Verenpaineeni on 102/67. Liian matalako?
Aamulla on heikko olo ja huimaa, päivänmittaa olo kyllä kohenee! Missä menee liian matalan verepaineen raja?
Matala verenpaine
5
891
Vastaukset 5
- Spelttityttö
Itse sain matalan verenpaineeni kohdalleen merisuolalla.
Eli osta Atlantin puhdistamatonta merisuolaa ja suolaa sillä ruokasi. Maistuu ruokakin paremmalta.
Sitä voi myös ottaa sellaisenaan, jos tuntuu että paineet on alhaalla.
Itselläni oli pitkään samanlaiset paineet kuin sinulla ja huimasi tosi usein. Ei kiva. - on yksilöllinen
Oikeastaan ei ole tosiaan selvää raja-arvoa mikä olisi liian matala arvo.
Mitä matalampi sen parempi, kunhan vaan huimaus ei tuo hankaluuksia jatkuvasti. Joillain huimaus alkaa hankaloittamaan jossain 105/55 arvoissa, mutta esim. itselläni vasta kun mennään alle 95/45 arvoihin.
Onko tuo muuten vain yksi mitattu verenpainearvo? Mittaatko itse eli miten, missä tilanteessa ja mihin aikaan mitattu tuo lukemasi on?
Verenpaine vaihtelee kaikilla päivän mittaan, joten ei yksi arvo niinsanotusti "kesää tee" - hyvä.
Myös matalan verenpaineen syy täytyy tutkia. Niin olen lueskellut.
- mutta ei välttämättä selvit...
Minun verenpaineeni on yleensä vähän alle 90/60. Alimmillaan se on ollut 80/47. Ainut oire on ollut huimaus nopeasti makuulta ylös noustestessa.
- Elisama
Jos olet hyvin pitkä ihminen ja joudut kyyristelemään, niin silloin tuosta on hieman haittaa.
Muuten tuo ei ole vielä vaarallinen. ei saisi paljon laskeakkaan.
Missä tilanteessa tuo paine on, ennen lääkettä vai pari tuntia lääkkeen jälkeen ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2291984
Nanna hakkasi Martinan aivot tuusan nuuskaksi!!!
Ihme jos Martina pystyy muodostaa järkeviä lauseita tämän nyrkkisateen jälkeen. Ottelupalkkio tuli, tajunta meni.2601164- 20995
Vaikea löytää samantyylistä miestä
Nyt on pakko avautua. Onko ketään muuta jonka on yksinkertaisesti todella vaikeaa löytää samanhenkistä kumppania kuin i125696- 38679
Martina ja Muhis
Aamulenkillä yhdessä valmistautumassa suuren päivään,toivottavasti heräsivät toistensa viekusta.Ihana pariskunta❤224658Rasismi ahdistaa.
Tapasin baarissa oikein lupsakan oloisen miehen, mutta arvomaailma on hyvin erilainen omani kanssa. Hän käyttää n-sanaa201587- 51435
- 38418
Olenkohan tunteideni kanssa yksin?
Salaa toivon, että sinä nainen luotat minuun niin paljon, että uskaltaisit lähentyä kanssani, vaikka tämä on vähän kiell42412