Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Minkä ikäiselle kurahousut vielä...

Janna -80

Minkä ikäiselle vielä laitatte kuravaatteet jalkaan ? Kun tuntuu että meillä tarvitaan kuravaatteia vieläkin 13 vuotiaalla silloin tällöin , maalla asustellaan onhan ne tosin hyvin huolettomat kuraleikeissä ainaskin ;-)

18

3588

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4:n äiti

      Meillä 38v vetää tarpeen tullen kuravaatteet päälle kun lähtee ulos. Ei se ole kivaa isommankaan kastua vesisateessa.

      Meillä esikoinen on 8v, ja kaikille löytyy sopivan kokoinen kura- tai sadepuku kaapista. Olisihan se kurjaa jos joutuisi jäämään jostain kivasta pois vesisateen vuoksi. Ostetaan aina sen verran reiluja, ettei joka vuosi tarvitse uusia ostaa. Ja tietenkin myös kumpparit löytyy kaikille.

      • Hannele38

        Olkainkurahousut ovat hyvät aikuisellekin. Minulla on puutarha-apumies, jolle ostin kunnon nepparikurahousut. Mukisematta käyttää.


      • Merja72
        Hannele38 kirjoitti:

        Olkainkurahousut ovat hyvät aikuisellekin. Minulla on puutarha-apumies, jolle ostin kunnon nepparikurahousut. Mukisematta käyttää.

        Kuulostaa kivalta. Mistä saisin ostettua miehelleni oikein kunnon nepparikurikset? Laitan miehen ruotuun.


      • Jussi 5667
        Merja72 kirjoitti:

        Kuulostaa kivalta. Mistä saisin ostettua miehelleni oikein kunnon nepparikurikset? Laitan miehen ruotuun.

        Aprilrain Kokkolassa valmistaa hyviä ja kestäviä nepparikurahousuja myös aikuisille. Käy katsomassa:

        www.aprilrain.fi


    • häpeäksi

      isonakin käyttää kuriksia ! Jos vaan kuivana pysytään, niin sehän se on tärkeintä. Maalla ei muutenkaan niin kiusata vaatteiden perusteella.

    • joo,

      taas näitä äitejä. Mun mukula oli jo eskarissa sillä tasolla, että ei tarvinnut kuriksia. Ne oli kyllä lokrussa, jos hän leikkii leikkejä, joissa kauniit vaatteet sottaantuu, vaikka saahan nekin pestyä, mutta hän ei halunnut kurtseja enää. Hän koki itsensä jo tarpeeksi isoksi olemaan ilman niitä. Kouluun kurtseja ei tietenkään enää kukaan laita, paitsi tietysti nämä ylihuolehtivat äidit ja köyhät, jotka ei raaski pestä pyykkiä tai ei jaksa. Nykyaikana.

      • taisi kans

        eskarissa kieltäytyä kurahousuista, mutta tarvinnut olisi kyllä. Kun viidessä minuutissa on läpimärkä, niin ei kovin kauaa ulkona tarkene olla.


      • Ulkona vai sisällä?

        Kouluikäisen motiivi kurahousuihin on varmaankin eri kuin pikkulapsen. Kouluikäinen osaa kyllä olla itseään sotkematta, mutta kurahousut jalassa ei tarvitse niin varoa koko ajan ja voi olla huonollakin kelillä pitkään ulkona.

        Kumpi sitten on parempi kuraisena tai loskaisena viikonloppupäivänä? Pelata tietokoneella ja katsoa tv:tä koko päivän, vai laittaa saappaat ja kurahousut jalkaan ja olla puoli päivää pihalla?


    • suurperheen äiti

      Eskarit vielä käyttyää, ekaluokkalaiset ei enää. Kulttuurijuttu,meidän kylällä näyttää yleisesti olevan näin.

      • 4:n äiti

        Eskarissa meidän lapset ovat kyllä käyttäneet kuriksia, mutta ei enää koulussa. Ja koulumatka on niin lyhyt, että tavallinen ulkoilupuku pitää sen matkan ajan vettä riittävästi. Kouluikäisillä kurikset ovat vapaa-aikaa varten. Märässä metsässä kastuu vaatteet kenellä vain. Ja meistä on kiva lähteä välillä "vesisadeulos", vaikka iahn vain kävelylle, ja silloin pitää olla kunnon varusteet ettei kastu, vaikka ei kuralätäköissä istuisikaan.


    • Minna-marina

      Kyllähän nuo kurahousut ovat tuon ikäiselläkin ihan aiheelliset jos vaatteet kurastuu muuten eli niin kauan että vatteet pysyy puhtaana vaikka oltaisiin kuinka kaupungissa :-) Niin ja sateella ne ovat aivan pakollisen hyvät vaatteet ! Iästä riippumatta 32 vee äiskälläkin vielä Rukan valkoiset kurikset ;-)

      • Santeri23v_

        Vau :) olis se kiva jos jotkut munkin ikäiset tytöt käyttäisivät kuravaatteita, itse käytän niitä usein kun liikun luonnossa, ja olisi kyllä todellinen silmän ilo nähdä nainen kuravaatteissa :), missäspäin ulkoilette ?


    • inspe

      Poika ei enää kouluun pukenyt kurahousuja mutta eskarissa ne vielä meni. Sen sijaan ulkoiltaessa, mökillä ja ennen kaikkea kalastaessa sadehousut ovat olleet kova sana. Kalastaessa laittaa vielä 15-vuotiaanakin sadevaatteet päälle, jos on märkä keli. En ole painostanut. Itse on poika päättänyt mikä on hyvä.

    • kurispoju79 :)

      Kyllä 13-vuotias voi hyvin vielä käyttää kuravaatteita, riippuu tietysti siitä suostuuko laittamaan :) Itsekin pidän sadevaatteita vaika olen jo aikuinen. Kun sataa niin laitan kiltisti myös kurahousut jalkaan koska liikun pyörällä. Sateessa pyöräillessä kastuu nopeasti, varsinkin jos tuulee. Olen aina pitänyt tätä aivan luonnollisena.

      • diipadaipadii

        Itsellä on melko hyviä kokemuksia Haltin "kevyestä" Westport sadeasusta. Luulisin että myös muksut saisi paremmin pitämään tuommoisia nylonista tehtyjä kuin kumista tehtyjä asuja. Ne kun näyttävät enemmänkin tuulipuvulta kuin "kurapuvulta" ainoastaan melko kova rapina ja kahina sen paljastaa sadeasuksi. Tosin niin kyllä ovat aika useat "teknisetkin" asut melko äänekkäitä. Tuo Haltin puku myös oikesta pitää sitä vettä vaikka onkin kevyttä mallia... tuli kesällä kuvailtua salamointia ukkos-sateessa reilu puoli tuntia ja mistään ei tullut pisaraakaan vettä lävitse enkä ainostaan seisoskellut sateessa vaan liikuin lähes kokoajan ja kontallaankin taisin olla maassa... verkkovuori on myös oivallinen idea tuossa... tekee asusta ilmavan ja mukavan ihoa vasten. Pesun kannalta toki tuommoinen nyloninen on hieman nirsompi pesuaineen suhteen... mikään pesuaine ei kangasta varsinaisesti pilaa mutta parhaiten taitaa silti säilyä vedepitävyys nestemäisillä herkille tekstiileille tarkoitetulla pesuaineella.


    • Marikalaiset

      Kyllähän kurahousuja täytyy käyttää iästä riippumatta meillä ainakin aina kun on kosteaa... !

    • kurapoika

      kai kuriksia voi käyttää vaikka ei sataisikaan?

    • oikeestii

      Oikeesti kurahousut 13 vuotiaalla mite se oikein suostuu niitä käyttämään mä en vois ees uskoa ykkös luokkalaisella niitä nauraisin kyllä. Ps noloja ovat

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2197
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2023
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1642
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1470
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1446
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1357
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 52
      1228
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe