijat saatte kicksejä noista loukkaavista paska teksteistä!taidat ite olla se ryhävalas kun noin siellä mesoot!joku joka ei saa vauvaa tai muutakaan! ps:jotka haaveilette vaavista ylipainoisena mailatkaa :) OIS KIVA saada kohtalotovereita!

    • isomamma

      Lihavuus on riski raskausaikana, niinkuin moni muukin asia (ja elämässä ylipäänsäkin). Elämä on hyvin häilyvää ja epävarmaa muutenkin, joten mustavalkoisuus sen suhteen, että kun tekee niin tai näin elää pidempään, on aika sinisilmäistä. On järkkyä ajatella, että lihava vahingoittaisi syntymätöntä lastansa vastaavasti kuin joku alkoholisti/narkkari/röökaaja. Näillä teoilla on pitkäaikaisvaikutusten lisäksi tosi pahoja välittömiäkin vaikutuksia. Tekee pahaa ajatellakin niitä vauvoja vatsassa sätkimässä hapenpuutteesta kun äiti vetää röökiä :(. Tai narkkariäitien vauvoja tärisemässä vieroitusoireista. Tai pahoja elinikäisiä aivovaurioita. Lisäksi kätkytkuolemien ym. riski kasvaa.

      On väärin syöttää lapsensa lihavaksi. Oma ylipaino on lähtenyt eksponentiaalisesti pienestä pitäen kasvamaan, ja jos vanhempani olisivat oikeilla keinoilla painon hallintaa tukeneet en olisi varmasti koskaan tullut näin isoksi. Aion itse olla hyvinkin tarkka (ilman vauhkoamista ja syyllistämistä) oman lapseni painosta. Aiotaan kannustaa lasta liikkumaan mahdollisimman paljon ja syömisistä pidetään hyvää huolta.

      Itse olen tällä hetkellä todella suuri. Pituutta n. 174 senttiä ja painoa joku - 135 kiloa. Kun tulin raskaaksi painoin 122 kiloa, ja samoihin lukemiin raskauden jälkeen päädyin. Imetyksen jälkeen pääasiassa paino hyvin nopeasti taas pompsahti. Raskaus sujui todella hyvin. Ei mitään kremppoja. Tässä nykyisessä painossa en kuitenkaan uskaltaisi yrittää toista lasta. Johonkin sadan kilon kieppeille toivoisin pääseväni ennen kuin toisen lapsen yritys tulee ajankohtaiseksi. Toivon sydämestäni onnistuvani, mutta kun epämääräistä yritystä on taas ollut jo kauan niin en tiedä, että miten käy.

      Kymmenisen vuotta olen ollut tässä samassa painoluokassa. Eli lukion alusta lähtien. Siihen asti paino tasaisesti nousi pienestä pitäen yhtä notkahdusta lukuunottamatta. Reductil lääkkeen kanssa olin ennen raskautta pudottanut reilu 10 kiloa helposti, tosin juuri ennen raskautta muutama kilo ehti tulla takaisin. Nyt tätä lääkettä ei enää saa.

    • TP81

      Minä olen kans todella ylipainoinen ja haluaisin toisen lapsen ,mutta haluan laihtua ennen sitä. Koska tosiasiassa raskaus lihavana on todella sanan varsinaisessa merkityksessä raskasta. Ja haluan kevyemmän olon!!

    • innes

      Hei vauvakuumeilija. Mulla äiti oli yli 40v ja painoi varmaan yli 150kg. Tuli vahingossa raskaaksi ( luuli että ei voi tulla painon takia). Raskaus meni ihan hyvin, diabetes hänellä oli jo ennestään. Synnytyksessä jouduttiin sektioon. Lääkärit kyllä antoivat äitini kärsiä supistuksista toista vuorokautta, kun miettivät leikkaukseen liittyviä riskejä. Sektio meni kuitenkin hyvin, mutta haavan paraneminen vei kyllä melko kauan aikaa. Niin sitten 22 vuotta sitten sain ihanan pikkuveljen.

    • Ajatelkaa vähän

      Minua ei huoleta ollenkaan niin paljon se, että yli-lihavat olisivat jotenkin sopimattomia äideiksi vaan olen tosi huolestunut niistä oudoista mielipiteistä jolla tämmöiset äidit tuomitaan... Monen sellaisen kirjoituksen kohdalla, tällä palstalla olen kyseisen henkilön jälkikasvusta ollut huolissani...Kannataisiko sellaisen ihmisen itse harkita raskautta jonka henkinen taso on niin lapsen kengissä??? Sitäpaisi pahempaa se on kun/jos tuollainen tyhmyys periytyy tavalla tai toisella lapseen!

    • vanhaläski :)

      Miten neuvolassa suhtauduttiin teihin? Olen ajatellut mennä yksityiselle neuvolalle, painoni takia, jos siellä suhtaudutaan asiallisemmin. Olen ensisynnyttäjä, 36 vuotta ja painoa 118 ja pituutta 175. Raskaus alussa ja pelottaa miten Espoon neuvolassa asiaan suhtaudutaan.

      • isomamma

        Minä olen tuo 122kg/174cm raskauden alussa ollut. Ja raskauden lopussa paino oli jotain 135 kg. Neuvolassa suhtauduttiin tosi hyvin. Suorastaan kannustettiin siihen, ettei itsekään saa nyt ajatella negatiivisesti. Tilanne on mitä on, ja kyllä asiat tulee sujumaan. Tähän tyyliin minuun suhtauduttiin.


    • Hannazol

      Hei kaikki vauvailijat!

      Olen itsekin ylipainoinen 165 cm/ 90 kg.

      Olin raskaana viimevuoden lopulla mutta raskaus keskeytyi. Keskenmenon syytähän ei voi koskaan tietää, mutta uskon itse että se osaksi johtui ylipainostani. En aio yrittää uudestaan ennenkun olen pudottanut painoa jonkin verran.

      Neuvolassa oltiin aivan ihania! Olin aivan varma että saan haukkuja. Mutta toivon että te kaikki vauvakuumeilijat innostuisitte pudottamaan painoa edes terveyttä ja loppuraskautta ajatellen! Onnea kaikille yritykseen ja neuvolaan/lääkäriin avoimin mielin!

    • jögfögfököflgöl

      Mielestäni naisten, joilla on ylipainoa yli 40kg ei pitäisi hankkiutua raskaaksi.

      Ymmärrän että on vauvakuume, mutta jos aikuinen ihminen ei pysty pitämään yllä omaa terveyttäänsä, niin miten ihmeessä tämä aikuinen voisi millään tavalla kyetä pitämään lapsen terveyttä yllä?

      Ymmärrättekö lainkaan, että mitä todennäköisesti se lapsi tulee kärsimään myös ylipainosta? Minkälaisen helvetin hän joutuu käymään lapsuudessaan läpi kun ihmiset kiusaavat ja haukkuvat... jopa vielä aikuisena?

      Saakaa ensiksi oma elämänne kuntoon, ruvetkaa oikeasti syömään terveellisesti ja silloin te myös laihdutte. Te ette ole hyvä malliesimerkki lapsillenne ja pahimmassa tapauksessa synnytätte lapsen joka päätyy itsemurhaan.

      Ajatelkaa sitä lasta ennenkuin ajattelette omaa vauvakuumettanne.

      • isomamma

        ^Kuten täällä jo moni on sanonut, voi lihava äiti huolehtia lapsensa syömisistä jopa paremmin kuin laiha äiti. Lihava äiti on saanut elämässään kokea lihavuuden mukanaan tuomat negatiiviset asiat ja haluaa varjella lastansa näiltä kokemuksilta. Kun taas laiha äiti saattaa "hyvää hyvyyttään" syöttää lapselle pullat ja karkit vähän väliä, kun kerta muutkin syö. Kyllä olen yhtälailla laihoilla ihmisillä nähnyt ylipainoisia lapsia.

        Plus oletkos ajatellut, että niillä lapsilla on myös isät? Oma mieheni esim. on sellainen, ettei kertakaikkiaan liho. Hän pysyy syömisistä huolimatta normaalin kokoisena. Ja mitä todennäköisimmin lapsella myös näitä geenejä on. Lisäksi mies on pienen ikänsä harrastanut urheilua (ennenkaikkea jalkapalloa) ja on innokkaana ohjaamassa poikaakin lajin pariin.


    • asdew

      Jos miehesi kerran on niin urheilullinen, niin sen pitäis vähän liikuttaa suakin, juoksuttaa vaikka iso mamma muutaman kerran talon ympäri niin saisit läskejä pois.

    • isomamma

      ^No sähän ratkaisit kerralla kaikki meidän ongelmat :).

    • nainegdahfryhryfd

      Ihan jo ikä 40 v ja ensiraskaaksi yrittäminen on todella kova haaste. Et voi tietää, saisitko enää edes hoikkana lasta. Sitten vielä tuo vaikea ylipaino, se on luonnon paras e-pilleri. Hedelmöitysohoitojha ei suomessa tehdä, jos on noin kova ylipaino. Kyse ei ole lihavien haukkumisesta vaan ihan biologisesta faktasta, että jo raskaaksi tulo ei ole kenellekään vanhana itsestäänselvyys ja ylipaino on merkittävin tekijä, miksi monet ei saa lasta. Minusta se on kuitenkin se helpoin asia itse vaikuttaa, kun vaan alkaa vaikka väksiin laihduttamana. Maailmassa on paljon ihmisiä, joilla oikeasti on endometrioosia, selittämätöntä hedelmättömyyttä ym. joten he eivät voi asialle mitään. Laihduttamaan voi vaikka väksiin jos vauvakuume on valtava. Turha murehtia, miten raskaus etenisi lihavana, jos ei edes tule raskaaksi. Hyvä se ymmärtää ihan biologian ei ulkonäön takia, ettei sitten pety.

    • läskimatami

      Täällä myös yksi tankki. Kolme lasta on ennestään ja vielä yhtä lasta aiomme yrittää. Olen aina ollut ylipainoinen. Ensimmäisessa raskaudessa paha raskausmyrkytys, muissa kaikki meni hyvin. Kuitenkin kolme sektiota takana ja tämä mahdollinen neljäskin tulisi olemaan sektio. Harmina on endometrioosi, mutta siitä huolimatta olen tullut raskaaksi ihan helposti. Nyt on kuitenkin ikää jo 40v ja painoa reippaasti sekä verenpainelääkitys.

      Olen laihduttanut nyt 10kg ja toiveissa saada ainakin toinen 10kg vielä pois kiireenvilkkaa :).

      Kaikille läskeille äideille tsemppiä ;)

    • ylipainoinenmamma

      Itsellä on jo useampia raskauksiä "ylipainoisena" ja nykyisen raskauden alussa paino huimat 134kg :D tosin ei kyl suunniteltu tätä, just olin alottelemassa laihdutuskuuria, ni kappas..enpä alotakaan :D
      Ja suosittelen, et soitat paikkakuntas tk:hon, varaat ajan joko lääkärille tai sairaanhoitajalle, sitä kautta ravitsemusterapeutille jne. Saisit hyviä vinkkejä ja painonkaan pudotus tuskin sustakaan ois pahitteeksi?
      Itse menen nyt raskausaikana jo ravitsemusterapeutille :) odotan käynniltä paljon..
      ja se raskaaksi tuleminen jo ilma ylipainoakin on niin yksilällistä, et varmaan on vaikea täältä käsin sanoa, onnistuuko vai ei :)
      Entäs jos kokeilisit vaikka laihduttaa sen 5-10% painosta?! sekin voi jo helpottaa raskaaksi tulemista, jos painolla on sen asian kanssa tekemistä :)

    • NYT HERÄTYSC

      Taitaa olla monen liikalihavan todellisuuden rajat hämärtyneet todella pahasti. Täällä suorastaan suositellaan tekemään lapsia sairaalloisen lihavana. Se on erittäin vaarallista lapselle, kuten myös liikalihavalle äidille.
      JOS raskaudesta selviäisikin molemmat ilman vakavia seurauksia, todennäköisesti lapsesta tulisi samanlainen läski kuin äidistäkin. Lapsien teon oikeus on kaikilla. En itse kehtaisi 160kg lihavana tehdä lapsia.
      Haluaisin nähdä tämän 160kg äidin aktiivisena pelaamassa jalkapalloa lapsen kanssa ja kävelemässä koko päivän eläintarhassa, tuskimpa? terveellisestä ruokavaliosta puhumattakaan? tuskimpa tarvitsee edes mainita koulukiusausta?
      jos jostain syystä joutuisin luopumaan lapsesta ja adoptoimaan sen, en ikimaailmassa antaisi sitä 150kg naiselle pilattavaksi.
      OIKEUS ON ELÄMÄÄN JOKAISELLA. ELÄMÄN LAATU ON MYÖS TAATTAVA.

    • Vauvailija :D

      Ite painoin jotai 113kg ehk enimilläni mut laihdutin niin sitten n.93 kg kun painoin niin tulin raskaaksi. ennen laihduttamistani yritystä takana n. 2vuotta. Lopetin myös tupakoinnin. Karppaamisella lähtee kiloja tosi nopeasti mutta nyt kun en voi karpata ollessani raskaana voin syödä monipuolisesti ja terveellisesti. Herkuttelut sallitaan myös silloin tällöin. Haluaisin silti laihduttaa vielä mutta heti kun lapsi syntynyt ja imetys aika loppunut niin aloitan taas dietin. Mitä halusin sanoa tällä että aineki omassa kokemuksessani uskon että juuri laihduttamisella eli ruokavalion parantamisella ja liikunnalla on positiivisia vaikutuksia siihen että tulee raskaaksi.
      nyt painan 90 kg noin ja silti huolissani tästä painosta kun ei se ole kuitenkaa läheltäkään normaalipaino. :/

    • ............

      Toivottavasti syötät edes lapsellesi kunnon ruokaa, mikäli sellainen siunaantuu.

      • miämiä

        Ootko vähän idiootti. Vaikka joku on ylipainonen se ei välttämättä edes johdu ruokailu tottumuksista vaan myös sairauksista yms. (kilpirauhanen yms.) No ihan sama. ''Toivottavasti syötät edes lapsellesi kunnon ruokaa, mikäli sellainen siunaantuu'' Toivottavasti sun Älykkyysosamäärä josku lisääntyis nimittäin noin tyhmät ihmiset säälittää.. Että toivottavasti tolla asenteellasi et edes saa lasta ennen kuin kasvat henkisesti vähän nimittäin tuollainen ihminen ei voi olla hyvä vanhempi kun ei tunne empatiaa ja ole aikuinen ja asiallinen. Että hyvää loppu elämää :) pus!


      • Lapseton
        miämiä kirjoitti:

        Ootko vähän idiootti. Vaikka joku on ylipainonen se ei välttämättä edes johdu ruokailu tottumuksista vaan myös sairauksista yms. (kilpirauhanen yms.) No ihan sama. ''Toivottavasti syötät edes lapsellesi kunnon ruokaa, mikäli sellainen siunaantuu'' Toivottavasti sun Älykkyysosamäärä josku lisääntyis nimittäin noin tyhmät ihmiset säälittää.. Että toivottavasti tolla asenteellasi et edes saa lasta ennen kuin kasvat henkisesti vähän nimittäin tuollainen ihminen ei voi olla hyvä vanhempi kun ei tunne empatiaa ja ole aikuinen ja asiallinen. Että hyvää loppu elämää :) pus!

        Hei!Itse olen yrittänyt lasta kohta 10-vuotta ja olen 173cm pitkä ja 146kg. Mä olen urheillut 14-vuotiaasta saakka aktiivisesti. Silloin lajinani oli kuulantyöntö, myöhemmin kuntosali, vesijuoksu ja sauvakävely. Joten lihasmassaa on, mutta on läskiäkin, joten kyllä se on otettava lusikka kauniiseen käteen ja laihdutettava, jotta saan sen vauvan. Näin se vaan mun kohdalla on!


      • cuba libre
        Lapseton kirjoitti:

        Hei!Itse olen yrittänyt lasta kohta 10-vuotta ja olen 173cm pitkä ja 146kg. Mä olen urheillut 14-vuotiaasta saakka aktiivisesti. Silloin lajinani oli kuulantyöntö, myöhemmin kuntosali, vesijuoksu ja sauvakävely. Joten lihasmassaa on, mutta on läskiäkin, joten kyllä se on otettava lusikka kauniiseen käteen ja laihdutettava, jotta saan sen vauvan. Näin se vaan mun kohdalla on!

        Tässä olisi yksi parhaista prosyyreistä, mitä olen nähnyt. Tässä jujuna on, ettei mitään kitudieettiä vaan murkinapuolta hiisaten siihen suuntaan että yleinen hyvinvointi paranee: http://www.kki.likes.fi/pages/UserFiles/File/Materiaalit/Tartu_tilaisuuteen.pdf

        Juu, ei ollut mitään mainintaa muovista, pillereistä isommin, eikä muutakaan hömpämpömpää, vaan mentiin asian ytimeen:
        Elämäntapamuutos Painonlasku
        Kasvisten lisääminen yli 10 kg
        Ateriarytmin tasaaminen yli 10 kg
        Energiapitoisten juomien vähentäminen 5–7 kg
        Herkkujen kohtuullistaminen 4–5 kg
        Kuitupitoisten viljatuotteiden valinta 3–4 kg
        Vähäsokerisempien tuotteiden valinta 2–4 kg
        Liian rasvainen ruokavalio sopivaksi 2–4 kg
        Liikunta 0–3 kg


    • joopajooo-

      Voi jessus. Kyllä viestin aloittajalla ei ole kaikki kotona. Itse painan lähemmäs 130kg ja haluaisin lapsen. Mutta en todellakaan rupea yrittämään kuin vasta sitten kun painan 65-70kg. On aivan uskomatonta miten jotkut täällä lihavista väittää jaksanvansa mukamas tehdä asioita normaalisti tms. En usko, koska itse en jaksa tehdä yhtään mitään kun olen näin lihava, hyvä kun jaksan sitä päivän lenkkiä käydä tekemässä laihtuakseni tällä painolla. En voisi koskaan antaa anteeksi itselleni jos saisin nyt lapsen ja lapsi saisi vain vierestä katsoa kun en jaksaisi tehdä yhtään mitään hänen kanssaan. Mielestäni on itsekästä tulla raskaaksi tuolla painolla niin oman terveytensäkkin ohella ja tärkeimmän eli lapsen. Ja lihavat raskaana olijat ovat muutenkin rasite yhteiskunnalle. Vai mitä luulette pakollisten sektioiden maksavan kun alatiesynnytys ei onnistu painon takia? Entäs kaikki muut diabetekset sun muut ylipainon ja raskauden tuovat ongelmat. Aivan uskomattoman itsekästä toimintaa!!!!

      • Wowwowvow

        Kuule pimu, totuus on, että et ikinä saa sitä haluamasi lasta, jos odotat 60 kilon pudotusta. Hyvää lapsetonta elämää sinulle ja hyvää lapsellista elämää nykyisille ja entisille ylipainoisille odottajille ja heidän lapsilleen.


    • Turhapuros

      Hei vaimoni painaa 240 kg. Ja synnytti kaksoset. Paino kävi melkein 290 kgn paikkeilla ja hän oli liikkumatta 11 kuukautta vahvan ylipainon takia koska ei löydetty sopivia vaatteita ja joutui olemaan alasti kotona. Itse painan 210 kg. Ei voitu nukkua samassa sangyssä kun vatsa ottivat kiinni toisiinsa.

    • höyhensarjalainen

      En huomannut tässä keskusteluketjussa lainkaan pohdintaa siitä, miksi ihminen on (sairaalloisen) ylipainoinen. Halutaan saada lapsia lihavana. Eli siis ei haluta luopua kiloista sen enempää kuin vanhemmuudestakaan.

      Väitän, että monella sairaalloisen ylipainoisella on syömishäiriö. Bulimikoilla on usein polykystiset ovariot. Tällöin hormonikierto on hyvin epäsäännöllinen ja normaalia munasolua ei välttämättä irtoa lainkaan. Siinä on jo yksi syy hedelmättömyyteen. Bulimiaäiti on aina myös riskisynnyttäjä. Siitä syystä moni bulimikko salaa sairautensa. Kuitenkin syömishäiriö aiheuttaa haittaa sekä äidille ja lapselle raskauden aikana että syntyneelle lapselle myöhemmin (syömishäiöinen äiti kärsii mielenterveydenhäiriöstä, eikä pysty tunnetasolla sitoutumaan normaalisti lapseensa).

      Ahmimishäiriöisellä ihmisellä on myös omat erityisluonteenpiirteensä. Hän on impulsiivinen ja vaikutukselle altis. Eli onko turhaa miettiä, miksi nainen on sairaalloisen ylipainoinen? Normaalilla syömisellä ei kolminkertaista painoaan aikuisiällä. Nk. normaali lihomisvauhti on 1 kg/vuosi. Kaikki muu on syömis- tai mielenterveydenhäiriöitä.

      Anoreetikolla munasarjat asettuvat lepotilaan, koska rasvakudosta on liian vähän. Rasvakudoksen leptiini on se, joka viestittää aivolisäkkeelle, että nyt naisella on sopiva määrä vararavintoa raskautta ja imetystä ajatellen. Silloin kuukautisetkin tulevat normaalisti. (Aivolisäkkeen herättämiseen anoreksiasta toivuttua saatetaan tarvita keltarauhashormonivalmistetta.)

      Jo normaalipainoisen naisen raskauteen liittyy riskejä. Raskauden aikana esim. veritulppariski kasvaa. Huomattavan ylipainoisella on jo ilman raskautta monin verroin terveysriskejä. En ole laihuusterroristi. Itse olen 50 kg ja minulla ei ole taipumusta lihomiseen. En edes jaksaisi kantaa läskivuorta mukanani. Eli tietyssä mielessä massiivisen ylipainoiset ovat kestävyytensä todistaneet: moni nk. normaalipainoinen kuolisi, jos hänet yritettäsiin pakkosyöttää vastaaviin mittoihin.

      Ylipainoinen äiti voi saada ainakin veritulpan ja raskausdiabeteksen, samoin kohonneen verenpaineen suuremmalla todennäköisyydellä kuin normaalipainoinen. Jos joudutaan tekemään sektio, haava voi revetä. Henkilökunnalle on huomattavasti helpompaa tehdä sektio normaalipainoiselle naiselle kuin naiselle, jolla pitää ensin kaivautua puolen metrin rasvapanssarin läpi. Aika noloa, jos jo synnytyksessä tarvitaan lainaan eläintarhasta norsuille tarkoitettuja välineitä.

    • Anonyymi

      Olisi kiva tietää kuinka monta ihmistä täältä ketjusta sai lapsen ja että oliko synnytys normaali ja lapsi terve?

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      639
      4774
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      50
      3670
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      119
      3653
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3051
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2662
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2424
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2311
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2180
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      30
      2097
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      50
      2069
    Aihe