Keliakiaan saattaa kuulua niveloireita, onko teillä, joilla keliakia on varmuudella todettu oireita ja minkä tyyppisiä. Itselläni on niveloireita, suutulehduksia, vatsanturvotusta ym.väsymystä aterian, etenkin pulla- leipäaterian jälkeen, mutta keliakian vasta-aineita ei kerran löytynyt ja koepalaa en antanut ottaa. Olin tosin ollut jo dieetillä ja olen taas.
Keliakian niveloireet ?
3
2033
Vastaukset
- dieetillä
Jos olit ennen verikokeita gluteenittomalla dieetillä ei vasta-aineita voi löytyäkään, ne häviävät dieetin myötä. Suolinukkakin paranee, eli gastroskopia olisikin ollut turha
- Tietoa kaipaava
Mutta kuuluuko niveloireet vain hoitamattoman taudin kuvaan ja katoavatko nekin ruokavaliolla,
kuten suolinukan paraneminen ja imeytymishäiriötkin? Itselläni on lisäksi HLA B 27 tekijä,joka altistaa eri tyyppisille nivelvaivoille, joten erottelu ei ole aina helppoa, mutta olisi ihana asia, jos joistakin oireista pääsisi eroon. Suomalaisessa väestössä HLA B 27 on yleinen, eli joka 10:s omistaa ko. tekijän. (infektioiden määrällä ja niiden hoidolla on merkitystä ko. nivelvaivojen syntyyn, jotka ilmenee infektioiden jälkeen)- gfree
Joillakin nivelvaivat häviää, joillakin jatkuu(kuten minulla). Yksilöllistä. Reumalla ja keliakialla on jotain yhteyksiä (kuten monella muulla sairaudella, esim kilpirauhasen vajaatoiminta). Itselläni fibromyalgia-diagnoosi.
Keliakiaoireilua on niin monennäköistä. Jopa hedelmättömyyden tai masennuksen (kuten nivelkipujenkin) syyksi saattaa paljastua keliakia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482543
- 1801818
- 701637
- 921628
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91281- 80988
- 95979
- 72978
- 67891
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes188884