Onko mahdollista aloittaa jääkiekon peluu 15-vuotiaana? Ottaako seurat mukaan ylipäätään?
Kokemusta n. 1v sähly maalivahtina, mutta jätin homman koska maku meni sillä se ei ollut taitoa vaan sähläystä, häsläystä.
Kun taas jääkiekkoa rakastan järjettömästi. Ulkojäällä käyny pelaamassa, NHL:llää luuppaillut, SM-Liigaa luuppaillut jne jne jne.
Enkä tarkoita pelejä tv:stä katsomalla tai koneelta sitä että oppisi jotain uutta, sillä kaikki pitää itse kokea.
Kuntoni on todella hyvä omasta mielestäni kun 3000m koopperissakin meni ja muutenkin tullut urheiltua ja pidettyä huolta kunnosta ja vartalosta.
Pituutta 176-177cm painoa n. 58kg.
Jos tämän pohjalta saisi vastauksia tulemaan. Olen valmis rankkaan treeniin jotta kehittyisin edes joukkueen kakkosmaalivahdiksi :).
Aloittaa 15v lätkän
18
4793
Vastaukset
- ravirez
Ainahan on mahdollista aloittaa, mutta se vaatii sinulta itseltäsi aktiivisuutta kysyä joukkeilta pelipaikkaa.
Kilpakiekkojoukkeista ei tuossa iässä tarvitse enää unelmoida, mutta harrasteporukoihin otetaan varmasti, vaikka vasta aikuisiällä aloittaisi..
...Maalivahdin kamppeet on vaan aika kalliita ja kiekko tulee ton ikäisillä naamaan lujaa, kun/jos ei pienestä pitäen ole asiaa opetellut..- #34
No kunhan saa jääaikaa joukkueessa ja saa olla urheilemassa. Ja eihän noi kamat maksa jos saa seuralta.
- Hämähämähäkki
#34 kirjoitti:
No kunhan saa jääaikaa joukkueessa ja saa olla urheilemassa. Ja eihän noi kamat maksa jos saa seuralta.
Itse aloitin 15 vee ja pelaan nyt ASM-sarjaa. Kyse on vain lahjoista. Senkun menet kokeilemaan alueesi liigajengin harjoituksiin. yhteystiedot löytyy netistä. Itse olen tosin laituri enkä maalivahti,mutta sama se on molareilla.
- mielistelijät
Hämähämähäkki kirjoitti:
Itse aloitin 15 vee ja pelaan nyt ASM-sarjaa. Kyse on vain lahjoista. Senkun menet kokeilemaan alueesi liigajengin harjoituksiin. yhteystiedot löytyy netistä. Itse olen tosin laituri enkä maalivahti,mutta sama se on molareilla.
Alueet joissa vähän seuroja, mahdotonta. Näillä paikkakunnilla syntyy vain "kuppikuntia", joissa sun ja mun pojat pelaavat.
- Merike
Ota yhteyttä paikkakuntasi jääkiekkoseuraan/-seuroihin. Rohkeasti vaan kyselemään asiaa. Kilpakiekkojoukkueeseen ei taida noin vanhalla ja vasta-alkajalla olla mahdollisuuksia, mutta team-joukkueisiin ja harrasteporukoihin kylläkin. Jos vain sinulta sinnikkyyttä ja kunnianhimoa löytyy, niin sinusta voi tulla kelpo mokke. Sarjat ovat alkaneet, joten otappas nyt nopsasti yhteyttä. Mokeista on aina huutava pula. Saatat olla luonnonlahjakkuus ja päästä vielä pitkällekin.
- Serdachny
Sä oot ihan liian heiveröinen jätkä kiekkoon. Pitäis olla massaa siis lihasta ja luoteja tollaiset 75 kiloa noilla mitoilla. Eikun takas sählyyn vaan.
Kyllä kiekot kestää. Selailes joitain Sm liiga tai NHL maalivahteja. Eipä ole Ryan Millerilläkään paljon varaa sanoa aikuisena... No kiitos vaan kommentista.
- Ite Alotan Kanssa jk
Minun kaveri pelaa jääkiekkoa ja painaa 65-67 kg (on 15 vuotias), pituutta on just semmoset 176-177cm, ja lihasta näyttäs löytyvän aika paljonkin. Että lähemmäs tuota 65 kg sanoisin.
- 2007
Ite Alotan Kanssa jk kirjoitti:
Minun kaveri pelaa jääkiekkoa ja painaa 65-67 kg (on 15 vuotias), pituutta on just semmoset 176-177cm, ja lihasta näyttäs löytyvän aika paljonkin. Että lähemmäs tuota 65 kg sanoisin.
Oho, oon 5 vuotta myöhässä
Kysyin ainoalta seuralta ikäiselleni ja heillä on jo 2 maalivahtia ja sanoivat että tulee kokeilemaan joten, meeneekö se niin, että pääsisin mukaan harjoittelemaan?
Ja kun kehittyisin johon menee tietty aikaa niin pääsisin edes harjoituspeleihin maalille tai paljon myöhemmin pääsisin edes kakkosmaalivahdiksi? En tiedä näistä asioista oikeen mitään joten kiinnostaa miten yleisesti asiat menevät.- jackker)(
Saako kysyä mistä joukkoeesta kysyit?
- Suomisarjas
Ei massaa tarvi välttämättä olla mutta kyllä nykyään tarvii olla se 185 cm ainakin mittaa, jossei kädet sitten toimi iha uskomattomalla tavalla. Meinaan maalivahdilla. Itse olen 188 cm pitkä ja massaa on 85kg.
- suomisarjas
Niin ja alotin siis pelaan 17 vuotiaana ja nyt ekan kauden jälkeen suomisarja tason joukkueen harjotuksis käyny ja taistelen ykkösturjujan roolist
- uiytr
Tuu kuule Ilvekseen ,niin sovit varmasti . Kaikki vieraat sopivat ,muttei omat kasvatit
oon itte jo melkee 15v. ja haluisin alottaa jääkiekon syksyllä ku uus kausi alkaa. Salibandysta mulla on neljän vuoden kokemusta vuotta vanhempien tasojoukkueest, siinä olin hyvä. torjuntataidot olis ihan kondikses ja luistelu on ihan hyvää vaiks kaikes kyl hiomist riittää. Itte oon tosi lyhyt siis joku 160 cm mut mähän oon kasvavas iäs et emmä tälläseks jää. Oon tosi ujo tutustuu uusiin tyyppeihin, mut haluaisin aloittaa. Joten mitä mun pitäis tehä ???
- korhonen
Onko mahdollista aloittaa jääkiekko 15-vuootiaana?tai voiko se tuottaa tulosta.Olen kyllä 7-vuotiaana pelannut lätkää mutta onko se enää mahdollista? luistella kyllä osaan molemminpäin ja lujaakin. Tutkaan lämäsin noin 119km/h painoa on 78kg ja ptiuuttaa 184cmiis
- kdokoe
Hei kantsii mennä vaa ittelläni ei oo koskaa ollu minkää näköst mahist pelaa lätkää seuras mutta itte tein silee että menin sitte pelaa säbää ja kävin ittekseni pelaamas tikkurilassa ja muualla lähi alueen jäillä ja nyt on jo moni jopa ammatti kiekkoilia kehunu :DD kantsii mennä ja tsemppaa paljon ei se ikä ratkaise vaa se että onko intohimoa !!
- IIFH
Miksi ei olisi mahdollista aloittaa jääkiekko 15 vuotiaana
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12651Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1471192Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491095Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964- 124961
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?205911Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk296833- 72825
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13815- 39802