kaviokuume

tintero

Jos jollain on kokemusta niin kertokaa kaikkea mahdollista ko. asiasta.

9

2171

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyttö : )

No mun tuttujen shettiksellä
      oli kaviokuume ja se jouduttiin
      sit lopettaa. Ei enää parantunu. *harmi*
      "Nyt se elää nautinnolisia päiviä aivan
      ihanalla vihreällä ruohikolla, ja saa tehdä
      mitä vaan sillä se on hevosten taivas"...

• Tyttö : )

Mun tuttujen shettiksellä oli
      kaviokuume ja sit se joudottiin
      lopettaa. *itkee* "Nyt se elää nautinnolisia
      päiviä vihreällä preerialla"...

• Kesä

Sama shettis hommeli, joutuivat lopettamaan. Jos saa syödä PALJON kaikkee, seisoo paskoissasa yms... Varma kaviokuume, pahimmas tapaukses joutuu lopettaan. Tunnen myös tapauksen että on selvitty hyvin kaviokuumeesta. Senhän tuntee kavion kuumuudesta...

• Leppäkerttu

Ensinnäkin pitäkää ponianne,hevostanne paljon ulkona et saa liikuntaa.Ja elkää syöttäkö Shettikselle liikaa väkirehua ja leipää ym.Shettis ei tarvitse esim hepanrehua kun aivan olemattoman vähän.Liiasta syöttämisestä se usein tulee!!!!!Minä laitan aamusta ulos hevoseni ja ponini ja illalla myöhään sisään.Ja olemattoman vähän rehua Shettikselle ja muutama porkkana eipä ole ollut kaviokuumetta.Ruokinta pitää katsoa liikunnan mukaan jos poni seisoo koko päivän tallissa ja sille annetaan heinien lisäksi paljon rehua ja leipää ei ole ihme että kaviokuume tulee.

• trompi

Mun hoitsulla on ollu jo vuojen kaviokuume ja mie luulen et se joudutaan kohta lopettaan.. surkeeta mut parempi niin kuin se et se hepo kärsii.. se oli tietämättömyyttä laskettu kesällä vihreeseen ja seurauksena oli kaviokuume joka on nyt sitte krooninen.. Mut toivonpa että muilla hevosten omistajilla olis enemmän tietoo ja tajuu hevosten sairauksista.. =)

• Ralli

Kaviokuume siis tosiaan yleensä johtuu liiasta valkuaisesta jota on väkirehussa ja esim apilassa.
      Kaviokuumeen huomaa siitä että kaviot on normaalia kuumemmat (siis paljon, rasituksen jälkeen lämpötila voi nousta vähän ja se normaalia) Kaviossa on siis tulehdus, jonka seurauksena kavioluu lähtee kääntymään pystympään, se siis irtoaa sarveiskavion seinämästä. Kun se pääsee pahaks heppa ei halua enää laittaa painoa etujaloille ja se yrittää saada mahd. paljon painosta taakse ja työntää etujalkoja etteen.
      Hoidoks tarvitaan sairaskengitys ja antibiootit.. kantsii hakea lisätietoo kirjoista tai vaikka eläinlääkäriltä jos oikeesti on hepalla kaviokuume.

• miracle

jos haluat tietää kaviokuumeesta kaiken mahdollisen, niin mailaa mulle, sillä mulla on ponini kanssa juuri meneillään se vaihe, kun käydään EKK:lla laittamassa niitä sairaskengityksiä.... yms...! mailaa:

[email protected]

• Tunt. Miss Saddy

Oma poni kuoli kaviokuumeeseen n. 4 kk sitten ja suru painaa edelleen rintaa. Ponilla oli meillä neljä kertaa kaviokuume ja lopulta jouduttiin tekemään vaikea päätös.
      Kaviokuume ei aina johdu liiasta rehusta. Vanhan hevosen maksa voi pettää, jolloin voi tulla kaviokuume. Omalle ponille eläinlääkäri myös antoi kortisooni kuurin vähäksi aikaa, kun oli hengitysvaikeuksia, joista lopuksi päästiin. Kortisoonista tulikin kaviokuume, johon poni oli vähällä menehtyä. Sillä kerralla parantui kuitenkin, mutta viimeisellä kerralla ei enää mitään ollut tehtävissä.
      "Nyt laukkaa tuolla,
      taivaassa vain.
      Ruohoa saa,
      haukata ain."

Always loving u

• Ponin omistaja

Meillä on russponi joka on 13 vuotta ja sillä on ollut 4 akuuttia kaviokuumetta. nyt käytiin eilen eläinlääkärillä ja sano että kavikuume on nyt joka jalassa (ennen ollut vain etusissa.) Jalat röntgattiin ja etukaviojen luu oli mennyt ihan pystyyn ja eläinlääkäri sanoi että jos vielä tulee uudestaan, niin voi tulla läpi. Eläinlääkäri suositteli lopetusta mutta me haluaisimme vielä yrittää. Ennen on mennyt ohi kengityksellä,lääkkeillä ja levolla. Mutta nyt kivut on kovat ja särkylääkkeetkään eivät välttämättä auta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      153
      11031
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      53
      5269
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2483
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      31
      2169
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1731
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1594
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1280
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1206
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      956
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      98
      952
    Aihe