Onko kukaan liikkunut vähään aikaan Pohjois-Karjalan tai Kainuun metsissä. Pitäisikö siellä huomioida sudet jotenkin.
Miten sudet
8
1310
Vastaukset
- varata taskuun
pari salami pötköä, jotta voi ruokkia hukkaa jotta saa sitten paijata "pörrökasaa" rauhassa.
Tai sitten voipi syyvä ne itse, kun pyörii eksyksissä kuusten sejassa.- kuukauden ajan
olen marjastellut syvillä saloilla Kainuussa, enkä ole onnistunut sutta, saati karhua näkemään. Jälkiä ja ulosteita kyllä runsaastikin.
Eivät nämä saloseutujen pedot ihmisille näyttäydy.
City-pedot ovat kokonaan eri asia.
- kyllä sitä
voit ottaa vaikka kameran mukaan, jos niin mahtava tuuri käy, että suden näet.
Jos taas pelottaa, ni ota minut mukaan :D Olen 40 vuotta vaellellut salomailla ja rajaseutujen läheisyydessä, kohtaamatta suurpetoja koskaan. Keskustellessani rajamiesten kanssa pedoista, niin useat heistäkään eivät ole partioretkillään osuneet petoja näkemään. Näiden jälkiä ja jätöksiä sitäkin enemmän. Usein ilman haaskalle houkuttelua ei näitä petoja näe etsimälläkään helposti.
- Elisama
En ole pitkiin aikoihin samoillut siellä, mutta tiedän jonkun joka on joutunut hieman tieukkaan tilanteeseen
Emokarhu vain oli sattunut poikasen kanssa. Onneksi ihminen ehti huomata eikä karhu huomannut. Tuli tuulen alapuolelta.
Olin joku aika vaeltamassa alueella jossa susi hyökkäsi koiran kimppuun joka oli mennyt noin 100m päähän isännästä.
Onneksi oli vähän rajumman luokan koira joka piti puoliaan sutta vastaan niin että isäntä ehti lähemmä. Susi lähti siinä vaiheessa karkuun. - metsien miestä
kuinka tiedotusvälineet pelottelee ihmiset vauhkoiksi. Kohta kukaan, varsinkaan naisihmiset eikä urbaanit uusavuttomat uskalla jalkaansa pistää asvaltilta tienraviin ,koska susihukka tulee ja pistää poskeensa. Huvittaa tää touhu.
Olen kesästä asti liikkunut viikoittain Itärajan tuntumassa pahimmilla susialueilla, mutta hengissähän tuota vielä ollaan. En ole vielä nähnyt mettässä ainuttakaan hukkaa vaikka lähimmillään olin 300 metrin päässä kun susilauma tappoi hirven. Arvelin niiden antaa syödä ateriansa rauhassa, vaikka oli mulla kivääri selässä. En viittiny häiritä ruokarauhaa, oli ne sen ansainneet. Karhun tapasin suolla lakka-aikaan alle sadan metrin päässä, eipä tarvinnut kummankaan hätistellä toistaan, jatkoimme poimimista tahoillamme. Eri asia on puolikesyt pedot, karhut ja sudet tai koirasudet. Ne ovat arvaamattomia. Kerran Pohjois-Ruotsissa kalareissulla oltiin teltassa kun turistien kesyttelemä karhu tuli teltan ulkopuolelle norkoilemaan ruokaa. Saakelin retkipolun tallaajat olivat opettaneet, että teltan ympäriltä löytyy aina jotain suuhunpantavaa, suklaata tai retkiruokaa ainakin. Karhu nuuhki meidänkin teltan mutta ruokamme olivatkin muovipusseissa sisällä teltassa ja karhu lähti jatkamaan matkaansa. Tällaiset pedot pitäisi listiä hengiltä Suomessa välittömästi.- !231213
Olen liikkunut pikkupojasta asti metsässä ja ikinä en ole joutunut tilanteeseen missä olisi ollut jokin isompi otus edessä...
- kuin 2 edellistä
!231213 kirjoitti:
Olen liikkunut pikkupojasta asti metsässä ja ikinä en ole joutunut tilanteeseen missä olisi ollut jokin isompi otus edessä...
Urbaanit ihmiset on peloteltu.Kaupungilla on tuhat kertaa suurempi vaara törmätä tappajaan tai väkivaltaan kuin metsässä.Paljon olen metsissä liikkunut. Suurpetoja en ole nähnyt. Hirven kanssa on muutaman kerran tuijotettu silmästä silmään.Hirvi ei tule päälle, mutta sen ylpeys ei salli, että se suinpäin ryntäisi pientä ihmispetoa pakoon.Metsässä on kyllä muita vaaroja; kaatuilemiset, loukkaantumiset, eksymiset,hyttyset, hirvikärpäset ja monitoimikoneet. Varokaa!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89924- 95922
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede24869Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat289766- 95748
- 34648
- 109646
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet131568