käyttämään mielummin karvanpoistoaineita (esim. veet), kuin ajelemaan karvoja. mulla tuli karvatupen tulehdus ajelusta ja sitten se ärtyi niin, että oli puolet alapäästä hellänä. lekuri 2 pahiten tulehtunutta pattia joutui veitsellä avaamaan. sanoi, ettei tiedä mitään niin älytöntä kuin ajella alapäätään! kysyin, että sikös ne karvanpoistuaineet ole vähän turhan vahvoja myrkkyjä genitaalialueelle, niin vastasi, että ovat "terveellisempiä" kuin ajelu, kunhan ei suoraan limakalvoille laita. harva kuitenkaan sitä sisäänsä onnistuu saamaan. sitäpaitsi, siitä ei tule niin terävää sänkeä.
lääkäri kehotti...
14
3446
Vastaukset
- Kari
Miten se voi olla näin????
Mies ajaa koko ikänsä partaansa, eikä ole karvatupin tulehdusta, miten se sun muulle osalle voi tulla??
Taas ilmeisesti häirikkö, koittaa luoda kuvaa että ihmisen häpykarvoituksen poisto tuo tulehduksen. Kysynkin, mitä eroa on siinä, jos mies aja parran, tai se ajaa muuta, nehän on samassa ihmisessä, samaa ihona???
Ilmeisesti asia on näin, et ole käynyt lääkärissä etkä ole edes ajanut karvoitustasi. Minulle ei ole tullut tuppitulehduksia, ei naamaa eikä muualle, olen ajanut usean vuoden.- opiskelijalikka
Haloo,kasvojen ja alapään iho on ihan eri laatusta! Kasvoissa iho on paksumpaa ja talirauhasia enemmän,jotka suojaa ja pitää ihon pehmeänä ja kunnossa paremmin kuin ohuen ja herkän genitaalialueen ihon. Lisäksi alapään karvatupet tulehtuu ja ärsyyntyy herkemmin ajeluista ym., varmasti siksikin, kun on vaatteet jotka hinkkaavat ja hiostavatkin ihoa.
Miehillä on tutkitusti paksumpi iho kuin naisilla, siksi heidän iho ei ärsyynny niin herkästi kuin naisten eikä muutkaan ulkoiset tekijät haittaa niin paljon. Mutta tottakai siitä huolimatta miehenki iho tarvitsee hoitoa.
No,eihän miehet näistä asioista välttämättä tiedä,niin ku ei kaikista kosmetiikoista ja muista naisten(?)"hömpötyksistä".. :)
Mutta tietenki ihokin tottuu säännölliseen karvojen ajeluun ja tärkeintä onkin se hygienia! - PKS-Naturistit
opiskelijalikka kirjoitti:
Haloo,kasvojen ja alapään iho on ihan eri laatusta! Kasvoissa iho on paksumpaa ja talirauhasia enemmän,jotka suojaa ja pitää ihon pehmeänä ja kunnossa paremmin kuin ohuen ja herkän genitaalialueen ihon. Lisäksi alapään karvatupet tulehtuu ja ärsyyntyy herkemmin ajeluista ym., varmasti siksikin, kun on vaatteet jotka hinkkaavat ja hiostavatkin ihoa.
Miehillä on tutkitusti paksumpi iho kuin naisilla, siksi heidän iho ei ärsyynny niin herkästi kuin naisten eikä muutkaan ulkoiset tekijät haittaa niin paljon. Mutta tottakai siitä huolimatta miehenki iho tarvitsee hoitoa.
No,eihän miehet näistä asioista välttämättä tiedä,niin ku ei kaikista kosmetiikoista ja muista naisten(?)"hömpötyksistä".. :)
Mutta tietenki ihokin tottuu säännölliseen karvojen ajeluun ja tärkeintä onkin se hygienia!Nimenomaan hygienia on hoidettava ja ajaessa on huolehdittava, oli kyseessä nainen tai mies, puhtaudesta. Se pitänee paikkansa, iho tottuu ajamiseen ja jos se suritetaan oikein, yleensä ei ole mitään ongelmia. Rasvaus on yksi, mutta sitä ei saa tehdä heti saunomisen tai kuuman suihkun jälkeen, vaan vasta kun iho on lämmön puolesta tasaantunut.
Terv. Ripa
PKS-Naturistit
Sähköposti [email protected]
Puhelin 041 5808126
PKS-Naturistit keskittyy Nudest Nudist tyyliin, joka on alastomin Nudisti.
Infoa:
http://members.surfeu.fi/pks_naturistit/ ja
http://members.surfeu.fi/pksn_nuoret/
Seuraava tapaaminen, jos ilmojen haltia antaa siihen mahdollisuuden, Pihalajasaari ulkotapahtumien avajaiset
14 Kesäkuuta klo 12.00-18.00 Tervetuloa mukaan!!
- maria25
Olen ajellut karvoja jo useita vuosia, eikä ole tullut karvatupentulehdusta. Pitää vain muistaa, että käyttää aina tosi terävää höylää ja tietenkin sen ja sinun on oltava myöskin puhtaita, ettei pääse pöpöjä karvatuppeen.
- PKS-Naturistit
Yleensä miehet jotka ajaa partaansa, tietää miten se tehdään. Samaten naiset on ajanut hyvin pitkään säärikarvojaan, eikä se ole sen kummempi asia jos sitä laajentaa, siis aluetta. Säären iho on samaa kun siinä kukkulan päällä, eikä siinäkään ole erilaisia karvatuppia.
Nykyään on tullut mukaan uusia tapoja, ei ainoastaan pelkkä ajaminen ole ainoa vaihtoehto, on muitakin.
Karvojen poistosta keskustellaan myös laajaltti muualla, esim: http://www.klak.com/cgibin/zalk/zalktuuli.pl?zs=tuulinet.zalk
Tässä yksi uudempi asia, kone joka suorittaa poistoa.
Mitä kokemuksia on Lady Shave-Epilaattorista, tai muista tavoista poistaa karvoitusta, Lady Shave-Epilaattorista siitä tietoa:
http://www3.kaksnelja.fi/content/kodinkoneet philips/Kodinkoneet/LadyShave-Epilaattori/
On myös uudempi muoto, Verkkokäyttöinen Satin Ice total care –epilaattori/ladyshave HP6438/PB
- epilaattori ja ladyshave samassa laitteessa
- 3 toimintaa samassa: epilaattori jäähdytyselementillä, ladyshave-ajopää ja kuorinta-ajopää
- erillinen ajopään suojus täsmäepilointiin
- kuorinta-ajopää poistaa kuolleen ihosolukon hellästi mutta tehokkaasti epilointikertojen välillä
- epilaattorin 2-nopeuksinen pinsettijärjestelmä nyppii jopa 0,5 mm:n ihokarvat
- epilointi pitää sääret sileinä jopa 4 viikkoa
- mukana jäähdytyselementille hygieeninen pakastuskotelo
- mukana tyylikäs säilytyskassi, ajopään suojus ja puhdistusharja
Paras ja paremman lopputuloksen antaa Neulaepilaatio (Elektrolyysi)
Ja Laser (täydellinen lopputulos vaatii laser-käsittelyjen jälkeen neulaepilaatiota, ne yhdistettynä on hyvä tulos.
Tässä loppuarvio koko asiasta:
Pysyvän tuloksen kannalta huonosti toimivat karvanpoistomenetelmät:
* Karvanpoistovaahto (toimii vain väliaikaisena karvanpoistomenetelmänä)
* Karvanpoistogeeli (toimii vain väliaikaisena karvanpoistomenetelmänä)
* Epilaattori (toimii vain väliaikaisena karvanpoistomenetelmänä)
* Vahaus (toimii vain väliaikaisena karvanpoistomenetelmänä)
* Sähköpinsetit (toimii vain väliaikaisena karvanpoistomenetelmänä)
* Äänipinsetit (esim. Epil Pro - toimii vain väliaikaisena karvanpoistomenetelmänä)
Myös urheilija piireissä harrastetaan karvojen poistoa, myös miehet poistaa.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.cgi?category=119&conference=1000000000000005&posting=22000000000437694
Kuinka yleistä Suomessa on kokokarvattomuus????
Terv.Ripa
PKS-Naturistit
Sähköposti [email protected]
Puhelin 041 5808126
PKS-Naturistit, tietoa toiminnasta ja karvojen poistosta,
keskitymme Nudest Nudist tyyliin joka on alastomin Nudisti.
Infoa: http://members.surfeu.fi/pks_naturistit/ - Rapa
PKS-Naturistit kirjoitti:
Yleensä miehet jotka ajaa partaansa, tietää miten se tehdään. Samaten naiset on ajanut hyvin pitkään säärikarvojaan, eikä se ole sen kummempi asia jos sitä laajentaa, siis aluetta. Säären iho on samaa kun siinä kukkulan päällä, eikä siinäkään ole erilaisia karvatuppia.
Nykyään on tullut mukaan uusia tapoja, ei ainoastaan pelkkä ajaminen ole ainoa vaihtoehto, on muitakin.
Karvojen poistosta keskustellaan myös laajaltti muualla, esim: http://www.klak.com/cgibin/zalk/zalktuuli.pl?zs=tuulinet.zalk
Tässä yksi uudempi asia, kone joka suorittaa poistoa.
Mitä kokemuksia on Lady Shave-Epilaattorista, tai muista tavoista poistaa karvoitusta, Lady Shave-Epilaattorista siitä tietoa:
http://www3.kaksnelja.fi/content/kodinkoneet philips/Kodinkoneet/LadyShave-Epilaattori/
On myös uudempi muoto, Verkkokäyttöinen Satin Ice total care –epilaattori/ladyshave HP6438/PB
- epilaattori ja ladyshave samassa laitteessa
- 3 toimintaa samassa: epilaattori jäähdytyselementillä, ladyshave-ajopää ja kuorinta-ajopää
- erillinen ajopään suojus täsmäepilointiin
- kuorinta-ajopää poistaa kuolleen ihosolukon hellästi mutta tehokkaasti epilointikertojen välillä
- epilaattorin 2-nopeuksinen pinsettijärjestelmä nyppii jopa 0,5 mm:n ihokarvat
- epilointi pitää sääret sileinä jopa 4 viikkoa
- mukana jäähdytyselementille hygieeninen pakastuskotelo
- mukana tyylikäs säilytyskassi, ajopään suojus ja puhdistusharja
Paras ja paremman lopputuloksen antaa Neulaepilaatio (Elektrolyysi)
Ja Laser (täydellinen lopputulos vaatii laser-käsittelyjen jälkeen neulaepilaatiota, ne yhdistettynä on hyvä tulos.
Tässä loppuarvio koko asiasta:
Pysyvän tuloksen kannalta huonosti toimivat karvanpoistomenetelmät:
* Karvanpoistovaahto (toimii vain väliaikaisena karvanpoistomenetelmänä)
* Karvanpoistogeeli (toimii vain väliaikaisena karvanpoistomenetelmänä)
* Epilaattori (toimii vain väliaikaisena karvanpoistomenetelmänä)
* Vahaus (toimii vain väliaikaisena karvanpoistomenetelmänä)
* Sähköpinsetit (toimii vain väliaikaisena karvanpoistomenetelmänä)
* Äänipinsetit (esim. Epil Pro - toimii vain väliaikaisena karvanpoistomenetelmänä)
Myös urheilija piireissä harrastetaan karvojen poistoa, myös miehet poistaa.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.cgi?category=119&conference=1000000000000005&posting=22000000000437694
Kuinka yleistä Suomessa on kokokarvattomuus????
Terv.Ripa
PKS-Naturistit
Sähköposti [email protected]
Puhelin 041 5808126
PKS-Naturistit, tietoa toiminnasta ja karvojen poistosta,
keskitymme Nudest Nudist tyyliin joka on alastomin Nudisti.
Infoa: http://members.surfeu.fi/pks_naturistit/Ja täälläkin!!! Painu nyt vittuun täältä noine PKS-mainoksines, pervo!! Ja ÄKKIÄ!!!
- PKS-Naturistit
Rapa kirjoitti:
Ja täälläkin!!! Painu nyt vittuun täältä noine PKS-mainoksines, pervo!! Ja ÄKKIÄ!!!
Vastaamme asiallisiin kysymyksiin ja voin vakuuttaa, palsta on oikea, PKSN on erikoistunut juuri karvojen poistoon.
Kiitos kuitenkin kommentistasi.
Terv. Ripa
PKS-Naturistit
Sähköposti [email protected]
Puhelin 041 5808126
- PKS-Naturistit
Kyseessä on ilmeisesti karvatupen tulehdus, se tulee joskus alueelle jossa on karvoja. http://www.tohtori.fi/ihotautilaakari/43.html
Terv. PKS-Naturistit
Sähköposti [email protected]
Puhelin 041 5808126
PKS-Naturistit keskittyy Nudest Nudist tyyliin, joka on alastomin Nudisti.
Infoa: http://members.surfeu.fi/pks_naturistit/ ja http://members.surfeu.fi/pksn_nuoret/ - Ihmien luonnollinen
nitä turhamaisuus saa aikaan.. Toivottavasti selvisit tulehduksisita.
- ajeltu nainen
Harvoin ajelusta tulee karvatupen tulehdusta, se on muusta syystä syntyvää.
Etkö lukenut lääkärin selitystä?? - ihminen luonnollinen
ajeltu nainen kirjoitti:
Harvoin ajelusta tulee karvatupen tulehdusta, se on muusta syystä syntyvää.
Etkö lukenut lääkärin selitystä??lue koska järkikikin sen sanoo että jos jättää karvansa ajelematta niin säästyy monenlaiselta vaivalta..kutinat/ärtymiset/kirvelyt ym ym
- ajeltu nainen
ihminen luonnollinen kirjoitti:
lue koska järkikikin sen sanoo että jos jättää karvansa ajelematta niin säästyy monenlaiselta vaivalta..kutinat/ärtymiset/kirvelyt ym ym
Karvatupen tulehdus eli follikuliitti on >>>karvaisilla ihon alueilla esiintyvä tulehdus
- Kemppi
ajeltu nainen kirjoitti:
Karvatupen tulehdus eli follikuliitti on >>>karvaisilla ihon alueilla esiintyvä tulehdus
samalta sivulta:"Parta-alueella parran ajaminen saattaa olla oireiden syynä". Tohtori-setä ei nyt varmaan huomannut erikseen mainita muiden karvojen ajelua, mutta eiköhän se ole aivan sama asia. Maalaisjärkikin sanoo, että bakteerit pääsevät karvatuppeen helpoiten juuri silloin kun karva katkaistaan mahdollisimman lyhyeksi ja ehkä samalla viilletään vielä höylällä pari vekkiä.
- NoJustJoo
Kemppi kirjoitti:
samalta sivulta:"Parta-alueella parran ajaminen saattaa olla oireiden syynä". Tohtori-setä ei nyt varmaan huomannut erikseen mainita muiden karvojen ajelua, mutta eiköhän se ole aivan sama asia. Maalaisjärkikin sanoo, että bakteerit pääsevät karvatuppeen helpoiten juuri silloin kun karva katkaistaan mahdollisimman lyhyeksi ja ehkä samalla viilletään vielä höylällä pari vekkiä.
Kuitenkin painottaisin sanaa "saattaa", sekin on kaiketi jonkun muun asian takia, ei itse parran ajon takia.
Ketään ajelevaa, oli sitten parta, tai muut karvat, en tunne, jolla olisi vastaava ongelma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62905
- 119704
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79680- 39630
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm36621- 86547
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante110535- 41481
- 37475
- 70446