Mitä uskontoa tv7 edustaa?

TÄRKEE!!!

Onko kyseesä luterilaisten, helluntalaisten vai adventistien kanava? Elänkö siis synnissä jos tulenkin vahingossa nielleeksi tv7:aa katsoessani jonkin muun uskontokunnan höpötyksiä totuuksina?

T. rajat on rakkautta

88

13576

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on on

      TV7 on tunnustuskunnista riippumaton. Ohjelmien tekijät edustavat laajasti koko suomalaista kristikenttää.

      • Ei suosita?

        Vanhoillislestadiolaisia TV7 ei taida hyväksyä?
        Entäs jehovat?


      • 54321
        Ei suosita? kirjoitti:

        Vanhoillislestadiolaisia TV7 ei taida hyväksyä?
        Entäs jehovat?

        Hupsu, siellä ei varmaan vanhoillislestadiolaisia näy siitä syystä, että heidän mielestään telkkari on syntiä, joten mitenkä tv-tuotantojakaan tekisivät.;D

        Jehovat eivät ole kristittyjä, kysy keltä tahansa: luterilaiselta, hellarilta, vapikselta tai muulta kristityltä. Omasta mielestään jehovilla on ainoa pelastus. Ja tietääkseni ihan tieteellisestäkin, puolueettomasta näkökulmasta, siis kun luokitellaan esim. Suomen kirkkokuntia, niin jehovia ei lasketa kristityiksi. Ja se on oikein.


      • opettavat.
        54321 kirjoitti:

        Hupsu, siellä ei varmaan vanhoillislestadiolaisia näy siitä syystä, että heidän mielestään telkkari on syntiä, joten mitenkä tv-tuotantojakaan tekisivät.;D

        Jehovat eivät ole kristittyjä, kysy keltä tahansa: luterilaiselta, hellarilta, vapikselta tai muulta kristityltä. Omasta mielestään jehovilla on ainoa pelastus. Ja tietääkseni ihan tieteellisestäkin, puolueettomasta näkökulmasta, siis kun luokitellaan esim. Suomen kirkkokuntia, niin jehovia ei lasketa kristityiksi. Ja se on oikein.

        Raamattu ei opeta esim.helvetin tuli oppia kuten tv 7:ssä paasataan.Pakana-ajan oppi.


      • king´s kid
        Ei suosita? kirjoitti:

        Vanhoillislestadiolaisia TV7 ei taida hyväksyä?
        Entäs jehovat?

        ..että Jehovan todistajia ei lasketa kristityiksi. Heillä on täysin oma muunnos esim. raamatusta (vaikka toisin väittävätkin). He eivät usko esim. Jeesuksen Jumaluuteen jne.


      • ev-luterilainen
        king´s kid kirjoitti:

        ..että Jehovan todistajia ei lasketa kristityiksi. Heillä on täysin oma muunnos esim. raamatusta (vaikka toisin väittävätkin). He eivät usko esim. Jeesuksen Jumaluuteen jne.

        raamatun mukaan jeesus on jumalan poika ei jumala.raamattu on täynnä näitä esimerkkejä esim.kenen te sanotte minun olevan? kysyy jeesus kun hänet ylritetään väkisin ylentää jumalaksi.ja ketä jeesus rukoili ristillä? itseäänkö? jehovan todistajat ovat lähempänä totuutta kuin kristikunta muutenkin ja he arvostavat jeesusta samalla lailla pelastajana kuin kristitytkin mutta jumala on suurempi niin kuin jeesus itsekin sanoo.


      • Iloinen uskova
        opettavat. kirjoitti:

        Raamattu ei opeta esim.helvetin tuli oppia kuten tv 7:ssä paasataan.Pakana-ajan oppi.

        Lueppas ilmestyskirjaa ja Danielia tarkemmin. kyllä raamattu kertoo helvetistä paljonkin!!


      • copy paste
        ev-luterilainen kirjoitti:

        raamatun mukaan jeesus on jumalan poika ei jumala.raamattu on täynnä näitä esimerkkejä esim.kenen te sanotte minun olevan? kysyy jeesus kun hänet ylritetään väkisin ylentää jumalaksi.ja ketä jeesus rukoili ristillä? itseäänkö? jehovan todistajat ovat lähempänä totuutta kuin kristikunta muutenkin ja he arvostavat jeesusta samalla lailla pelastajana kuin kristitytkin mutta jumala on suurempi niin kuin jeesus itsekin sanoo.

        Kun tarkemmin tutkii, selkeät perusteet kolminaisuusopille Raamatussa on. Joten niihin lyhyesti käsiksi.

        On näitä selkeitä uuden testamentin kohtia. Jeesus, Jumalan Sana on Jumala Joh.1. Kristus, ylistetty Jumala iankaikkisesti Room.9:5.
        Jeesus Kristus on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä 1.Joh.5:20 .
        On Tuomaksen uskontunnustus: "Minun Herrani ja Jumalani", johon Jeesuksen hyväksyvä vastaus Joh.20:28,29.

        Paavali kuvaa Kristuksen kahtalaista luontoa mm. Room. 1: 3–4. Kts.myös Joh. 1:18; 20:28).
        Evankeliumeissa Jeesus tunnustaa olevansa Jumalan Poika. Juutalaisille tämä oli jumalanpilkkaa, ja siitä seurasi kuolemanrangaistus.

        Vanha testamenttikin tietää mitä on tulossa. Seimen lapsi on Väkevä Jumala! Jes.9:6 . Sak.12:10 Herramme, Jahve, kertoo kuinka Jerusalemissa ihmiset "katsovat minuun, jonka ovat lävistäneet".

        Rabbiinisessa juutalaisuudessa ennen ajanlaskun alkua Messiaan katsottiin olevan Vanhan testamentin mukaan itse Jumala (mm. Ps. 2, Snl. 8, Jes 53).

        Eikä tässä vielä suinkaan kaikki. Lisää näköaloja avautuu, kun verrataan VT:a ja UT:a. Ken haluaa, lukaiskoon Psalmin 102 erityisesti jakeet 25-27. Kenestä puhutaan? Eikö Luojasta, Kaikkivaltiaasta Jumalasta?
        Kuitenkin Hepr.1:10-12 lainaa näitä samoja jakeita, ja kertoo, että ne puhuvatkin Pojasta. Myös Hepr.1:8,9 puhuvat Pojasta - nyt lainaten Psalmia 45.

        Ja niinkuin aikaisemmin jo oli jo esillä, Jeesus on Jumalan Sana, ja Sanan välityksellä luotiin kaikki Joh.1:3.

        Alussahan (1.Moos.1) Jumalan Henki liikkui vetten päällä, ja Jumala sanoi: Tulkoon valkeus... Myös Kol.1:16 sanoo, että kaikki on luotu Jeesuksessa, hänen kauttansa ja häneen.
        Myös Pyhä Henki on persoona. Hän puhuu itse, ja sanoo mm. "Erottakaa minulle Saul ja Barnabas siihen työhön..." Ap.t.13:2 2. Kor.3:17 opettaa meille, että Herra on Henki. Jeesus itse käski kastaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, mikä myös ilmaisee yhteyden kauniisti Matt.28:19 .

        Kuitenkin: Jumala on yksi, ks. mm. Room.3:30 , 1.Kor.8:6 , Gal. 3:20, Ef. 4:6, 1. Tim. 2:5 ja Jaak. 2:19.

        Se että Korinttilaiskirjeessä Jeesuksesta puhutaan Isälle alamaisena tai Johanneksen evankeliumissa Jeesus sanoo Isää suuremmaksi on ymmärrettävää, sillä Isä ei ollut se joka lihaksi syntyi ja ristiinnaulittiin.
        Filippiläiskirjeessä kerrotaan kuinka Jeesus 'rajoitti' Jumaluuttaan 'ottamalla orjan muodon'. Tämä on sopusoinnussa Korinttilaiskirjeen ja Joh.ev:n 'Isä on minua suurempi' kanssa. Samoin Jesajan ilmoituksen kanssa, jossa ainoaksi pelastajaksi ei ilmoiteta Jumalaa vähäisempää.

        Uskon ihmeelliseen Jumalaan, joka on ilmoittanut itsensä meille näin. En väitä kaikkea ymmärtäväni, mutta siitä olen saanut vakuuttua, että kolminaisuusoppi on Raamatun opetus.


      • Totuus on Esillä

      • yksin totuus
        ev-luterilainen kirjoitti:

        raamatun mukaan jeesus on jumalan poika ei jumala.raamattu on täynnä näitä esimerkkejä esim.kenen te sanotte minun olevan? kysyy jeesus kun hänet ylritetään väkisin ylentää jumalaksi.ja ketä jeesus rukoili ristillä? itseäänkö? jehovan todistajat ovat lähempänä totuutta kuin kristikunta muutenkin ja he arvostavat jeesusta samalla lailla pelastajana kuin kristitytkin mutta jumala on suurempi niin kuin jeesus itsekin sanoo.

        Jeesus on Jumala!

        " Kuka on Jumala niinkuin sinä, joka annat pahat teot anteeksi...Miika 7: 18

        Hän on meidän Jumalamme! yst. terveisin Benedi


      • Tutkija Tarkka
        king´s kid kirjoitti:

        ..että Jehovan todistajia ei lasketa kristityiksi. Heillä on täysin oma muunnos esim. raamatusta (vaikka toisin väittävätkin). He eivät usko esim. Jeesuksen Jumaluuteen jne.

        He kyllä käyttävät samaa raamattua kuin kristitytkin,mutta heidän tulkintansa raamatusta eroaa kristityistä.Jehovat eivät usko lainkaan kolmiyhteiseen Jumalaan.He myös uskovat saavuttavansa taivaspaikan teoillaan,ja teot heille tarkoittavat Jehovauskonsa levittämistä kaikkialle.


      • reijo7
        king´s kid kirjoitti:

        ..että Jehovan todistajia ei lasketa kristityiksi. Heillä on täysin oma muunnos esim. raamatusta (vaikka toisin väittävätkin). He eivät usko esim. Jeesuksen Jumaluuteen jne.

        Kyllä heillä Jeesus on ihan oikealla paikallaan raamatussa kuten meilläkin, mutta he eivät tunnusta k.olmi yhteistä. Isää Poikaa Ja pyhää henkeä. Joku heistä on sanonut minulle, että mikä ihmeen kolmipäinen Jumala se on! Eikä taivaaseen pääse kuin ne 144 000 jotka on maasta ostettu hallitsemaan taivaasta käsin maata ja sen asujainta. Ylös nosemus on heille ihan todellinen lihaan käsketty ylös nousemus, ja jo täällä maanpäällä me tunnemme toisemme. Kun ylösnousemuksen jälkeen, alkaa tuhat vuotinen valtakunta, niin saatana sidotaan, ja kun tuhat vuotta on lopuillaan niin saatana päästetään vapaaksi ja se alkaa villitä maanpiiriä, ja kuka silloin pysyy Jehovalle uskollisena eikä lankea niin hän saa elää iankaikkisesti paratiisissa maanpäällä. Jehovien paratiisi on täällä maanpäällä. He sanovat, että raamattu ilmoittaa, että ihmisen asuinpaikka on maa, ja siksi heidän ikuinen elämänsä on myöskin maan päällä. Kyllä he siinä mielestäni ovat kristittyjä ihan yhtähyvin kui kuka tahansa meistä. Raamatun voi ihan hyvin käsittää heidänkin oppinsa tavalla. He elävät kuitenkin suurin osa uskonsa mukaan. Kun taas jokainen tietää, että EVLUT seurakunnassa on ihmisiä ihan laidasta laitaan, uskovia ja ei uskovia, joka sekin on tavallaan ihan oikein koska evankeliumi on tarkoitettu kaikille ihmisille, niin uskoville kuin ei uskovillekkin.
        Kirjoitin teistä Jehovan seurakuntalaisista, niitten tietojen pohjalta joita minulla on. Joita olen henkilökohtaisesti teltä kuullut tai käsittänyt. Oikaiskaa kirjoitustani jos olen kirjoittanut teistä väärin. Olen EVLUT seurakunnassa, jossa olen kastettu ja konfirmoitu.


      • leeviläinen
        reijo7 kirjoitti:

        Kyllä heillä Jeesus on ihan oikealla paikallaan raamatussa kuten meilläkin, mutta he eivät tunnusta k.olmi yhteistä. Isää Poikaa Ja pyhää henkeä. Joku heistä on sanonut minulle, että mikä ihmeen kolmipäinen Jumala se on! Eikä taivaaseen pääse kuin ne 144 000 jotka on maasta ostettu hallitsemaan taivaasta käsin maata ja sen asujainta. Ylös nosemus on heille ihan todellinen lihaan käsketty ylös nousemus, ja jo täällä maanpäällä me tunnemme toisemme. Kun ylösnousemuksen jälkeen, alkaa tuhat vuotinen valtakunta, niin saatana sidotaan, ja kun tuhat vuotta on lopuillaan niin saatana päästetään vapaaksi ja se alkaa villitä maanpiiriä, ja kuka silloin pysyy Jehovalle uskollisena eikä lankea niin hän saa elää iankaikkisesti paratiisissa maanpäällä. Jehovien paratiisi on täällä maanpäällä. He sanovat, että raamattu ilmoittaa, että ihmisen asuinpaikka on maa, ja siksi heidän ikuinen elämänsä on myöskin maan päällä. Kyllä he siinä mielestäni ovat kristittyjä ihan yhtähyvin kui kuka tahansa meistä. Raamatun voi ihan hyvin käsittää heidänkin oppinsa tavalla. He elävät kuitenkin suurin osa uskonsa mukaan. Kun taas jokainen tietää, että EVLUT seurakunnassa on ihmisiä ihan laidasta laitaan, uskovia ja ei uskovia, joka sekin on tavallaan ihan oikein koska evankeliumi on tarkoitettu kaikille ihmisille, niin uskoville kuin ei uskovillekkin.
        Kirjoitin teistä Jehovan seurakuntalaisista, niitten tietojen pohjalta joita minulla on. Joita olen henkilökohtaisesti teltä kuullut tai käsittänyt. Oikaiskaa kirjoitustani jos olen kirjoittanut teistä väärin. Olen EVLUT seurakunnassa, jossa olen kastettu ja konfirmoitu.

        Jos jehovantodistajia pääsee taivaaseen vain ne 144000, niin mihinkäs ne muut tuon määrän yli luettavat jehovantodistajat sitten joutuvat?


      • Anonyymi
        copy paste kirjoitti:

        Kun tarkemmin tutkii, selkeät perusteet kolminaisuusopille Raamatussa on. Joten niihin lyhyesti käsiksi.

        On näitä selkeitä uuden testamentin kohtia. Jeesus, Jumalan Sana on Jumala Joh.1. Kristus, ylistetty Jumala iankaikkisesti Room.9:5.
        Jeesus Kristus on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä 1.Joh.5:20 .
        On Tuomaksen uskontunnustus: "Minun Herrani ja Jumalani", johon Jeesuksen hyväksyvä vastaus Joh.20:28,29.

        Paavali kuvaa Kristuksen kahtalaista luontoa mm. Room. 1: 3–4. Kts.myös Joh. 1:18; 20:28).
        Evankeliumeissa Jeesus tunnustaa olevansa Jumalan Poika. Juutalaisille tämä oli jumalanpilkkaa, ja siitä seurasi kuolemanrangaistus.

        Vanha testamenttikin tietää mitä on tulossa. Seimen lapsi on Väkevä Jumala! Jes.9:6 . Sak.12:10 Herramme, Jahve, kertoo kuinka Jerusalemissa ihmiset "katsovat minuun, jonka ovat lävistäneet".

        Rabbiinisessa juutalaisuudessa ennen ajanlaskun alkua Messiaan katsottiin olevan Vanhan testamentin mukaan itse Jumala (mm. Ps. 2, Snl. 8, Jes 53).

        Eikä tässä vielä suinkaan kaikki. Lisää näköaloja avautuu, kun verrataan VT:a ja UT:a. Ken haluaa, lukaiskoon Psalmin 102 erityisesti jakeet 25-27. Kenestä puhutaan? Eikö Luojasta, Kaikkivaltiaasta Jumalasta?
        Kuitenkin Hepr.1:10-12 lainaa näitä samoja jakeita, ja kertoo, että ne puhuvatkin Pojasta. Myös Hepr.1:8,9 puhuvat Pojasta - nyt lainaten Psalmia 45.

        Ja niinkuin aikaisemmin jo oli jo esillä, Jeesus on Jumalan Sana, ja Sanan välityksellä luotiin kaikki Joh.1:3.

        Alussahan (1.Moos.1) Jumalan Henki liikkui vetten päällä, ja Jumala sanoi: Tulkoon valkeus... Myös Kol.1:16 sanoo, että kaikki on luotu Jeesuksessa, hänen kauttansa ja häneen.
        Myös Pyhä Henki on persoona. Hän puhuu itse, ja sanoo mm. "Erottakaa minulle Saul ja Barnabas siihen työhön..." Ap.t.13:2 2. Kor.3:17 opettaa meille, että Herra on Henki. Jeesus itse käski kastaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, mikä myös ilmaisee yhteyden kauniisti Matt.28:19 .

        Kuitenkin: Jumala on yksi, ks. mm. Room.3:30 , 1.Kor.8:6 , Gal. 3:20, Ef. 4:6, 1. Tim. 2:5 ja Jaak. 2:19.

        Se että Korinttilaiskirjeessä Jeesuksesta puhutaan Isälle alamaisena tai Johanneksen evankeliumissa Jeesus sanoo Isää suuremmaksi on ymmärrettävää, sillä Isä ei ollut se joka lihaksi syntyi ja ristiinnaulittiin.
        Filippiläiskirjeessä kerrotaan kuinka Jeesus 'rajoitti' Jumaluuttaan 'ottamalla orjan muodon'. Tämä on sopusoinnussa Korinttilaiskirjeen ja Joh.ev:n 'Isä on minua suurempi' kanssa. Samoin Jesajan ilmoituksen kanssa, jossa ainoaksi pelastajaksi ei ilmoiteta Jumalaa vähäisempää.

        Uskon ihmeelliseen Jumalaan, joka on ilmoittanut itsensä meille näin. En väitä kaikkea ymmärtäväni, mutta siitä olen saanut vakuuttua, että kolminaisuusoppi on Raamatun opetus.

        Luuletko oikeasti että joku jaksoi lukea tuollaista raamattu horinaa? Eiköhän sitä ole pakkosyötetty koulusta asti tarpeeksi itsekullakin.


      • Anonyymi
        54321 kirjoitti:

        Hupsu, siellä ei varmaan vanhoillislestadiolaisia näy siitä syystä, että heidän mielestään telkkari on syntiä, joten mitenkä tv-tuotantojakaan tekisivät.;D

        Jehovat eivät ole kristittyjä, kysy keltä tahansa: luterilaiselta, hellarilta, vapikselta tai muulta kristityltä. Omasta mielestään jehovilla on ainoa pelastus. Ja tietääkseni ihan tieteellisestäkin, puolueettomasta näkökulmasta, siis kun luokitellaan esim. Suomen kirkkokuntia, niin jehovia ei lasketa kristityiksi. Ja se on oikein.

        Niin on. Jehovat eivät varmaan haluakaan että heitä kutsutaan kristityiksi. Olen uskossa enkä halua itsekään sanoa olevani kristitty.
        Kristityt ovat halpamaisia, teennäisiä valehtelijoita. Heille on tärkeämpää miltä he näyttävät, kuin Jumalan asiat. Politikointia, suvaitsemattomuutta, raamatun sanan vääristelyä, muiden uskontojen tuomitsemista, seremonioita.
        Kristityt levittivät väkisin uskonsa ympäri maailmaa verisin ja väkivaltaisin keinoin.
        Sana kristitty on minulle kuin kirosana. Se tuo mieleen sanan risti. Kristitylle tuo kuolemankapine on nostettu jalustalle, ja se on hirveätä.
        Kristityt tekee juuri niin kuin heidän raamattunsa kieltää. Palvovat kuvaa, epäjumalaa, teloitusvälinettä. Ristihän oli teloituksessa käytetty väline. Sellaistako meiadän pitäisi kumartaa? On kyllä mennyt puurot ja vellit jossain kohtaa sekaisin.


      • Anonyymi
        Tutkija Tarkka kirjoitti:

        He kyllä käyttävät samaa raamattua kuin kristitytkin,mutta heidän tulkintansa raamatusta eroaa kristityistä.Jehovat eivät usko lainkaan kolmiyhteiseen Jumalaan.He myös uskovat saavuttavansa taivaspaikan teoillaan,ja teot heille tarkoittavat Jehovauskonsa levittämistä kaikkialle.

        Eivät käytä samaa Raamattua


      • Anonyymi
        ev-luterilainen kirjoitti:

        raamatun mukaan jeesus on jumalan poika ei jumala.raamattu on täynnä näitä esimerkkejä esim.kenen te sanotte minun olevan? kysyy jeesus kun hänet ylritetään väkisin ylentää jumalaksi.ja ketä jeesus rukoili ristillä? itseäänkö? jehovan todistajat ovat lähempänä totuutta kuin kristikunta muutenkin ja he arvostavat jeesusta samalla lailla pelastajana kuin kristitytkin mutta jumala on suurempi niin kuin jeesus itsekin sanoo.

        Isä,Poika ja Pyhähenki ovat Jumalan eri tehtäviä, arvonimiä. Mutta Jumala on YKSI.


      • Anonyymi
        54321 kirjoitti:

        Hupsu, siellä ei varmaan vanhoillislestadiolaisia näy siitä syystä, että heidän mielestään telkkari on syntiä, joten mitenkä tv-tuotantojakaan tekisivät.;D

        Jehovat eivät ole kristittyjä, kysy keltä tahansa: luterilaiselta, hellarilta, vapikselta tai muulta kristityltä. Omasta mielestään jehovilla on ainoa pelastus. Ja tietääkseni ihan tieteellisestäkin, puolueettomasta näkökulmasta, siis kun luokitellaan esim. Suomen kirkkokuntia, niin jehovia ei lasketa kristityiksi. Ja se on oikein.

        Jehovilla on paremmat edellytykset pelastua, kun eivät ole kristittyjä.


    • seitse7

      Vaikka kanava ilmeisesti ottaa esitykseen myös luterilaisia ohjelmia, ainakin siellä on näkynyt kirkon piirissä olevien järjestöjen ohjelmia aika ajoin kuten Mailis Janatuinen ruudussa.

      Mutta TaivasTV7 perustaja jäsenet ja se ydinpoppoo joka tätä kanavaa ajoi läpi aikoinaan on puhtaasti näiden suomen torontolaisuus piirien jäsenkuntaa. Siinä mielessä se on helluntailaisten ja vapaakirkollistenkin kanava koska monet näistä on mennyt mukaan tähän torontojuttuu. Koivistolaisuus on myös kysymyksiä herättävää toimintaa.

      Adventtikirkko ainakin satellitti-tv puolella on mieluummin perustanut omia tv-kanavia kuten esim.http://www.lifestyletv.se/ kuin mennyt mukaan näihin ns. yhteiskristillisiin eli äärikarismaattisien tahojen kanaviin. Vaikken ole adventtikirkon jäsen enkä sidoksissa mitenkään siihen, olen positiivisena laittanut merkille, ettei heidän kanavillaan näytetä Leo Melleriä,Benny Hiniä ja muita godtv,tbn..."menestysteologeja" vaan siellä ne on asiapitoisempia ohjelmia vaikka siinä on sitä adventistien omaa näkemystä, pidän heidän ohjelmistoaan kokonaisuutena parempana kuin GODTV ja vastaavat lähetteet.

      RadioDei taas näyttäisi olevan luterilaisen kirkon alaisuudessa siinä mielessä vaikka se onkin itsenäinen yhtiö niin luterilainen kirkko on suurimpia ohjelma-ajan ostajia ja rahoittajia samalla. Joten varmasti se sanelee pitkälti millaiseen ympäristöön ohjelmiaan haluaa sijoitettavan.

      • ephraim

        Torontopiirien äänitorvi meni pahasti pieleen:Perustaja Martti Ojares on LUTERILAINEN.Joka sai jumalalta vision tv kanavan perustamisesta yhteiskristilisellä pohjalta.Tämä ohjelma toimii täysin vapaaehtois työn pohjalta,myös rahoituksen suhteen.


      • mites sitten
        ephraim kirjoitti:

        Torontopiirien äänitorvi meni pahasti pieleen:Perustaja Martti Ojares on LUTERILAINEN.Joka sai jumalalta vision tv kanavan perustamisesta yhteiskristilisellä pohjalta.Tämä ohjelma toimii täysin vapaaehtois työn pohjalta,myös rahoituksen suhteen.

        martti ojares juoksee torontolaisten kokouksissa Järvenpään vapaaseurakunnassa jne. Epäilen tuota.


      • von bulke

        paikkansa. Voi sanoa, että edelleen. Mikään ei ole muuttunut paremmaksi sitten kanavan perustamisen. Ojares on rahan palveluksessa, siinä kuin torontolaisuus muutenkin. Kanavaa ei pidä kenenkään uskosta osattoman katsella, ei ilman valvovaa, valveutunutta, raitishenkistä kristittyä. Kanavallahan tulee täytteenä joitakin hyviäkin ohjelmia. Mutta, kuten apostolikin oli aikoinaan mieltä, on koko roska heitettävä pois. Pienikin hapatus hapattaa koko taikinan, ja tässä tapauksessa kielteisessä mielessä.


      • olipa mielipide
        von bulke kirjoitti:

        paikkansa. Voi sanoa, että edelleen. Mikään ei ole muuttunut paremmaksi sitten kanavan perustamisen. Ojares on rahan palveluksessa, siinä kuin torontolaisuus muutenkin. Kanavaa ei pidä kenenkään uskosta osattoman katsella, ei ilman valvovaa, valveutunutta, raitishenkistä kristittyä. Kanavallahan tulee täytteenä joitakin hyviäkin ohjelmia. Mutta, kuten apostolikin oli aikoinaan mieltä, on koko roska heitettävä pois. Pienikin hapatus hapattaa koko taikinan, ja tässä tapauksessa kielteisessä mielessä.

        Eli jos jossain sairaalassa eivät kaikki parane, pitää koko sairaala lakkauttaa?

        Kylläpä on kovat täydellisyyden vaatimukset. Pois pois siis koko kanava ja Big Brothereita ja tositv:tä suomalaisille, se ei taida sitten herra Bulkkea häiritä?

        Tsemppiä Ojarekselle ja kumppaneille, pilkkaajia ja tien laidalta huutelijoita kyllä riittää.


      • jumittunut parka

        Mihin ihmeen torontolaisuuteen sinä (seitse7) olet jäänyt jumiin?! Voih, aika on mennyt ohitsesi ja pidä päästäsi kiinni, ettei Jeesus Herrakin mene ohitsesi samalla... kun kyttäilet ihan muita asioita. Hallooo!

        Ota Raamattu kauniiseen käteesi ja anna Pyhän Hengen puhua sinulle - ihan mistä vain. Älä mieti muita ja jotakin tv7:n olemusta, ne asiat ollevat sinulle hiukka liian suuria. Kyllä Herra hoitaa, meitä kaikkia ja kaiken aikanaan. TV7 on Jumalan lahjaa meille jokaiselle ja tälle kansalle, mieti sitä. Anna Jeesukselle joka aika itsesi, meillä kellään ei ole muuta. Ei ole väliä mitä "merkkiä" olet, siis seurakuntataustallasi! Eipä se mainitsemasi luterilaisuus oikein kanna tänä päivänä, minä alkuperäisesti luterilaisena en oikein tiedä, mitä sillä edes tarkoitat. Aih, niin, sitä suurinta(ko)lahkoa? - Voih, Herra armahda Meitä.


      • -.............
        mites sitten kirjoitti:

        martti ojares juoksee torontolaisten kokouksissa Järvenpään vapaaseurakunnassa jne. Epäilen tuota.

        ARKKI ON HYVÄ SEURAKUNTA

        http://arkki.org/


      • fan2
        olipa mielipide kirjoitti:

        Eli jos jossain sairaalassa eivät kaikki parane, pitää koko sairaala lakkauttaa?

        Kylläpä on kovat täydellisyyden vaatimukset. Pois pois siis koko kanava ja Big Brothereita ja tositv:tä suomalaisille, se ei taida sitten herra Bulkkea häiritä?

        Tsemppiä Ojarekselle ja kumppaneille, pilkkaajia ja tien laidalta huutelijoita kyllä riittää.

        Olen samaa mieltä


      • ent.ev.lut.
        ephraim kirjoitti:

        Torontopiirien äänitorvi meni pahasti pieleen:Perustaja Martti Ojares on LUTERILAINEN.Joka sai jumalalta vision tv kanavan perustamisesta yhteiskristilisellä pohjalta.Tämä ohjelma toimii täysin vapaaehtois työn pohjalta,myös rahoituksen suhteen.

        Tarja Halonenkin on nykyään luterilainen, kun kansankirkko on muuttunut "normaalimmaksi". Samoin lesbo kirkoll.kokousedustaja ja kirkkovaltuutettu Johanna Korhonen. Monilla hellareilla on kaksoisjäsenyys. Käytännössä hell.srk on silloin se tosiasiallinen heng.koti. Tietyissä yhteyksissä voi olla edullisempaa ilmoittaa olevansa yleisesti hyväksytty luterilainen, sehän ei eellytä muuta kuin nimeä sen rekisterissä. Sellaista lienee Ojareksekin luterilaiseuus.

        Kukaan luterilaisen uskon ja opin edes pääpiirteissään omaksunut ei ota vakavasti sellaista harhaista tarinointia kuin Matti Wendelin sepusti Ojareksen haastattelussa. Ohjelman isäntä suhtautui myönteisesti niihin mielettömiin inennäköihin. Minkäänlaista arvostelukykyä eikä vastuuta Ojareksella ole kanavan johtajana päästäessään ilmoille sellaista sontaa.


      • Anonyymi
        ephraim kirjoitti:

        Torontopiirien äänitorvi meni pahasti pieleen:Perustaja Martti Ojares on LUTERILAINEN.Joka sai jumalalta vision tv kanavan perustamisesta yhteiskristilisellä pohjalta.Tämä ohjelma toimii täysin vapaaehtois työn pohjalta,myös rahoituksen suhteen.

        Ihan itse Jumala sai vision? Ana mun kaikki kestää😂😂


      • Anonyymi
        mites sitten kirjoitti:

        martti ojares juoksee torontolaisten kokouksissa Järvenpään vapaaseurakunnassa jne. Epäilen tuota.

        Tv 7 on kanava kaikille ohjelmatuottajille, jotka tunnustavat, että Jeesus on Herra.


    • luterilaista

      Katselen silloin tällöin TV7-ohjelmia ja en ainakaan luterilaisena koe niitä oman tunnustuksemme mukaisina tervehenkisinä perheohjelmina.

      Muissa viesteissä onkin viitattu mm. menestysteologiaan ja torontolaisuuteen, jotka lienevät osittain synonyymmeja.

      Olisi kiva seurata ihan hyviä perheohjelmia hyvälta luterilaiselta pohjalta tehtyinä, mutta en ole vielä yhtäkään nähnyt. Se tietenkin voi johtua siitä, että en ole vakiokatsoja "vieraan maun" vuoksi.

      Katsele kuitenkin rauhassa! Ei se syntiä ole, vaikka ei siellää olisikaan "kotiseurakuntasi" ohjelmaa. Luonnollisesti kannattaa koetella kaikki ja pitää se mikä hyvää on, sillä onhan jokaisessa seurakunassa aina paljon hyvääkin, vaikka näkemuykset voi erota omista.

      • ÄLÄ SIIS

        OLE MURHEELLINEN, HERRA HUOLEHTII MYÖS SINUN LAPSEN MIELESTÄSI.


      • 555

        Minä uskon Jeesukseen henkilökohtaisena vapahtajanani. Olen kasvanut luterilaisena, ja olen aina paljolti vierastanut vapaita suuntia, erilaisen tyylin vuoksi. Jeesus on kuitenkin kaikkia ihmisiä varten kuollut ja noussut kuolleista.

        En varsinaisesti pidä itseäni enään luterilaisena, koska en tiedä mitä se tarkoittaa. Se taas tarkoittaa, että uskon Jeesukseen ja haluan elää yhteydessä Häneen. Olen kokenut vahvan Pyhän Hengen kosketuksen, olen myös saanut kielillä puhumisen lahjan, mitä ei luterilaisissa piireissä juuri huudella. Onko luterilaisuus siis sitä että uskotaan se osa minkä järjellä ymmärtää ja korkeintan Jeesukseen tekemät ihmeet, mutta "unohdetaan" että tänä päivänäkin Jeesus toimii ja tekee ihmeitä.
        Jeesus todella toimii Häneen uskovian ihmisten kautta ja tekee ihmeitä. Olen itse saanut todistaa omalla kohdallani monia "pieniä" ihmeitä ja uskon että esim. TV7:n ohjelmissa Benny Hinn, Sid Roth jne esitetyt ihmeet ovat Jumalan oikeasti tekemiä.

        Missä on se menestysteologia jota olet Seiskalla nähnyt. Onko se menestysteologiaa, jos sanotaan että kun elät Jumalan tahdon mukaan, han palkitsee sinut. Lue Raamattua hieman enemmän, niin huomaat mitä kaikkea Jumala sinulle lupaa... jo tässä ajassa.

        Jumala rakastaa Sinua ja haluaa sinulle pelkästään hyvää. Mutta Hän haluaa yös että sinä tottelet Häntä ja noudatat Hänen lakejaan, jotka eivät ole raskaita noudattaa.

        Mutta se on totta että koetelkaa kaikki ja pitäkää mitä hyvää on.
        Meidän tietomme on vajavaista ja meidän profetoimisemme on vajavaista, mutta Jeesuksen rakkaus on täydellistä.

        Rukoilkaa, jos koette ettei teillä ole viisautta tässä asiassa, pyytäkää sitä Jumalalta. Hän antaa kaikille auliisti ja soimaamatta. Etsikää ensin Jumalan valtakunta, kaiken muun, KAIKEN MUUN Hän sen mukana antaa!!!


      • Huhhahhei
        ÄLÄ SIIS kirjoitti:

        OLE MURHEELLINEN, HERRA HUOLEHTII MYÖS SINUN LAPSEN MIELESTÄSI.

        onkin huomattavasti tervehenkisempää katsottavaa kuin hihhuleiden höpinät.


      • luterilaisuus

        ...mitä ihmettä on luterilaisuus. Voisitko selittää asiaa jotenkin?


      • hellari83

        Tietääkseni Jumalanpalvelus-ohjelma tulee luterilaisesta kirkosta. Se on kyllä ihan hyvä ollut, oli siellä sitten mies- tai naispappi pitämässä Jumalanpalveluksen. Harmi vain että siinä jotenkin tuntee olevansa yksin papin kanssa Jumalanpalveluksessa, ettei ole muita seurakuntalaisia.

        Vai onkohan ollut sellainenkin Jumalanpalvelus että seurakuntaakin olisi ollut koolla?

        Sitten sitä en tiedä että kuvataankohan Tuomas-messua tv7:llä. Olisi kyllä hyvä jos se näkyisi, radioDeistä kuunneltuna se vaikuttaa hyvältä.


      • 7Todellisuus7
        ÄLÄ SIIS kirjoitti:

        OLE MURHEELLINEN, HERRA HUOLEHTII MYÖS SINUN LAPSEN MIELESTÄSI.

        Älä siis. Olet nykyisen äimä räimä ja pikkujoulu uskontokuntien kadotettu uskoja.Naurua ja heikkojen pilkkaanista, on nykyisin Jeesuksen seuraajien tie?


      • mutta kuitenkin....
        555 kirjoitti:

        Minä uskon Jeesukseen henkilökohtaisena vapahtajanani. Olen kasvanut luterilaisena, ja olen aina paljolti vierastanut vapaita suuntia, erilaisen tyylin vuoksi. Jeesus on kuitenkin kaikkia ihmisiä varten kuollut ja noussut kuolleista.

        En varsinaisesti pidä itseäni enään luterilaisena, koska en tiedä mitä se tarkoittaa. Se taas tarkoittaa, että uskon Jeesukseen ja haluan elää yhteydessä Häneen. Olen kokenut vahvan Pyhän Hengen kosketuksen, olen myös saanut kielillä puhumisen lahjan, mitä ei luterilaisissa piireissä juuri huudella. Onko luterilaisuus siis sitä että uskotaan se osa minkä järjellä ymmärtää ja korkeintan Jeesukseen tekemät ihmeet, mutta "unohdetaan" että tänä päivänäkin Jeesus toimii ja tekee ihmeitä.
        Jeesus todella toimii Häneen uskovian ihmisten kautta ja tekee ihmeitä. Olen itse saanut todistaa omalla kohdallani monia "pieniä" ihmeitä ja uskon että esim. TV7:n ohjelmissa Benny Hinn, Sid Roth jne esitetyt ihmeet ovat Jumalan oikeasti tekemiä.

        Missä on se menestysteologia jota olet Seiskalla nähnyt. Onko se menestysteologiaa, jos sanotaan että kun elät Jumalan tahdon mukaan, han palkitsee sinut. Lue Raamattua hieman enemmän, niin huomaat mitä kaikkea Jumala sinulle lupaa... jo tässä ajassa.

        Jumala rakastaa Sinua ja haluaa sinulle pelkästään hyvää. Mutta Hän haluaa yös että sinä tottelet Häntä ja noudatat Hänen lakejaan, jotka eivät ole raskaita noudattaa.

        Mutta se on totta että koetelkaa kaikki ja pitäkää mitä hyvää on.
        Meidän tietomme on vajavaista ja meidän profetoimisemme on vajavaista, mutta Jeesuksen rakkaus on täydellistä.

        Rukoilkaa, jos koette ettei teillä ole viisautta tässä asiassa, pyytäkää sitä Jumalalta. Hän antaa kaikille auliisti ja soimaamatta. Etsikää ensin Jumalan valtakunta, kaiken muun, KAIKEN MUUN Hän sen mukana antaa!!!

        Kaikkea muuta Hän ei anna.Jumalaa etsivä Etsii vapautusta kadotustuomiosta.Jos Jumala ei anna pelastusvarmuutta vaikka uskontietällä etsinyt olisi 40 vuotta on silloin syytä epäillä että saa kaiken.Sinun pitää kokea erämaasi ennenkuin viestit tuommoista.


    • ephraim

      TV7 Edustaa vapaasti yhteiskristillistä linjaa.
      Kaikille jotain,mielestäni hyvä kanava.Jollain sivuilla haukuttiin siitä että tulee NevAge ohjelmaa.Se ohjelma tuli Sid Rodhin ohjelman sisällä.Sid Rothin ohjelmia on lähetetty monia kertoja.Se kertoo messiaanisista juutalaisista ja Jumalan ihmeistä.Ei se mielestäni tee TV seiskasta huonoa jos jonkun hyvän sarjan sisällä pääsee yksi epäkelpo ohjelma.

    • tärkeätä.

      Ei taivaassakaan ole karsinoita erikseen eri uskontokuntiin kuuluville, vaan siellä on ainoastaan Jeesuksen sovitustyön kautta pelastettuja, armahdettuja syntisiä ihmisiä.

    • Mimmu

      Mitä Leo Meller edustaa?

    • "tärkee" ?

      Missä ihmeen hädässä sinä aloittaja olet? Onko Jeesus sydämessä? Tosissani huolehdin sinusta.

      Aloituksesi otsikossa oleva sana "uskonto(a)" paljastanee, että et välttämättä itse ole ihan Kristuksen sisällisen tuntemisen vaikutuksessa?! Siis kysyn tätä sinulta itseltäsi, en tiedä sinusta missä menet. Mutta jotenkin tämä hätäsi? Mitä hätäilet? Ja, varsinkin monet, jotka ketjuun ovat kirjoittaneet tietämättä TV7:stä.

      TV7:llä on ihan tarkka seula, että Raamatun sanaa ja sanomaa oikein ja totuudessa julistetaan. Jos ja kun saamme armossa kasvaa Herrassa, emme pelkää nin kauheesti mahdollisia harhaoppeja; ei niitä tartte työkseen luurata! TV7:n oma ohjelmisto ja GOD TV ovat kaksi eri asiaa/yhtiötä ja kyllä molemmissa julistetaan ja opetetaan/selitetään kolmiyhteistä rakasta Herraamme ja Jumalaamme, Hänen sanaansa.

      Rentoutukaa, koko ketjun väki. Niin tässä kai on käynytkin jo. "Lepoa Herrassa" toivottaa "Taimi Sun tarhassas".

    • 54321

      Kyseessä taitaa olla sekä luterilaisten, helluntailaisten että adventistien kanava. Viimeisestä en kyllä ole ihan varma... Ystävä hyvä, kaikki edellämainitut ja monet muutkin edustavat samaa uskontoa, siis kristinuskoa. Ovat kaikki varmaankin myös valmiit myöntämään tämän, vaikka isojakin näkemyseroja on.

      Ei tässä nyt mitään hätäilemisen aihetta ole, en sitä synnissä elämiseksi kutsuisi, jos sattuu katsomaan jonkun omasta "uskonkulttuurista" poikkeavan "lafkan" ohjelmaa. Ilmaisutapa saattaa myös hämätä, jos se on erilainen kuin mihin on itse tottunut. Rajat on rakkautta kyllä, mutta on ihan tervettäkin ja oikeaa tietoa lisäävää, jos kattelee välillä muitakin kuin omanlaisia ohjelmia Tv7:lta. Vähän loukkkavaa mielestäni puhua muiden "höpötyksistä".

      Ite suosittelisin Cafe Raamattu -ohjelmaa, eipä oo ainakaan harhaopeista vaaraa. Riippuu tietty kastekäsityksestäsi, jos ne joku kerta sattuis kasteesta puhumaan... epäilen. Hyvä Lefa ja Jarmo! :)

      Niin, ja Tv7:n sivuilta ku ohjelmakarttaa kattelee ja klikkailee sielt ohjelmia, niin varmaan löytyy aina tieto, että kuka tai mikä sen ohjelman on tuottanut. Eli "keiden" ohjelma se on.

      T. Vapis

      • virsu

        TV 7:llä ei ole kuin yksi adventistien ohjelma, ja
        siinä luetaan "Ikuiset kertomukset" kirjasarjaa.
        ADventisteilla on omat tv kanavansa,mutta ei suomenkielisiä, ainakaan toistaiseksi.Itse luulin
        aluksi, että David Pawson on meikäläinen kanavalla,
        niin samanlaista on hänen opetuksensa,Pawsonin
        luentoja voinkin suositella,on kirjansa lukenut mies.


      • surullinen mieli.
        virsu kirjoitti:

        TV 7:llä ei ole kuin yksi adventistien ohjelma, ja
        siinä luetaan "Ikuiset kertomukset" kirjasarjaa.
        ADventisteilla on omat tv kanavansa,mutta ei suomenkielisiä, ainakaan toistaiseksi.Itse luulin
        aluksi, että David Pawson on meikäläinen kanavalla,
        niin samanlaista on hänen opetuksensa,Pawsonin
        luentoja voinkin suositella,on kirjansa lukenut mies.

        Siinä teille yhteiskristillistä! Todellinen Jumalan seurakunta ei ole tunnustuskunnista riippuvainen. Jumalan sana ei tunne luterilaisuutta, vapista, hellureita yms... Tutkikaa hyvät ihmiset raamattua ja pitäkää mieli nöyränä elkääkä juosko ihmisten perässä vaan Jeesusken.

        1.Korinttolaiskirje 11:19. Täytyyhän teidän keskuudessanne olla puolueitakin, että kävisi ilmi, ketkä teistä kestävät koetuksen.

        Toi TV7 ei todellakaan kunnioita raamattua eikä koettele ja TUTKI Jumalan sanalla ohjelmiaan.

        Jos joku aattelee sitä että tuomitsen niin voin sanoa, että niin tuomitsenkin/koettelen kaiken mikä on Jumalan sanaa vastaan. INHIMILLISYYTTÄ en tuomitse.


      • on kyllin hyvää

        Cafe Raamattu on paras suomenkielinen ohjelma TV7:lla. Toivottavasti jatkuu pitkään.


    • 1+1+1=3 ei 1

      Ideana en näe mitään pahaa siinä että uskonnollisia ohjelmia lähetetään! Kuitenkin tv7 on aivan liian kalleellaan juutalaisten suuntaan. On järkyttävää kuunnella sitä että ihmiset ylistävät juutalaisväestöä ja levittävät niiden vääristynyttä maailmankuvaa täysin tietämättömänä siitä mitä juutalaiset todella tekevät palestiinalaisille. On täysin turhaa selitellä raamatulla asiaa, Jumalan valitusta kansasta. Jokaisen joka omistaa edes haituvaisenkin järjenhiventä ymmärtää ettei kansa joka sotii kaikkia alueella olevia vastaan, tappaa tuhansia ja tuhansia lapsia ja viattomia siviilejä ei ole mitenkää pyhä tai valittu! Juutalaisten höösääminen voisi kanavalla hyvin loppua, ja Kristittyjen tulisi keskittyä tutkimaan raamattua ja sitä mitä Jeesus ja muut Prfeetat todella opettivat ihmisille... tällä hetkellä kanava keskittyy kirkon oppien toistamiseen! Hyvää kanavalla ovat ne ohjelmat jotka käyvät läpi vanhaa ja uutta testamenttia.. koska en usko kovinkaan monen lukeneen omaa kirjaansa!! nytkin tuo iloinen jouluhömpötys lyö lävitse jopa tv7 kanavan vaikka raamattu nimenomaan kieltää joulun vieton!

      Jer. 10:2-5
      2 Näin sanoo Herra: -- Älkää omaksuko vieraiden kansojen tapoja, älkää peläten tuijottako taivaan merkkejä, niin kuin nuo pakanat tekevät. [Jes. 47:13]
      3 Heidän uskomuksensa ovat typeriä kuvitelmia. He kaatavat metsästä puun, ja puuseppä muodostelee sen taltallaan, [10:3-6: Ps. 115:4-8 ]
      4 hän koristelee sen hopealla ja kullalla ja kiinnittää sen paikoilleen vasaralla ja nauloilla, ettei se kaadu. Tällaisia ovat heidän jumalansa.
      5 Ne ovat kuin linnunpelättimet kurkkumaalla, eivät ne osaa puhua. Ne eivät pysty liikkumaan itse, niitä täytyy kantaa paikasta toiseen. Älkää pelätkö niitä, eivät ne tee teille pahaa, mutta ei niistä apuakaan ole.

      • 316

        ...asumaan vaikkapa 3 kuukaudeksi juutalaisten joukkoon ja seuraisit tilannetta niin voipi olla että kirjoituksesi muuttuisi, samoin voisit asua 3kk tämän "palestiinalaisiksi" kutsutun kansanryhmän seassa ja tarkkailisit hyvinkin seikkaperäisesti heidän elämäänsä ja poliittista tilannettaan.
        Nämä "palestiinalaiset" on suurelta osin poliittinen keksintö, kansa kyllä on olemassa, joka juontaa juurensa vuoteen -67. Itse kansa on kotoisin Turkin pohjoisosista ja muuttanut Israeliin 1900-luvun alussa paremman elämän toivossa. Kansan nimikkeen paikallisesta ääntämisasusta huolimatta he eivät ole mitään sukua filistealaisille vaikka niin luullaan.


      • näin pääpiirteissään
        316 kirjoitti:

        ...asumaan vaikkapa 3 kuukaudeksi juutalaisten joukkoon ja seuraisit tilannetta niin voipi olla että kirjoituksesi muuttuisi, samoin voisit asua 3kk tämän "palestiinalaisiksi" kutsutun kansanryhmän seassa ja tarkkailisit hyvinkin seikkaperäisesti heidän elämäänsä ja poliittista tilannettaan.
        Nämä "palestiinalaiset" on suurelta osin poliittinen keksintö, kansa kyllä on olemassa, joka juontaa juurensa vuoteen -67. Itse kansa on kotoisin Turkin pohjoisosista ja muuttanut Israeliin 1900-luvun alussa paremman elämän toivossa. Kansan nimikkeen paikallisesta ääntämisasusta huolimatta he eivät ole mitään sukua filistealaisille vaikka niin luullaan.

        Tuli niitä muualtakin, kuten ympäröivistä arabimaista. Jasser Arafatkin oli Afrikasta kotoisin, muistaakseni egyptiläinen. Ei mitään sukujuuria Israelin alueella.

        Kehittyvä muodostumassa oleva juutalaisvaltio toi työtä myös ympäröivien islamilaisten maitten köyhyydessä ja kurjuudessa eläville arabeille kohentaen siten näiden elämää. Euroopasta muuttaneet elinkelvottoman maan raivaajat toivat mukanaan muutenkin kehitystä ja tietotaitoa takapajuiselle, islamin kurjistamalle alueelle.

        Työn perässä muuttaneet arabit ja heidän jälkeläisensä sitten muutama vuosikymmen myöhemmin suljettiin heidän omien johtajiensa toimesta leireihin, joita UN ja sittemmin EU alkoi elättää.


      • Isomaha Ahti

        Olet varmaankin lukenut ilmestyskirjasta vaikkapa sen ettei Jumala jätä rankaisematta israelia ja sen johtajia synneistään,vaan tulevat saamaan äärimmäisen kovaa kuritusta,jopa niin kovaa että tulevat huutamaan avukseen Jeesusta Kristusta hätänsä keskellä.Myös historia kertoo että Jumala on kovin kourin rangaissut juutalaisia koko heidän kansansa ekinajan aikana.Sen sijaan islameja on siunattu,ja tämä murhaaja sakki levittäytyy nyt kaikkeen maailmaan levittäen kaaosta.Sekin tuhotaan kerralla,ja viimeistään silloin kun Israel kääntyy Kristuksen puoleen.


    • Entinen katsoja

      Kanava edustaa valitettavasti fundamentalismia.

    • inä itse pidän tv7.n kanavasta ja olin surullinen kun muutin kaapelitaloudesta antennitalouteen ja kappas ei tv7 näkynyt. Mielesatäni tv7opettaa hyvin raamatullisesti ottaen huomioon eri uskontokunnat, tarkoitan raamatun mukaan. Ja ihmettelen sitä Jumalan rakkauden määrää, millä hän on kanavaa siunannut, ei ole mainoksia, eikä turhia katkoja, vaan ohjelma pyörii läpi vuorokauden, että jokainen halukas pystyy katsomaan.
      T. rakkautta

    • king´s kid

      niin,RUKOILE Jumalalta kykyä erottaa Hänen totuutensa, kun kuuntelet esim. TV 7 tai Radio Deitä. Käsittääkseni näillä kavavilla esiintyy monet eri KRISTIILISET seurakunnat. Mm. raamattua lukemalla Pyhä Henki voi paljastaa sinulle mikä on oikeaa tai väärää opetusta (sitäkin voi olla). Ja vielä, "oikea uskontohan" ei koskaan ole ollut se autuaaksi tekevä/ pelastava tekijä Jumalan suunnitelmissa, vaan sydämen USKO, jonka itse Jumala lahjoittaa, poikansa Jeesuksen ristintyön tähden, sitä ei niin vain oteta. Eli Jumala puhuu suoraan ihmisen sydämelle. Toki voit kokea jonkin seurakunnan enemmän omaksesi erinäisten syiden vuoksi, mutta yhtä oikea-uskontoista seurakuntaa ei liene olemassakaan. Kaikki se mikä pohjautuu selkeästi raamatun sanaan ja oppeihin, on tervettä kristillisyyttä. Pieniä vivahde eroja totta kai löytyy, ihmisiä kun ollaan, kuin myös täysin vääristeltyjä opetuksia (noin yleensä, en sano, että välttämättä kristillisillä kanavilla aina). On olemassa menestysteologiaa jne. jne. Sairaiden parantumisoppikin voi mennä aivan yli laidan joissakin piireissä. Kasteoppia on 2 erilaista, lapsikasteoppi ja oppi omakohtaisesta uskosta ja kasteesta sen jälkeen. Olipa hyvä kysymys!! Heh! Oikein innostuin vastaamaan :D Kaikkea hyvää sinulle ja terve järki ja herkkä sydän vaan käyttöön, niin kyllä se siitä selkiytyy!!

    • Märehtivä Äpyli =)

      Miten ihminen voi saada ymmärryksen Jumalan tahdosta ja ilmoituksesta?

      Joka todella haluaa tietää Jumalan tahdon ja oppia tuntemaan Jumalan ja Hänen Sanaansa, niin :
      Hiljenny sydämessäsi rukoilemaan. Pyydä Taivaan Isältä, että Hän antaa sinulle Pyhän Hengen näyttämään Jumalan totuuden, Jeesuksen nimessä, amen.

      JOKAINEN MEISTÄ JOUTUU TEKEMÄÄN JUMALALLE TILIN ITSESTÄÄN.

      1. Joh. 2:7-11 1992 käännös
      Uusi käsky
      Rakkaat ystävät! Käsky, jonka teille kirjoitan, ei ole uusi Se on se vanha käsky, joka teillä on ollut alusta alkaen, sen Sana, jonka te olette kuulleet. Ja kuitenkin käsky, jonka teille kirjoitan, on uusi: nyt se on toteutunut Hänessä ja teissä, sillä pimeys hälvenee ja tosi valo loistaa jo. Joka väittää olevansa valossa, ei hänessä ole mitään, mikä veisi lankeemukseen. Mutta se, joka vihaa veljeään, on pimeydessä. Hän vaeltaa pimeässä, eikä tiedä, minne on menossa, sillä pimeys on sokaissut hänen silmänsä.

      Miten voi oppia tuntemaan totuuden?
      1 - Anna elämäsi Jeesukselle
      2 - Anna Pyhän Hengen opettaa sinulle Jumalan Sanaa ja erityisesti, mitä Jeesus sanoi
      3 - Anna Pyhän Hengen ohjata sinut siihen seurakuntaan, jonka tunnet kodiksesi (samanlaiset arvot)
      => kukin seurakunta on joku Kristus ruumiin osa, jonka pää Kristus on ja me seurakuntina ja sen jäseninä eri ruumiin osia. Emme kai voi sanoa toisillemme, ettemme ole osalliset Krituksen pelastuksesta, vaikka oivallamme ja painotamme Sanaa eri tavoin, niin kuin Pyhä Henki meille ilmaisee. Hän tietää mihin tehtävään, minkä ruuminjäsenen osaksi meidät on kutsuttu, suunniteltu. Verisuonisto ja luusto ovat rakenteiltaa kovin erilaiset ja silti ne molemmat ovat elintärkeitä osia ruumiissa! - Tärkeintä on elämä Kristuksessa
      4 - Anna Pyhän Hengen vaikuttaa Herran läsnäoloa elämässäsi, elä Herrasi yhteydessä, valossa! Tutki Jumalan Sanaa ja lue se itsellesi, anna Herran tehdä rakkauden työtään sinussa, jonka toiset näkevät.
      " Hengen hedelmää taas ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, lempeys ja itsehillintä. Näitä vastaan ei ole laki." Gal.5:22-23
      "Jos me elämme Hengen varassa, meidän on myös seurattava Hengen johdatusta. Emme saa tavoitella turhaa kunniaa emmekä ärsyttää ja kadehtia toisiamme." Gal. 5:25-26
      - Jumala janoaa sinua syliinsä, enemmän kuin sitä, että pyyhällät paikasta toiseen tekemässä "rakkauden töitä" Jeesukselle. Sylissään Hän hoitaa sinua, varustaa lahjoillaan, opettaa kuuntelemaan itseään ja opettaa Sanallaan, seurakuntayhteys ja toiset uskovat ovat tärkeitä sinulle ja hengelliselle elämällesi, yhteenkuuluvuus toisten kristittyjen kanssa. Jumalalle on kuitenkin tärkeintä, että Hän saa ohjata toimintaasi enemmän kuin seurakuntasi paimen. "Minä olen Herra sinun Jumalasi, älä pidä muita jumalia" ensimmäinen käsky!

      Jokaiselle meistä on luotu oma tahto, jokainen meistä saa tehdä oman valinnan Jumalan puoleen tai Häntä vastaan.
      Jumalalle tärkeintä on meidän Kristuksen omien yhteinen huoli ihmisistä, jotka eivät vielä ole oppineet tuntemaan Jumalaa ja elämään Hänen omanaan. Ei Herra ole kutsunut meitä vikoilemaan toisiamme ja toistemme uskoa. Rakkautta on yhdessä ja monella eri tavalla jakaa ilosanomaa heille, jotka eivät sitä ole vielä tulleet tuntemaan. Koska olemme erilaisia on rikkautta, että sanomaa jaetaan monella eri tavalla ja eri tahoilta, että se mahdollisimman monia tavoittaisi.

      Kiitän Taivaan Isää mm. Tv7 kautta tehtävästä evankeliumin, ilosanoman työstä! Isä runsaasti kaikkia sen kautta siunatkoon ja antakoon kaikkea hyvää runsaasti elämäämme, Hänen ehtymättömistä varastoistaan. Sinä olet Jumalalle rakas! Kaikki on sinun, kun vain sanot kyllä!

      " Emmehän me julista sanomaa itsestämme vaan Jeesuksesta Kristuksesta: Jeesus on Herra, ja Hän on lähettänyt meidät palvelemaan teitä. Jumala, joka sanoi: "Tulkoon pimeyteen valo", valaisi itse meidän sydämemme. Näin Jumalan kirkkaus, joka säteilee Kristuksen kasvoilta, opitaan tuntemaan, ja se levittää valoaan. Tämä aarre meillä on SAVIASTIOISSA (epätäydellisissä ihmisissä, joista löydämme vikoja), jotta nähtäisiin tuon valtavan voiman olevan peräisin Jumalasta eikä meistä itsestämme." 2. Kor. 4:5-7 1992 käännös

      • fcgfhgghghghgh

        TV7 edustaa Kenneth Haginin menestysteologiaa, Rahoittajat ja omistajat ovat enemmän tai vähemmän sitoutuneita Uskon Sana-liikkeen oppeihin.

        Menestysteologia ei ole raamattullista kristillisyyttä, vaan se on New Agen ja kristillisyyden sekoitusta.

        Useimmat kanavan katsojat eivät tunne omaa raamattuansa niin hyvin, että he osaisivat erottaa mitä oppia heille tuon kanavan kautta tarjotaan.

        TV7 ohjelmavalikoima on suurimmaksi osaksi menestysteologiaa, mutta mukana on sen verran kristillisyyttäkin, että kanavan katselijoiksi ja myös rahoittajiksi saadaan muitakin kuin vain Uskon Sana-liikkeen omia ihmisiä.


      • herännyt

        Mahdottoman fiksusti ja tasapainoisesti sanottu.
        Siunausta.


      • Veli Kristuksessa
        herännyt kirjoitti:

        Mahdottoman fiksusti ja tasapainoisesti sanottu.
        Siunausta.

        Minä en kyllä nyt ymmärrä että uskotteko te Jeesukseen vai johhonkin Lutheriin. Lutherko se olikin joka teidät lunasti? Vai oliko se Laestadius tai joku muu? Kyllähän Jumalalla on miehiä aina ollut ja herätyksiä myös. Mutta valitettavasti joka kerta kun herätys loppuu, niin jotkut ihmiset jatkaa edelleen. Syntyy kuollutta uskonnollisuutta. Sellaista ei ole edes ole olemassa kuin torontolaisuus. Se on vain ulkopuolisten ihmisten antama nimitys tälle Jumalan liikehdinnälle, joka alkoi Torontosta. Jännä homma sinänsä että tämä liikehdintä on saanut ihmiset palavasti seuraamaan Jeesusta. Joo kyllä, sen täytyy olla saatanan juonia. Mites Jeesus sanoi et käy jos saatana kääntyy siten itseään vastaan? Jeesus valmisti minulle pelastuksen ja Jeesus on ainoa nimi johon minä turvaan. Yhdelläkään Lutherilla tai kenelläkään muulla ei ole pelastumiseeni osaa eikä arpaa. Uskokaa te sitten mihin evankeliumiin uskotte.


      • Uikku lintu

        En epäile ettetkö olisi raamattua tutkinut,mutta älä hyvä poika viesti meille tuosta saatanallisesta jesuiittojen käännöksestä,vaan laita lainauksia vanhemmAsta RAAMATUN kirjasta.:)


      • Uikku Lintu
        Uikku lintu kirjoitti:

        En epäile ettetkö olisi raamattua tutkinut,mutta älä hyvä poika viesti meille tuosta saatanallisesta jesuiittojen käännöksestä,vaan laita lainauksia vanhemmAsta RAAMATUN kirjasta.:)

        Uikku linnun yllä oleva repliikki oli tarkoitettu Märehtivälle Äpylille:DDDD


    • Antero548

      Taas luin miten uskova ihminen toitottaa että profetointi on vajavaista.Tällä lauseella on kaikki,jokaikinen väärä profeetta joka on ollut itsestään perkeleestä puolustellut valheitaan kun on paljastunut,että on puhunut omiaan.Vaadin,että väärät profeetat kivitetään,sen jälkeen leikataan tuhansiksi paloiksi,ja palat syötettäköön rotille.!!!

      • Ei napa

        Aivan oikein Antero548,tuota olen usein itsekin sanonut.Myös ne panettelijat tekee samoin.Vedin yhden niistä syrjään kouvolassa vapaakirkossa,ja kysyin että miksi ihmeessä hän on kertonut minusta semmoisia valheita,se vastasi että kaikissa meissä on virheitä,silloin teki mieli lyödä jo turpiin,mutta jonain päivänä etsin ne tyypit käsiini.


    • Muistettava

      Tv7:n edustaa kristillistä sekasoppaa. Jokaiselle jotain.

    • suvi-2

      Sekalaista ohjelmaa tulee. Rahankeruuta ja menestysteologiaa... joukossa muutama ihan hyväkin ohjelma. Tarkkaan täytyy valikoida, mitä katsoo!

    • mitä ohjelmaa?

      Suvi, mitä ohjelmia katsot? Minunkin mielestä osa ohjelmista on sellaisia, etten koe rakentavaksi niitä katsoa.

    • Tulee Hän

      puhdas oppi on , hoppi hoppi oppimaan vaan jokainen puhdasta Raamatun Sanaa.
      Kukaan ei voi Jeesusta jäljitellä joten kannattaa uskoa niinkun on kirjoitettu! ( eipä jää viime tinkaan)

    • Rahaa, massii, fyffe

      Aivan samahan se heille on, koska tarkoitus on vain kerätä massia. Rahaa pyydetään lähes jokaisessa ohjelmassa. Juutalaispropagandaakin ovat kovia lähettämään.

    • mitä edustaa!

      Mitä uskontoa Tv 7 edustaa ,no kristinuskoa tietengin,eikä mitään kirkkoa tai seurakuntaa.

      • Katso Totuutta

        Hengellisyys kaukana tuosta rahankeruusta jota harjoittavat.Harhaoppi jolla saadaan rahat pois uskovilta.


      • ymmärrystä vähän
        Katso Totuutta kirjoitti:

        Hengellisyys kaukana tuosta rahankeruusta jota harjoittavat.Harhaoppi jolla saadaan rahat pois uskovilta.

        Ilman riittävää säännöllistä rahoitusta, kanava ei pärjäisi, eikä olisi enää olemassa jatkossa. Ohjelmien teosta koituvat kulut yleensä vain kasvavat. Moni evankelista tekee tai on tehnyt töitä kanavalla vapaaehtoistyönä ilman palkkaa.
        Toivoisin, että TV7 voisi sijoittaa mm kiinteistöihin, jolloin saisi sitä kautta säännöllisiä tuloja, mutta olen ymmärtänyt, ettei tulot sellaisiin ylimääräisiin investointeihin riitä.


    • nikke4

      Rahaa kanava tekee (palkat työntekijöille ja puuhamiehille) ja vilpittömästi yrittävät julistaa sanaa. Mutta kanava ei ole Jumalasta. Yksityinen.

      Myöskään Myöhempien Aikonen Pyhät (Mormonit) eivät ole kanavassa mukana eivätkä voisi olla. Hyvä että sana leviää. Mutta jumalasta kanava ja sen "ihmeet" eivät ole.

      • nikke4

        Ei jokainen joka sanoo Herra herra,.. pääse

        Tai moni tulee sanomaan teille että Jeesus Nasaretilainen on kristus ja vie teidät harhaan..


        Olen Myöhempien Aikojen Pyhä. Ja Jeesus Kristus on palauttanut evankeliuminsa , perustanut kirkkonsa ja toimituksensa jälleen. Miksette tutkisi sitä?
        Mooses on tullut, Elia on tullut, Pietari, Jaakob ja Johannes ovat tulleet. Kristuken työ eteneen.


    • Alle lujaa

      TV7 edustaa juutalaisuutta ja Israelia. Jeesus-nimi on kristillinen, joten TV7 käyttää hänestä nimeä Jeshua. Tavoitteena on käännyttää suomalaiset juutalaisuuteen, heiluttamaan aina ruudussa näkyvää Israelin lippua ja nöyrtymään polvirukoukseen, kuten saarnaaja Jakob siellä opettaa. Uuden testamentin voi myös heittää pois ja noudattaa juutalaisten Vanhan testamentin oppeja. Shalom!

    • Siinä olisi sanomaa

      Kun lukisitte TV7. tämän tekstin:

      " Oletko milloinkaan elämässäsi tullut todelliseen synnintuntoon?
      Oletko joutunut hädissäsi huutamaan: JEESUS. ANNA MINUN SYNTINI ANTEEKSI! ?
      Jos et koskaan ole todellisessa sydämesi katumuksessa turvannut Jeesukseen ja ristin veriuhrin armoon, niin tee se tänään!
      Ota vastaan Jumalan armo Jeesuksessa! Hänen verensä puhdistaa sydämesi saastaisuudet. Saat kirkkaan ja puhtaan sydämen. Ja sinut täytetään Pyhällä Hengellä!
      Jeesus kutsuu SINUA:
      Tule rakas lapseni! Tule NYT saamaan syntien anteeksiantamus ja rauha sydämeesi! Pelastuksen päiväsi on nyt.
      Huomenna voi olla myöhäistä!

      Ja uskoon tultuasi ilmoittaudu kasteelle Jeesuksen Nimeen:
      http://www.Jeesus-on-Herra.com
      Kasteella käymisesi jälkeen voit osallistua Jumalan athdon mukaiseen ehtoolliseen.

      Synnintuntoakin voi anoa Jumalalta Jeesuksen nimessä. - Rukoile ääneen. "

      • kanan isä,Urho

        Hyvin,ja oikein sanottu.Ilman parannusta ei pyhityselämään voi päästä.Halu tehdä tehdä parannus on oltava.Pyhä Henki sitten auttaa eteenpäin.Siinä ihminen on mukana pyhityselämässä.Erottakaa keskuudestanne myös valhe sisaret ja veljet.Väärät profeetat tunnistatte siitäkin,että profetoidessaan omiaan ja jäätyään siitä kiinni,he sanovat "Profetointi on vajavaista".Muut valheveljet ja sisaret siitä,etteivät moiti näitä vääriä profeettoja,ja juoruilevat panettelevat ym pahaa ,sekä sanovat kun heitä moititaan siitä,että "kaikissa meissä on virheitä"


    • Kyselen

      Olisi hyvä vastata, kuuluuko Ojares kirkkoon, että katselijat tietävät onko hän käynyt kasteella?

    • utelias.

      Niin onkohan rippiloulu käyty,mitä?

    • Julkinen palkka

      Onko TV 7 esiintyvien ihmisten palkka salainen? Kertokaa. Pitääkö sen tähden kerätä rahaa joka ohjelmassa?

      Pena 950 e kk.

    • Elämää

      Mitä uskontoa edustaa, oli kysymys. Ei edusta uskontoa, vaan hengellistä elämää.

    • Tv7 edustaa helluntailais-karismaattista harhaoppia.

    • Teille&Aitovierille

      Tv7 on tv- kanava siinä missä muutkin: saa valita mitä katsoo! Kaikki on uskovien ohjelmia, ja niinkuin meitä on monenlaista, niin on monenlaista ohjelmaakin. Minä en jaksa katsoa istuvia ihmisiä, joku toinen taas haluaa juuri sellaista. Joku tykkää virsistä, joku ylistysmusiikista. Miten kukaan uskova olisi niin itsekeskeinen, että kokonainen kanava pitäisi täyttää juuri hänen lempiohjelmillaan. Eikö ole hyvä, että Sana saavuttaa kaikenlaiset ihmiset? Sana kuitenkin on muuttumaton, ja sama Jeesus on kaikilla kristityillä. Ei sinne kukaan mene opinkappaleita esittelemään, vaan evankeliontiin se on suunnattu. Ehkä ei tarvitsisi evankelioida televisiossa jos uskovat ei kanssa istuisi kotonaan televisiota katselemassa, vaan julistaisivat itsekin evankeliumia siellä missä liikkuvat. Tällaisia ajatuksia.

    • rahastusta.

      Ojares on helluntailainen hihhuli, joka ottaa kanavalle mitävain roskaa saadakseen rahaa.

      Naista seurakunnan kaitsijana hän ei hyväksy.

      TV 7 ja radio Dei eivät ilmeisesti kumpikaan läpikäy ohjelmia,ennen kuin päästävät ne lähetykseen.

      Niin ristiriitaisia eri ohjelmat ovat keskenään.

      Westerkood edustaa menestysteologiaa ja kyllä hän siellä esiintyy

      Pirkko Jalovaaralla on omat fantasiansa ja niitä hän telkkarissa esittää

      Tyypillistä TV 7 ja radio Dei kanaville on tämä jatkuva rahan kerjääminen ja toisinaan voi sanoa jo suoraan pakottaminen rahan antamiseen.

      Olen lähettänyt eri järjestöille sähköpostia ja sanonut heille; kun väitätte olevanne Jumalan asialla, niin pyytäkää häneltä oikeat Lottonumerot, että saatte rahaa työnne jatkamiseen ja olen huomauttanut, että moni meistä kuuntelevista ja katsovista tunnustavista Kristityistä olemme tosi köyhiä

    • Teme6

      Aika sairasta ja aivopestyä hommaa koko tv kanava. On hullua tuommoinen. Miten jotku voi mennä niin sekasin päästään että elämässä ei ole kuin jumala jumala yms. Ei sillä pitkälle pötkitä.

      • Menestysteologiapois

        JOS OHJELMISSA JOKAISISSA PYYDETÄÄN RAHAA JATKUVALLA SYÖTÖLLÄ EI OLLA OIKEALLA ASIALLA SILLÄ JEESUS EI VAADI MEILTÄ RAHAA VAIN USKON JA PELASTUMISEN


    • Anonyymi

      Saa poistettua: kanavalista ohjelman kohtaan ja tools-nappi -> poista. Joka poistaa heti ilman, että tarvii panella useita nappeja - no ei nyt sentään, mutta saa poistettua.

    • Anonyymi

      Edustaa nykyään Trump/Netanyahu/Putin-uskontoa.

      • Anonyymi

        Trump illasti eilen holokaustin kieltävän äärioikeistolaisen kanssa. Mitäs siihen sanovat kanavan trumpistit.


    • Anonyymi

      jehovantodistajat ovat rikollisia myös scientolistit sillä sipuli !!!!!!@@@@

    • Anonyymi

      Tv7 edustaa suurimmaksi osaksi äärikarismaattista uskon käsitystä. Perustuu paljon ihmeisiin, voiteluun ja ilmestyksiin sekä profetioihin. Voima evankeliumia.

    • Anonyymi

      Eikös siellä esiinny useista suuntauksista ne hörhöimmät.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6689
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4330
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2760
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2080
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1633
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1071
    Aihe