Huomasin tuossa että Sebringissä (2.0l vm. 03) olisi ollut 150tkm kohdalla määräaikaishuollon paikka... nyt ruuvattu pari ja puoltuhatta kilometriä sen päälle.
Autokeskuksen mukaan olisi tiedossa perus öljynvaihdon lisäksi vaihteistoöljyn vaihto jotain tiivisteitä ja suodatin.
Kuinkahan tarkka tuo automaatti on öljynvaihdon suhteen... Vielä pari viikkoa ennen kuin saan sen huoltoon ja kilometrejä tulee tietty kokoajan... Tuskimpa se siitä nokkiinsa ottaa... vai ottaako? :/
Sebringin vaihteistoöljyt
18
5257
Vastaukset
- 2-tahtiöljyt
askissa - en tietenkään suosittele mutta yllättävän mukavasti on tuo sininen öljy voidellut A604:a . Kaverin laatikossa jo parisen vuotta.
Suurin ero oli ATF3 :aan se,että tyhjäkäyntinopeus putosi n 200 rpm ja on tyypillisesti 500-700 kiekkaa.
Nyt auto puskee sopivasti vaihde päällä esim. risteyksessä. Ei tarvitse jarrua niin paljon painaa. - ajava
Mikäli aiemmat vaihdot on tehty ajallaan, niin
ei tuo nyt niin tarkkaa ole. Muutama tuhat kilsaa voi mennä huoleti yli. Sen sijaan todella tärkeätä on käyttää oikeanlaatuista vaihteistoöljyä. Varminta on käyttää Moparin omaa (ATF 4). - seb1
vain ja ainoastaan sit noi mobarin öljyt nimm. kokemusta löytyy kun laitoin ensin toisen merkkiset öljyt vaikka niissäkin luki samat suositukset ja auton merkkikin vielä. Kuitenkin hirveä nykiminen, niillä väärillä varsinkin neloselta kolmoselle vaihtaessa.
Ei muutaku uudestaan vaihto ja kun laitoin mobarit(mustaa kultaa varmaan ku maksoi peräti 25e/l), niin johan loppui nykiminen. Öljyä menee noin 5,5 litraa jos valutat pitkään sitä tyhjäksi. Merkkiliikkeessä ne väitää 4,5 litraa, mut ne ei vissiin valuta paria minuuttia pidempään sitä tyhjäksi.Aika selkeetä matematiikkaa kuitenkin jos sieltä tulee se 5,5 litraa pois, niin eiköhän sinne laiteta saman verran;-) Kävin vielä varmuudeksi pelttarin autossa testerissä laatikon/auoton kanssa ja samalla sinne ajettiin varmuudenvuoksi vaihteisto ohjelma sisään vaikka ei se sitä olisi tarvinnutkaan. Oli kuitenkin todella halpa ja todella mahtava palvelu. Testeri/ohjelman sisään ajo kokonaiset 25e.
Tiivistettä ei tarvi vaihtaa koska siellä on alumiini tiiviste. Suodatin kyllä kannattaa ja pitääkin vaihtaa.
HUOM! Jos vaikka vaihdat jossakin mielyttävässä korjaamossa voisit samalla pyytää jos ne laittais sullekkin öljyropun sinne laatikon öljypohjaan, niin on sit kivempi touhuta sen kanssa tulevaisuudessa.
Itselläni maksoi muuten 75000km huolto johon toi kuului, öljyjen lisäksi 60e. Kyllä niitä kaikkia kivoja pajoja löytyy ku viittii kysellä ja saa vielä todella hyvää huoltoa.- sitten olivat ???
- olisi mukava tietää.
- seb1
sitten olivat ??? kirjoitti:
- olisi mukava tietää.
Valvoline !
- tänne jankuttamaan
automaattiaskin öljyn ja suodattimen vaihdosta. Ne vaihtovälit kannattaa edelleenkin mun mielestä puolittaa. Vain siksi että Sebringeissä, Stratuksissa, Neoneissa, Saratogissa, Lepakoissa, Visioneissa, PT Cruisereissa ym uudemmissa kraisuissa SE AINUT YHDISTÄVÄ VIKA KAIKILLE noille on mahdolliset laatikkoviat! Se suodatin ja öljyt tarveaineet on niiiiin helvetin halpoja verrattuna askiremonttiin että olisi sulaa hulluutta kokeilla ajella yli sen määräajan. Tai tietysti sopii kokeilla mutta ei kannata syyttää autoa huonoksi jos aski leviää. Omaa tyhmyyttä kylläkin.
- Chr300
Aivan mainiosti voit ajella vielä KUNHAN siellä laatikossa ON öljyä - tarkista!
Kuten jotkut sanoivatkin, käytä vain ja ainoastaan Moparin öljyä. Suodatin pitää ehdottomasti vaihtaa ja merkkihuolto pistää öljypohjan pesukoneeseen jotta kaikki lika häipyy. Sitten tiivisteliimaa (Mopar), joka on ainoa mikä pitää tiiviinä. Itselläni oli korkkitiiviste, se alkoi tihkuttaa öljyä alle 10tkm ajon jälkeen. Vaihdatin öljyt Autokeskuksessa em. tavalla - nyt toimii ja olen tyytyväinen vaikka vähän maksoikin. Ja mikä tärkeintä: vaihteisto pitää öljynvaihdon jälkeen "opettaa" uudestaan spesiaalilaitteella, ja näitä laitteita ei kyläsepiltä löydy!- ?????
Miksi vaihteisto tarvitsee opettaa, jos et ole akkua irroittanut? Sähköhän sitä boksia ohjaa eikä öljy. Kyllä neon ainakin oppii vaihteet, kun käyt vain ajamassa pätkän motaria nopeutta vaihdellen.
- ihan turhaa puhetta
????? kirjoitti:
Miksi vaihteisto tarvitsee opettaa, jos et ole akkua irroittanut? Sähköhän sitä boksia ohjaa eikä öljy. Kyllä neon ainakin oppii vaihteet, kun käyt vain ajamassa pätkän motaria nopeutta vaihdellen.
voihan sillä autolla tietenkin ajella vaikka sähköt ja öljyt ovat kadoksissa olleetkin. kulkee ihan normaalisti. mitä helkatin väliä, kuskit on muutenkin kaikki niin erilaisia. turhaa paskan jauhantaa!!
- veli ponteva
Seurasin kerran Vehossa vieressä, kuinka mersuun joitakin vuosia sitten tehtiin vaihteiston ohausboxin vaihdon jälkeen: takapää ilmaan, kone käyntiin, vaihde päälle ja sitten vaan ajeltiin. Erilaisia nopeuksia, kiihdytellen ja jarrutellen niin kauan, että se laatikko alkoi vaihtaa nätisti niitä vaihteita. Ei siihen mitään vehkeitä tarvittu.
- seb1
veli ponteva kirjoitti:
Seurasin kerran Vehossa vieressä, kuinka mersuun joitakin vuosia sitten tehtiin vaihteiston ohausboxin vaihdon jälkeen: takapää ilmaan, kone käyntiin, vaihde päälle ja sitten vaan ajeltiin. Erilaisia nopeuksia, kiihdytellen ja jarrutellen niin kauan, että se laatikko alkoi vaihtaa nätisti niitä vaihteita. Ei siihen mitään vehkeitä tarvittu.
vehossa toimitaan noin, mutta ei ainakaan pelttarilla. Nimim. varmaa tietoa, koska vieressä seurasin.
- veli ponteva
seb1 kirjoitti:
vehossa toimitaan noin, mutta ei ainakaan pelttarilla. Nimim. varmaa tietoa, koska vieressä seurasin.
kenties täsmentää? MITEN siellä pelttarilla nimenomaan toimittiin? Mitä vaiheita siihen vaihteiston opetukseen kuuluu? On mullakiin tossa stratuksessa seuraavassa huollossa toi vaihteistoöljynvaihto edessä, ja olis ihan käytännössä kiva tietää, että mitä spesiaalia sille pitää tehdä, koska mistään kirjoista en oo mitään erityistä poikkeevaa menettelyä löytänyt...
- seb1
veli ponteva kirjoitti:
kenties täsmentää? MITEN siellä pelttarilla nimenomaan toimittiin? Mitä vaiheita siihen vaihteiston opetukseen kuuluu? On mullakiin tossa stratuksessa seuraavassa huollossa toi vaihteistoöljynvaihto edessä, ja olis ihan käytännössä kiva tietää, että mitä spesiaalia sille pitää tehdä, koska mistään kirjoista en oo mitään erityistä poikkeevaa menettelyä löytänyt...
kyllä jo aikaisemmassa, että se ei todellakaan ole pakollinen. Itse sen tein koska laitoin ensin ne ns. väärät öljyt. Ihan vain varmistaakseni, että siitä ei aiheutunut mitään vakaavaa vahinkoa laatikolle. Samalla kun "testeri" oli kiinni sinne ajettiin ohjelma samalla vaivalla.
Joillain muillakin on aiheuttanut jotain poikeavaa myös öljyn vaihdon jälkeen ja heillekkin on ajettu sama ohjelma. Itse sitä myös ihmettelin, koska laatikonhan pitäisi olla niinkin viisas että opettelee ihan automaattisesti jokaisen kuskin ajotyylin mukaan vaihtamisen.
Kaikesta huolimatta pidin kyseistä toimenpidettä todella edullisena(25e). Autokeskuksen hinnoista en tosiaan tiedä vaikkakin saatan epäillä.... - ainakaan mitään
seb1 kirjoitti:
kyllä jo aikaisemmassa, että se ei todellakaan ole pakollinen. Itse sen tein koska laitoin ensin ne ns. väärät öljyt. Ihan vain varmistaakseni, että siitä ei aiheutunut mitään vakaavaa vahinkoa laatikolle. Samalla kun "testeri" oli kiinni sinne ajettiin ohjelma samalla vaivalla.
Joillain muillakin on aiheuttanut jotain poikeavaa myös öljyn vaihdon jälkeen ja heillekkin on ajettu sama ohjelma. Itse sitä myös ihmettelin, koska laatikonhan pitäisi olla niinkin viisas että opettelee ihan automaattisesti jokaisen kuskin ajotyylin mukaan vaihtamisen.
Kaikesta huolimatta pidin kyseistä toimenpidettä todella edullisena(25e). Autokeskuksen hinnoista en tosiaan tiedä vaikkakin saatan epäillä....opettamista kun oli vaihdettu 2-tahtiöljyt laatikkoon. Pehmeästi solahtaa vaihteet sisään.
Ajotavalla niitä vaihtopisteitä voi muuttaa. - vaihdettiin
seb1 kirjoitti:
kyllä jo aikaisemmassa, että se ei todellakaan ole pakollinen. Itse sen tein koska laitoin ensin ne ns. väärät öljyt. Ihan vain varmistaakseni, että siitä ei aiheutunut mitään vakaavaa vahinkoa laatikolle. Samalla kun "testeri" oli kiinni sinne ajettiin ohjelma samalla vaivalla.
Joillain muillakin on aiheuttanut jotain poikeavaa myös öljyn vaihdon jälkeen ja heillekkin on ajettu sama ohjelma. Itse sitä myös ihmettelin, koska laatikonhan pitäisi olla niinkin viisas että opettelee ihan automaattisesti jokaisen kuskin ajotyylin mukaan vaihtamisen.
Kaikesta huolimatta pidin kyseistä toimenpidettä todella edullisena(25e). Autokeskuksen hinnoista en tosiaan tiedä vaikkakin saatan epäillä....vaihteistoöljyt Sebringiin merkkihuollossa. Ei tarvittu mitään laatikon tietokoneen opettamista.
Ei silti, mikäli on ollut väärät öljyt laatikossa niin tietokoneen opettaminen huollossa nopeuttaa tottakai sopeuttamista. Sama asia hoituu normaalin vaihtelevan ajamisen kautta. Laatikon oppiva tietokone sopeutuu ajajan tyylin mukaiseksi. - seb1
ainakaan mitään kirjoitti:
opettamista kun oli vaihdettu 2-tahtiöljyt laatikkoon. Pehmeästi solahtaa vaihteet sisään.
Ajotavalla niitä vaihtopisteitä voi muuttaa."väittelyä"!
Jos teillä ei tarvinnut, niin sit ei tarvinnut. Mulla tarvi ja niinkuin olen jo monesti sanonut, että se on YKSILÖLLISTÄ= ei tarvi välttämättä jokaisessa autossa!!! - Jokke222
vaihdettiin kirjoitti:
vaihteistoöljyt Sebringiin merkkihuollossa. Ei tarvittu mitään laatikon tietokoneen opettamista.
Ei silti, mikäli on ollut väärät öljyt laatikossa niin tietokoneen opettaminen huollossa nopeuttaa tottakai sopeuttamista. Sama asia hoituu normaalin vaihtelevan ajamisen kautta. Laatikon oppiva tietokone sopeutuu ajajan tyylin mukaiseksi.Minkä ikäisissä Sebringeissä tuollainen oppiva laatikko on ?
- vm 2001
Jokke222 kirjoitti:
Minkä ikäisissä Sebringeissä tuollainen oppiva laatikko on ?
alkaen. Voi olla vanhemmissakin, kunhan on tietokoneohjattu laatikko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa912037- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391280
- 791110