tarkkailuun? Millaisia ominaisuuksia olisi hyvä olla? Tarkoitan nyt sellaista pienikokoista kiikaria.Merkkejäkin saa kertoa.
Hyvä kiikari lintujen
4
545
Vastaukset
Kovin pientä ei saa pysymään vakaana käsissä. Ehdotan 8x32 ja 8x42 kokoja.
Jos tosiaan pieni tarttee olla, 8x25 Lidlistä tai muualta. Ei niillä paljon näe, mutta paremmin kuin ilman.- vielä tämä
Jos satut olemaan aloittelija niin tuo eka luku kertoo "suurennusasteen" esim 8x ja jälkimmäinen kertoo valovoimasta. Mitä suurempi luku sitä kirkkaammalta kuva näyttää. Esim 8x42 on valovoimaisempi kuin 8x32 suurennusasteen ollessa sama.
- tuo
vielä tämä kirjoitti:
Jos satut olemaan aloittelija niin tuo eka luku kertoo "suurennusasteen" esim 8x ja jälkimmäinen kertoo valovoimasta. Mitä suurempi luku sitä kirkkaammalta kuva näyttää. Esim 8x42 on valovoimaisempi kuin 8x32 suurennusasteen ollessa sama.
valovoima ihan suoraan ole suhteessa etulinssin läpimittaan. Optiset seikat vaikuttavat runsaasti... Esim. mun 8x32 on huomattavasti kirkkaampi kaveri kaikissa valaistusolosuhteissa kuin edullisempi(350€) 8x40. Jo hintansakin puolesta suosittelen Nikon HG L 8x32:sta. Ja minä puhun pieni(keski)kokoisista huippukiikareista...
Optiikka jos joku, on tuotelaji, jossa halvalla ei saa hyvää. Tuskin edes välttävää.
Itse en ole tykästynyt 10-kertaisiin kiikareihin "tärinän" takia, varsinkaan vennestä katsellessa 7-8x on jees. 8 on se yleiskapine. Ja tietysti 10x:llä erottaa kauempaa kuin 8x:llä, mutta silloin kun tarvitaan suurempaa suurennosta, otetaan käyttöön se kaukoputki... (varsinkin kaukoputkissa sen hintaluokkien välisen eron huomaa..) - näkyy
tuo kirjoitti:
valovoima ihan suoraan ole suhteessa etulinssin läpimittaan. Optiset seikat vaikuttavat runsaasti... Esim. mun 8x32 on huomattavasti kirkkaampi kaveri kaikissa valaistusolosuhteissa kuin edullisempi(350€) 8x40. Jo hintansakin puolesta suosittelen Nikon HG L 8x32:sta. Ja minä puhun pieni(keski)kokoisista huippukiikareista...
Optiikka jos joku, on tuotelaji, jossa halvalla ei saa hyvää. Tuskin edes välttävää.
Itse en ole tykästynyt 10-kertaisiin kiikareihin "tärinän" takia, varsinkaan vennestä katsellessa 7-8x on jees. 8 on se yleiskapine. Ja tietysti 10x:llä erottaa kauempaa kuin 8x:llä, mutta silloin kun tarvitaan suurempaa suurennosta, otetaan käyttöön se kaukoputki... (varsinkin kaukoputkissa sen hintaluokkien välisen eron huomaa..)taas nuo sormet elävän eri tahtia kuin ajatus.
Edellisetä puuttuu yks piste(pisteen paikka sanan katsellessa jälkeen) ja vennestä on oikeasti VENEESTÄ.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733644Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91981Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261323- 1341196
- 1001063
- 1091045
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701010- 60974
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6965- 35876