Hölmöjä siirtoja

Oivan avaus eurooppalaisesta Natosta on siirretty Nato-palstalla. Tällaiset siirrot ovat aivan järjettömiä. Nato on aihe joka sopii aivan hyvin myös eri puolueita käsittelevään keskusteluun. Puolueet joutuvat ottamaan kantaa tähän asiaan ja tällä palstalla voisi tästäkin asiasta tulla hyvin esille keskustalainen näkemys asiasta, mihin Oiva lienee pyrkinyt.

Jos jokaiselle maailman aihepiirille olisi oma palstansa, tänne ei jäisi juuri muuta kuin Kepun petoksista puhuminen yleisellä tasolla. Kepupalstan yksi kontribuutio on siinä, että saadaan valotettua asioita myös kepulaisen näkemyksen perspektiiveistä. Lisäksi palstalla on osa vakioporukkaa, joka keskustelee asioista mielellään keskenään, koska se on jatkumoa aiemmin samasta aihepiiristä käydylle keskustelulle. Kun sheriffi tai ylläpito siirtelee tällaista keskustelua muualle, se samalla tulee sabotoineeksi koko keskustelun. Siirtoja ei siten ole harkittu viimeisen päälle, jos on harkittu laisinkaan.

Sheriffi tavoittaa funktionsa parhaiten sillä, että siivoa palstalta asiattomuudet ja laittomuudet ja antaa keskustelun virrata asiapohjalta vapaasti.

16

855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JormaKKorhonen

      Etkö ole tarpeeksi saanut esittää asiantuntemustasi tuosta asiasta? Jos et, niin tuolla minun avaukseni lopussa on vielä lisää sytykkeitä sinulle! ;)

      Vai olisiko niin, että et ole erityisen innokas menemään Nato-palstalle, jossa saattaa olla sellaisiakin, jotka toimivat jopa työkseen noiden asioiden kanssa, ja kun näkevät ne liian läheltä, eivät tietenkään ymmärrä niitä eivätkä he varmaan ole saaneet myöskään sitä huippuasiantuntemusta, jota suomettuneisuuden yhdistämä änkyräkepulaisuus ja vasemmistososialismi yhä tuottaa. ;)

      - - -

      No - enpä viitsi irvailla enempää usein hyvälle debattikaverille ja muuten varmaan hyvinkin kunnon ihmiselle, vaan sanon, että hyvin monissa asioissa olet tietävä ja avarakatseinen ja esität mielipiteesi taitavasti, mutta noissa Nato-asiossa olet kyllä ihan hakoteillä ja kylmän sodan aikaan kivettynyt asenteellisuutesi tekee esityksistäsi myös henkisesti tympeitä luettavia. Mutta eihän kukaan meistä ole ihan täydellinen! ;))

      • Vanha demari

        MPP kieltämättä on joskus ihan terävä mielipiteissään, joskus jopa varsin oikeassa.

        JKK sen sijaan omaa käsittämättömän kyvyn olla aina väärässä. En muista kuin pari yksittäistä tapausta, joissa olen voinut tunnustaa olevani hänen kanssaan samaa mieltä, silloinkin oli kyse mitättömistä sivuseikoista. Olen melko varma, ettei JKK ole koskaan tosissaan, ei kai hän muuten moisia typeryyksiä viitsisi päivästä toiseen suoltaa. Jos hän sen sijaan seisoo sanojensa takana, täytyy hänellä olla erikoisesti rakennetut aivot. Ehkäpä Konekätilö on oikeassa;-)))


      • Huomautukseni ei koske vain Natokeskustelua, vaan kaikkea muutakin. Oivan Natoavauksen siirtäminen nyt vain sattui silmään. En pahoita mieltäni siitä, jos Natoaiheinen avaus kopioidaan kommentteineen myös Natopalstalle. Protestoin siis lähinnä sitä, että se siirtämällä poistettiin tältä palstalta.

        En osaa sanoa mitä kukin ymmärtää. En hae keskustelulla mitään jonkun toisen ymmärrystä, vaan tuon omat näkemykseni perusteluineen julki. Toista mieltä oleva voi vapaasti kommentoida ja väittää vastaan.

        Natovastaisuudelle on perusteensa eikä se ole mitään änkyräkepulaisuuden ja vasemmistososialismin yhteistuotosta. Ovathan nuo vielä Ruotsissakin Naton ulkopuolella.

        En myöskään käsitä sitä, että kun toisaalta vaaditaan avointa keskustelua, niin sitten ei saisikaan esittää kriittisiä mielipiteitä. Mitä ihmeen parranpärisitystä oikein haluat. Paavo Lipponenkin totesi Kokoomuksen maitopartojen retoriikan turhanaikaiseksi jorinaksi. Lipponen ilmeisesti tuonkaltaisilla mitättömyyksillä mitä nämä kokoomuslaiset ja eräät sotilaat ovat viljelleet, saadaan vain natovastaisuus kasvamaan. Ja on tietysti ihan oikeassa. Pitäisi ottaa vähän opiksi myös toisen Paavon esittämästä tasosta. Väykyn mukaan todistustaakka on muutosta eli Natoa haluavilla ja toistaiseksi hän ei ole vielä kohdannut ainuttakaan vakuuttavaa perustetta liittymisen puolesta. Väykky on oikeassa. Todella köyköistä tämä Natoon liitymisen perustelu onkin ollut. Huippuna on tämä Pauli Järvenpään höpinä, missä tietoisesti vähätellään ja pilkataan äänestäjien ymmärrystä.


      • Räkämies
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Huomautukseni ei koske vain Natokeskustelua, vaan kaikkea muutakin. Oivan Natoavauksen siirtäminen nyt vain sattui silmään. En pahoita mieltäni siitä, jos Natoaiheinen avaus kopioidaan kommentteineen myös Natopalstalle. Protestoin siis lähinnä sitä, että se siirtämällä poistettiin tältä palstalta.

        En osaa sanoa mitä kukin ymmärtää. En hae keskustelulla mitään jonkun toisen ymmärrystä, vaan tuon omat näkemykseni perusteluineen julki. Toista mieltä oleva voi vapaasti kommentoida ja väittää vastaan.

        Natovastaisuudelle on perusteensa eikä se ole mitään änkyräkepulaisuuden ja vasemmistososialismin yhteistuotosta. Ovathan nuo vielä Ruotsissakin Naton ulkopuolella.

        En myöskään käsitä sitä, että kun toisaalta vaaditaan avointa keskustelua, niin sitten ei saisikaan esittää kriittisiä mielipiteitä. Mitä ihmeen parranpärisitystä oikein haluat. Paavo Lipponenkin totesi Kokoomuksen maitopartojen retoriikan turhanaikaiseksi jorinaksi. Lipponen ilmeisesti tuonkaltaisilla mitättömyyksillä mitä nämä kokoomuslaiset ja eräät sotilaat ovat viljelleet, saadaan vain natovastaisuus kasvamaan. Ja on tietysti ihan oikeassa. Pitäisi ottaa vähän opiksi myös toisen Paavon esittämästä tasosta. Väykyn mukaan todistustaakka on muutosta eli Natoa haluavilla ja toistaiseksi hän ei ole vielä kohdannut ainuttakaan vakuuttavaa perustetta liittymisen puolesta. Väykky on oikeassa. Todella köyköistä tämä Natoon liitymisen perustelu onkin ollut. Huippuna on tämä Pauli Järvenpään höpinä, missä tietoisesti vähätellään ja pilkataan äänestäjien ymmärrystä.

        on samalla tasolla kuin Pauli Järvenpään Nato-perustelut.

        Oma ehdotukseni on, että tämän palstan otsikko Keskusta siirretään lainausmerkkeihin ja annetaan keskustelun jatkua entiseen malliin. Onhan tämä kuitenkin eniten kirjoittajia vetävä Eniron politiikkapalsta.

        Fundamentalisti-kepuille perustettakoon oma palsta otsikolla Maalaisliitto. Siellä sisäsiittoiset kepulit kosketelkoot rauhassa toisiaan.


      • mennyttä maailmaa
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Huomautukseni ei koske vain Natokeskustelua, vaan kaikkea muutakin. Oivan Natoavauksen siirtäminen nyt vain sattui silmään. En pahoita mieltäni siitä, jos Natoaiheinen avaus kopioidaan kommentteineen myös Natopalstalle. Protestoin siis lähinnä sitä, että se siirtämällä poistettiin tältä palstalta.

        En osaa sanoa mitä kukin ymmärtää. En hae keskustelulla mitään jonkun toisen ymmärrystä, vaan tuon omat näkemykseni perusteluineen julki. Toista mieltä oleva voi vapaasti kommentoida ja väittää vastaan.

        Natovastaisuudelle on perusteensa eikä se ole mitään änkyräkepulaisuuden ja vasemmistososialismin yhteistuotosta. Ovathan nuo vielä Ruotsissakin Naton ulkopuolella.

        En myöskään käsitä sitä, että kun toisaalta vaaditaan avointa keskustelua, niin sitten ei saisikaan esittää kriittisiä mielipiteitä. Mitä ihmeen parranpärisitystä oikein haluat. Paavo Lipponenkin totesi Kokoomuksen maitopartojen retoriikan turhanaikaiseksi jorinaksi. Lipponen ilmeisesti tuonkaltaisilla mitättömyyksillä mitä nämä kokoomuslaiset ja eräät sotilaat ovat viljelleet, saadaan vain natovastaisuus kasvamaan. Ja on tietysti ihan oikeassa. Pitäisi ottaa vähän opiksi myös toisen Paavon esittämästä tasosta. Väykyn mukaan todistustaakka on muutosta eli Natoa haluavilla ja toistaiseksi hän ei ole vielä kohdannut ainuttakaan vakuuttavaa perustetta liittymisen puolesta. Väykky on oikeassa. Todella köyköistä tämä Natoon liitymisen perustelu onkin ollut. Huippuna on tämä Pauli Järvenpään höpinä, missä tietoisesti vähätellään ja pilkataan äänestäjien ymmärrystä.

        Voisiko tuota enää asenteellisemmin sanoa.

        Olet niin syvällä suomettumisen suossa ettet raukka itse taida ymmärtää.

        Nykyistä Natoa pitää vastustaa, Suomi ei kuulu siihen, mutta ei sitä kannata vastustaa tuollaisella vanhavasemmistolaisella asennevammalla kuin sinulla.

        Nato ei vastaa 2000-luvun puolustustarpeisiin, ei meillä eikä muualla. Se on jäänne kylmänsodan ajalta jolloin kaksi blokkia kohtasi Euroopan maaperällä, silloin tarvittiin USA:n tasapainottava voima sosialismin etenemisen pysäyttämiseksi. Ilman Natoa koko Eurooppa olisi alistettu NL valtapiiriin.

        Natoa pitää uudistaa, uudistamiseen tarvitaan uutta ajattelua, ja silloin Suomea tarvitaan, uuden Naton luomisessa. Ei Suomi sitä yksin tee, mutta yhdessä Ruotsin ja muiden pohjoismaiden sekä Balttien kanssa muodostaisimme sellaisen sotilaallisen ja poliittisen voiman jolla Natosta tehdään meille sopiva. Varsinkin kun Ranska palaa joukkoon vahvistamaan Naton eurooppalaista ulottuvuutta.

        Sinun kuvottavan vanhoillinen tapasi "perustella" asioita nousee suoraan kumpujen yöstä eikä vastaa alkuunkaan tulevaisuuden haasteisiin, siinä ei ole sitä innovatiivisuutta ja uudistusmieltä jota vaaditaan 2010 luvun ja sitä seuraavien vuosikymmenten turvalllisuuspolitiikalle, meidän lasten ja lastenlasten tulevaisuuden turvaamiselle. Elät ukko mennyttä maailmaa.


      • mennyttä maailmaa kirjoitti:

        Voisiko tuota enää asenteellisemmin sanoa.

        Olet niin syvällä suomettumisen suossa ettet raukka itse taida ymmärtää.

        Nykyistä Natoa pitää vastustaa, Suomi ei kuulu siihen, mutta ei sitä kannata vastustaa tuollaisella vanhavasemmistolaisella asennevammalla kuin sinulla.

        Nato ei vastaa 2000-luvun puolustustarpeisiin, ei meillä eikä muualla. Se on jäänne kylmänsodan ajalta jolloin kaksi blokkia kohtasi Euroopan maaperällä, silloin tarvittiin USA:n tasapainottava voima sosialismin etenemisen pysäyttämiseksi. Ilman Natoa koko Eurooppa olisi alistettu NL valtapiiriin.

        Natoa pitää uudistaa, uudistamiseen tarvitaan uutta ajattelua, ja silloin Suomea tarvitaan, uuden Naton luomisessa. Ei Suomi sitä yksin tee, mutta yhdessä Ruotsin ja muiden pohjoismaiden sekä Balttien kanssa muodostaisimme sellaisen sotilaallisen ja poliittisen voiman jolla Natosta tehdään meille sopiva. Varsinkin kun Ranska palaa joukkoon vahvistamaan Naton eurooppalaista ulottuvuutta.

        Sinun kuvottavan vanhoillinen tapasi "perustella" asioita nousee suoraan kumpujen yöstä eikä vastaa alkuunkaan tulevaisuuden haasteisiin, siinä ei ole sitä innovatiivisuutta ja uudistusmieltä jota vaaditaan 2010 luvun ja sitä seuraavien vuosikymmenten turvalllisuuspolitiikalle, meidän lasten ja lastenlasten tulevaisuuden turvaamiselle. Elät ukko mennyttä maailmaa.

        Toivoisi silloin vaan, että kerrottaisiin, mikä se Nato on oikein on, mihin pitäisi liittyä ja vastattaisiin näihin kriittisiin kysymyksiin asiallisesti. Ei ole oikein vakuuttavaa kertoa vain, että joku liittymistä vastustava on pihalla kuin lumiukko. Jos asia olisi niin yksinkertaista, että kyse on muutaman ihmisen jähmettymisestä johonkin menneeseen, olisimme kai aikapäiviä sitten liittyneet tähän Natoon.


      • kehittäjät
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Toivoisi silloin vaan, että kerrottaisiin, mikä se Nato on oikein on, mihin pitäisi liittyä ja vastattaisiin näihin kriittisiin kysymyksiin asiallisesti. Ei ole oikein vakuuttavaa kertoa vain, että joku liittymistä vastustava on pihalla kuin lumiukko. Jos asia olisi niin yksinkertaista, että kyse on muutaman ihmisen jähmettymisestä johonkin menneeseen, olisimme kai aikapäiviä sitten liittyneet tähän Natoon.

        Muutaman mielipidevaikuttajan jähmettymisestä tässä on kysymys. Ja heitä myötäilevän median painotusten. Näiden perässä kaltaisesi kapean katsannon ihmiset kulkevat kuin pässit narussa ymmärtämättä mihin ollaan menossa. Pässille riittää kun joku siitä narusta kiskoo vaikka sitten suoraan teuraaksi.

        Kepu on ulkopolitiikan kehittämisessä, niinkuin muussakin toiminnassaan, jarruna pelkän jarruttamisen vuoksi, uuden pelko on niin paljon suurempaa kuin uudistamisen halu, saati kyky.

        Demarit ovat hajallaan, vanhoillisimmat idealistit jarruttavat koska elävät edelleen 70 luvun oppien maailmaansa, iso joukko on periaatteessa Nato myönteisiä ja hakuavat kehittää Suomea kohden aitoa eurooppalaisuutta mutta pelkäävät leimaantumista ja puhuvat ympäripyöreitä, ja loppuosa on avoimesti vahvan eurooppalistumisen ja Natonkin puolesta, Lipponen, Jaakonsaari ym johtajinaan.

        Eihän menneisyyteen taketuminen sinällään mikään ihme ole, ihmisillä on sisäänrakennettuna uuden pelko. Kautta historian kuitenkin ne uudistusmielisimmät ovat vieneet kehitystä eteenpäin, siksi oli suorastaan katastrofaalista kun punamultahallituksen aikana luisuimme niin kauas vanhoillisuuteen kuin mitä Vanhasen Tuomiojan johdolla teimme Halosen vielä vängätessä samaan suuntaan. Lipposen tulevaisuuteen suuntautunut uudistusmielinen politiikka poispyyhittiin kerralla eikä Lipposen luomaa asemaa enää hevin saavuteta, Ruotsi meni ja otti paikkamme pohjolan johtajana. Ja liittyy Natoon melko pian.


      • tuo kapi vielä
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Huomautukseni ei koske vain Natokeskustelua, vaan kaikkea muutakin. Oivan Natoavauksen siirtäminen nyt vain sattui silmään. En pahoita mieltäni siitä, jos Natoaiheinen avaus kopioidaan kommentteineen myös Natopalstalle. Protestoin siis lähinnä sitä, että se siirtämällä poistettiin tältä palstalta.

        En osaa sanoa mitä kukin ymmärtää. En hae keskustelulla mitään jonkun toisen ymmärrystä, vaan tuon omat näkemykseni perusteluineen julki. Toista mieltä oleva voi vapaasti kommentoida ja väittää vastaan.

        Natovastaisuudelle on perusteensa eikä se ole mitään änkyräkepulaisuuden ja vasemmistososialismin yhteistuotosta. Ovathan nuo vielä Ruotsissakin Naton ulkopuolella.

        En myöskään käsitä sitä, että kun toisaalta vaaditaan avointa keskustelua, niin sitten ei saisikaan esittää kriittisiä mielipiteitä. Mitä ihmeen parranpärisitystä oikein haluat. Paavo Lipponenkin totesi Kokoomuksen maitopartojen retoriikan turhanaikaiseksi jorinaksi. Lipponen ilmeisesti tuonkaltaisilla mitättömyyksillä mitä nämä kokoomuslaiset ja eräät sotilaat ovat viljelleet, saadaan vain natovastaisuus kasvamaan. Ja on tietysti ihan oikeassa. Pitäisi ottaa vähän opiksi myös toisen Paavon esittämästä tasosta. Väykyn mukaan todistustaakka on muutosta eli Natoa haluavilla ja toistaiseksi hän ei ole vielä kohdannut ainuttakaan vakuuttavaa perustetta liittymisen puolesta. Väykky on oikeassa. Todella köyköistä tämä Natoon liitymisen perustelu onkin ollut. Huippuna on tämä Pauli Järvenpään höpinä, missä tietoisesti vähätellään ja pilkataan äänestäjien ymmärrystä.

        onnistuu kääntämään kaikki itseänsä vastaan, tuon ongelmansa vaivaamana.

        Jos kapi ei ymmärrä asiaa niin eihän sitä silloin voi ymmärtää muutkaan.

        Silmiinpistävintä hänen kirjoituksissaan on just tuo toisten ymmärryksen aliarviointi.
        MINÄ TIEDÄN, MINÄ TIEDÄN, MINÄ TIEDÄN
        Hänhän on kaikkein "viisain", tietäjä iän ikuinen.


    • sanoisi Jäbäkin

      Seriffi tulkitsee keskustan politiikan liian tiukasti, kun siirtelee asiallisia juttuja muille palstoille, vaikka avaaja liittää ne täysin selvästi osaksi keskustan mielipiteen- ja kannanmuodostusta, ja on avauksensa tänne laittaessaan ilmaisuut oman tahtonsa siitä, että keskustelua halutaan nimenomaan keskustan palstalla kirjoittavien kesken.

      Seriffin olisi hyvä tarkistaa omat kriteerinsä tässä asiassa.

    • linkki Oivaan
    • missä se vika on.

      Se voipi olla Kapi-merkkisessä psykologisessa manipulaattorissa. Siitä saattaapi puuttua appro-merkkinen osa.
      Sen saattaapi saaha lähimmästä yliopistostakin kun käypi valkoinen lakki päässä sitä kyselemässä. Saattaapi sen kyllä iliman sitä lakkiaki saaha.
      Tuo manipulaattori on kumma kone, kun se käypi sokerilla käytetystä rankista tehyllä viinalla mikä on kiniinillä maustettu.

      Ei se varmaan sitä kovin palajoa kuluta. Puoli litraakin saattaa rittää koko päiväksi.
      Rippuu vähän koneen kuumuuvesta tuo kulutus.

      Mie olen ollut huomaavinani, että ne tuon sefun kanssa pellaavat semmoista lapsellista peliä. Vieläpä ihan läpinäkyvästi.
      Se on heijän mielestään hauska peli.
      Ihime on vaan se että kun tuo yksi nappula jääpi aina pöyvälle, jos siihen ei ole kovin palajoa kolohuja tullu.

      Mutta heti kun se ssapi vähänki enempi kolohuja ja roiskeita niin se viiään suihkuun.

      On se niin kaksnaamasta peliä se.
      Toinen sannoo että en mie niitä koskhaan poistata, mitä mie ainakhaan usko. Saattaapi se visiin toinenkin pelikaveri niitä poistella, miten lie pelin alussa sovittu on.
      Sittenkö tuon manipulaattori kuskin peli on menny oikein tappiolliseksi niin karathaan. Käypi se ylheensä aina kuitenkin iltapaskalla ja toivottaan hyvvää yötä, että säilyis herrasmiehen maine.

      Aamusella kun kattoo ketjuja, niin joku onki käyny ketjut korjaamassa manipulaattoriin sopivimmiksi.
      Ylleensä niistä on pätkät viety jonnekkin, joskus koko ketjukin, joskus jopa koko runko.

      Sen sortin peliä. Se onpi vissiin sitä pelin politiikkaa. Kovin on puolueellista.

      Tuo Ukkiki kohta varmaan sekuaa tuon manipulaattorin kyyvissä, sekö on jonkunlainen apukuski tai oppipoika olevinnaan.

    • oivahärkönen

      1.alk.julkinen vero (Rooman kansalaisille määrätty) 2. myöh. ns. pakkovero, vars. vallattujen alueiden asukkaiden maksettava 3. nyk. yl. lisäys, avustus 4. keskusteluun tai julkaisuun annettu lisä, avuste.

      Tavoittaa funktionsa olisi parempi sanoa saavuttaa päämääränsä tai tekee tehtävänsä.

      • JormaKKorhonen

        Kyllä nuokin varsin tavalliset sivistyssanat lienevät hallussa meillä useimmilla, ainakin niillä, jotka asioista muutenkin jotain tietävät ja ymmärtävät. Ja niitä, jotka eivät tiedä tai ymmärrä, ei auta jonkin sivistyssanan suomentaminen, sillä tuskin se heidän päässään pysyy.

        Ottaisit vain kantaa itse asiaan, etkä saivartelisi naurettavia. Itse kannanottoni esitin edellä, ja vaikka se onkin hieman leikkimielinen, niin tottta toinen puoli. Ja se kannanotto kyllä koskee sinuakin.


      • Tarkoitus ei ollut kikkailla sivistyssanoilla. Olen yrittänyt kyllä pyrkiä niiden käytöstä aktiivisesti (ohoh, taas) eroon ja puhua sen sijaan selvää savvoo. Aina kuitenkin välillä lipsuu kun loiskitaan.


      • kohderyhmän...
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Tarkoitus ei ollut kikkailla sivistyssanoilla. Olen yrittänyt kyllä pyrkiä niiden käytöstä aktiivisesti (ohoh, taas) eroon ja puhua sen sijaan selvää savvoo. Aina kuitenkin välillä lipsuu kun loiskitaan.

        ...nimittäin kepulaiset ja heidän vajavaiset kyvyt ymmärtää sivistyssanoja. Oiva vastuunsa tuntevana puoluetoverina sivistyssanakirjansa kanssa suomentaa yksinkertaisen puolueen yksinkertaisille kannattajille vaikeita termejä.

        Moista pyyteettömyyttä ei näe sossureppanoiden piirissä, siellä jyrää vahvimman oikeus.


      • sivistyssanat
        JormaKKorhonen kirjoitti:

        Kyllä nuokin varsin tavalliset sivistyssanat lienevät hallussa meillä useimmilla, ainakin niillä, jotka asioista muutenkin jotain tietävät ja ymmärtävät. Ja niitä, jotka eivät tiedä tai ymmärrä, ei auta jonkin sivistyssanan suomentaminen, sillä tuskin se heidän päässään pysyy.

        Ottaisit vain kantaa itse asiaan, etkä saivartelisi naurettavia. Itse kannanottoni esitin edellä, ja vaikka se onkin hieman leikkimielinen, niin tottta toinen puoli. Ja se kannanotto kyllä koskee sinuakin.

        ovat "kepuli kepulaiset". Vaikka oletkin "opettaja", olet sinä tyhmä kuin saapas.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      659
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      271
      631
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      598
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      88
      438
    Aihe