Ruoka maksaa

Heppa vaikka suokki

Sellaista vaan et Paljon NOIN maksaa "pullahevosen"
pito ruuassa kuukaudessa? Käytöllä jossa maasto ratsastusta tunti kaks päivässä, siis ei mitään hurjaa menoa. Entä, mitä muita kuluja pitäis muistaa (ei el.lääkäri) Kengitys, ja ja ja ja :)

2

862

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hinnoista,,,;)

jos suokki popo on iso ja syö paalin päivässä, 8-14kg/päivä ja paalin hintana halvimmillaan 2erkkiä, tekee se 62ekii heiniä/kk. kauraa ei pienikäyttösellä kannata kovin paljoo käyttääkkään, ehkä litran,korkeintaan 1,5 päivässä (lihavuuskuntoa seuraillen) vapaapäivinä kauraa korkeintaa puoli litraa/ päivä. kauran litra hinta jotai 5 centtiä/litra, nii ei tule kalliiksi ainakaan kauran osalta hevosen syöttö,eli jos hepo söis aina 1litra/päivä tulis kk hinnaksi 1,55 euroa. Purut onkin sitten jo vähän kallimpi juttu, ainakin, jos puru paaleja pitää ostaa, paalin hinta 5-6e..ensinnäkin aluksi pitää täyttää karsinan pohja ja siihen uppoaa jotain 5paalia, 25 euroa ja sen jälkeen noin yks kolmas osa paalia/päivä eli noin 10paalia/kk on 50ekiä ja täydennystä joutuu välillä tekemään , joka lissää hintaa. suolakivi maksaa 5e ja kestää useita kuukausia.myös jokin kivennäislisä on hyvä, ehkä jotai 30 erpaa/vuosi.
      -hevosen syöttö 60-70erpaa/kk
      -kuivitus noin 50 erpaa/kk
      kengitys on erityisen tärkeää, jos haluaa, että hevosen on hyvä olla, 5-8 vk välein hinta 60e.

• justiinsa

Just tota selvitystä kaipasinki :) Ja ihan oikeilla raiteilla olinki. Kiitosta !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2687
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      200
      1968
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1716
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1441
    6. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      32
      1176
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      76
      1111
    8. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    9. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      954
    Aihe