KÄvin vatsakipujen vuoksi lääkärissä, joka teki sisäisen ultran,jossa todettiin, että oikeanpuoleisessa munasarjassani on 4cm iso kysta. MIetin vain miksi minulla eivät ole kuukautiset vielä alkaneet?niiden piti alkaa jo maanantaina, mutta ei vaan kuulu..voiko kysta vaikuttaa siihe?minulle tehtiin kyllä tavallinen kotikäyttöinen raskaustesti, joka näytti negatiivista. Mutta rinnat eivät ole kipeät, turvonnet kylläkin(ennen menkkoja ovat kipeät)kuukautiseni ovat säännölliset. Minulla on ollut myös hiukan pahoinvointia. Joten mietinkin, että onko mitenkään mahdollista että voisin olla raskaana vai onko hormonitoimintani kystan takia aivan sekaisin? Minulle tehtiin sisäinen ultra, mutta näkeekö sen avulla jos raskaus on aivan alkuvaiheessa? Onko muilla samoja kokemuksia?
Kysta, mutta alkuraskaus oreet?
5
3789
Vastaukset
- vastaavaa
Juu, minulla ainakin kuukautiset muuttuivat epäsäännölliseksi kystan myötä. Lääkäri selitti näin: kysta on irtoamaton munarakkula, joka jatkaa kasvuaan ja aiheuttaa hormonihäiriön, joka voi ilmentyä kk:n poisjääntinä. Minulla kysta sitten puhkesi itsestään (oli muuten tosi kivuliasta) ja sitten kuukautiset taas tulikin. Pari kertaa on käynyt noin. Toisen kerran, kun kysta ilmeni, sain keltarauhashormonia, jonka avulla kysta "kuivui" pois ja kuukautiset palautuivat normaaliksi.
- silti raskaana
Minä teis positiivisen raskaustestin 3 viikkoa sitten. Alun perin miksi aloin epäillä raskautta oli menkkamaiset jomotukset, ilman vuotoa. Aloin kuitenkin huolestua kun jomotukset jatkuivat toista viikkoa. Kun oikein jomotteli, oli möys huonoa oloa. Epäilin kohdun ulkoista yms. Viime viikolla kävin sitten ultrassa ja lääkäri löysi oik. munasarjasta verenpurkauman, kysta oli ilm. puhjennut ja kipuilu sielä.
Kohdusta löytyi myös oikeasta paikasta sikiöpussi ruskuaispusseineen. Nyt kivut ovat oikeastaan hävinneet.
Viime keväänä minulla oli myös vasemmassa munasarjassa kysta. Kysta aiheutti kipuilua, välivuotoja ja myös kuukautiset tuli kuinka sattui. Kysta hävisi itsekseen parin kuukauden kuluessa.
Eli molemmat vaihtoehdot sinun kohdalla mahdollisia, voit olla myös raskaana tai sitten kysta sekoittaa kiertoa. Kannattaa tehdä uusi testi viikon päästä. - ultrasta
Kyllä näkee. Aivan alkuvaiheessa ei näy kuin ruskuaispussi, mutta lääkäri ei voi erehtyä.
Minulla oli kysta 2 v sitten ja menkat tulivat tiheästi sen takia (kierto 20 päivää). Puhkesi itsellään noin 3 kuukaudessa. Jos ei olisi puhjennut, olisivat punktoineet - vaan kasvoi
Mulla ei kysta itsetään puhjennut, vaan se kasvoi kasvamistaan. Ekat oireet olivat kuukautisten poisjääminen sekä toispuoleiset kuukautiskivut.
Se oli sitten endometrioosi joka "kuristi" toisen munasarjan niin että se jouduttiin poistamaan.
En haluu pelotella mutta kannatta tarkasti seurata tilannetta!- -M-
Kiitti vastauksista!
Minulle määrättiin yasmin e-pillerit ja ne pitäisi aloittaa kun kuukautiset alkaa. Pillereiden kuuluisi "kuivuttaa"kysta pois..mutta kun alkaisi ne menkat niin voisi aloittaa syömään niitä. Tosin jos menkat eivät ole alkaneet maanantaina niin teen raskautestin, tosin lääkäri olisi varmaan huomannut jos olisin raskaana kun tehtiin se sisäinen ultra josta tuo kysta löytyi. Toivoin nimittäin, että olisin ollut raskaana, mutta oli pettymys kun lääkäri totesi kipujen johtuvan kystasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225514- 324830
- 282761
- 342354
- 372058
- 152018
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191657- 121601
- 231482
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons261456