Mulla johnson 40 vro , käynnistyy hyvin vetää hyvin täysillä kierroksilla, uistellessa tyhjäkäynnillä tussahtelee ja sammuilee, ja tuntuu savuttavan vaikka vro systeemi poistettu käytöstä ja bensan seassa käytetty tosi kevyttä seosta 0.5- 1.0 % , ja öljy synteettistä. Kokeiltu erilaisia tulppia nyt pb 6 hs , joilla tuntuu pyörivän paremmin .Missä kyseisessä koneessa ilma /bensa seos ruuvvi, Mikä se punanen hanikka koneen kylessä , kampikammionntuuletus ????
Kannattaako kone antaa ahdille????
Johnson 40 vro tyhjäkäynti
9
5750
Vastaukset
- pete...
koita ostaa jarrupussit, näin pystyt nostaan koneen kierroksia ja vauhti ei tule lian kovaksi, voit kokeilla ensin parilla ämpärillä joissa pohjas pienet reiät ja laitat veneen sivuille..jos jotenki toimii, osta kalliimmat jarrupussit.ja tarkista koneen kaasarit, pieni moska voi tehä ton ja bensansuodatin.ja saako bensapuoli ilmaa?
- emil
Mikähän koneesi vuosimalli,en muista viiskymppisestä tarkalleen,mutta seitenkymppisessä on kiinteä tyhjäkäyntisuutin,eli kun irroitat ilmanputsarin kannen,on se suutin kaasuttajan yläosassa näkyvässä reijässä.Onko kaasuttajassasi säädettävä välikaasu suutin,monet ruuvaavat sitä,kun luulevat ilmaruuviksi.Suutimen koon muuttaminen auttaisi asiaa,kunhan tiedät,onko seos nyt laiha vai rikas!Tarkista kuitenkin ensin bensa-linja,toden-näköinen syy ilmavuoto.Voi saada ilmaa myös siitä sähkö-ryypyn motikasta,jossa on tuo ilmeisesti Tarkoittamasi punainen vipu.
- Amerikan keksintö
Täällä myös vastaavanlaista käyntihäiriötä
85-vuoden 75hv VRO:ssa.
Ei käy tyhjäkäyntiä ollenkaan ilman käsikaasua,
käynti heiluu hitusen, välillä aivastelee.
Tulppia vaihdeltu, polttoaine letkut uusittu,
kaasuttimet tarkistettu/puhdistettu ->olivat ok,
etsitty mahdollisia ilmavuotoja, puristukset ok,
Bensa pumpun kalvo oli kyllä ehjä, saattaa olla
kuitenkin aavistuksen venahtanut. Mikäli ei sen
uusimisen jälkeen ala käydä niin kalat saavat
jatkaa siitä mihin minä jäin..
Mitäs virkaa tuolla sähköryyppy motikalla on?
Missäs asennossa se on pois päältä? - Yksinkertaista
Amerikan keksintö kirjoitti:
Missäs asennossa se on pois päältä?On myös mahdollista, että luulen itestäni liikoja.
Tulipahan tässä mieleen, jotta ja kun aikoinaan mopo sammui heti kun käänsi tyhjäkäynnille, nii vika oli siinä, että sytytys meni liian myöhäiselle.
ja jos seos on hiukankin laihalla, ei taatusti käy, kuin isommilla kierroksilla. - ...
Yksinkertaista kirjoitti:
On myös mahdollista, että luulen itestäni liikoja.
Tulipahan tässä mieleen, jotta ja kun aikoinaan mopo sammui heti kun käänsi tyhjäkäynnille, nii vika oli siinä, että sytytys meni liian myöhäiselle.
ja jos seos on hiukankin laihalla, ei taatusti käy, kuin isommilla kierroksilla.ei tosiaan voi verrata mopon koneeseen, vaikka oireet tosin voisivatkin olla samasta syystä johtuvia.
- emil
Amerikan keksintö kirjoitti:
Missäs asennossa se on pois päältä?Punaisen hanan tulee olla yläasennossa,jos käydessä käännät auki,alaspäin,kone saa lisä bensaa,ja pitäisi sammua heti.Magneetti-venttiili hoitaa normaalisti tämän vipusen tehtävät.Kun ottaa yhden ryyppyletkun irti kaasarin kylestä,ja mittaa alipaine mittarilla ryyppymotikan tiiviyden,on tämä vika pois sulettu.Voi imeä letkusta,jos ei ole alipainemittaria käytettävissä.Tarkista myös VRO pumpun takaiskuventtiilin pitävyys,tiiviys.
- Evinrude VRO 75:sta
emil kirjoitti:
Punaisen hanan tulee olla yläasennossa,jos käydessä käännät auki,alaspäin,kone saa lisä bensaa,ja pitäisi sammua heti.Magneetti-venttiili hoitaa normaalisti tämän vipusen tehtävät.Kun ottaa yhden ryyppyletkun irti kaasarin kylestä,ja mittaa alipaine mittarilla ryyppymotikan tiiviyden,on tämä vika pois sulettu.Voi imeä letkusta,jos ei ole alipainemittaria käytettävissä.Tarkista myös VRO pumpun takaiskuventtiilin pitävyys,tiiviys.
Eli vaihdoin ne VRO-pumpun tiivisteet sekä säädin
kaasuvivuston synkronointia..
Ja nyt alkoi taas toimimaan, pysyy käynnissä ilman
käsikaasua tms. kikkailua.. - emil
Evinrude VRO 75:sta kirjoitti:
käsikaasua tms. kikkailua..Hieno homma,että Sait koneesi pelittämään,unohdin mainita vivuston syngnoroinista,pitäähän sytytyksen ja kierrosten ,eli kaasun pelittään yhteen.
- Evikka 75
Evinrude VRO 75:sta kirjoitti:
käsikaasua tms. kikkailua..Eli ongelmat jatkuvat. Sain pari päivää sitten
Evikan käymään hyvin tyhjäkäyntiä kun sitä säätelin
tuossa pihamaalla huuhtelumuhvin kanssa.
Tänään kun piti lähteä ajelulle niin tyhjäkäynti
oli jälleen kateissa, kun päästiin jotenkin
liikkeelle, kaasua painettaessa tietyn vaiheen
yli vain "moooasi". Eikä jälleen käynyt tyhjää
ollenkaan ilman käsikaasua.
Onko tällä tullut jonkinsortin jokiallergia vai
olisiko sytytys pielessä? Suoraan synkkavivuista
kääntämällä ottaa kyllä vihaisesti kierroksia.
Sytytyksen siirtotanko kyllä liikkuu. Ei tosin
käynyt 3,5Ohm vastuksellisten tulpanjohtojen
kanssa. Onko näissä niin heikko kipinä?
Ideat sekä huumori alkavat loppumaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760