Aloittaa 15v lätkän

#34

Onko mahdollista aloittaa jääkiekon peluu 15-vuotiaana? Ottaako seurat mukaan ylipäätään?
Kokemusta n. 1v sähly maalivahtina, mutta jätin homman koska maku meni sillä se ei ollut taitoa vaan sähläystä, häsläystä.
Kun taas jääkiekkoa rakastan järjettömästi. Ulkojäällä käyny pelaamassa, NHL:llää luuppaillut, SM-Liigaa luuppaillut jne jne jne.
Enkä tarkoita pelejä tv:stä katsomalla tai koneelta sitä että oppisi jotain uutta, sillä kaikki pitää itse kokea.

Kuntoni on todella hyvä omasta mielestäni kun 3000m koopperissakin meni ja muutenkin tullut urheiltua ja pidettyä huolta kunnosta ja vartalosta.
Pituutta 176-177cm painoa n. 58kg.


Jos tämän pohjalta saisi vastauksia tulemaan. Olen valmis rankkaan treeniin jotta kehittyisin edes joukkueen kakkosmaalivahdiksi :).

18

4452

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ravirez

      Ainahan on mahdollista aloittaa, mutta se vaatii sinulta itseltäsi aktiivisuutta kysyä joukkeilta pelipaikkaa.
      Kilpakiekkojoukkeista ei tuossa iässä tarvitse enää unelmoida, mutta harrasteporukoihin otetaan varmasti, vaikka vasta aikuisiällä aloittaisi..

      ...Maalivahdin kamppeet on vaan aika kalliita ja kiekko tulee ton ikäisillä naamaan lujaa, kun/jos ei pienestä pitäen ole asiaa opetellut..

      • #34

        No kunhan saa jääaikaa joukkueessa ja saa olla urheilemassa. Ja eihän noi kamat maksa jos saa seuralta.


      • Hämähämähäkki
        #34 kirjoitti:

        No kunhan saa jääaikaa joukkueessa ja saa olla urheilemassa. Ja eihän noi kamat maksa jos saa seuralta.

        Itse aloitin 15 vee ja pelaan nyt ASM-sarjaa. Kyse on vain lahjoista. Senkun menet kokeilemaan alueesi liigajengin harjoituksiin. yhteystiedot löytyy netistä. Itse olen tosin laituri enkä maalivahti,mutta sama se on molareilla.


      • mielistelijät
        Hämähämähäkki kirjoitti:

        Itse aloitin 15 vee ja pelaan nyt ASM-sarjaa. Kyse on vain lahjoista. Senkun menet kokeilemaan alueesi liigajengin harjoituksiin. yhteystiedot löytyy netistä. Itse olen tosin laituri enkä maalivahti,mutta sama se on molareilla.

        Alueet joissa vähän seuroja, mahdotonta. Näillä paikkakunnilla syntyy vain "kuppikuntia", joissa sun ja mun pojat pelaavat.


    • Merike

      Ota yhteyttä paikkakuntasi jääkiekkoseuraan/-seuroihin. Rohkeasti vaan kyselemään asiaa. Kilpakiekkojoukkueeseen ei taida noin vanhalla ja vasta-alkajalla olla mahdollisuuksia, mutta team-joukkueisiin ja harrasteporukoihin kylläkin. Jos vain sinulta sinnikkyyttä ja kunnianhimoa löytyy, niin sinusta voi tulla kelpo mokke. Sarjat ovat alkaneet, joten otappas nyt nopsasti yhteyttä. Mokeista on aina huutava pula. Saatat olla luonnonlahjakkuus ja päästä vielä pitkällekin.

    • Serdachny

      Sä oot ihan liian heiveröinen jätkä kiekkoon. Pitäis olla massaa siis lihasta ja luoteja tollaiset 75 kiloa noilla mitoilla. Eikun takas sählyyn vaan.

      • #34

        Kyllä kiekot kestää. Selailes joitain Sm liiga tai NHL maalivahteja. Eipä ole Ryan Millerilläkään paljon varaa sanoa aikuisena... No kiitos vaan kommentista.


      • Ite Alotan Kanssa jk

        Minun kaveri pelaa jääkiekkoa ja painaa 65-67 kg (on 15 vuotias), pituutta on just semmoset 176-177cm, ja lihasta näyttäs löytyvän aika paljonkin. Että lähemmäs tuota 65 kg sanoisin.


      • 2007
        Ite Alotan Kanssa jk kirjoitti:

        Minun kaveri pelaa jääkiekkoa ja painaa 65-67 kg (on 15 vuotias), pituutta on just semmoset 176-177cm, ja lihasta näyttäs löytyvän aika paljonkin. Että lähemmäs tuota 65 kg sanoisin.

        Oho, oon 5 vuotta myöhässä


    • #34

      Kysyin ainoalta seuralta ikäiselleni ja heillä on jo 2 maalivahtia ja sanoivat että tulee kokeilemaan joten, meeneekö se niin, että pääsisin mukaan harjoittelemaan?
      Ja kun kehittyisin johon menee tietty aikaa niin pääsisin edes harjoituspeleihin maalille tai paljon myöhemmin pääsisin edes kakkosmaalivahdiksi? En tiedä näistä asioista oikeen mitään joten kiinnostaa miten yleisesti asiat menevät.

      • jackker)(

        Saako kysyä mistä joukkoeesta kysyit?


    • Suomisarjas

      Ei massaa tarvi välttämättä olla mutta kyllä nykyään tarvii olla se 185 cm ainakin mittaa, jossei kädet sitten toimi iha uskomattomalla tavalla. Meinaan maalivahdilla. Itse olen 188 cm pitkä ja massaa on 85kg.

      • suomisarjas

        Niin ja alotin siis pelaan 17 vuotiaana ja nyt ekan kauden jälkeen suomisarja tason joukkueen harjotuksis käyny ja taistelen ykkösturjujan roolist


    • uiytr

      Tuu kuule Ilvekseen ,niin sovit varmasti . Kaikki vieraat sopivat ,muttei omat kasvatit

    • oon itte jo melkee 15v. ja haluisin alottaa jääkiekon syksyllä ku uus kausi alkaa. Salibandysta mulla on neljän vuoden kokemusta vuotta vanhempien tasojoukkueest, siinä olin hyvä. torjuntataidot olis ihan kondikses ja luistelu on ihan hyvää vaiks kaikes kyl hiomist riittää. Itte oon tosi lyhyt siis joku 160 cm mut mähän oon kasvavas iäs et emmä tälläseks jää. Oon tosi ujo tutustuu uusiin tyyppeihin, mut haluaisin aloittaa. Joten mitä mun pitäis tehä ???

    • korhonen

      Onko mahdollista aloittaa jääkiekko 15-vuootiaana?tai voiko se tuottaa tulosta.Olen kyllä 7-vuotiaana pelannut lätkää mutta onko se enää mahdollista? luistella kyllä osaan molemminpäin ja lujaakin. Tutkaan lämäsin noin 119km/h painoa on 78kg ja ptiuuttaa 184cmiis

    • kdokoe

      Hei kantsii mennä vaa ittelläni ei oo koskaa ollu minkää näköst mahist pelaa lätkää seuras mutta itte tein silee että menin sitte pelaa säbää ja kävin ittekseni pelaamas tikkurilassa ja muualla lähi alueen jäillä ja nyt on jo moni jopa ammatti kiekkoilia kehunu :DD kantsii mennä ja tsemppaa paljon ei se ikä ratkaise vaa se että onko intohimoa !!

    • IIFH

      Miksi ei olisi mahdollista aloittaa jääkiekko 15 vuotiaana

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe