En tiedä mitä ajatella

ihastuin turkissa

naurattaa kirjottaakin toi nimimerkki.



Tapasin ihanan kurdimiehen turkissa, todella mukava ja ihana, mun suomalaisen tutun turkkilainen mies tuntee tän kurdimiehen vuosien VUOSIEN takaa ja sanoo että on hyvä mies (näen sen kyllä itsekin, mutta kun olen kuullut ja lukenut täältä NIIN paljon kaikkea pahaa ulkomaalaisista miehistä). Yks paikallinen yritti raiskata mut mun lomamatkalla ja se oli niin kultainen mua kohtaan...

Tämä kurdimies on tosi innoissaan ollut esittelemään mua perheelleen ja suvulleen, mä oon yrittäny toppuutella sitä (en vois esim. itse kuvitellakaan vielä sanovani perheelleni mitään tästä miehestä, joka todella tuntuu ahdistavan häntä) , et ku ei tiiä miten tää elämä heittää. Ollaan joka päivä yhteyksissä mesessä tai puhelimella, oon nähnyt sen perhettä web-kameran kautta ja he tietävät minusta.

Silti mua epäilyttää. Jos sillä on montakin samanlaista tapausta taustalla? Kuten varmasti onkin. Olen kysynyt "ohimennen" mutta lupaa ja vannoo että ei ole. Ainut "lohtu" mulla on se, että se oli minä joka meni paikallisessa baarissa sille juttelee, eikä toisin päin. Tai et en osaa selittää, et se ei kattonu että tuossapa helppo nakki.

Jotenkin en näe mitään tulevaisuutta meillä, sen tiedän että en voisi ikinä muuttaa Suomeen hänen kanssaan (en kestäisi katseita), mielummin muuttaisin Turkkiin hänen luokseen, jos se joskus olisi edessä. Tosin ei olla edes puhuttu noista asioista, vain siitä että olisi ihana nähdä uudestaan.. Mutta itse mietin näitä asioita. Olen ihan sekaisin, kun en tiedä mitä tehdä/ajatella. Olen luonteeltani sellainen, että ajattelen ja mietin hirveesti sitä mitä muut ajattelee..

Mun on ylipäätään hemmetin vaikee luottaa miehiin täällä Suomessakaan, itseasiassa tää kurdimies oli ensimmäinen johon saatoin kunnolla luottaa.

Piru ku tää on vaikeaa.'

No eipä mulla mitään kysymystä oikein ollut(kunhan purkasin tuntojani, kun ei voi kotipuolessa kellekään puhua), mutta huomasin että täällä on aika vilkasta keskustelua, että tää on vissiin aika läheinen asia suomalaisille naisille ja miehille...että en ole ainut.

23

2097

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aluksi vaikuttaa juuri

      tuollaiselta kuin kuvailit.

      Sitten pikku hiljaa huomaat jyrkät kultturierot. Olet miehen palvelija, panopuu ja sukunsa silmätikku. Suomalainen mies tiedostaa naisten tasa-arvon ja on jo lapsuudenkodissaan siihen tottunut. Nämä eivät.

      Muslimikulttuuriin kuuluu palvoa naista aluksi, mutta sitten hän muuttuu kotiorjaksi. Se ei toki ole tämän "ihanan” miehen vika, vaan kulttuurin.

      Toimin sosiaalipuolella näiden asioiden parissa ja yhtään onnistunutta liittoa en ole nähnyt turkkilaisten, irakilaisten ym. kanssa. Sen sijaan olen nähnyt kurjia lasten ja naisten kohtaloita, pahoipitelyjä, lapsikaappauksia jne.

      Afrikkalaisperäisten kanssakin usein kuitenkin onnistuu paremmin, ovat kuitenkin rennompia ja vähemmän uskonnollisia ja sukunsa kahleissa.

      • rikkarokassa

        Hui!
        Kuinka pöyristyttävää yleistämistä taas!
        Valitettavaa, että tällaisten asenteiden omaavat ihmiset tosiaan toimivat "sosiaalipuolella", mitä se ikinä sitten tarkoittaakin.
        Myös Afrikassa on muslimikulttuuria, oletko ikinä kuullut?? Ja moni hyvinkin uskonnollisia! Mutta se ei todellakaan pakota alistamaan naista.
        Kulttuurierot ovat välillä jyrkkiä, välillä loivempia, mutta kärsivällisyydellä ja joustavuudella niistä voi selvitä.
        Ihmiset ovat yksilöitä ja hyvä niin.
        Se mikä alkuperäisen kirjoittajan viestissä kuulosti hyvältä, on se että mies halusi esitellä sinut suvulleen. Vaikuttaa siis olevan tosissaan. Jokainen uusi suhde on riski, myös suomalaisen kanssa.
        Se mitä ihmettelen on, miksi sanoit että et voisi KATSEIDEN takia asua miehen kanssa Suomessa?? Jos ajattelet tuolla tavalla, harkitse todella tarkkaan ennen kuin lähdet suhteeseen. Omaa rakastaan ei koskaan pidä nolostella vaikka se olisi pieni vihreä menninkäinen ;-)


      • Afrikassa ja paljonkin
        rikkarokassa kirjoitti:

        Hui!
        Kuinka pöyristyttävää yleistämistä taas!
        Valitettavaa, että tällaisten asenteiden omaavat ihmiset tosiaan toimivat "sosiaalipuolella", mitä se ikinä sitten tarkoittaakin.
        Myös Afrikassa on muslimikulttuuria, oletko ikinä kuullut?? Ja moni hyvinkin uskonnollisia! Mutta se ei todellakaan pakota alistamaan naista.
        Kulttuurierot ovat välillä jyrkkiä, välillä loivempia, mutta kärsivällisyydellä ja joustavuudella niistä voi selvitä.
        Ihmiset ovat yksilöitä ja hyvä niin.
        Se mikä alkuperäisen kirjoittajan viestissä kuulosti hyvältä, on se että mies halusi esitellä sinut suvulleen. Vaikuttaa siis olevan tosissaan. Jokainen uusi suhde on riski, myös suomalaisen kanssa.
        Se mitä ihmettelen on, miksi sanoit että et voisi KATSEIDEN takia asua miehen kanssa Suomessa?? Jos ajattelet tuolla tavalla, harkitse todella tarkkaan ennen kuin lähdet suhteeseen. Omaa rakastaan ei koskaan pidä nolostella vaikka se olisi pieni vihreä menninkäinen ;-)

        Tarkoitin muun tyyppisiä kulttuurieroja. Afrikkalaisessa kulttuurissa ei kuitenkaan ole ihan aina samanlaista naisen alistamista (kunniamurhia ym. ) kuin maissa, joissa on pakko kulkea huivi ja/tai säkki päällä.

        Yhtä kaikki tilastot kertovat, että eroon päätyy prosentuaalisesti yli kymmenkertainen määrä suomalaisliittoihin verrattuna, kun toisena osapuolena ovat nämä mainitsemani kulttuurit. Sama se kyllä on afrikkalaisperäistenkin kanssa suunnilleen.

        Ei se ole yleistämistä, jos jokin asia on fakta. Tietysti jotkut harvat voivat onnistua, mutta eipä tule mieleen tuttavapiiristä tai työn kauttakaan.


      • vaan tosiasia
        rikkarokassa kirjoitti:

        Hui!
        Kuinka pöyristyttävää yleistämistä taas!
        Valitettavaa, että tällaisten asenteiden omaavat ihmiset tosiaan toimivat "sosiaalipuolella", mitä se ikinä sitten tarkoittaakin.
        Myös Afrikassa on muslimikulttuuria, oletko ikinä kuullut?? Ja moni hyvinkin uskonnollisia! Mutta se ei todellakaan pakota alistamaan naista.
        Kulttuurierot ovat välillä jyrkkiä, välillä loivempia, mutta kärsivällisyydellä ja joustavuudella niistä voi selvitä.
        Ihmiset ovat yksilöitä ja hyvä niin.
        Se mikä alkuperäisen kirjoittajan viestissä kuulosti hyvältä, on se että mies halusi esitellä sinut suvulleen. Vaikuttaa siis olevan tosissaan. Jokainen uusi suhde on riski, myös suomalaisen kanssa.
        Se mitä ihmettelen on, miksi sanoit että et voisi KATSEIDEN takia asua miehen kanssa Suomessa?? Jos ajattelet tuolla tavalla, harkitse todella tarkkaan ennen kuin lähdet suhteeseen. Omaa rakastaan ei koskaan pidä nolostella vaikka se olisi pieni vihreä menninkäinen ;-)

        "Myös Afrikassa on muslimikulttuuria, oletko ikinä kuullut?? Ja moni hyvinkin uskonnollisia! Mutta se ei todellakaan pakota alistamaan naista."

        Musliminainen voi seurustella tai mennä naimisiin vain muslimimiehen kanssa. Jos se ei ole alistamista, niin mitä sitten neropatti?


      • rikkarokassa
        vaan tosiasia kirjoitti:

        "Myös Afrikassa on muslimikulttuuria, oletko ikinä kuullut?? Ja moni hyvinkin uskonnollisia! Mutta se ei todellakaan pakota alistamaan naista."

        Musliminainen voi seurustella tai mennä naimisiin vain muslimimiehen kanssa. Jos se ei ole alistamista, niin mitä sitten neropatti?

        No enpä väitä olevani mikään neropatti.
        Enkä sitä paitsi tarkoittanut yhdistää kahta ensimmäistä lausetta toisiinsa. Afrikassa on myös monia muita uskontoja kuin islam.
        Tarkoitin sanoa, että myös afrikkalaiset voivat olla hyvin uskonnollisia, myös kristityt.
        Ja usein se kuuluisa "naisen alistaminen" juontaa ennemmin juurensa kulttuuriin kuin uskontoon. Koraania on lupa lukea...
        Jotkut muslimit alistavat, jotkut kristityt, jopa hindut ;-)
        Vai toitotetaankohan luterialaisessa kirkossa, että miehen on lupa hakata vaimoaan? Anyway, en oikein ymmärrä miksi tämä alistus-kysymys on pakko vetää mukaan jokaiseen aiheeseen. Voisi yrittää perustella omia näkemyksiä jollain muillakin keinoilla?


      • Cindy22

        Eli seurustelen Kosovolaisen miehen kanssa,joka todellakin huolehtii minusta hyvin kaikin tavoin. Saan myös liikkua vapaasti mm. laulamassa ja vain kerron missä olen (näin ollaan sovittu) saan itse esittää kotiintuloajan, eli minua ei aikatauluteta mitenkään.
        Molemmat meistä voivat sanoa, että olemme väsyneitä, kun olemme.
        Miehen ystävät kohtelevat myös minua hyvin ja me puhumme paljon ja nauramme myös. kaikki murheet käsitellään samoin yhdessä.

        Mieheni on islamin uskoinen,mutta siis nuorempaa sukupolvea. Käymme myös yhdessä esim ravintolassa.

        Olemme paljonkin valmistautuneet siihen, että meitä katsotaan ns. kenoon:-) ja olemme puhuneet myös muiden pahoista sanoista yhdessä.

        Meillä on mahdollisesti myös tulossa ns. kansainvälinen kotikuvio, eli kaksi kotia. tämä riippuu minun työstäni ja mieheni työtilanteesta ja tietysti siitä, että kosovossa on olemassa kaunis koti joka meidän palkoilla on myös edullinen pitää. siellä on myös mieheni elämä, suku, ystävät jne. Osa myös ystävistä on myös täällä Suomessa.

        Emme kenties ole hankkimassa edes lapsia, koska minä olen vanhempi miestäni. tämäkin on jo keskusteltu.

        Toivoisin lisää kommentteja ja tietoja muilta ja kokemuksia, sillä tokihan takaraivossa myös on ajatus, että jos ei tästä tulekaan mitään.(mutta eipä ole tullut suomalaisen miehnkään kanssa edes tätä)
        nyt voin rehellisesti sanoa, että kaikki sujuu ja saan elää yhtä vapaata suomalaisnaisen elämää kuin tähänkin asti

        Toivoisin kuulla muiden kokemusia


      • zena
        Cindy22 kirjoitti:

        Eli seurustelen Kosovolaisen miehen kanssa,joka todellakin huolehtii minusta hyvin kaikin tavoin. Saan myös liikkua vapaasti mm. laulamassa ja vain kerron missä olen (näin ollaan sovittu) saan itse esittää kotiintuloajan, eli minua ei aikatauluteta mitenkään.
        Molemmat meistä voivat sanoa, että olemme väsyneitä, kun olemme.
        Miehen ystävät kohtelevat myös minua hyvin ja me puhumme paljon ja nauramme myös. kaikki murheet käsitellään samoin yhdessä.

        Mieheni on islamin uskoinen,mutta siis nuorempaa sukupolvea. Käymme myös yhdessä esim ravintolassa.

        Olemme paljonkin valmistautuneet siihen, että meitä katsotaan ns. kenoon:-) ja olemme puhuneet myös muiden pahoista sanoista yhdessä.

        Meillä on mahdollisesti myös tulossa ns. kansainvälinen kotikuvio, eli kaksi kotia. tämä riippuu minun työstäni ja mieheni työtilanteesta ja tietysti siitä, että kosovossa on olemassa kaunis koti joka meidän palkoilla on myös edullinen pitää. siellä on myös mieheni elämä, suku, ystävät jne. Osa myös ystävistä on myös täällä Suomessa.

        Emme kenties ole hankkimassa edes lapsia, koska minä olen vanhempi miestäni. tämäkin on jo keskusteltu.

        Toivoisin lisää kommentteja ja tietoja muilta ja kokemuksia, sillä tokihan takaraivossa myös on ajatus, että jos ei tästä tulekaan mitään.(mutta eipä ole tullut suomalaisen miehnkään kanssa edes tätä)
        nyt voin rehellisesti sanoa, että kaikki sujuu ja saan elää yhtä vapaata suomalaisnaisen elämää kuin tähänkin asti

        Toivoisin kuulla muiden kokemusia

        täällä Suomessa moniin Kosovon albaaneihin ja lisäksi entuudestaan tunsin yhden Kosovosta kotoisin olevan serbin.
        No, täytyy sanoa, että silloin kun olemme kohdanneet joko kadulla, kaupassa tai meillä kotona, en ole edes ajatellut mistä ovat kotoisin, vaan minkälaisia ovat ihmisinä. Muutamat, tai oikeastaan kaikki kenen kanssa olemme enemmän ollet tekemisissä, ovat oikein mukavaa porukkaa. Uskonnosta ei juurikaan puhuta, eivät ole kovin uskonnollisia edes olleet. Heillä on omat perinteensä, mutta ovat aika hyvin mukautuneet Suomen systeemeihin. Ovatkin sanoneet, että haluavat elää maassa maan tavalla.
        Näillä Kosovon albaaneilla on se ero muihin esim. islamin uskoisiin, että ovat ex-Jugoslavian aikana tottuneet jo siihen, ettei uskonnolle anneta liian suurta roolia elämässä ja myös muita uskontoja ja toisella tavalla ajattelevia pitää kunnioittaa.
        Tito aikanaan piti siitä huolen, että jokainen sai harjottaa omaa uskontoaan, mutta valtio ei tunnustanut mitään uskontoa muiden yli.
        He eivät siis ole mitenkään tiukkapipoisia muutoinkaan.
        Ne kehen olen tutustunut, ovat olleet rehellisiä ja ahkeria, aivan mukavia ihmisiä, jotka voi toivottaa tervetulleiksi Suomeen.
        Tapasimme mieheni kanssa heitä paljon, silloin kun oli maahanmuuttobuumi kuumimmillaan.
        Veimme vast.ottokeskukseen ihmisten lahjottamia vaatteita ja leluja lapsille. He kun olivat lähteneet matkaan mukanaan vain ne vaatteet mitkä olivat päällä ja kaikilla lapsilla ei edes ollut kenkiä. Yllättävän pitkään kesti, ennen kuin virallinen apu saavutti heidät.
        Sen jälkeen mieheni tapasi joitakin heistä, vain muutamia poliisilaitoksella kuulusteluissa, koska olivat lähinnä varastaneet jotain kaupoista.
        Siellä oli kymmeniä perheitä, mutta lähinnä yhdestä perheestä näki heti, että ovat epäluotettavia. Nykyisin heillä taitaa lähes kaikilla mennä suhteellisen hyvin. On kauniit kodit, lapset opiskelevat jne.
        Minä tein tämän oman kroattimieheni kanssa selväksi jo ennen naimisiin menoa säännöt minkä mukaan eletään. Hän hyväksyi mun systeemit ja sillä selvä, ei niistä ole tarvinnut sen koommin keskustella. Olenkin joskus sanonut, jos on uskaltanut jostain meidän systeemeistä valittaa, että Suomi on vapaa maa, rajat on auki, jos ei kelpaa, niin muuttaa vaan takas omaan maahansa. Eipä ole vielä toistaseksi lähtenyt, siis viimeiseen 28 vuoteen.
        Olenkin sitä mieltä, että se todella on niin, että maassa maan tavalla. Siksi en voisi koskaan ajatella asuvani hänen kotimaassaan, koska siellä on tapana, että naapuritkin määräilee mitä saat tehdä ja mitä et. Sellasta en kestäisi. Miehenikin tykkää enemmän meidän systeemistä.
        Monet kun täällä pähkäilee, niin jos esim. Turkkiin muuttais, niin sitten vaan pitäis sopeutua heidän tapoihinsa.


      • albaanit...
        Cindy22 kirjoitti:

        Eli seurustelen Kosovolaisen miehen kanssa,joka todellakin huolehtii minusta hyvin kaikin tavoin. Saan myös liikkua vapaasti mm. laulamassa ja vain kerron missä olen (näin ollaan sovittu) saan itse esittää kotiintuloajan, eli minua ei aikatauluteta mitenkään.
        Molemmat meistä voivat sanoa, että olemme väsyneitä, kun olemme.
        Miehen ystävät kohtelevat myös minua hyvin ja me puhumme paljon ja nauramme myös. kaikki murheet käsitellään samoin yhdessä.

        Mieheni on islamin uskoinen,mutta siis nuorempaa sukupolvea. Käymme myös yhdessä esim ravintolassa.

        Olemme paljonkin valmistautuneet siihen, että meitä katsotaan ns. kenoon:-) ja olemme puhuneet myös muiden pahoista sanoista yhdessä.

        Meillä on mahdollisesti myös tulossa ns. kansainvälinen kotikuvio, eli kaksi kotia. tämä riippuu minun työstäni ja mieheni työtilanteesta ja tietysti siitä, että kosovossa on olemassa kaunis koti joka meidän palkoilla on myös edullinen pitää. siellä on myös mieheni elämä, suku, ystävät jne. Osa myös ystävistä on myös täällä Suomessa.

        Emme kenties ole hankkimassa edes lapsia, koska minä olen vanhempi miestäni. tämäkin on jo keskusteltu.

        Toivoisin lisää kommentteja ja tietoja muilta ja kokemuksia, sillä tokihan takaraivossa myös on ajatus, että jos ei tästä tulekaan mitään.(mutta eipä ole tullut suomalaisen miehnkään kanssa edes tätä)
        nyt voin rehellisesti sanoa, että kaikki sujuu ja saan elää yhtä vapaata suomalaisnaisen elämää kuin tähänkin asti

        Toivoisin kuulla muiden kokemusia

        Oletko tavannut miehesi sukulaisia? Ja käynyt siellä Kosovon kodissa? Jos olet tavannut Kosovon sukulaiset, ottiko hyvin vastaan? Käytkö miehesi kanssa aina Kosovossa?

        Tuosta talon ostamisesta, pidä huoli ettei kuseteta sinua.

        Yleensä albaanimies haluaa lapsia, ja aika nopeastikin, eli onko mies sinua paljon nuorempi?

        Ole tarkkana, albaanit osaa hyvin kusettaa suomalaista naista.

        Olen itse aviossa albaanin kanssa, ja olen seurannut todella läheltä, kuinka albaanimiehet kusettavat. Mutta jos on sinun kanssa tosissaan, voin sanoa, että olet silloin löytänyt todella hyvän miehen!!


      • Cindy22
        albaanit... kirjoitti:

        Oletko tavannut miehesi sukulaisia? Ja käynyt siellä Kosovon kodissa? Jos olet tavannut Kosovon sukulaiset, ottiko hyvin vastaan? Käytkö miehesi kanssa aina Kosovossa?

        Tuosta talon ostamisesta, pidä huoli ettei kuseteta sinua.

        Yleensä albaanimies haluaa lapsia, ja aika nopeastikin, eli onko mies sinua paljon nuorempi?

        Ole tarkkana, albaanit osaa hyvin kusettaa suomalaista naista.

        Olen itse aviossa albaanin kanssa, ja olen seurannut todella läheltä, kuinka albaanimiehet kusettavat. Mutta jos on sinun kanssa tosissaan, voin sanoa, että olet silloin löytänyt todella hyvän miehen!!

        Kyllä ole tavannut ja vastaanotto on ollut erinomainen ja ihan kaikesta on puhuttu myös siellä. Kuten esimerkiksi juuri siitä,millaisia asioita meille tullaan sanomaan mahdollisesti sekä suomalaisten, että kenties myös Albaanien puolesta. Ja että eläkää omaa elämää, se on tärkeintä ja että tehkää omat sääntönne omassa perheessänne.

        Olemme tavanneet sekä mieheni ystäviä täällä, että minun ja toimimme hyvin suomalaisittain.
        Oikeastaan ainoa ero suomalaisiin (siis minun aikaisempiin miesystäviin ) on erittäin hyvä käytös kaikilta. saan liikkua ja tehdä töitä ja harrastaa ihan kuten aina. mitään rajoituksia ei ole. ainoa rajoitus on, etten saa liikkua pimeällä yksin, joka siis tarkoittaa joko taxirahan saamista tai että minut haetaan autolla kun soitan (vaikka siis herättäisin puhelulla) Jos olen kylässä omilla naisystävilläni suht lähellä kotia minulta kysytään nyt pimeän aikaan, että haluanko että minua tullaan vastaan?
        meillä päinvastoin mies odottelee kotona,milloin minä tulen, eli en ole kotona istuvaa ja nököttävää tyyppiä.(käyn ulkona enemmän, koska mieheni ei pidä kovasti karaokepaikoista saati discoista ja minä taas rakastan laulaa ja tanssia)
        Kun hän on pirteämpi toki myös minä ajan häntä tapaamaan ystäviään:-)
        Sisko miehineen asuu myös täällä, ja ne vierailut ovat säännöllisiä ihan myös siitä syystä, että perhekeskeisyys on eri luokkaa kuin meillä yleisesti.

        Täytyy myös sanoa, että mieheni tekee todella pitkiä työpäiviä ja yleensä viikossa on vain yksi vapaapäivä jos sitäkään.

        Emme ole ostamassa taloa suomesta. täällä siis kaikki on niin kallista, ja Kosovon talo taas on jo olemassa, eli mitään uusia talonostohankkeita ei ole.

        Mieheni on minua nuorempi ja lapsiasia on jo keskusteltu. Eli nykyisin ei enää meidän ikäisillämme ole välttämätön pakko edes hankkia lapsia.

        Mieheni ystävällä on myös vaimo joka on yhdysvalloista ja heillä on samanlainen kotikuvio kahdessa maassa kuten meilläkin.
        Siinä suhteessa ikäero on lähes 20 enkä tiedä onnellisempaa ja nauravampaa pariskuntaa.

        ja kusetuksesta. siltä nyt ei ole voinut välttyä täällä suomessa suomalaisten miestenkään kohdalla:-)En minä ainakaan:-)

        Mutta ikää on jo sen verran ja kuten sanoin olen erittäin itsenäinen nainen, ja itseasiassa siitä mieheni pitää. en roiku lahkeessa ja kysy lupaa joka asiaan , vaan käytän ihan omia aivoja.
        Välillä hän pysäyttää minut,kuten hänen ystävänsä (meidän molempien hyvät ystävät)
        Istuttaa olohuoneen sohvalle ja sanoo, että nyt kultaseni, minä palvelen ja sinä vain rentoudut:-)

        Voisin sanoa, että meillä on todella mukava harmooninen suhde, jossa välittämistä ja toisen hyvää kohtelua on päivittäin ihan pienissäkin asioissa.

        Jos joudun käymään ihan tavallisesti lääkärissä on mieheni aivan huolissaan, siis vaikka kyse olisi keuhkoputkentulehduksesta tai virtsatieinfektiosta. Sanookin aina että soita heti minulle kun pääset pois, että tiedän sinun olevan kunnossa:-)

        Eli toistaiseksi voisin aika rehellisesti sanoa, että tämänhetkinen ihmissuhteeni on parasta mitä minulle on tapahtunut ja tämä pätee myös riitelyyn ja mököttämiseen:-)
        Emme koskaan mene nukkumaan, ennenkuin riita on sovittu, siis ihan pienetkin asiat, vaikka vain jotkut joista on halunnut keskustella ja tarkentaa asioita, sillä käytämme edelleen sellaista sekakieltä. Enemmikseen englantia ja kokoajan lisää suomenkieltä sekä albaania.
        Tästä lähinnä tulee väärinymmärryksiä,mutta tähänkin sukulaiset ovat sanoneet, että älkää suuttuko toisillenne, vaan selvittäkää asiat.

        ja tätä neuvoa olemme kuunnelleet ja toteuttaneet hyvin.

        Olen myös elänyt ja kokenut, ettei yhdestäkään ihmissuhteesta voi olla varma. Mitä vuodet tuovat tulleessaan jne. Mutta jos taas lähtee kaikkeen mukaan joka asiaa epäillen olisi ollut heti syytä lopettaa.
        kyllä avoimuuden rakentaminen ainakin meillä on alusta asti ollut todella tärkeää.

        Lisäksi voisin kertoa myös, että meillä pidetään ruokajuhlia molempien ystäville. juhlien aiheena on lähinnä se, että muutkin voivat rentoutua ja olla onnellisia, koska itse olemme.


      • cindy22
        zena kirjoitti:

        täällä Suomessa moniin Kosovon albaaneihin ja lisäksi entuudestaan tunsin yhden Kosovosta kotoisin olevan serbin.
        No, täytyy sanoa, että silloin kun olemme kohdanneet joko kadulla, kaupassa tai meillä kotona, en ole edes ajatellut mistä ovat kotoisin, vaan minkälaisia ovat ihmisinä. Muutamat, tai oikeastaan kaikki kenen kanssa olemme enemmän ollet tekemisissä, ovat oikein mukavaa porukkaa. Uskonnosta ei juurikaan puhuta, eivät ole kovin uskonnollisia edes olleet. Heillä on omat perinteensä, mutta ovat aika hyvin mukautuneet Suomen systeemeihin. Ovatkin sanoneet, että haluavat elää maassa maan tavalla.
        Näillä Kosovon albaaneilla on se ero muihin esim. islamin uskoisiin, että ovat ex-Jugoslavian aikana tottuneet jo siihen, ettei uskonnolle anneta liian suurta roolia elämässä ja myös muita uskontoja ja toisella tavalla ajattelevia pitää kunnioittaa.
        Tito aikanaan piti siitä huolen, että jokainen sai harjottaa omaa uskontoaan, mutta valtio ei tunnustanut mitään uskontoa muiden yli.
        He eivät siis ole mitenkään tiukkapipoisia muutoinkaan.
        Ne kehen olen tutustunut, ovat olleet rehellisiä ja ahkeria, aivan mukavia ihmisiä, jotka voi toivottaa tervetulleiksi Suomeen.
        Tapasimme mieheni kanssa heitä paljon, silloin kun oli maahanmuuttobuumi kuumimmillaan.
        Veimme vast.ottokeskukseen ihmisten lahjottamia vaatteita ja leluja lapsille. He kun olivat lähteneet matkaan mukanaan vain ne vaatteet mitkä olivat päällä ja kaikilla lapsilla ei edes ollut kenkiä. Yllättävän pitkään kesti, ennen kuin virallinen apu saavutti heidät.
        Sen jälkeen mieheni tapasi joitakin heistä, vain muutamia poliisilaitoksella kuulusteluissa, koska olivat lähinnä varastaneet jotain kaupoista.
        Siellä oli kymmeniä perheitä, mutta lähinnä yhdestä perheestä näki heti, että ovat epäluotettavia. Nykyisin heillä taitaa lähes kaikilla mennä suhteellisen hyvin. On kauniit kodit, lapset opiskelevat jne.
        Minä tein tämän oman kroattimieheni kanssa selväksi jo ennen naimisiin menoa säännöt minkä mukaan eletään. Hän hyväksyi mun systeemit ja sillä selvä, ei niistä ole tarvinnut sen koommin keskustella. Olenkin joskus sanonut, jos on uskaltanut jostain meidän systeemeistä valittaa, että Suomi on vapaa maa, rajat on auki, jos ei kelpaa, niin muuttaa vaan takas omaan maahansa. Eipä ole vielä toistaseksi lähtenyt, siis viimeiseen 28 vuoteen.
        Olenkin sitä mieltä, että se todella on niin, että maassa maan tavalla. Siksi en voisi koskaan ajatella asuvani hänen kotimaassaan, koska siellä on tapana, että naapuritkin määräilee mitä saat tehdä ja mitä et. Sellasta en kestäisi. Miehenikin tykkää enemmän meidän systeemistä.
        Monet kun täällä pähkäilee, niin jos esim. Turkkiin muuttais, niin sitten vaan pitäis sopeutua heidän tapoihinsa.

        Minulla on entuudestaa kosovolainen naisystävä. todella rakas minulle. ja olen kyläillyt heillä jo muutamia vuosia, joten olemme ehtinnet naisystävinikin kanssa keskustelemaan kulttuureista ja uskonnosta ym.

        uskonnollisuus ei todellakaan ole sitä mitä kuvitellaan. Itsekin yllätyin ajattelutavasta, joka lähinnä on että on yksi jumala (jossain) ja hän pitää kaikista huolta.Kysyinkin, että onko tämä jumala sinun vai minun:-)?
        ja mieheni sanoi, että oikeasti ei kenenkään vaan kaikkien.

        ja mitään ongelmia (paitsi kylmyyden sieto) ei ole sopeutumisessa suomalaiseen yhteiskuntaan.
        Nuoremmat ystävämme, varsinkin siis miespuoliset ihmettelevät ja usein kysyvätkin minulta, että miksi naiset ravintolassa ovat humalassa ja jopa huonokäytöksisiä? Eli ihan tällaisistakin asioista keskustellaan.

        Ja mieheni ystävät ovat erittäin avoimia ja voisin sanoa hyväsydämisiä. Siellä on muutamia aivan kultaisia nuoriamiehiä, joista minäkin ajattelen, että voi kun löytäisivät samanlaisen ja samanhenkisen tyttöystävän.

        ja todella, kodit ovat siistejä, ja kotia arvostetaan. se ei ole vain paikka asua.
        ja myös miehet siivoavat, laittavat ruokaa (mitä osaavat) ja tarjoilevat sen pöytään. sitten taas tehdään välillä ruokaa ihan ydessä ja naureskellaan samalla asioille ja nautitaan yhdessä tekemisestä.

        maassa maan tavalla on oikeasti pyrkimys minun tuntemilleni albaaneille. He kysyvät myös näistä asioista neuvoa.
        ja kuten jo kait kirjoitinkin jossain vastauksessani, olemme silti myös yrittäneet pitää huolen siitä, että mieheni on sellainen kuin oli tavattaessamme ja minä samoin. Eli emme todellakaan halua muuttaa toisiamme, sillä tällaisinä henkilöinä olemme toisiimme rakastuneet ja näin haluamme asian pitää.
        muutenhan me olisimme joitain ihan muita ja sitä kumpikaan ei halua.


      • Cindy22
        rikkarokassa kirjoitti:

        Hui!
        Kuinka pöyristyttävää yleistämistä taas!
        Valitettavaa, että tällaisten asenteiden omaavat ihmiset tosiaan toimivat "sosiaalipuolella", mitä se ikinä sitten tarkoittaakin.
        Myös Afrikassa on muslimikulttuuria, oletko ikinä kuullut?? Ja moni hyvinkin uskonnollisia! Mutta se ei todellakaan pakota alistamaan naista.
        Kulttuurierot ovat välillä jyrkkiä, välillä loivempia, mutta kärsivällisyydellä ja joustavuudella niistä voi selvitä.
        Ihmiset ovat yksilöitä ja hyvä niin.
        Se mikä alkuperäisen kirjoittajan viestissä kuulosti hyvältä, on se että mies halusi esitellä sinut suvulleen. Vaikuttaa siis olevan tosissaan. Jokainen uusi suhde on riski, myös suomalaisen kanssa.
        Se mitä ihmettelen on, miksi sanoit että et voisi KATSEIDEN takia asua miehen kanssa Suomessa?? Jos ajattelet tuolla tavalla, harkitse todella tarkkaan ennen kuin lähdet suhteeseen. Omaa rakastaan ei koskaan pidä nolostella vaikka se olisi pieni vihreä menninkäinen ;-)

        Olen täysin samaa mieltä!
        kerroin miehellenikin tästä sosiaalityöntekijästä, että voitko kuvitella,mitä täällä alan ihminen kirjoittaa ja voit uskoa, että hänkin oli aivan pöyristynyt!!
        Kysyi monta kertaa, että oikeastiko, joku jonka pitäisi tietää jopa enemmän kulttuurien eroista,mutta samalla myös yhdistämisestä sujuvasti??

        ja noista katseista....
        Olen myös samaa mieltä, että jos ei kestä katseita liikkuessaan miehen kanssa jota rakastaa ja jos hän rakastaa takaisin ja on hyvä mies, niin ei kannata alkaa. Tuo on lopun viimein ihan pikku juttu kun sen sellaisena ottaa.
        Täällä suomessa kun katsotaan pitkään kaikkea vähänkin ns. normaalista (kamala sana) poikkeavaa.
        Itse en piittaa, tai ehkä ajoittain voi tulla paha mieli jos oikein varta vasten tullaan sanomaankin jotain. Mutta paha mieli tulee meidän molempien puolesta ja ihmisten ymmärtämättömyydestä. Joskus olen miettinyt myös, että koska näytämme avoimesti myös onnellisilta, saattaavat pahat sanat olla myös sitä ihan perisuomalaista kateuttakin.

        Jos olet tosissaan ja olet löytänyt sellaisen kultahippusen, niin nauti elämästäsi. Näitä kultahippusia on suomessakin harvassa. Ihan sama pätee muihin kulttuureihinkin:-)


      • "alan ihminen"
        Cindy22 kirjoitti:

        Olen täysin samaa mieltä!
        kerroin miehellenikin tästä sosiaalityöntekijästä, että voitko kuvitella,mitä täällä alan ihminen kirjoittaa ja voit uskoa, että hänkin oli aivan pöyristynyt!!
        Kysyi monta kertaa, että oikeastiko, joku jonka pitäisi tietää jopa enemmän kulttuurien eroista,mutta samalla myös yhdistämisestä sujuvasti??

        ja noista katseista....
        Olen myös samaa mieltä, että jos ei kestä katseita liikkuessaan miehen kanssa jota rakastaa ja jos hän rakastaa takaisin ja on hyvä mies, niin ei kannata alkaa. Tuo on lopun viimein ihan pikku juttu kun sen sellaisena ottaa.
        Täällä suomessa kun katsotaan pitkään kaikkea vähänkin ns. normaalista (kamala sana) poikkeavaa.
        Itse en piittaa, tai ehkä ajoittain voi tulla paha mieli jos oikein varta vasten tullaan sanomaankin jotain. Mutta paha mieli tulee meidän molempien puolesta ja ihmisten ymmärtämättömyydestä. Joskus olen miettinyt myös, että koska näytämme avoimesti myös onnellisilta, saattaavat pahat sanat olla myös sitä ihan perisuomalaista kateuttakin.

        Jos olet tosissaan ja olet löytänyt sellaisen kultahippusen, niin nauti elämästäsi. Näitä kultahippusia on suomessakin harvassa. Ihan sama pätee muihin kulttuureihinkin:-)

        kokemuksistani turvakodeista ja muunkin sosiaalitoimen piiristä.

        Kyllä aika lottovoitto täytyy olla, että jonkun lähi-idän hemmon kanssa natsaa suomalaisella, itsenäisellä ja koulutetulla naisella.

        Näin on! Ja sen kertovat tilastotkin, usko pois. Mutta todella hyvä jos sinulla menee hyvin. Se on ehdottomasti myönteistä.


      • zena
        "alan ihminen" kirjoitti:

        kokemuksistani turvakodeista ja muunkin sosiaalitoimen piiristä.

        Kyllä aika lottovoitto täytyy olla, että jonkun lähi-idän hemmon kanssa natsaa suomalaisella, itsenäisellä ja koulutetulla naisella.

        Näin on! Ja sen kertovat tilastotkin, usko pois. Mutta todella hyvä jos sinulla menee hyvin. Se on ehdottomasti myönteistä.

        on vain noin synkkä käsitys, koska ei hänen luokseen eksy onnistuneet pariskunnat, ei monikulttuuriset eikä suomalaiset.
        Miksi kukaan menisi onnestaan sossulle puhumaan, tai "valittamaan".
        Yksilöistä kaikki on kiinni.
        Luulen, että yhtä paljon on vikaa niissä suomalaisissa naisissa, jos liitto ei ole onnistunut.
        He saattavat olla hyvin heikolla itsetunnolla varustettuja ja haksahtaneet ensimmäiseen mieheen, joka on heille lirkutellut, eri tyyliin, kuin mihin Suomessa on totuttu. Heillä on ehkä oma arvostelukyky siinä hämärtynyt. Tai sitten toisaalta voi olla kysymys sellaisista naisista, jotka eivät ole valmiita minkäänlaisiin kompromisseihin. Kaikissa parisuhteissa tarvitaan kykyä kompromisseihin, mutta erityisesti silloin, kun kaksi täysin erilaista kulttuuria pitää sovittaa yhteen. Siinä ollaan tosi helposti törmäyskurssilla, jos ei edes yritetä toisiaan ymmärtää.
        Toisaalta itse olen sen taustojemme ja kulttuuriemme erilaisuuden kokenut rikkautena ja saanut siitä monia ahaa-elämyksiä.
        Minusta muutenkin erilaisuus on kivaa. En pidä mistään tasapaksusta, värittömästi liian tutusta ja turvallisesta. Kiva kun voi kokea uusia asioita ja oppia.
        Ruokakulttuurikin meillä on vähän kroatialaista, vähän suomalaista ja loput yleensä vain omaa mielikuvitusta. Molemmat olemme kovia kokkaamaan ja kilpailemme , kumpi on tehnyt parempaa ruokaa ja kehitellyt taas jotain uutta.
        Nyt juuri tänä kesänä nautin suunnattomasti kroatialaisesta "keittiöstä". Kävimme tällä lomalla monissa eri ravintoloissa syömässä, etupäässä meren herkkuja, joita täältä ei tuoreena saa, mutta sieltä sain taas uusia ideoita myös omaan kokkaukseen. Saahan täältäkin pakasteina niitä samoja herkkuja. Mieheni kehittelikin yhden ravintolan idean pohjalta Suomessa sellasen mustekalaherkun. Se oli tehty jauhetusta mustekalasta sellasia pihvejä, todella herkullista.


      • Cindy22
        "alan ihminen" kirjoitti:

        kokemuksistani turvakodeista ja muunkin sosiaalitoimen piiristä.

        Kyllä aika lottovoitto täytyy olla, että jonkun lähi-idän hemmon kanssa natsaa suomalaisella, itsenäisellä ja koulutetulla naisella.

        Näin on! Ja sen kertovat tilastotkin, usko pois. Mutta todella hyvä jos sinulla menee hyvin. Se on ehdottomasti myönteistä.

        Eli ihan varmasti myös totta.
        Itselläni on vastaava ala, joten mietin tuota asiaa niin, että työssämme näemme monesti ne kurjat puolet juuri. Se on ihan sama suomalaisten perheiden kanssa työskennellessä.
        Jos ajattelisin perheitä , lasten ja voimojen asemaa sen mukaan mitä näen, kuulen ja luen, en varmaan ikinä olisi halunnut perhettä itselleni. Onhan ne niin raskaita juttuja.


      • Itsenäinen, koulutettu nain...
        "alan ihminen" kirjoitti:

        kokemuksistani turvakodeista ja muunkin sosiaalitoimen piiristä.

        Kyllä aika lottovoitto täytyy olla, että jonkun lähi-idän hemmon kanssa natsaa suomalaisella, itsenäisellä ja koulutetulla naisella.

        Näin on! Ja sen kertovat tilastotkin, usko pois. Mutta todella hyvä jos sinulla menee hyvin. Se on ehdottomasti myönteistä.

        Oli ihan pakko vastata, kun kirjoitit niin negatiiviseen sävyyn suomaistaustaisten ja arabimuslimimiesten avioliitoista. Olen itse mielestäni varsin itsenäinen ja korkeakoulutuksen omaava nainen, joka on yhdessä "tällaisen arabimuslimihihhuli terroristin" kanssa jo kaksi vuotta. Olemme kummatkin työelämässä tosi emme kylläkään Suomessa, koska näiden "terroristien" tuonti Suomeen on aika vaikeaa. Aika jännä juttu sinänsä, että suomalaisen naisen on lähdettävä Suomesta ulkomaille töihin voidakseen asua aviomiehensä kanssa yhdessä, eikö vain? Samaan aikaan suomalaismiehen "ostavat" thai-tyttöjä itselleen mielin määrin lomamatkalla ja näille ilolinnuille oleskeluluvat myönnetään suhteellisen helposti.

        Sitä paitsi minusta on ollut hupaisaa seurata keskusteluja arabimiesten parjaamista naisten alistajiksi. Tulkaapa joskus tänne Lähi-itään ihan oikeasti katsomaan, miten suuri osa miehistä täällä kohtelee naisiaan. Helppohan se siellä Suomessa on marista ja parjata näitä miehiä, kun ette varmasti monikaan ole koskaan tutustuneet ihan oikeasti arabikulttuuriin ja ihmisiin. Poikkeuksia toki on täälläkin, mutta eikös se niin ole, että tilastojen mukaan vähintään joka kymmenes suomalaismies pahoinpitelee vaimoaan ja lapsiaan. Toki täälläkin idiootteja riittää, mutta ei niitä täällä ole yhtään enemmän kuin siellä Suomessa.

        Tulisittepa miehet katsomaan miten paikalliset miehet täällä naisiaan kohtelevat. Välillä olen miettinyt, että monet suomalaiset naiset olisivat kateudesta vihreänä, jos saisivat elää samanlaista elämää kuin nämä "hunnutetut rassukat ja alistetut musliminaiset". Sitä paitsi on hauska lukea, kun länsimaalaiset valittavat aina musliminaisten pukeutumisesta. Mielestäni on kuitenkin parempi, että ihmisillä on yleensä jonkinlaisia vaatteita päällä. Mieluummin katselen ihmistä pukeutuneena kuin tyttöjä ja nuoria naisia, joiden rinnat pysyvät hädin tuskin paidan sisällä ja istuessa perse tulee osittain paljaaksi. Kuinkas moni teistä tietää, että myös muslimimiehelle on myös olemassa pukeutumissääntöjä, joita hänen tulisi noudattaa. Katson myös mieluummin fiksusti pukeutuneita miehiä kuin suomalaisia kaljamahaisia ukkoja mahat paljaana terassilla kittaamassa kaljaa.

        En ymmärrä, miten jotkut ihmiset ajattelevat, että "alastomien naisten" käyttäminen alusvaate tai muissa mainoksissa olisi jotenkin naista ylentävää tai kuvaisi jotenkin naisen olevan vapaampi kuin nainen, joka ei halua paljastaa kaikkea koko kansalle. Täälläpäin tällaista pidetään lähinnä naisten arvoa alentavana ja loukkaavana ja jopa suomalaisena kristittynä olen kyllä aivan samaa mieltä. Minkähän ihmeen vuoksi automainoksissa ei voisi olla ihan tasa-arvon nimissä vähäpukeisia kauniita nuoria miehiä ;-)

        Valitettavasti ihmiset eivät koskaan saa tietää meidän "onnellisesti elävien" tarinoista, vaan esille tulevat aina vain epäonnistuneet parisuhteet. Saa nähdä, missä vaiheessa saan UVI:n hyväksymään palestiinalaisen terroristimieheni tulon Suomeen. Toisaalta viihdymme täällä sen verran hyvin, että eipä tässä mitään kiirettä ole.

        -Yhden terroristin vaimo ;-) -


      • sentään
        Itsenäinen, koulutettu nain... kirjoitti:

        Oli ihan pakko vastata, kun kirjoitit niin negatiiviseen sävyyn suomaistaustaisten ja arabimuslimimiesten avioliitoista. Olen itse mielestäni varsin itsenäinen ja korkeakoulutuksen omaava nainen, joka on yhdessä "tällaisen arabimuslimihihhuli terroristin" kanssa jo kaksi vuotta. Olemme kummatkin työelämässä tosi emme kylläkään Suomessa, koska näiden "terroristien" tuonti Suomeen on aika vaikeaa. Aika jännä juttu sinänsä, että suomalaisen naisen on lähdettävä Suomesta ulkomaille töihin voidakseen asua aviomiehensä kanssa yhdessä, eikö vain? Samaan aikaan suomalaismiehen "ostavat" thai-tyttöjä itselleen mielin määrin lomamatkalla ja näille ilolinnuille oleskeluluvat myönnetään suhteellisen helposti.

        Sitä paitsi minusta on ollut hupaisaa seurata keskusteluja arabimiesten parjaamista naisten alistajiksi. Tulkaapa joskus tänne Lähi-itään ihan oikeasti katsomaan, miten suuri osa miehistä täällä kohtelee naisiaan. Helppohan se siellä Suomessa on marista ja parjata näitä miehiä, kun ette varmasti monikaan ole koskaan tutustuneet ihan oikeasti arabikulttuuriin ja ihmisiin. Poikkeuksia toki on täälläkin, mutta eikös se niin ole, että tilastojen mukaan vähintään joka kymmenes suomalaismies pahoinpitelee vaimoaan ja lapsiaan. Toki täälläkin idiootteja riittää, mutta ei niitä täällä ole yhtään enemmän kuin siellä Suomessa.

        Tulisittepa miehet katsomaan miten paikalliset miehet täällä naisiaan kohtelevat. Välillä olen miettinyt, että monet suomalaiset naiset olisivat kateudesta vihreänä, jos saisivat elää samanlaista elämää kuin nämä "hunnutetut rassukat ja alistetut musliminaiset". Sitä paitsi on hauska lukea, kun länsimaalaiset valittavat aina musliminaisten pukeutumisesta. Mielestäni on kuitenkin parempi, että ihmisillä on yleensä jonkinlaisia vaatteita päällä. Mieluummin katselen ihmistä pukeutuneena kuin tyttöjä ja nuoria naisia, joiden rinnat pysyvät hädin tuskin paidan sisällä ja istuessa perse tulee osittain paljaaksi. Kuinkas moni teistä tietää, että myös muslimimiehelle on myös olemassa pukeutumissääntöjä, joita hänen tulisi noudattaa. Katson myös mieluummin fiksusti pukeutuneita miehiä kuin suomalaisia kaljamahaisia ukkoja mahat paljaana terassilla kittaamassa kaljaa.

        En ymmärrä, miten jotkut ihmiset ajattelevat, että "alastomien naisten" käyttäminen alusvaate tai muissa mainoksissa olisi jotenkin naista ylentävää tai kuvaisi jotenkin naisen olevan vapaampi kuin nainen, joka ei halua paljastaa kaikkea koko kansalle. Täälläpäin tällaista pidetään lähinnä naisten arvoa alentavana ja loukkaavana ja jopa suomalaisena kristittynä olen kyllä aivan samaa mieltä. Minkähän ihmeen vuoksi automainoksissa ei voisi olla ihan tasa-arvon nimissä vähäpukeisia kauniita nuoria miehiä ;-)

        Valitettavasti ihmiset eivät koskaan saa tietää meidän "onnellisesti elävien" tarinoista, vaan esille tulevat aina vain epäonnistuneet parisuhteet. Saa nähdä, missä vaiheessa saan UVI:n hyväksymään palestiinalaisen terroristimieheni tulon Suomeen. Toisaalta viihdymme täällä sen verran hyvin, että eipä tässä mitään kiirettä ole.

        -Yhden terroristin vaimo ;-) -

        -Suomalaiset naiset eroavat eniten turkkilaisista ja marokkolaisista miehistä. Miksiköhän?

        "Aika jännä juttu sinänsä, että suomalaisen naisen on lähdettävä Suomesta ulkomaille töihin voidakseen asua aviomiehensä kanssa yhdessä, eikö vain? Samaan aikaan suomalaismiehen "ostavat" thai-tyttöjä itselleen mielin määrin lomamatkalla ja näille ilolinnuille oleskeluluvat myönnetään suhteellisen helposti."

        -Ei ne thaitytötkään ihan niin helposti oleskelulupaa saa. Sitäpaitsi sille on ihan helvetin hyvät syyt, että muslimimiehille ei myönnetä helposti oleskelulupaa. Ensinnäkin, he käyttävät eniten hyväkseen suomalaisen naisen typeryyttä ja perustavat lumeavioliittoja päästäkseen Schengen-alueelle. Toisekseen, he syyllistyvät Suomessa raiskauksiin, ryöstöihin ja pahoinpitelyihin PALJON todennäköisemmin ja useammin kuin suomalainen.

        "Poikkeuksia toki on täälläkin, mutta eikös se niin ole, että tilastojen mukaan vähintään joka kymmenes suomalaismies pahoinpitelee vaimoaan ja lapsiaan."

        -Ei todellakaan. Vuonna 2005 3195 suomalaista naista oli perheväkivallan uhrina Suomessa. Suomessa on vähän yli 2,6 miljoonaa naista, joten vuonna 2005 0.1% suomalaisista naisista oli perheväkivallan uhrina. Kannattaa ottaa huomioon, että luvussa on mukana myös ulkomaalaisten miesten pahoinpitelemiä suomalaisia naisia ja ulkomaalaisia naisia.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Perhev%C3%A4kivalta

        Vastaavasti Turkissa, jonka pitäisi olla edistyksellisimpiä muslimimaita, peräti 90% tutkimuksiin osallistuneista naisista oli perheväkivallan uhrina.

        http://www.omct.org/pdf/VAW/Publications/2003/Eng_2003_09_Turkey.pdf

        Turkin parlamentissa on 550 jäsentä, mutta vain 24 naista. Turkin naisista CIA world factbookin mukaan peräti 20% on LUKUTAIDOTTOMIA. Se siitä muslimimaiden tasa-arvosta ja edistyksellisyydestä.


      • viitteitään ;-)
        sentään kirjoitti:

        -Suomalaiset naiset eroavat eniten turkkilaisista ja marokkolaisista miehistä. Miksiköhän?

        "Aika jännä juttu sinänsä, että suomalaisen naisen on lähdettävä Suomesta ulkomaille töihin voidakseen asua aviomiehensä kanssa yhdessä, eikö vain? Samaan aikaan suomalaismiehen "ostavat" thai-tyttöjä itselleen mielin määrin lomamatkalla ja näille ilolinnuille oleskeluluvat myönnetään suhteellisen helposti."

        -Ei ne thaitytötkään ihan niin helposti oleskelulupaa saa. Sitäpaitsi sille on ihan helvetin hyvät syyt, että muslimimiehille ei myönnetä helposti oleskelulupaa. Ensinnäkin, he käyttävät eniten hyväkseen suomalaisen naisen typeryyttä ja perustavat lumeavioliittoja päästäkseen Schengen-alueelle. Toisekseen, he syyllistyvät Suomessa raiskauksiin, ryöstöihin ja pahoinpitelyihin PALJON todennäköisemmin ja useammin kuin suomalainen.

        "Poikkeuksia toki on täälläkin, mutta eikös se niin ole, että tilastojen mukaan vähintään joka kymmenes suomalaismies pahoinpitelee vaimoaan ja lapsiaan."

        -Ei todellakaan. Vuonna 2005 3195 suomalaista naista oli perheväkivallan uhrina Suomessa. Suomessa on vähän yli 2,6 miljoonaa naista, joten vuonna 2005 0.1% suomalaisista naisista oli perheväkivallan uhrina. Kannattaa ottaa huomioon, että luvussa on mukana myös ulkomaalaisten miesten pahoinpitelemiä suomalaisia naisia ja ulkomaalaisia naisia.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Perhev%C3%A4kivalta

        Vastaavasti Turkissa, jonka pitäisi olla edistyksellisimpiä muslimimaita, peräti 90% tutkimuksiin osallistuneista naisista oli perheväkivallan uhrina.

        http://www.omct.org/pdf/VAW/Publications/2003/Eng_2003_09_Turkey.pdf

        Turkin parlamentissa on 550 jäsentä, mutta vain 24 naista. Turkin naisista CIA world factbookin mukaan peräti 20% on LUKUTAIDOTTOMIA. Se siitä muslimimaiden tasa-arvosta ja edistyksellisyydestä.

        Valitettavasti mä en ainakaan noita pahoinpitelytilastoja usko ;-) Todellisuushan on kuitenkin se, että suurin osa naisiin kohdistuvista pahoinpitelyistä ei päädy näihin tilastoihin. Sen luulisi sinunkin tietävän. Tällainen pikku vinkki sulle, kannattaa käyttää pientä harkintaa lähteiden otossa ja myös omaa harkintaa siitä, mihin netissä uskoo.

        Enpä usko, että suomalaisen naisen kanssa olevat muslimimiehet syyllistyvät sen enempää raiskauksiin, ryöstöihi yms. rikoksiin. Eiköhän niitä tee Suomeen pakolaisiksi tulleet niin muslimit kuin kristitytkin.

        -Akateeminen-


      • samaa mieltä
        viitteitään ;-) kirjoitti:

        Valitettavasti mä en ainakaan noita pahoinpitelytilastoja usko ;-) Todellisuushan on kuitenkin se, että suurin osa naisiin kohdistuvista pahoinpitelyistä ei päädy näihin tilastoihin. Sen luulisi sinunkin tietävän. Tällainen pikku vinkki sulle, kannattaa käyttää pientä harkintaa lähteiden otossa ja myös omaa harkintaa siitä, mihin netissä uskoo.

        Enpä usko, että suomalaisen naisen kanssa olevat muslimimiehet syyllistyvät sen enempää raiskauksiin, ryöstöihi yms. rikoksiin. Eiköhän niitä tee Suomeen pakolaisiksi tulleet niin muslimit kuin kristitytkin.

        -Akateeminen-

        "Valitettavasti mä en ainakaan noita pahoinpitelytilastoja usko"

        Vaikka kyseessä onkin wikipedia, mikä ei ole varsinaisesti maailman luotettavin lähde, niin tässä tapauksessa tilastoihin voinee luottaa, koska ne ovat poliisin tietoon tulleet tapaukset. Sellaista perheväkivaltaa, joka ei tule poliisin tietoon, varmasti tapahtuu, mutta tuskinpa se todellinen luku on suurempi kuin 0.3% naisista, jolloin se olisi kolminkertainen poliisin rikostilastoissa oleviin lukuihin verrattuna.

        Tämä on vielä hyvin kaukana siitä väitteestä, jonka mukaan "joka kymmenes suomalainen mies hakkaa naisia". Se ei todellakaan pidä paikkaansa ja on äärimmäisen loukkaava kommentti suurimmalle osalle suomalaisista miehistä.

        "Eiköhän niitä tee Suomeen pakolaisiksi tulleet niin muslimit kuin kristitytkin."

        Niin, mutta esim. turkkilaiset(jotka syyllistyvät yleisimmin Suomessa rikoksiin ulkomaalaisista väkilukuunsa suhteutettuna) ja marokkolaiset eivät ole tulleet Suomeen pakolaisina. Tuskinpa suomalaiset naiset ovat muutenkaan miehiään Afganistanista, Irakista tai Iranista löytäneet loma- tai työmatkallaan, joten he ovat tulleet lähes kaikki pakolaisina ja suomalaiset naiset ovat menneet naimisiin heidän kanssaan. Enkä jaksa uskoa, että suomalaisen naisen löytäneet ovat kaikki mallikansalaisia ja kaikki muut pahoja poikia.


      • eri mieltä ;-)
        samaa mieltä kirjoitti:

        "Valitettavasti mä en ainakaan noita pahoinpitelytilastoja usko"

        Vaikka kyseessä onkin wikipedia, mikä ei ole varsinaisesti maailman luotettavin lähde, niin tässä tapauksessa tilastoihin voinee luottaa, koska ne ovat poliisin tietoon tulleet tapaukset. Sellaista perheväkivaltaa, joka ei tule poliisin tietoon, varmasti tapahtuu, mutta tuskinpa se todellinen luku on suurempi kuin 0.3% naisista, jolloin se olisi kolminkertainen poliisin rikostilastoissa oleviin lukuihin verrattuna.

        Tämä on vielä hyvin kaukana siitä väitteestä, jonka mukaan "joka kymmenes suomalainen mies hakkaa naisia". Se ei todellakaan pidä paikkaansa ja on äärimmäisen loukkaava kommentti suurimmalle osalle suomalaisista miehistä.

        "Eiköhän niitä tee Suomeen pakolaisiksi tulleet niin muslimit kuin kristitytkin."

        Niin, mutta esim. turkkilaiset(jotka syyllistyvät yleisimmin Suomessa rikoksiin ulkomaalaisista väkilukuunsa suhteutettuna) ja marokkolaiset eivät ole tulleet Suomeen pakolaisina. Tuskinpa suomalaiset naiset ovat muutenkaan miehiään Afganistanista, Irakista tai Iranista löytäneet loma- tai työmatkallaan, joten he ovat tulleet lähes kaikki pakolaisina ja suomalaiset naiset ovat menneet naimisiin heidän kanssaan. Enkä jaksa uskoa, että suomalaisen naisen löytäneet ovat kaikki mallikansalaisia ja kaikki muut pahoja poikia.

        En mielestäni väittänytkään, että omaa miestäni lukuun ottamatta kaikki muut arabimuslimit ovat kriminaaleja. Ja mielestäni arabimuslimin käsite ei kata pelkästään marokkolaisia ja Suomessa asuvia turkkilaisia pizzan paistajia ;-) Meidän ristiriitaiset ajatukset johtuvat ehkä siitä, että itse näen ja olen tekemisissä päivittäin enemmänkin persianlahden alueen arabimuslimien kanssa, jotka ovat kyllä mielestäni aivan ihania ihmisiä. Tervetuloa tänne Emiraatteihin tutustumaan, ei varmasti tekisi pahaa monelle ennakkoluuloiselle.

        Kun kerran lähdetään tälle linjalle, niin tuonpa minäkin huvikseni teille vähän todenmukaisempia arvoita naisiin kohdistuvan perheväkivallan laajuudesta. Todellisia lukujahan ei tiedä kukaan, koska suurin osa perheväkivalta tapauksista ei ymmärrettävistä syistä päädy poliisin tilastoihin. Mediasta kuulemani 10 % arvio näyttää olevan vielä aika alakanttiin sosiaali- ja terveysministeriön 2004 teettämässä tutkimuksessa olevalla arviolle naisiin kohdistuvasta perheväkivallasta.


        Sirkka Perttu. Naisiin kohdistuva parisuhdeväkivalta ja sen seulonta äitiys- ja
        lastenneuvolassa. Helsinki 2004. 111 s. (Sosiaali- ja terveysministeriön selvityksiä,
        ISSN 1236-2115; 2004:6)
        ISBN 952-00-1498-5

        Tulosten mukaan äitiys- ja lastenneuvoloiden asiakkaana olevista naisista 18 prosenttia
        oli kokenut joskus nykyisessä parisuhteessaan väkivaltaa vuonna 2000.
        Väkivallan riskiryhmiä olivat 18-24 -vuotiaat ja avoliitossa olevat naiset, joilla
        oli alle 7-vuotiaita lapsia. Vuonna 2002 naisista 11 prosenttia oli ollut väkivallan
        kohteena joskus raskauden aikana ja 11 prosenttia joskus synnytyksen jälkeen
        lapsen ollessa alle vuoden ikäinen. Miehen kontrolloiva käyttäytyminen nosti
        naisen riskiä joutua fyysisen tai seksuaalisen väkivallan tai väkivallalla uhkaamisen
        kohteeksi 2,6-10,7 -kertaiseksi verrattuna naisiin, joiden puolison käyttäytymisessä
        ei ollut ilmennyt näitä piirteitä.

        Jos ketään kiinnostaa lukea, niin kyseinen raportti on luettavissa osoitteessa: http://stm.fi/Resource.phx/publishing/store/2004/12/pr1104480484516/passthru.pdf


      • 2000 meni jo
        eri mieltä ;-) kirjoitti:

        En mielestäni väittänytkään, että omaa miestäni lukuun ottamatta kaikki muut arabimuslimit ovat kriminaaleja. Ja mielestäni arabimuslimin käsite ei kata pelkästään marokkolaisia ja Suomessa asuvia turkkilaisia pizzan paistajia ;-) Meidän ristiriitaiset ajatukset johtuvat ehkä siitä, että itse näen ja olen tekemisissä päivittäin enemmänkin persianlahden alueen arabimuslimien kanssa, jotka ovat kyllä mielestäni aivan ihania ihmisiä. Tervetuloa tänne Emiraatteihin tutustumaan, ei varmasti tekisi pahaa monelle ennakkoluuloiselle.

        Kun kerran lähdetään tälle linjalle, niin tuonpa minäkin huvikseni teille vähän todenmukaisempia arvoita naisiin kohdistuvan perheväkivallan laajuudesta. Todellisia lukujahan ei tiedä kukaan, koska suurin osa perheväkivalta tapauksista ei ymmärrettävistä syistä päädy poliisin tilastoihin. Mediasta kuulemani 10 % arvio näyttää olevan vielä aika alakanttiin sosiaali- ja terveysministeriön 2004 teettämässä tutkimuksessa olevalla arviolle naisiin kohdistuvasta perheväkivallasta.


        Sirkka Perttu. Naisiin kohdistuva parisuhdeväkivalta ja sen seulonta äitiys- ja
        lastenneuvolassa. Helsinki 2004. 111 s. (Sosiaali- ja terveysministeriön selvityksiä,
        ISSN 1236-2115; 2004:6)
        ISBN 952-00-1498-5

        Tulosten mukaan äitiys- ja lastenneuvoloiden asiakkaana olevista naisista 18 prosenttia
        oli kokenut joskus nykyisessä parisuhteessaan väkivaltaa vuonna 2000.
        Väkivallan riskiryhmiä olivat 18-24 -vuotiaat ja avoliitossa olevat naiset, joilla
        oli alle 7-vuotiaita lapsia. Vuonna 2002 naisista 11 prosenttia oli ollut väkivallan
        kohteena joskus raskauden aikana ja 11 prosenttia joskus synnytyksen jälkeen
        lapsen ollessa alle vuoden ikäinen. Miehen kontrolloiva käyttäytyminen nosti
        naisen riskiä joutua fyysisen tai seksuaalisen väkivallan tai väkivallalla uhkaamisen
        kohteeksi 2,6-10,7 -kertaiseksi verrattuna naisiin, joiden puolison käyttäytymisessä
        ei ollut ilmennyt näitä piirteitä.

        Jos ketään kiinnostaa lukea, niin kyseinen raportti on luettavissa osoitteessa: http://stm.fi/Resource.phx/publishing/store/2004/12/pr1104480484516/passthru.pdf

        Vuodesta 2000 on kulunut jo 8 vuotta. Tapausten määrä on vähentynyt siinä ajassa.

        "Perheväkivallan yleisyydestä on annettu monentyyppistä tietoa. Yleisin näkemys, joka perustuu "Usko, toivo, hakkaus" -kyselytutkimuksen esipuheessa esitettyyn näkemykseen korostaa sitä, että uhri on 90% nainen ja tekijä mies. Tämä tutkimus toistettiin jälleen 2005 nimellä ” Naisiin kohdistunut väkivalta 2005”. Valitettavasti miesten osalta ei Suomessa ole tehty vastaavaa tutkimusta. Uuden tutkimuksen mukaan naisten väkivaltakokemukset ovat jonkin verran vähentyneet parisuhteissa. Esimerkiksi naisten väkivalta- tai uhkakokemukset kotona ovat noin puolittuneet vuodesta 1980. Erityisesti vammoja aiheuttava väkivalta on vähentynyt noin neljännekseen. Väkivallan muodoista esimerkiksi läimäyttäminen on vähentynyt. Myös niiden naisten osuus, joita nykyinen puoliso oli vuoden aikana lyönyt tai potkinut, laski 1,8 prosentista 0,8 prosenttiin.

        Suomessa fyysisen perheväkivallan määrän kehitys onkin ollut viime vuosikymmeninä aivan viime vuotta lukuun ottamatta erittäin suotuisa. Myös aiemmissa 1980-luvun jälkeen toistetuissa niin sanotuissa uhritutkimuksissa sekä miehiin että naisiin kohdistunut vamman aiheuttanut väkivalta on vähentynyt voimakkaasti. Esimerkiksi naisiin kohdistunut fyysisen vamman aiheuttanut perheväkivalta on vuoden 1980 vajaasta 30 000 tapauksesta vähentynyt noin 8 000 tapaukseen vuonna 2003.

        Tiedot ovat myös samansuuntaisia useiden muiden tietolähteiden kuten henkirikollisuustilastojen ja poliisin tekemien kansallisten uhritutkimusten kanssa. Myös niiden mukaan vakava naisiin kohdistuva fyysinen perheväkivalta on vähentynyt viime vuosina."

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Perhev%C3%A4kivalta

        Vaikea teille on järkeä puhua, koska olette jo päättäneet, että suomalainen mies on superväkivaltainen. Saudi-Arabian niemimaalla on toki öljymiljardöörejä ja ulospäin kaikki varmasti näyttää hyvältä, mutta kuka tietää, mitä palatsien sisällä tapahtuu. Käsittääkseni ainakin saudit ovat erittäin vanhoillisia muslimeja ja hyvin tarkkoja esim. naisten pukeutumisesta ja seurustelusta(=ei vääräuskoisia).


      • vääntö jo riitä
        2000 meni jo kirjoitti:

        Vuodesta 2000 on kulunut jo 8 vuotta. Tapausten määrä on vähentynyt siinä ajassa.

        "Perheväkivallan yleisyydestä on annettu monentyyppistä tietoa. Yleisin näkemys, joka perustuu "Usko, toivo, hakkaus" -kyselytutkimuksen esipuheessa esitettyyn näkemykseen korostaa sitä, että uhri on 90% nainen ja tekijä mies. Tämä tutkimus toistettiin jälleen 2005 nimellä ” Naisiin kohdistunut väkivalta 2005”. Valitettavasti miesten osalta ei Suomessa ole tehty vastaavaa tutkimusta. Uuden tutkimuksen mukaan naisten väkivaltakokemukset ovat jonkin verran vähentyneet parisuhteissa. Esimerkiksi naisten väkivalta- tai uhkakokemukset kotona ovat noin puolittuneet vuodesta 1980. Erityisesti vammoja aiheuttava väkivalta on vähentynyt noin neljännekseen. Väkivallan muodoista esimerkiksi läimäyttäminen on vähentynyt. Myös niiden naisten osuus, joita nykyinen puoliso oli vuoden aikana lyönyt tai potkinut, laski 1,8 prosentista 0,8 prosenttiin.

        Suomessa fyysisen perheväkivallan määrän kehitys onkin ollut viime vuosikymmeninä aivan viime vuotta lukuun ottamatta erittäin suotuisa. Myös aiemmissa 1980-luvun jälkeen toistetuissa niin sanotuissa uhritutkimuksissa sekä miehiin että naisiin kohdistunut vamman aiheuttanut väkivalta on vähentynyt voimakkaasti. Esimerkiksi naisiin kohdistunut fyysisen vamman aiheuttanut perheväkivalta on vuoden 1980 vajaasta 30 000 tapauksesta vähentynyt noin 8 000 tapaukseen vuonna 2003.

        Tiedot ovat myös samansuuntaisia useiden muiden tietolähteiden kuten henkirikollisuustilastojen ja poliisin tekemien kansallisten uhritutkimusten kanssa. Myös niiden mukaan vakava naisiin kohdistuva fyysinen perheväkivalta on vähentynyt viime vuosina."

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Perhev%C3%A4kivalta

        Vaikea teille on järkeä puhua, koska olette jo päättäneet, että suomalainen mies on superväkivaltainen. Saudi-Arabian niemimaalla on toki öljymiljardöörejä ja ulospäin kaikki varmasti näyttää hyvältä, mutta kuka tietää, mitä palatsien sisällä tapahtuu. Käsittääkseni ainakin saudit ovat erittäin vanhoillisia muslimeja ja hyvin tarkkoja esim. naisten pukeutumisesta ja seurustelusta(=ei vääräuskoisia).

        En mielestäni ole todellakaan väittänyt suomalaisen miehen olevan superväkivaltainen. Olen yrittänyt tuoda esille sitä, että ihmisiä ei pitäisi tuomita tietyn käsityksen mukaan tutustumatta heihin. Olen edelleenkin sitä mieltä, että sekä täällä niin kuin siellä Suomessa valitettavasti riittää niin kusipäisiä miehiä kuin naisiakin. En kuitenkaan haluaisi lähteä sille linjalle, että Suomessa kaikki asiat ovat hyvin ja muualla kaikki on paljon huonommin. Kuten sanoit kukaan ei toki tiedä, mitä kenenkin kotona tapahtuu, mutta valitettavasti tämä koskee myös Suomea.

        Mitä sitten naisten pukeutumiseen tulee, niin se on ainakin täällä jokaisen oma asia mitä päälleen laittaa. Useimmat musliminaiset vaan eivät halua pukeutua kuten me länsimaalaiset, mutta onko se mielestäsi naisen orjuuttamista, jos hän itse tekee oman valintansa pukeutumisensa suhteen? Täkäläisestä seurustelusta on sinänsä aika vaikea antaa yhtä tyhjentävää vastausta, sillä tapoja ja tyylejä löytyy aivan yhtä paljon kuin parejakin. Toki täällä ei naisia ja miehiä "testi ajeta" sanoin kuin Suomessa, mutta ei täällä ventovieraat ihmiset keskenään mene naimisiin ;-)

        Lopuksi voin sanoa, että kyllä suomalaiset kuin ulkomaalaisetkin miehet ovat minun mielestä ihan yhtä söpöjä, kukin omalla tavallaan. En vaan haluaisi laittaa ketään mihinkään paremmuusjärjestykseen.

        PS. Enkä nyt puhu tässä pelkästään saudeista, koska en itse asu saudeissa.


    • älytöntä

      että vielä ihmiset ajattelevat tällätavalla ...
      Lakkaa miettimästä liikoja .
      Voithan seurustella pitkään jotta varmasti näet tämän miehen hyvät ja huonot puolet ennen vakavampaa sitoutumista .
      Luota itseesti ja unohda muiden mielipiteet ! Kuuntele sydäntäsi / intuitiotasi .
      Heitä ennakkoluulot romukoppaan .
      Minä olen muslimimiehen kanssa naimisissa(10v.) eikä meillä ole ollut mitään ongelmia.
      Olen itsenäinen, hyvin suomalainen, eikä minua todellakaan ole alistettu .
      Mistä maasta tai kulttuurista tai minkä uskonen ..sillä ei minusta ole niin väliä ...riippuu YKSILÖSTÄ !
      Muuttakaa pääkaupunkiseudulle -täällä ei todellakaan tarvitse katseita pelätä .Täällä ulkomaalaisia ja muutenkin värikkäitä ihmisiä piisaa .

      • Cindy22

        Olipa mukava lukea tuo viestisi,koska minun suhde tuntuu ja toimii juuri noin.
        Aloin jo ajatella, että voiko ihan oikeasti suhteessa kuviot muuttua niin totaalisen nurinkurisiksi ,mitä täällä lukee ja kuulee??

        Eli olen toiminut kuten sinä, olemme pääkaupunkiseudulla, jossa on vähän helpompaa. Totta .
        mutta emme pelkää todellakaan muiden ajatuksia meistä.

        Kyllähän monikulttuurisissa perheissä kaikki on kiinni myös yksilöistä. Mihin ihmeeseen se ajatus tästä maailmasta on kadonnut?

        Minulla ei toki ole 10 vuoden kokemusta,mutta aikomus siihen meillä on:-)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 111
      2188
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      60
      2046
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1951
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe