Voiko hiuksia värjätä raskausaikana?

-ei tietoa

Eli värjäätkö hiuksiasi? Onko värjäys esim. 8 viikon välein turvallista? En ole löytänyt tietoa mistään.

11

1207

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ~LuckyStar~

Hei!

Ainakin omasta kokemuksesta se ei ole millään tapaa vaarallista..kävin ihan itse parturissa värjäämässä ja he tietävät sielä raskaudestani ja sanoivat sen olevan ihan turvallista. ei se vahingoita vauvaa mitenkään. se aika lailla YLEENSÄ pitää paikkaansa se sanonta mikä ei ole vaarallista sulle ei ole vaarallista vauvalle :]

• Tänään Rv 32+3

Toiset värjää, toiset ei. Jostain epävirallisesta suosituksesta luin, että ensimmäisten 3 raskauskuukauden aikana kannattaa välttää värjäämistä, mutta muuten voi värjätä suht normaalisesti, mutta se on täysin oma päätöksesi. Tiedän monia äitejä, jotka ovat värjänneet hiuksiansa normaalisti koko raskauden ajan ongelmitta, mutta ongelmahan on toisaalta juuri se, ettei varmuudella tiedetä, voiko hiusväreistä aiheutua jotain haittaa vauvalle (esim. alttius allergiaan. Tiedän myös äitejä, jotka ovat suhtautuneet asiaan varsin hysteerisesti eivätkä ole värjänneet hiuksiaan ollenkaan koko raskauden aikana. Itse kuulun siihen kultaiseen keskiluokkaan, että jätin värjäämättä ensimmäisen raskauskolmanneksen aikana ja nyt olen värjännyt pari kertaa sen jälkeen eli kohtuudella...

• Kampaaja vastaa

Ihan rauhassa voit värjätä, sen ensimmäisen raskauskolmanneksen aikana ja myös sen jälkeen.

Me kampaajat värjäämme ja teemme permanentteja koko odotusajan vähintään 8h päivässä emmekä ole edes oikeutettuja erityisäitiyspäivärahaan, joten siitäkin voinee päätellä pitkälti asian "vaarallisuuden".

Minä olen siis värjännyt omia hiuksiani täysin normaalisti raskausajat ja myös muiden hiuksia. Nyt kolmatta odottaessa olen kotiäiti, mutta kaksi aiempaa raskautta olen tehnyt töitä ihan äitiysloman alkuun asti.

Miettisin hiusvärien haitallisuutta siinä kohtaa, jos värjäisin hiuksiani joka toinen päivä. Sillon niistä voi alkaa jo pelätä saavansa jotain jossain vaiheessa, oli sitten raskaana tai ei.

Eli värjää rauhassa. Omat hiukseni värjään 5-6 viikon välein, olin raskaana tai en. :)

• rv36

oikein aiheuttavan? Että se syövyttää pää nahkasi ja imeytyy verenkiertoon sitä kautta?

Ei se väri tai sen aineet pääse millään sun verenkiertoon (ellet sitten haavaan sitä tunge), joten eipä se pääse lapseenkaan vaikuttamaan...

Älyhoi!

• Iho on elin

Ihon kautta ihmisen elimistöön kulkeutuu paljon myrkkyjä, vaikka ei haavoja olisikaan. Aiheuttaahan meikit naamassakin sikiölle kehityshäiriöitä. Esimerkiksi poikalapsella kasvaa todennäköisyys siihen, ettei kivekset laskeudu.

Uskoisin että hiustenvärjääminenkään ei ole täysin harmitonta, mutta se onkin sitten eri asia, onko vaara suuri vain pienen pieni. Itse värjäsin hiukseni, mutta mahdollisimman harvoin. Meikkaankin, mutta pesen raskausaikana aina välittömästi meikit pois, kun tulen kotiin. Minimoin riskejä.

• ...Jossu....
        Iho on elin kirjoitti:

Ihon kautta ihmisen elimistöön kulkeutuu paljon myrkkyjä, vaikka ei haavoja olisikaan. Aiheuttaahan meikit naamassakin sikiölle kehityshäiriöitä. Esimerkiksi poikalapsella kasvaa todennäköisyys siihen, ettei kivekset laskeudu.

Uskoisin että hiustenvärjääminenkään ei ole täysin harmitonta, mutta se onkin sitten eri asia, onko vaara suuri vain pienen pieni. Itse värjäsin hiukseni, mutta mahdollisimman harvoin. Meikkaankin, mutta pesen raskausaikana aina välittömästi meikit pois, kun tulen kotiin. Minimoin riskejä.

" Aiheuttaahan meikit naamassakin sikiölle kehityshäiriöitä. Esimerkiksi poikalapsella kasvaa todennäköisyys siihen, ettei kivekset laskeudu. "

Heitähän tohon nyt edes jonkunnäkönen perustelu, kiitos.
        Aiheuttaa kehityshäiriöitä, anna mun nyt kaikki kestää :D

Raskaus ei ole sairaus, eikä meikkaaminen ole vaarallista.
        (Jos noin olisi, niin varmasti neuvolassa varoitettaisiin kyllä. )

• lääkärin suusta

se väriaine voi imeytyä verenkiertoon ja sitä kautta sikiöön.

• --moneen junaan
        lääkärin suusta kirjoitti:

Toiset hysteerisenä jättää suunnilleen jopa deodorantin käytön mahdollisten pelkojensa vuoksi. Luulisi että jos oikeaa puolueetonta faktaa värien, meikkien yms. normaalikäytön haitallisuudesta olisi siitä löytyisi ihan asiallisiakin artikkeleita, eikä pelkkää "tietoa" keskustelupalstoilta!?! Lääkärit ja neuvolan terkatkin ikävä kyllä joskus jakavat omia mielipiteitään faktana potilaille, vaikkei niin saisi tehdä. Tai sitten ihmiset keskustelupalstoille vääristelevät omia uskomuksiaan muka lääkärin suusta kuulemiksi faktoiksi.
        Mitenköhän tämä kyseinen lääkäri perustelee sen, että Naisteklinikalla Helsingissä toimii parturi-kampaamo, jonka asiakkaita ovat lähes 90% raskaana olevia naisia, jotka ovat komplikaatioiden tms. syistä kuukausia osastoilla odottamassa synnytystä?? Ja permanentit ja värjäykset kuuluvat valikoimaan ihan niinkuin muuallakin..

• voe helvetti sentään
        lääkärin suusta kirjoitti:

Ei ne mitään myrkkyjä ole.

Lopettakaa nyt hyvät ihmiset se hysterisointi.

• apua
        --moneen junaan kirjoitti:

Toiset hysteerisenä jättää suunnilleen jopa deodorantin käytön mahdollisten pelkojensa vuoksi. Luulisi että jos oikeaa puolueetonta faktaa värien, meikkien yms. normaalikäytön haitallisuudesta olisi siitä löytyisi ihan asiallisiakin artikkeleita, eikä pelkkää "tietoa" keskustelupalstoilta!?! Lääkärit ja neuvolan terkatkin ikävä kyllä joskus jakavat omia mielipiteitään faktana potilaille, vaikkei niin saisi tehdä. Tai sitten ihmiset keskustelupalstoille vääristelevät omia uskomuksiaan muka lääkärin suusta kuulemiksi faktoiksi.
        Mitenköhän tämä kyseinen lääkäri perustelee sen, että Naisteklinikalla Helsingissä toimii parturi-kampaamo, jonka asiakkaita ovat lähes 90% raskaana olevia naisia, jotka ovat komplikaatioiden tms. syistä kuukausia osastoilla odottamassa synnytystä?? Ja permanentit ja värjäykset kuuluvat valikoimaan ihan niinkuin muuallakin..

Ilma mitä hengität voi olla ihan mielettömän saastunutta, mutta et ole harkinnut että olisit koko raskausajan sisällä, voit saada säteilyä tietokoneesta, kännykästä, ihme ku et pelkää oman pierun hajua. Kyllä on liikaa aikaa jos viitsii pohtia kaikkea. Mites mikroaaltouuni, oletko laittanut sen jo kierrätykseen. Kynsilakka? Voi maailma on täynnä vaaroja.Rauhoitu.

• rv40+3

En ole itse värjännyt tai muutenkaan hiuksiani kemiallisesti käsitellyt.. Esim. äidilläni permanentti muuttui parin viikon päästä ihan afrokiharaksi, toisella kertaa taas hävisi kiharat. Myös värit ovat olleet erilaisia kuin olisi pitänyt. Liekö sitten hormonitoiminta vaikuttanut.. On käynyt myös muilla tutuilla vastaavia juttuja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2434
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      29
      1817
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      73
      1511
    4. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      266
      1420
    5. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      138
      1230
    6. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      13
      990
    7. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      11
      983
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      978
    9. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      65
      965
    10. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68