teillä joilla alkuraskauden oireena on ollut unettomuutta (etenkin aamuyön), missä vaiheessa raskautta ongelma on helpottunut? ihan vaan että vois vaikka laskee päiviä millon ehkä mahdollisesti sais taas nukkua tarpeeks. on hienoa että vauva on tulossa!! mutta jatkuvaan väsymykseen ja pahoinvointiin meinaa mennä hermot..
alkuraskauden unettomuus
5
4672
Vastaukset
- jälkeen sitten.
Voin ihan rehellisesti sanoa, että koskaan elämässäni en ole nukkunut niin hyvin kuin silloin kun lapset ovat olleet alle 4 kk ikäisiä. Imetys lisäsi nukahtamisherkkyyttä, joten sängyssä ei tarvinnut valveilla pyöriä. Koko raskausajan viimeksikin selvisin 3-4 tunnin unilla ja nyt näyttää menevän samaa rataa. Parista ensimmäisestä olin raskausajan kotona, joten päiväunet auttoi, mutta nyt olen töissä, kuten viimeksikin, joten yöllä nukun 3 tuntia ja se on siinä sitten.
- utry
voi järkky, eihän tollasesta voi selvitä hengissä. en mäkään nuku ku 4-5 tuntia yössä, päivällä en ollenkaan, koska opiskelen ja eka lapsi on päiväkodissa ni ei "omatunto" anna rauhaa sillon nukkua. kuulin että panadol voisi auttaa nukahtamaan, kokeillaan.. ekan kans ei ollu unettomuutta ku ihan lopussa ku vauva liikkeillään herätteli. en ymmärrä tällasta. ketä tää hyödyttää. unettomuus aiheuttaa elimistössä stressiä ja sillä on negatiivista vaikutusta vauvaankin. mutta elän toivossa että tää ei kestä koko raskautta!
- ...
on ollut unettomuutta molemmissa raskauksissa ensin alkupuolella ja sitten lopussa uudestaan. Alkuvaiheen unettomuus kesti tässä jälkimmäisessä vain noin kuukauden päivät, ekasta en enää muistakaan.
Synnytyksen jälkeen nukuin viimeksi huonosti noin vuoden ajan. Osin siihen oli syynä huonouninen vauva - hän nukkui ensimmäisen kerran yhtäjaksoisesti yli viisi tuntia ollessaan 11 kk vanha -, mutta osin valvoin myös silloin, kun vauva nukkui.
Toivon, että tällä kerralla tuo unettomuus ei synnytyksen jälkeen mene yhtä pahaksi kuin viimeksi. Silloin tuntui, että yhden kunnon yön eteen tekisi ihan mitä tahansa. - nimimerkki
mulla alkuraskaus oli päiväsaikaan jumalatonta väsymystä ja yöt tunnin välein heräämistä! Oli älyttömän rankkaa ja kiukku purkautui päivisin mieheen! Ja vaikka päivisin oli yliväsynyt, en saanut unta edes päikkäreillä. Onneksi loppui 12-13 rv paikkeilla. Eli koita jaksaa vaan, ylös sängystä jos uni ei tule ja pyörit sängyssä. Ja viikonloppuisin/ vapaapäivinä nukut niin paljon kun pystyt. Kuullostaa kliseeltä mutta kyllä se siitä helpottaa!
- ainakin
on unettomuutta havaittavissa. olen rv 17 6 ja huomaanut että kun pahoinvointi loppui niin unettomuus, heräily mooonta kertaa yössä ja ihmeellinen olo alkoi. tuntuu et jokin painaa mahaa kaikissa asennoissa, et missään ei ole hyvä et sais unen päästä kiinni. ja tuntuu myös et henkeä ahistaa yölläkin.minä kans tässä haikeana muistelin niitä alkukesän öitä milloin sain nukkua kuin tukki :)
itse ainakin toivon et unenlaatu paranisi ja olisi helpompi olla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865