Keliakian niveloireet ?

Tietoa kaipaava

Keliakiaan saattaa kuulua niveloireita, onko teillä, joilla keliakia on varmuudella todettu oireita ja minkä tyyppisiä. Itselläni on niveloireita, suutulehduksia, vatsanturvotusta ym.väsymystä aterian, etenkin pulla- leipäaterian jälkeen, mutta keliakian vasta-aineita ei kerran löytynyt ja koepalaa en antanut ottaa. Olin tosin ollut jo dieetillä ja olen taas.

3

1949

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dieetillä

Jos olit ennen verikokeita gluteenittomalla dieetillä ei vasta-aineita voi löytyäkään, ne häviävät dieetin myötä. Suolinukkakin paranee, eli gastroskopia olisikin ollut turha

• Tietoa kaipaava

Mutta kuuluuko niveloireet vain hoitamattoman taudin kuvaan ja katoavatko nekin ruokavaliolla,
      kuten suolinukan paraneminen ja imeytymishäiriötkin? Itselläni on lisäksi HLA B 27 tekijä,joka altistaa eri tyyppisille nivelvaivoille, joten erottelu ei ole aina helppoa, mutta olisi ihana asia, jos joistakin oireista pääsisi eroon. Suomalaisessa väestössä HLA B 27 on yleinen, eli joka 10:s omistaa ko. tekijän. (infektioiden määrällä ja niiden hoidolla on merkitystä ko. nivelvaivojen syntyyn, jotka ilmenee infektioiden jälkeen)

• gfree

Joillakin nivelvaivat häviää, joillakin jatkuu(kuten minulla). Yksilöllistä. Reumalla ja keliakialla on jotain yhteyksiä (kuten monella muulla sairaudella, esim kilpirauhasen vajaatoiminta). Itselläni fibromyalgia-diagnoosi.
        Keliakiaoireilua on niin monennäköistä. Jopa hedelmättömyyden tai masennuksen (kuten nivelkipujenkin) syyksi saattaa paljastua keliakia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      25
      2538
    2. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      58
      1913
    3. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      21
      1654
    4. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      16
      1208
    5. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      302
      1170
    6. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      258
      1013
    7. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      60
      993
    8. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

Etkö halua enää yrittääkään?
      Ikävä
      52
      915
    9. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      146
      913
    10. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      108
      860
    Aihe