Mistä tukipohjalliset

edullisesti??

Hei!

Mulla on jaloissa todedttu pituusero ja tartteisin tukipohjalliset.
Mistä sais edullisimmin??
Aika vähän löysin netistä tietoa.
Kalliita tuntuvat olevan.. 100-200 euroa!

17

2396

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Spelttityttö

Mihin tarvitset tukipohjallisia?

Onko sinulla esim. lattajalat tai jotain virheasentoa askelluksessa?

Kuinka paljon tuo pituusero on?

Yleensä se on n. 1cm ja siihen ei tarvitse erikseen ostaa tukipohjallista.

Ostaa sellasen muutaman euron kantapehmusteen ja laittaa pari pohjallista sen kera taikka suutarilla laitattaa kengän ulkopuolelle sen korotuksen.

• Pitkälle

pärjää ihan tavallisilla kaupan pohjallisilla tai 2:lla...

Tosin kengät joutuu hankkimaan hieman isommat. Onnistuu ainakin lenkkareissa.

Olen itse sisätiloissakin pitänyt sukan sisällä korotusta pitemmän alaraajan polven kuormitusoireiden vuoksi.

Pitemmän alaraajan polvi- ja lonkkanivel kun tahtovat alkaa aikojen kuluessa kipuilemaan ilman korotusta.

Virheellinen kuormitus : (

• niitä?

kiitos.

niin mistä saan niitä kantapehmusteita? suutarilta vai tavan kaupasta??

pituusero 8mm ja haittaa kävelyä, lyhyempi jalka kipeytyy ym. oireita. lantio virheasennossa.

• löytyy
        niitä? kirjoitti:

kiitos.

niin mistä saan niitä kantapehmusteita? suutarilta vai tavan kaupasta??

pituusero 8mm ja haittaa kävelyä, lyhyempi jalka kipeytyy ym. oireita. lantio virheasennossa.

Siis ihan tavalliset pohjalliset käy.

Käytän itse lenkkareissa esim. kaksia päällekkäin, ostan siis parin ja käännän vastakkain ja laitan lenkkariin.
        Kuten jo aiempana mainitsin, lenkkarit tulee olla yhtä kokoa suuremmat.

Mutta hyvin toimii...

Tai jos kärkiosa tuntuu liian massiiviselta, voi pohjallisen/pohjalliset leikata vain kantaosaa korottaviksi. Kokeilemalla löytyy sopivat.
        Eivätkä maksa kuin muutaman euron :)

Ellei mitään jalkapohjan asentovirhettä tms ole pohjallisella tarkoitus korjata, vaan ainoastaan tuo pituusero, markettien pohjalliset ovat riittävät.

Terveisin ft

• Amalia

Jos on krooninen sairaus, saa pohjalliset terveydenhuollon apuvälinehuoltona.
      Minulle tehtiin pohjalliset ilmaiseksi reumasäätiön sairaalassa, kun olin selkäreumakuntoutuksessa.

Kysy oman terveyskeskuksen fysioterapiasta neuvoa.

• maksaa

kunta/oma tk useasti silloin, kun takana on jokin sairaus tai paha virheasento. Alle 2cm korotukset joutuu yleensä maksamaan itse.

Esim. Respecta (sorry ns. mainostus) on paikka, joilla on kantakiiloja, silikonipohjallisia yms.

Amalia: ei ne pohjalliset ilmaisia ole, Reuma laskuttaa omaa kuntaa.

• Amalia
        maksaa kirjoitti:

kunta/oma tk useasti silloin, kun takana on jokin sairaus tai paha virheasento. Alle 2cm korotukset joutuu yleensä maksamaan itse.

Esim. Respecta (sorry ns. mainostus) on paikka, joilla on kantakiiloja, silikonipohjallisia yms.

Amalia: ei ne pohjalliset ilmaisia ole, Reuma laskuttaa omaa kuntaa.

Tarkoitin tietysti että olivat minulle maksuttomat. Olin kelan selkäreumakurssilla jossa ne tehtiin. Kela ei niitä maksanut. Koska kunta ei ollut jakson maksajana, en tiedä laskuttiko kotikuntaa ja pystyikö laskuttamaan.
        Tiedän toki,että kotikunta on maksumies monessa asiassa Ja itsekin veronmaksun myötä.

• hoidettu

Miten se on tutkittu? Useinhan pituusero on vain näennäistä ja johtuu lantion kiertymästä. Ja silloin korotuspohjallinen vain pahentaa tilannetta.

Eli mistä kohtaa jalkasi on toista jalkaa pidempi?

Tässä fysiatrian dosentti kertoo:
      "Jos kysymyksessä on alaraajojen pituusero, lyhyemmän jalan alle asetettava korotus voi korjata selän asennon mutta huonontaa sitä, jos syynä on risti-suoliluunivelen hakautuminen."
      Selkäpotilaan tutkiminen vastaanotolla, Duodecim, 1999;115(16):1703-1713
      Fysiatrian dosentit Olavi Airaksinen (Kuopion yliopisto) sekä Karl-August Lindgren (Invalidisäätiö Orton)

Ja sitten se pituuseron syy voi olla myös nilkassa ja sitäkään lääkärit ei tiedä.

• torsoilua

Kallista, epätarkkaa tutkimista vaatteiden päältä selkärankaa tunnustelua. Jalkojenliikkeitä tutkittiin farkut jalassa??? ei vakuuttanut fysiopodo Kuopiossa

• pompoteltu mummo

Minulle tehtiin tukipohjalliset tammikuussa 2011. Oikea jalka on lyhyempi noin 1 cm. Hermojuuriahtauma (LIV-V) alkoi huomattavasti pahentua. Hoidettiin 2 vuotta plantaarifaskiittina ja nyt olen menossa selänleikkaukseen. Hermojuuri on tarkoitus avartaa mikroskooppisella leikkauksella. Ostin sellaiset kantalaputkin sportiasta. Tukipohjallisia en tarvinnut itse maksaa. Tukipohjalliset ovat nyt käyttämättöminä. Katsotaan miten leikkaus auttaa saanko jalan kävelykuntoon.

• Jokueräs

Minä ainakin saan pohjalliset sairaanhoitopiirin kustantamana. Ainakin meidän sairaanhoitopiirissa ensimmäiset pohjalliset saa erikoissairaanhoidon laskuun ja seuraavat sitten terveyskeskuksen laskuun.

Huomenna minun pitäisi saada maksusitoumus ensimmäisiin pohjallisiin. Toivottavasti auttavat.

• Pohjalliset vai
    • pompoteltu mummo

No eipä sitten leikattu vaikka ehdittiin jo nukuttaa. Uusi yritys on sitten noin kuukauden päästä. Tehdään (jos tehdään) luudutusleikkaus. Sellaista elämä on...

• Jalkaongelmainen
    • yli 2

kuinka suuria pituus eroja teillä yleensä on.
      mikä on leikkauksissa saatu suomen ennätys??
      minulla yli 2cm sain tuon lonkkaleikkauksessa kävely aika hankalaa
      no onnistuuhan se kun menee maastoon ja osaa valita oikeat ajolinjat ,siis pidempi jalka kulkee ajouran kohdalla ja mieluummin oikeaa reunaa kun oik jalka se pidempi . ja tie on reunaanpäln kalteva.
      tehdäänköhän näille koiville mitään

• linkkaaja LEIDI

onko kukaan saanut potilasvakuutuksesta korvausta,jos leikkauksessa on
      tullut tuo yli 2cm ero ja millaisia korvaukset on ollut
      kannattaako hakea vai onko paperi työ niin suuri että kärsin hammasta purren.
      tosin ainahan pitäisi valitus tehdä jotta lääkärit uskoisi ,että kannattaa olla
      tarkka. ja jos samassa paikassa sattuu näitä virheitä useinkin ,niin
      alkaa tieto pikkuhiljaa kiiriä eteenpäin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2480
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      197
      1173
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1081
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      901
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    7. Kyllä me vaan

Tykätään toisistamme ❤️ siinä ei ole mitään väärää kenellekään
      Ikävä
      53