JÄSPI 17-ECO-LUX

Kattilanvaihto

Terve!

Pitäisi vaihtaa kattila. Yksi vaihtoehto, ja todennäköisin kaikista on yllämainittu. Mitä arvoisa raati on mieltä siitä. Huonoja puolia, hyviä puolia. Poltin olisi Oilon. Kiitoksia vastauksista.

12

3631

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja vedä

      siitä savusola sitten taakse ja alas vanhaan reikään. Tulee vielä extrana savukaasuista vähänlämpöä talteen. Sisäpiippu pitää olla savukaasut menee lähelle 120 astetta. Mulla
      mitattiin palamishyötysuhteeksi 95,3 % viimeeksi.

    • Teemu----------------------...

      jäspi on hyvä kattila,ittella on ollu pari vuotta toi arimax 17r,öljyn kulutus suurinpiirtein puoliintu vanhaan kattilaan verrattuna.kun et vaan ota lakaa muuten ei välii, ne tahtoo puhkeilla jo vähä reilu 5 vuotta vanhana..

    • Utelias savolainen

      Yhdessä suhteessa Jäspi on vahvoilla muihin bulkkikattiloihin nähden:Muut pannunvalmistajat käyttävät 50 mm villaeristystä,Jäspillä on 75 mm.

      LAKA ja Ariterm ilmoittavat kattiloidensa tyhjäkäyntihäviöksi 200 W/h,Jäspillä se on 150W/h.Ero ei ole merkittävä,noin 50 l/vuosi,mutta voi sitäkin käyttää valintaperusteena.

      • Ricalla uretaani..

        >Yhdessä suhteessa Jäspi on vahvoilla muihin bulkkikattiloihin nähden:Muut pannunvalmistajat käyttävät 50 mm villaeristystä,Jäspillä on 75 mm.

        Rica käyttää uretaania, onkos se siis paras?


      • Utelias savolainen
        Ricalla uretaani.. kirjoitti:

        >Yhdessä suhteessa Jäspi on vahvoilla muihin bulkkikattiloihin nähden:Muut pannunvalmistajat käyttävät 50 mm villaeristystä,Jäspillä on 75 mm.

        Rica käyttää uretaania, onkos se siis paras?

        "...muihin bulkkikattiloihin..."
        Ymmärsitkö?


      • mainoksen uhri
        Ricalla uretaani.. kirjoitti:

        >Yhdessä suhteessa Jäspi on vahvoilla muihin bulkkikattiloihin nähden:Muut pannunvalmistajat käyttävät 50 mm villaeristystä,Jäspillä on 75 mm.

        Rica käyttää uretaania, onkos se siis paras?

        voi he..vetin uretaani!
        reilu vuosi sitten vaihdoin tähän rican ihmekattilaan.odotuksena oli luvattu 30%säästö öljylaskussa eli 1000 litraa pois 3000 kulutuksesta.

        Kylläpä oli ihmettelemistä,kun vuoden käytön jälkeen säiliöön lorahti pikkuisen alle 2800 litraa löpöä,säästöä 200 litraa.aika kaukana luvatusta 30% säästöstä ja kaikki on kuulemma ihan ok!

        Ja nyt vielä kaiken harmin päälle plutaile noiden mustien happovesien kanssa,joita ämpärikaupalla tulee piipun kondenssinkerääjästä.


      • hölmöö
        mainoksen uhri kirjoitti:

        voi he..vetin uretaani!
        reilu vuosi sitten vaihdoin tähän rican ihmekattilaan.odotuksena oli luvattu 30%säästö öljylaskussa eli 1000 litraa pois 3000 kulutuksesta.

        Kylläpä oli ihmettelemistä,kun vuoden käytön jälkeen säiliöön lorahti pikkuisen alle 2800 litraa löpöä,säästöä 200 litraa.aika kaukana luvatusta 30% säästöstä ja kaikki on kuulemma ihan ok!

        Ja nyt vielä kaiken harmin päälle plutaile noiden mustien happovesien kanssa,joita ämpärikaupalla tulee piipun kondenssinkerääjästä.

        Mistä happovesi tulee kun öljy on rikitöntä?

        Onpas taas asiantuntevaa keskustelua.


      • tarkistanut
        hölmöö kirjoitti:

        Mistä happovesi tulee kun öljy on rikitöntä?

        Onpas taas asiantuntevaa keskustelua.

        Nesteen Tempera-3 lämmitysöljyssä on rikkiä


      • totuusko
        Ricalla uretaani.. kirjoitti:

        >Yhdessä suhteessa Jäspi on vahvoilla muihin bulkkikattiloihin nähden:Muut pannunvalmistajat käyttävät 50 mm villaeristystä,Jäspillä on 75 mm.

        Rica käyttää uretaania, onkos se siis paras?

        ricamiesten vastaisku puuttuu ei viuelä yhtäkään linkkiä firman sivulle.tuliko säästöstä totuus esillew


      • vuodessa
        tarkistanut kirjoitti:

        Nesteen Tempera-3 lämmitysöljyssä on rikkiä


      • tarkastanut
        vuodessa kirjoitti:

        Reilusta kolmen tuhannen litran määrästä,joka on suht yleinen vuosikulutus 0,1 p% (painoprosenttia) tekee lyhyellä matkalla kolme kiloa rikkiä vuodessa.Paljonko kolmesta kilosta poltettua rikkiä tulee sitten rikkihappoa onkin jo toisen suuruusluokan juttu.Mutta luulen,että enemmän kuin alle ruokalusikallinen


      • Kattilanvaihto
        totuusko kirjoitti:

        ricamiesten vastaisku puuttuu ei viuelä yhtäkään linkkiä firman sivulle.tuliko säästöstä totuus esillew

        Tervehdys taas ja kiitokset sekä asiallisista että hieman rönsyilevistä vastauksista..hehe...Ricaa en tosiaan ollut ajatellutkaan. Mielestäni ei tuollaisia säästöjä ole edes teoriassa mahdollisia, joten nämä puheet puhuvat tuotetta vastaan, (onko siinä jotain muuta vikaa) tulee mieleen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1449
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1208
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1034
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe