Nordean nettipankki

jumii

Nordean nettipankin kirjaimella varustetut varmennustunnukset jumivat silloin tällöin tosi pahasti (ei aina) Asiaa tiedustellessani sain vastauksen, että muualle Expl.selaimeen, esim. suomi24 postiin tms. tallennetut salasanat ? tunkevat pankin varmennustunnuksen paikalle (vaikka nelinumeroinen tunnus on joka kerta naputeltava pyydetyn kirjaimen mukaan lokeroonsa) Selitys oli melko ontuva ja vastakysymyksen esittäessäni, sanoi virkailija, ettei ymmärrä tietotekniikasta mitään... Sama ongelma toistuu myös mennessäni nettipankkiin Mozillan selaimella, johon ensimmäistäkään salasanaa EI ole talennettu. Ongelmia esiintyi niin entisellä koneella windowsXP kuin uudella VistaPrenium käyttiksellä.
Olen kuullut samoja ongelmia olevan satunnaisesti muillakin ihmisillä, joten jos ongelmia ilmenee, laittakaa Kaikki tiukkaa palautetta Nordeaan, että alkaisivat ongelmaa korjaamaan!

6

724

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ole sattunut tuota ongelmaa omalle kohdalle kertaakaan, vaikka käytän sitä systeemiä säännöllisesti sekä IE:llä että FireFoxilla. Ne selainten muistiin tallentamat lomaketiedot, salasanat yms. kannattaa joka tapauksessa aika ajoin tyhjentää. Onkohan siellä asetuksissa jokin sellainen kuin "automaattinen täyttö", jonka voisi ottaa pois päältä?

      • Bauksiittisika

        Sivut ovat olleet muuten pois käytöstä tai yleinen vika. Mutta koskaan ei henk. kohtaisesti ole ollut Nordean nettipankin kanssa mitään fibaa. Koputan puuta, jos joillakin on itsekämmäämättä ollut häikkää.


    • nird.

      meillä ei ole olut koskaan mitään ongelmia,
      useita vuosia on käytetty ja käytän myös lasten ja lastenlasten tilejä eli yli kymmentä tunnusta kun yrityksen tuottoja laitan jokaiselle.

      Olen käyttänyt Mozillaa ja tyhjentänyt joka kerta kaikki, väliaikaismuistit, lomaketiedot ym.
      Muussa nettiselailussa on Exploren

      -----------tuota en ymmärtänyt täysin-----
      "esim. suomi24 postiin tms. tallennetut salasanat ?"

      Oletko tallentanut nettipankin salasanoja sähköpostiin.
      Silloin voi jokin vakoiluohjelma etsiä ja löytää ne, eli yksi syy miksi voi takerrella.
      Etsivät tietynlaisia yhdistelmiä.

      Kyllä nuo vaarat ovat aivan todellisia ja satoja hyökkäyksiä on heti kun koneen avaat.

      Eli haluat antaa tilisi vapaaseen jakeluun.

    • tyhjennä välimuisti usein

      Selaimen välimuisti kannattaa tyhjentää säännöllisesti, samoin ajaa koneella virustarkistus ja vakoiluohjelmat.
      Jos näin jo olet tehnyt ja ongelma edelleen, pyydä pankista uudet tunnukset tai niiden tomivuuden tarkistus.

      Minulla on ollut nettipankki käytössä jo vuosia alusta alkaen, ja vain kerran on ollut mitään ongelmia.
      Tällöin olin juuri saanut uudet tunnukset ja niistä ensimmäistä kun kokeilin, ei suostunut toimimaan.
      Yritin sitten vanhan lapun seuraavaa vuorossa olevaa tunnusta jne, mutta mikään tunnus ei toiminut.
      Soitin asiasta pankkiin, jossa sain ohjeeksi muistaa oikein käyttäjätunnukseni....!

      Tästä hieman närkästyneenä huomautin, että kyse ei todellakaan ole siitä, vaan että vika lienee heidän päässään. Puhelimen päähän haettiin vanhempi naisvirkailija, joka heti totesi, että hän aktivoi saamani uudet tunnukset, vika on heillä. Joten älä usko pankin ekaa selitystä, jos olet mielestäsi tehnyt kaiken oikein.

      Muuten, pankin nettitunnukset sulkeutuvat noin 7 yrityksen jälkeen, tämän jälkeen on koetettava niiden avaamista listan viimeisellä tunnuslukusarjalla - ja jos tämäkään ei onnistu, pankki avaa tunnusluvut taas käyttöösi sinun pyynnöstäsi soittamalla/pankin konttorissa käymällä.
      Tämä on tehty turvallisuussyistä, eli kukaan ei voi yrittää hakkeroida tillesi pääsyä tuhansilla yrityksillä. Muutama harhasyöttö sallitaan kaikille.
      Vrt. pankkiautomaatilla kolme yritystä ja sen jälkeen kone nielee korttisi.

    • siellä nyt on

      Aina ennen toiminut moitteetomasti.
      Viime viikolla ensi kerran, maksoin toiseen pankiin yksityishenkilölle maksun, hyväksyntä vaihe viipyi, tilinumero muuttui toiseksi. Korjasin tilinumeron ja uskoin että oma moka.
      Eilen taas sama, en älynnyt ottaa tilinumeroa ylös, olisiko ollut sama kuin viimeviikolla?
      Eli eikö yhteys ole suojattu. Yritysten laskut joista syötän vain numeron ja nimi tulee itsestään, häiriöitä ei ole ollut.
      Noita numero tunnuksen hyväksymis ongelmia ollut jonkin verran viimeaikoina.

    • afadbgsdgs

      Nordea on niiiin kusetusfirma!! Mulla ei ole ollut mitään muuta kuin ongelmia! Puolen vuoden ajan mua on lasketutettu pankkikortista, jota minulla ei ole (joo, olisi pitänyt itse aiemmin huomata, et rahat lähtee tililtä, mut eipä tullu mieleen), on soiteltu perään, pyydelty anteeksi, kun ovat tehneet mokia jne. Jos minulla ei olisi kyseisestä firmasta asuntolainaa, niin ottaisin rahani heti pois. Nyt harkitsen valituksen tekemistä ylemmälle taholle. Perus pankkineidit eivät näköjään töitään osaa hoitaa!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      138
      1678
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1295
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1202
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      87
      1110
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      912
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      83
      855
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      829
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      90
      813
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      758
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      692
    Aihe