Keliakiaan saattaa kuulua niveloireita, onko teillä, joilla keliakia on varmuudella todettu oireita ja minkä tyyppisiä. Itselläni on niveloireita, suutulehduksia, vatsanturvotusta ym.väsymystä aterian, etenkin pulla- leipäaterian jälkeen, mutta keliakian vasta-aineita ei kerran löytynyt ja koepalaa en antanut ottaa. Olin tosin ollut jo dieetillä ja olen taas.
Keliakian niveloireet ?
3
2098
Vastaukset
- dieetillä
Jos olit ennen verikokeita gluteenittomalla dieetillä ei vasta-aineita voi löytyäkään, ne häviävät dieetin myötä. Suolinukkakin paranee, eli gastroskopia olisikin ollut turha
- Tietoa kaipaava
Mutta kuuluuko niveloireet vain hoitamattoman taudin kuvaan ja katoavatko nekin ruokavaliolla,
kuten suolinukan paraneminen ja imeytymishäiriötkin? Itselläni on lisäksi HLA B 27 tekijä,joka altistaa eri tyyppisille nivelvaivoille, joten erottelu ei ole aina helppoa, mutta olisi ihana asia, jos joistakin oireista pääsisi eroon. Suomalaisessa väestössä HLA B 27 on yleinen, eli joka 10:s omistaa ko. tekijän. (infektioiden määrällä ja niiden hoidolla on merkitystä ko. nivelvaivojen syntyyn, jotka ilmenee infektioiden jälkeen)- gfree
Joillakin nivelvaivat häviää, joillakin jatkuu(kuten minulla). Yksilöllistä. Reumalla ja keliakialla on jotain yhteyksiä (kuten monella muulla sairaudella, esim kilpirauhasen vajaatoiminta). Itselläni fibromyalgia-diagnoosi.
Keliakiaoireilua on niin monennäköistä. Jopa hedelmättömyyden tai masennuksen (kuten nivelkipujenkin) syyksi saattaa paljastua keliakia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2084042Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1112563Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit382265Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?801390Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te861268- 481149
- 751027
- 59883
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu57844- 44802