Vantaanpuiston ratsutalli

Kannattaako mennä?

Onko jollakulla kokemusta tästä paikasta, eli millainen talli on ilmapiiriltään, hevosmäärältään jne? Internetistä kun ei löydy oikein mitään tietoa.

58

13373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vant.rats.kävijä

      Moi!
      Mailaa mulle osoitteeseen [email protected] itse käyn tällä tallilla, voin kertoa siitä sinulle niin paljon kuin tahdot! Talli on todella mukava! :)

      • ei todella

        löydy juuri mitään tietoa ko. tallista.
        Voiko vielä yksi tietämätön ottaa yhteyttä sähköpostitse? :)


    • ----

      Kannattaa.. Siellä on hyvä ilmapiiri, huumorin tajuinen, kiva opettaja joka on aktiivinen ja osaa opettaa. Hevoset ovat ihania, en ole oikeen määrää laskenut. Siellä on kyllä kaiken laista sorttia. On reipasta, laiskaa, säikkyjä ja varmoja. 8> Ja muutenkin kivoja tallityttöjä, jotka on aina valmiina auttamaan. Ja on siisti, vaikka aika pimeä. Talli on vissiin aika vanha..

      • -Mustaori-

        Minkä hintaisia tunteja? Onko SRL-hyväksymä?


      • vuosia ratsastanut

        Hei, mikähän on vantaanpuiston ratsutallin osoite, netistä ei tunnu löytyvän,
        kiinnostaisi käydä kokeilemassa..


      • kysyväeksyy
        vuosia ratsastanut kirjoitti:

        Hei, mikähän on vantaanpuiston ratsutallin osoite, netistä ei tunnu löytyvän,
        kiinnostaisi käydä kokeilemassa..

        Tänään oli Hesarissa pieni ilmoitus ko.paikasta. Mutta mistään ei löydy mitään osoitetta eikä nettisivua paikasta. Oli vain puh.nro. Joka paikasta on nykyään nettisivut joten vähän ihmetyttää, eikä ilmoituksessa ollut edes osoitetta.


    • Solar-X

      "Kannattaa.. Siellä on hyvä ilmapiiri, huumorin tajuinen, kiva opettaja joka on aktiivinen ja osaa opettaa. "

      Tästä en kyllä valitettavasti ole ihan samaa mieltä :( Tosin voi olla, että aiemmin asiat ovat olleet näin, mutta nykyään ei ainakaaan. Ilmapiiri tuntuu melko sisäänpäin lämpiävältä (on kyllä ihan mukaviakin tyyppejä, mutta on myös sellaisia, jotka vain katsovat nenänvarttaan pitkin, tiuskivat ja komentelevat muita. "Opetus" on lähinnä liikenteenohjausta ja tehtävien teettämistä. Tietysti jos sellaisesta tykkää eikä ole itsellä mitään tavoitteita kehittyä ratsastajana, niin mikäs siinä. Ihan mukava se opettaja kyllä on, mutta mielestäni ei kovin ammattitaitoinen (aika kokematon). Tuntikäytössä olevia hevosia ei ole paljon, joskus ei ole kaikille tuntilaisille riittänyt hevosta, kun osa hevosista on ollut ep tms. Kenttää ei oikein hoideta, se on usein melko huonossa kunnossa. Toiminta kaiken kaikkiaan ei minun mielestäni ole kovin hyvin organisoitua (tunneilla hevosmäärään nähden liikaa ratsastajia / liian eritasoisia ratsastajia, tuntien aikataulut sekavat ja vaihtelevat, hevosten hoito huonosti organioistua, ei tiedetä, kuka tekee mitäkin jne.). Ei ole SRL:n talli, mikä kyllä valitettavasti näkyy. Toki jos ei ole omat vaatimukset/tavoitteet korkealla ja haluaa maksaa kevyestä köpöttelystä ei välttämättä kovin tasokkaalla hevosella ja nauttia pikkutallin meiningistä, niin varmaan on ihan ok paikka. Tavoitteelliselle ratsastajalle en suosittelisi.

      • Ratsastelija

        Millaista siellä on hevosten kohtelu? Erittäin tärkeä kriteeri.


      • ridethewind
        Ratsastelija kirjoitti:

        Millaista siellä on hevosten kohtelu? Erittäin tärkeä kriteeri.

        Olen samaa mieltä "Solar-X:n" kanssa, ratsastin itse ko. tallilla vuoden. Hevosten kohtelu ei omasta mielestäni ole mtn maailmanluokan tasoa, hevosia mm. laitetaan ontuvina tunneille, tallissa on hevosia vain "näytekappaleina" (mm. yli kymmenvuotias ori, jonka elämä on tallissa seisomista ja joskus tarhailua, omistajan mukaan ei voida ottaa tunneille, koska ori, eikä myöskään voida ruunata, koska niin hieno. Yhtäkään varsaa ko. oriilla ei ole teetetty.) En tiedä, kuka tallilla nykysisin opettaa, mutta ainakaan taannoin ei opetus ollut kovin tasokasta. Tunnit olivat lähinnä umpijäisellä kentällä pystyssä pysyttelyä ja ylipäänsä selässä pysymistä, osasyynä myös taitamattomat hevoset. Tallin omistaja/opettaja eivät taida kumpikaan juurikaan ratsastaa tallin hevosia. Monet hevosista olivat tallille tullessaan reippaita ja notkeita, mutta muutaman kuukauden sisällä ne olivatkin jo jäykkiä ja laiskoja. Taisimme olla opettajalle se ryhmä, jonka sai laittaa tekemään mitä tahansa, myös omistajan selän takana, koska olimme niin nuoria. Tallin "vakikävijät ja tallitytöt" olivat itsekeskeisiä ja juorusivat mielellään selän takana. Myöskään tilat eivät ole parhaimmasta päästä. Pk-seudulta löytyy samaan hintaan huomattavasti laadukkaampiakin talleja.


      • Nannica
        ridethewind kirjoitti:

        Olen samaa mieltä "Solar-X:n" kanssa, ratsastin itse ko. tallilla vuoden. Hevosten kohtelu ei omasta mielestäni ole mtn maailmanluokan tasoa, hevosia mm. laitetaan ontuvina tunneille, tallissa on hevosia vain "näytekappaleina" (mm. yli kymmenvuotias ori, jonka elämä on tallissa seisomista ja joskus tarhailua, omistajan mukaan ei voida ottaa tunneille, koska ori, eikä myöskään voida ruunata, koska niin hieno. Yhtäkään varsaa ko. oriilla ei ole teetetty.) En tiedä, kuka tallilla nykysisin opettaa, mutta ainakaan taannoin ei opetus ollut kovin tasokasta. Tunnit olivat lähinnä umpijäisellä kentällä pystyssä pysyttelyä ja ylipäänsä selässä pysymistä, osasyynä myös taitamattomat hevoset. Tallin omistaja/opettaja eivät taida kumpikaan juurikaan ratsastaa tallin hevosia. Monet hevosista olivat tallille tullessaan reippaita ja notkeita, mutta muutaman kuukauden sisällä ne olivatkin jo jäykkiä ja laiskoja. Taisimme olla opettajalle se ryhmä, jonka sai laittaa tekemään mitä tahansa, myös omistajan selän takana, koska olimme niin nuoria. Tallin "vakikävijät ja tallitytöt" olivat itsekeskeisiä ja juorusivat mielellään selän takana. Myöskään tilat eivät ole parhaimmasta päästä. Pk-seudulta löytyy samaan hintaan huomattavasti laadukkaampiakin talleja.

        Ite kävin tunneilla siel melkeen vuoden ja tykkäsin kyl. Omistaja oli paikalla aika harvoin, se piti vaan pari kertaa tunnit meijän ryhmälle. Siel sen omistajan pitämil tunneilla ei laukattu tai mitään, niist en oikeen tykänny. Mut hepat oli ihan kivoja, jotkut vaan ryösti ja oli aika kuumia muutenki ja sit jotku oli aika laiskoja.


      • Vihainen ratsastaja!
        Nannica kirjoitti:

        Ite kävin tunneilla siel melkeen vuoden ja tykkäsin kyl. Omistaja oli paikalla aika harvoin, se piti vaan pari kertaa tunnit meijän ryhmälle. Siel sen omistajan pitämil tunneilla ei laukattu tai mitään, niist en oikeen tykänny. Mut hepat oli ihan kivoja, jotkut vaan ryösti ja oli aika kuumia muutenki ja sit jotku oli aika laiskoja.

        Tyhmä, ite oon käyny vantsussa vasta puolivuotta ja tiedän varsin hyvin että kukaan tallilta ei oo laiska, sä vaan et saa niitä liikkumaan. Esim Iso-Wille on tosi ahkera, jonka takia on mun lemppari siellä, vaikka tosin kaikki väittää että se on laiska, ei se vaan koskaan mulla oo ollut laiska.


    • Mimmuh.

      Otetaanko tonne yksityisiä? :o

      • quuureep

        et sehän on jokaisel tallil raikkaampi siel lantalassa.


      • joo..
        quuureep kirjoitti:

        et sehän on jokaisel tallil raikkaampi siel lantalassa.

        Joo, nyt tuntuu että siellä on aika erikoinen ilmapiiri tosiaan.


      • Mursula
        joo.. kirjoitti:

        Joo, nyt tuntuu että siellä on aika erikoinen ilmapiiri tosiaan.

        Kertokaas hieman tarkemmin paikasta? (=
        Millaiset hevoset/ponit?


    • hevosen omistaja

      En suosittele ainakaan sinne viemään hevosta. Ei edes huolehtineet ruokien antamisesta.

      nimim. kokenut

    • -

      Kerran olin bussissa ja näen kun kyseisen tallin hevonen kävelee vapaasti keskellä tietä. Jäin sitten bussissa seuraavalla pysäkillä jossa oli menossa "maastossa" ryhmä ja ratsastaja oli pudonnut. Opettaja vaan laitto ratsastajan yksin kävelemään takaisin tallille, ja sanoi että hevostakaan ei tarvitse ottaa kiinni kyllä se perille osaa? Juu olisi voinut jäädä esim. rekan alle.

      • Pikku-Dille

        Voihan siellä käydä, mutta suosittelen paikkaa ennen kaikkea kylmille ja koville ihmisille, joilla on kyky ajatella niin että kun on poissa silmistä, on poissa mielestä. Mihinkään ei kannata varsinaisesti panostaa, sillä et koskaan tiedä milloin astut jonkun varpaille.


    • pempula

      Hevoset kyllä ruokitaan ihan säännöllisesti. Ja myös tämä ori pääsee joka päivä ulos, en tiedä mistä olet saanut kuvitelman, että tarhailee vaan sillointällöin. Joskus on ollut harjoittelija, jolla ei ole kokemusta oreista ja hän ei vienyt oria ulos, mutta kyllä se silti joka päivä pääsi. Hevosia on 15 kpl; 1 yksityinen, loput tallin omistajan. Mitäs muuta.. Talli on mielestäni kodikas vaikka onkin vanha. Hevoset ovat kilttejä, potkivat ja purevat lähtevät jatkamaan elämäänsä muualle jos semmosia tulee. Tallilta löytyy myös lemmikkilammas. Mielestäni kiva talli, hevoset pyritään pitämään ulkona niin kauan kuin mahdollista ja viikonloppuisin niillä käy "aikuisvuokraajat", joten eivät ole pelkästään tuntikäytössä ja työntekijä ratsastelee niitä päivisin jos ehtii. Voin suositella.

      • Jajoski

        onko siellä jokin vanhempi connemaratamma, joka olisi myynnis just?
        Onkohan se tallin hevosia vai yksityisiä? Osaisko joku sanoo millainen poni?
        Voisin olla kiinnostunut, yksityiseksi poniksi. Kaveriksi toiselle vanhemmalle ponitammalle ja harrastekäyttöön, loppuelämän kotiin.


      • asjasdjaskoasoasd
        Jajoski kirjoitti:

        onko siellä jokin vanhempi connemaratamma, joka olisi myynnis just?
        Onkohan se tallin hevosia vai yksityisiä? Osaisko joku sanoo millainen poni?
        Voisin olla kiinnostunut, yksityiseksi poniksi. Kaveriksi toiselle vanhemmalle ponitammalle ja harrastekäyttöön, loppuelämän kotiin.

        Otappa yhteyttä tallin omistajaan, täällä ei kukaan sinulle ponia voi myydä tai luvata.


      • a b c eiku L!
        Jajoski kirjoitti:

        onko siellä jokin vanhempi connemaratamma, joka olisi myynnis just?
        Onkohan se tallin hevosia vai yksityisiä? Osaisko joku sanoo millainen poni?
        Voisin olla kiinnostunut, yksityiseksi poniksi. Kaveriksi toiselle vanhemmalle ponitammalle ja harrastekäyttöön, loppuelämän kotiin.

        juu, paitsi että se on OIKEASTI risteytys poni. Yhtä totta noi ilmotukset kuin muukin koko tallilla.


    • sohfietta

      Minulla on hyviä kokemuksia Vantaanpuiston ratsutallista. Olen käynyt monella tallilla ja ratsastanut monta vuotta. Yleensä kun aloitan käymään uudessa paikassa, niin on ollut vaikeuksia tutustua ja tuntea paikkaa kotoisaksi ja mukavaksi. Vantaanpuiston ratsutalissa oli asia toisin, mukavat ihmiset ja hyvät ratsastuksen opettajat saivat oloni heti kotoisaksi ja tunsin, että olen tervetullut tänne. On mukava tulla tallille, jossa ihmiset on aidosti ystävällisiä ja mukavia. Täysi 10 heille.
      Vaikka talli on vanha se on siisti ja hyvin hoidettu. Hevosia hoidetaan todella hyvin ja ne saavat paljon ulkoilla isoissa tarhoissa sekä laitumella. Hevoset on mukavia, eivät potki tai pure tai pukittele. Näistä hevosista näkee, että niillä on hyvä olla ja ne saavat paljon liikuntaa ja toteuttaa itseänsä hevosina. Tallin piha on siisti, laitumet ja tarhat sekä kenttä on hyvä kuntoiset sekä hyvin hoidettu ja tallintyöntekijät on ammattitaitoisia. Hevoset on hyvin koulutettuja ja eri tasoisille ratsastajille löytyy sopivia ratsuja jokaisen maun mukaan. Opetus on hyvä ja aina saa apua jos sitä tarvitsee. Tällä tallilla viihtyy hyvin ja voin suositella tätä tallia kaikille lämpimästi!

      • jsydänk

        Valitettavasti minä, eikä kymmenet muutkaan voi yhtyä edelliseen kommenttiin. Tallilla on puutteita jo ihan lain määrämissä asioissa, kuten "pihatossa".


    • ...

      ne hevoset on kyllä niin huonosti hoidettuja eikä niitä oo varmaan ees koskaan tutkittu, kaikilla varmaan kinnerpatit ja okahaarakkeet paskana tai vaikkapa sädeluusyndrooma....voi raukkoja...

    • tittulilaaaaaa

      moi must hevoset oli huonosti hoidettuja ja myös laihoja kun kävin ekaa kertaa kokeilemas. en ole käynyt tallissa sen jälkeen koska vantaalla on paljon parempiakin talleja. laiskasti menivät tunnillani ja ei edes laukattu vaikka opettajalle kyllä kerroin olevani toisen tallin vakituinen ratsastaja.

      • vantsun ratsastaja

        tyhmä, tyhmä tyhmä,, etkö tajua että valehtelet nyt kaikkien edessä, hevoset on hyvin hoidettuja, eikä ollenkaan laihoja!


    • .
    • siasl

      Yksi omituinen juttu on kiinnittänyt huomioni. Ei tässä tallissa, vaan kaikkia talleja koskevissa keskusteluissa. Olen itse käynyt viidessä eri tallissa katsomassa hevosia taputteluetäisyydeltä. Tämä talli on niistä yksi. Ratsastanut olen kahdessa.

      Yleinen kuvio näyttää olevan, että jokaisella tallilla on omat "skandaalinsa." On ylimielisiä tallityttöjä, rahanahneita omistajia ja hoidon laiminlyömistä. Hevosia ruokitaan liian vähän. Hevoset ovat "hulluja" tai taidottomia tai laiskoja, pomppivat pystyyn, pukittavat tai purevat. Tuntien ohjaajat ovat ilkeitä ja katkeria, tavaroita varastetaan kaapeista ja lokeroista, kävijöille jaetaan mahtavia sääntökirjoja miten ei saa olla väärässä paikassa tai hengittää väärällä tavalla tai muuten vain aiheuttaa stressiä hevosille.

      Yhden asian voin havaita. Aloittelijan ei kannata olla talliuskollinen. Vain sillä tavalla voi kerätä tarvittavaa näkemystä siitä, mikä talli on oikeasti hyvä ja mitä markkinointihenkinen vakiokävijä tai omistaja vain kiireesti tulee mainostamaan hyväksi. Toisen asian voin havaita. Mikä tahansa ongelma kestää talleilla muutaman vuoden kerrallaan. Sen jälkeen kävijät vaihtuvat, hevoset vaihtuvat, tallitytöt vaihtuvat, ohjaajat vaihtuvat, kriisit eletään lävitse tai ne kaatavat koko firman.

      Kolmas asia, mihin joutuu tottumaan, on se että hevoset ovat väistämättä kalliita pidettäviä. Ennen hevonen kuului joka taloon. Nyt jokaiselle hevosen tarvitsemalle asialle pitää laskea hinta erikseen. Pelkkä naiivi ihastuminen turvallisiin otuksiin on joidenkin kävijöiden motiivi, mutta sillä ei voi alkua pidemmälle pitää pystyssä tallia. Koen silti hienoksi asiaksi sen jos tallin omistaja kykenee pitämään rahan mahdollisimman paljon sivuseikkana. Harva kävijä tykkää siitä, että heille ollaan koko ajan myymässä jotain.

      Neljäs asia on, että jokainen talli mainostaa jokaista hevosta kotisivuillaan ja karsinoihin kiinnitetyissä infolappusissa sopivaksi vaikka kenelle ja vaikka mihin. Sitten myöhemmin voi todeta, että onko kyseinen hevonen a) altis puremaan, b) totaalisen laiska, c) taipuvainen pukittamaan tai hyppelemään pystyyn, d) niin menohaluinen että aloittelija joutuu kiskomaan kätensä kipeäksi eikä siltikään pysähdy, e) änkyrä venkula tai f) muulla tavalla tyypillinen hevonen.

    • siasl

      Viides asia on, että joka paikassa jokaisen pitää kyetä todistamaan itsensä ennen kuin häneen luotetaan. Jännittyneitä tilanteita tulee helposti. Ei kannata esittää tietävänsä enemmän kuin tietää, mutta ei myöskään vähemmän kuin tietää. Ei myöskään kannata esittää tietävänsä sen verran kuin tietää. Ei myöskään kannata esittää että ei tiedä mitään. Toisaalta se on helpoin tapa. Siinä samalla saa aloittaa alusta uudessa paikassa ja koota kokonaan uuden näkemyksen harrastukseen. Parasta olisi ehkä kysyä toiselta hänen kokemuksensa laajuutta niin, että se kysymys mahdollisimman vähän kuulostaa nokkimisjärjestyksen muodostamiselta.

      Ehkä SRL:n korttiin voitaisiin taitomerkkien ja lisenssien lisäksi koota jokaiselle ratsastajalle tilasto. Numerot kertoisivat, montako kertaa henkilö on 1) saanut korkeintaan mustelmia ja ruhjeita aiheuttaneen potkun takajaloista, 1b) sairaalahoitoa vaatineen potkun takajaloista, 2) tullut selästä alas oman tasapainon pettämisen vuoksi, 2b) hevosen tasapainon pettämisen vuoksi, 2c) pukittamisen seurauksena, 2d) takajaloille nousemisen seurauksena, 2e) esteellä, 3) ollut sairaalassa tarkastettavana tunnilla tai maastossa sattuneen tapauksen vuoksi (myös potkut), 3b) hoidettavana harrastuksessa syntyneen vakavan tai pysyvän vamman vuoksi (poislukien potkut), 4) tullut hevosen hyväntahtoisesti tai epähuomiossa puraisemaksi, 4b) ärtyneenä puremaksi, 4c) aggressiivisesti puremaksi.

      Viimeisenä pieni provokatiivinen kannanotto. Tämä ei pidä puoliksikaan paikkaansa, mutta se melkein puoliksi riittää kyllä minulle. Ihmiset kiinnostuvat hevosista siksi, että heillä on emotionaalinen tarve kokea suuren, rauhallisen ja pehmolelumaisen eläimen läheisyyttä. Eronneiden ja yksinhuoltajien lapset ja ne, kenellä on vaikea suhde vanhempiinsa, näkevät hevosessa mahtavan terapiaeläimen. Kissa ei ole kiinnostunut ihmisen murheista, vilkasta koiraa ne hetkauttavat liikaa tai eivät ollenkaan. Mutta hevonen on niin suuri ja rauhallinen. Kun ojennat käden tutustuttavaksi tai saat silittää isoa päätä niin kaikki muu unohtuu.

      Tätä taustaa vasten kaikki kaaos tallien ympärillä ja sisällä, kävijöiden, tallityttöjen, valmentajien ja omistajen välillä näyttää ihan erilaiselta. En lähde sille linjalle, että olisi "väärin" tai "itsekästä" pitää hevosia ihmiskunnan palveluksessa. Mutta totean täysin selvänä asiana sen, että hyvin hoidettu hevonen palvelee tätä tallien "terapiapuolta" aina paremmin kuin epävarma, epäluotettava tai huonosti hoidettu hevonen. Hevonen elinkeinona tai urheiluvälineenä on eri asia.

      En ole mikään asiantuntija missään hevosiin liittyvässä jutussa. Pitkähköllä kertakäynnillä Vantaanpuiston ratsutallissa ei näkynyt mitään selvästi hälyttävää tai väärää. Vastaanotto oli myönteinen ja ihmisille oli sattunut hyvä päivä. Tilat näyttivät vanhoilta ja hieman ahtailta. Mutta niin paljon kun lähes jokaista tallia joku jossain sanoo "kauheaksi paikaksi", tulee mieleen että olisi kiva saada joku vertailukelpoinen mittari, jolla kaikki pienet ja suuret ratsastuskoulut voisi asettaa "kauheusjärjestykseen."

    • -carola-

      Vantaanpuiston tallin henkilökunta pilaa fiiliksen, jotenkin kieroa ja sairasta porukkaa. Nojoo eipä ne hevosetkaan ole kovin hyvin hoidettuja....Itse etsin paremman tallin.

      • kummastelija

        mitä ihmettä, ketä tarkoitat?


    • Vanttis Fani

      Talli on ihan mahtava ja kaikki opet on tosi ihania!! HEVOSET ON VAIN LYÖMÄTTÖMIÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Olen ratsastanut tallilla jo 4 vuotta ja tiedän hevoset koska olen ridannu kaikilla niillä. Joo jotkut niistä on kuunia ja voi ryöstää mut ne hevoset on tarkotettu kokeneimmille! Esim. Cita. Olen mennyt Citalla paljon ja hypännytkin sillä se on ihana mut kuumenee vaan jos sitä pidättää koko ajan ja jos vetää suusta!!!

      Se ei ole vaan oikein et jotkut pilkkaa tätä talli ja sen hevosia koska se ei ole reilua!!!!!!!!!! Kaikilla talleilla on ongelmansa mutta se ei ole ikinä niiden hevosten vika!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Lellu(:

      Olen ratsastanut tallilla jo peräti kaksi vuotta ja pidän sitä oikein kivana. Opettajat osaavat opettaa ja hevoset ovat HYVIN HOIDETTUJA ja oikein mukavia. Jos joku täällä sanoo, että "hevoset ovat laiskoja tai liian kuumia eikä suosittele tallia alottelijoille" voi painua saman tien tunnille oppimaan miten hallita hevosta. Jokainen hevonen on erilainen ja jokaisella on erilainen luonne. Jotkut ovat kuumempia kuin toiset, mikä on aika normaalia koska maailmasta ei löydy kahta saman laista hevosta. Henkilökunta on ollut minulle aina ystävällinen ja auttanut tarpeen tullessa. Voihan sitä aina miettiä miksi muut ovat ilkeitä eikä se aina johdu vain heistä... Talli on vaatimaton eikä hevosia ole valtavaa määrää, mutta pitäisikö? Jos on kiinnostunut suurista talleista jossa opettajat eivät muista oppilaittensa nimiä ja hevoset kökkivät karsinoissaan mitään tekemättä eivätkä anna silittää koska ovat saaneet siitä tarpeekseen, siitä vaan, mutta ne jotka pitävät kilteistä hevosista ja persoonallisesta ilmapiiristä kannatan!

    • velli000

      Kertokaa lisää!

    • repskops

      Lelluhan sen sanoin: persoonallinen ilmapiiri :D repesin...

    • Peruna

      Musta tuntuu että persoonallisella ilmapiirillä tarkotetaan kodikasta ja mukavaa ilmapiiriä mitä ei kaikilta talleilta löydä: kokemusta..

    • Jassoojoo

      Ahhhah! Persoonallinen ilmapiiri tosiaan :D


      Läski maha ei ole yhtä kuin hyvinvoiva ja hyvin hoidettu hevonen.

      Vaikka hepat on tallilla söpöjä, se ei tee välttämättä juuri siitä ratsastuskoulusta sellaista paikkaa, johon vanhempien kannattaa kantaa rahansa.
      On muitakin kriteereitä, kuten se, että hevoset saavat säännöllisesti laadukasta ravintoa ja vettä myös pakkasella, JOKAISELLE hevoselle on karsinapaikka, jos ei ole asiallista ja säännökset täyttävää pihattorakennusta, loimitus sään mukaan, kavioiden hoito ja kengitys kunnossa, kuten myös lääkintä ja kuntoutus hevosen sairastuessa.
      Näissä asioissa kannattaa pitää jokaisella tallilla silmät auki ja tehdä omat johtopäätöksensä.

      Vanhempien kannattaa olla myös kiinnostuneita toimiiko opettajana KOULUTUKSEN saanut ohjaaja tai opettaja, vai joku tyttö, joka halvalla,(pimeästi ?) pitää tunteja. Oppiiko lapsi turvallista ja vastuullista hevosen käsittelyä?

      Millaista businesta haluaa tällä alalla tukea?

    • Ei mitään vikaa

      Mä itse ratsastan tallilla, ja todella hyvää opetusta, ja hevoset on ihania, ei mitään valittamista. Lopettakaa valheiden keksiminen, kiitos.

      • " Ei mitään vikaa "

        No, minä ratsastin tallila hieman vajaat puoli vuotta, ja voin sanoa, että en toista kertaa ratsasta. Hyvin monesti ihmiset tuntilaiset raahautuivat paikalle tyyliin 10 minuuttia ennen tunnin alkua, ja monesti tunti viivästyi 30-40 minuuttia, koska jotkut eivät olleet saaneet hevosiaan tunnille. Meidän tunnilla eli aloittelijoille oli kolme hevosta, jotka käyttäytyivät jotenkin asiallisesti. Ilmapiiriäkään en voi oikein kehua, tuon puolen vuoden aikana kukaan tuntilaisista ei sanonut minulle muuta kuin " Koita nyt hallita sitä kopukkaas!"

        En suosittele


    • Vuodesta toiseen

      Minkä näistä ketjun väitteistä on valhe? Kysynpähän vain.

      Perus tuntiratsastaja, jolla ei kokemusta hevosten pidosta, ei kovin syvälle tallin toimintoihin sukella.
      Toisaalta taas halpa vuokraponi, jota saa pitää kuin "omaa", saattaa saada sulkemaan silmät moniltakin asioilta, onhan harrastaminen pk seudulla melko kallista. (sille on yleensä syynsä).

    • tiuhti18

      Kävin katsastamassa ko. tallin, enkä mene toista kertaa. Surkeaa touhua, voi heppa raukkoja.....

      • wille!! <3

        Vantaanpuiston talli
        Oli ennen parempi(lopetin syksyn alussa) vissiin ihan kivaa ollut NYT taas kuitenkin parempi opettaja! Kiva paikka mahtavat kulkuyhteydet,muutaman ihmisen tunnen jotka ns. "Haukkujia" ja "lissuja". Kaverini käy, on kivaa mutta hevoset ollut suuressa vaihdossa ja nyt saisi rauhoittua! Olen ollut tallilla ainakin 3vuotta ja oli tosi kivaa :-) kyllä sopii ns. "Aloittelijoille" mutta jos.haluaa kunnolla kehittyä niin ei! Mutta sopii 0-4vuotta ratsastaneille, toki estetunnit yms kokeneille(ei taida enää olla..) mutta siellä on ihanat hevoset!! Willow


      • willee i miss
        wille!! <3 kirjoitti:

        Vantaanpuiston talli
        Oli ennen parempi(lopetin syksyn alussa) vissiin ihan kivaa ollut NYT taas kuitenkin parempi opettaja! Kiva paikka mahtavat kulkuyhteydet,muutaman ihmisen tunnen jotka ns. "Haukkujia" ja "lissuja". Kaverini käy, on kivaa mutta hevoset ollut suuressa vaihdossa ja nyt saisi rauhoittua! Olen ollut tallilla ainakin 3vuotta ja oli tosi kivaa :-) kyllä sopii ns. "Aloittelijoille" mutta jos.haluaa kunnolla kehittyä niin ei! Mutta sopii 0-4vuotta ratsastaneille, toki estetunnit yms kokeneille(ei taida enää olla..) mutta siellä on ihanat hevoset!! Willow

        ^^
        Hinta ainaski ennen oli 27€/h kausikortilla (10krt..)


    • Milla

      Mun mielestä talli on mukava ja siellä on mukavia tyttöjä. Minun ja ryhmän ratsastuksen opettaja on hyvä eikä liian tiukka. Hevoset kaikki ovat ihania. Talli on kyllä talvella vähän kylmä mutta jos pukee lämpimästi päälle niin siellä ei ole kylmä.

    • santtu <3

      kyllä meiän tunnilla metriäkin on hypätty, et ei ne hevoset ihan paskaluokkaa ole ;) tallilla on kiva ilmapiiri, opetus on rentoa mutta myös opetellaan aina uusia asioita. omistajakin on mukava. hevoset ei ole laihoja ja niitä kohdellaan hyvin :) jokaiselle löytyy sopiva, pieni, iso, rauhallinen,täysi luotto, reipas.. suosittelen !

    • millla=Amarillo

      Olen samaa mieltä santun kanssa jotkut tallilaiset ovat kyllä välillä vähän ilkeitä mutta annnan sen mennä vain toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

    • Tiedoista kiitolline

      Hei,

      Onkohan kenelläkään senioriratsastajalla tallista kokemuksia? Tämä talli kiinnostaisi sijaintinsa vuoksi, mutta millaiset puitteet ovat? Entä hevoset ja niiden hyvinvointi?

      • -jensku

        Kauhea paikka!!!!!!!!!
        Sellaiset tallitytöt millainen omistajakin. Likaiset puitteet ja huonosti hoidetutu hevoset. Jotain hämärää koko touhussa.


    • Ilbb

      Mahtava paikka, aloitin tallilla 2014 syksyllä ja en vaihtaisi pois mistään hinnasta. :) Jokaiselle löytyy omanlainen ratsu, iso, pieni, rauhallinen tai reipas. Opettajat todella mukavia ja asiansa osaavia aikuisia. Nykyisillä puitteila pärjää vallan mainiosti, tunnelma mitä parhain, ihmiset ja hevoset korvaamattomia. Suosittelen tallia lämpimästi jokaiselle hevosharrastuksesta kiinnostuneelle. :)

    • Hevosenhyvinvointion1

      Tiedän että vastaan todella jäljessä tähän (2016) mutta jos joku nyt vielä sattuu näitä lukemaan. Ratsastin vanttiksessa 2 vuotta sitten, kävin ratsastuksen alkeet ja perusmerkkitason, vuoden jälkeen vaihdoin pois koska en pitänyt silloisen opettajan opetustavasta enkä tallinomistajasta. Talli oli vanha juu mutta suht. tilavat ja puhtaat karsinat yms. Kenttä oli välillä huonossa kunnossa sään vuoksi (talvella jäässä/jäinen, sateella mutainen ja kesällä niin kuiva että hiekka pöllysi silmiin) hevosilla oli 2 laajaa laidunta ja yksi tarha/pihatto. Eivät ne laihoja olleet muutama pullea yksilö kylläkin. Hevoset olivat enimmäkseen kilttejä ja luotettavia, toki osa oli kuumuvia, säikkyjä ja osa laiskoja mutta eihän hevosta ole kahta samanlaista. Tallinomistaja vaikutti kyllä todella epäpätevältä, ei juuri koskaan ollut paikalla ja kaikesta (esim korvaustunnit, ilmottautuminen ja maksaminen) sovittiin open kanssa. Hetki sitten tulin ajatelleeksi että olisi mukava käydä pistäytymässä vanhojen aikojen kunniaksi ja osoitetta etsiessä (joita löytyi 2 erilaista?) päädyin lukemaan tämän keskustelun. Talliin mennessä pihassa tuli vastaan tallityöntekijä jolta sain sitten luvan kierrellä paikkoja ja ensimmäiseksi menin talliin ja tämä kyseinen työntekijä kertoi että kaikki ovat ulkona vain 1 on karsinassa ja siellähän oli tämä kyseinen reilu 10 vuotias valkoinen ori josta muutama muukin on tässä palstalla maininnut aiemmin. Muistin tämän kyseisen Juppe-orin ajoilta kun ratsastin vantaanpuistolla ja järkytyin siitä miten huonoon kuntoon se oli muuttunut. Kylkiluut paistoivat ja lautaset törröttivät, orilla ei ollut juuri ollenkaan lihaksia eikä läskiäkään. Söi karsinan lattialta vanhan ja harmahtavan näköistä heinää, en tiedä tuliko paha haju heinistä, hevosesta vai likaisesta karsinasta, korvat pystyssä tuli kyllä rapsutettavaksi. Kaikki muut olivat pihalla joko laitumilla tai tarhapihatossa ja näyttivät suht. hyvinvoivilta. Jos joku osaa kertoa minulle miksi tämä kyseinen pieni oriparka seisoo sisällä laihana pahanhajuisessa karsinassa mutustellen huonoa heinää muiden hevosten ulkoillessa laumoissa, kerro toki, minua jäi kovasti tämä häiritsemään... enkä ymmärrä miksei kukaan tallilla kävijä tai työntekijä ole puuttunut tähän sairaaseen hevosen kohteluun.

    • Tallipaikka123

      Ei vissiin kannata omaa hevostaan tuonne viedä...

    • Anonyymi

      Vuonna 2020 kantani on, että älkää menkö. Joku blondi "johtaa" paikkaa, vaikka ei ole kyseisen tallinomistaja ja viestintä on ERITTÄIN surkeaa. Ei kerrottu etukäteen hevosia tunnille, vaan erään asiakkaan piti soitella hänelle, koska ei voinut antaa omaa numeroaan missään vaiheessa (ainoastaan s-postin) ja opettaja tuli vasta, kun tunti alkoi. Opettaja ja opettaminen itsessään oli jees, mutta mikään muu ei tallilla toimi. Kerran istuttiin vesisateessa puoli tuntia, kun piti olla vuokraustunti, koska ketään ei ollut paikalla sovituista ajoista huolimatta. Tämä kokemus siis kesältä 2020. Eli ei, menkää muualle, missä asiakkaita arvostetaan eikä kohdella noin ala-arvoisesti.

      • Anonyymi

        minulla on vain hyviä kokemuksia tästä tallista. Itse en käy varsinaisilla tunneilla(Käyn siellä siis joka viikko mutta tuttuni on opettajani), joen en tiedä opetuksesta. Hepat vaikuttavat todella kivoilta ja hyvinvoivilta! Hevosia on paljon erilaisia, reippaampia ja hitaampia.Tallilla taitaa olla 13 ti 14 hevosta. Itse tallin tilat ei ole huipuimmat, mutta hyvät siltikin! Kaikille on omat karsinat ja talli on aina siisti. Hevoset viettää paljon aikaa tarhoissa ja isoilla laitsoilla! Tallilla on muutenkin hyvä ilmapiiri, kaikki ovat ystävällisiä, rennolta ja apua saa aina. Omistajalta en toisinaan tiedä, en ole koskaan tavannut häntä. Kenttäkin on ihan kiva, aika kivan kokoinen! Vesisateen jälkeen kentällä on tosia märkää ja kesällä hiekka on liiankin pöllyävää. Kurja nähdä miten ihmisillä on niin huonoja kokemuksia vantaanpuistosta, itse suosittelen paikkaa ja talli on todella kiva.


    • Anonyymi

      Talli on aivan ihana 😍 hevoset ihan kivoja osa hyppii pystyyn ja pukittelee 😕 talli on mukana ja myös työntekijät, hevoset saa joka päivä ruokaa, on laitumella, kenttä huono ja talli lahonnut en nyt suosittele mutta aloittelijoille hyvä 👍 opettaja todella ankara !!

    • Anonyymi

      Itse pidän tästä tallista :) tallilla on tällä hetkellä kai 14 hevosta ja kaikki saavat mennä laitsalle jne. Tallilla ystävällistä porukkaa ja ihan hyvää opetusta :) nettisivut saisivat uusia jne. Niin tulisi vähän tunnetumpi talli, mutta noh... Tallihan on aika vanha, mutta sen käytävällä ei koskaan heinää ja karsinat puhtaita. Hevosten ruoka-ja juomakupeista huolehditaan, satuloita putsataan, kaikki ylenedö omilla paikoillaan, kenttä ja laidun putsata la noista ja niin edespäin. Hyvin tehty! Omistajan tavannut muutaman kerran ja ihan suht mukava ei vain kovin ole mukana missään.. Voin suositella paikkaa siellä on mukavia hevosia ja poneja :) Lemppareitani ehkä Capri, Horsma ja Dino :) muutama hieman laiskempi yksilö, mutta yllättävän osaavia! Huomioittehan, että suurin osa hepoista/poneista on vaihtunut alkuajoista samoin opettajat. Hevosia hoidetaan ja kaikki vaikuttavat ihan tyytyväisiltä. Ainut miinus on ehkä nettisivut.. Se, että Facebookkiin joskus joistain tunneista pistää ilmoitusta ei kauheasti herätä kiinnostusta. Ei kerrota tunneista kunnolla. Mutta kunhan vana nousee sohvalta ylös ja soittaa numeroon niin saa nopeasti varattua tunteja jne. Hinnat hieman nousseet 20€ suurin osa.. Hieman hämärää, mutta uskon etät kyse on kävijämäärästä. Esimerkiksi lasten ponikoulu- leirejä kuului järjestää kesällä viisi, mutta järjestettiinkin kaksi kävijämäärän vähäisyyden takia. Pitäähän tallinomistajan päästä plussalle raha-asioissa. Suosittelen tukemaan tallia se on piilotettu helmi <3

    • Anonyymi

      Tervehdys ihmiset. Kyllä, minä tiedän. Olette lukeneet tänne asti joten olette huomanneet mitä paskaa tallista täällä puhutaan. Tallilla on nettisivut, facebookin sivut ja, kun olet kerran mennyt tunnille kaikki hoituukin kätevästi whatsapin kautta. En siis ole samaa mieltä. Tuntihevosia on yhteensä 14 tietenkin yksärit. Tallin opettajat ovat nykyään osaavia ja tallitytötkin kivoja. Olen nähnyt tallin omistajan kolme kertaa ja ihan mukavalta vaikuttaa. Tallille on tullut kentänlaajennus ja uusi moderni talli, nimeltään pikkutalli. Siellä on parille hepalle hyvät ja tilavat karsinat. Päätalli on vanha, mutta toimiva ja pihatto on ihan lainmukainen, mm. sisätilat hepoille, tilava jne. Hepat on kaikki kivoja eikä tallilla varsinaisesti äkäisiä heppoja ole. Kaikkia pystyy käsittelemään hyvin. Heppoja hoidetaan hyvin esim. kerran Sakella oli vatsassa satulavyön kohdalla haava joten ratsastaja sai Hattivatin hepaksi. Ryhmissä on ehkä noin 6-7 ratsukkoa. Rästiminen on helppoa ja kätevää. Tallilla järjestetään leirejä, tapahtumia jne. Ja tämä ”hämärää toimintaa, kun hinnat noussut 20e”, niin on tuo aika halpa talli kyllä. 34e/h, kun muilla talleilla 40e/45min ja jos ei halua ratsastaa kahdeksan henkilön ryhmässä, niin hinnat nouseekin jo 65e. Saat hoitaa hepan itse ennen tuntia, mutta voit myös kysyä rohkeasti muilta apua. Olen tutustunut Hannaan ja Sallaan. He ovat siis ridaopettajia ja molemmat osaavia ja taitavia. Hanna on todella ammattitaitoinen ja löydätte hänet netistä lindyride. (Hän opettaa myös normaaleja tunteja) ja Salla Jokinen on myös tosi hyvä ope! Kenttää pyritään nykyään pitämään hyvässä kunnossa ja pikkuhiljaa tallin ulkoasuunkin lähdetään hankkimaan vaivaa. No, mutta anonyymi henkilö, eikä tallilla siis voi kehittyä? No kyllä voi! Joka tunnilla eri aiheet ja keskitytään johonkin. Ei mitään ”no otappas sit vaikka vähän ravia”.
      Tallilla opet kehuu sua ja kertoo sun virheet. Saatat saada myös kotiin ajateltavaa, jotta ens tunti olis vielä parempi! Tunneilla myös hypätään esteitä ja kyllä siellä ihan korkeitakin ollaan hypätty! Ainakin yli metriä ja joidenkin tunneilla vielä enemmän! tietenkin estetehokursseja jne. Jos pelkkä kerran viidessä viikossa ei riitä.
      Tallille on myös hyvät kulkuyhteydet!

      Siinä oli teille vähän tietoa tallista ja nyt siitä menkää varaamaan itsellenne kokeilukerta! :)

    • Anonyymi

      Moi! Mä oon käynyt vantaan puiston ratsu tallilla noin 1v ja opetus on mahtavaa hyvät,siistit tilat ja kiltit hevoset ei ole mitään moitittavaa.En voisi mennä mihinkään muualle ratsastamaan loistava talli<3

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      514
      3755
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      467
      3444
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      143
      3040
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2332
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2200
    6. 223
      1638
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1407
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      99
      1300
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      94
      1291
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1100
    Aihe