Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Help! Allerginen

kissoille

Kesällä mulla tehtiin kissa-allergiatesti ja tuloksena oli kissa-allergia 3, asteikolla 1-6. Mulla on 1 rotukissa ollu noin puoli vuotta enkä raskisi luopua siitä. Olen kuitenkin semmosella alalla, missä ei saa olla astmaa tai saa sanoa heihei alalle.

Nyt mulla ei ole enää pahaa yskää mikä oli kesällä, ei ole nenä tukossa ja aivastan ehkä kerran pari 2ssa viikossa. Olen kuullut huhuja, että allergia saattaisi jotenkin mennä ohi, onko totta? Eräs sanoi, että hänellä oli kissa 10 vuotta, joista ekan vuoden oli allerginen, mutta sitten tottui eikä tullut enää oireita.

Kissa on tärkeä mutta en halua astmaa itselleni yms. Mutta ei kai astma yhtäkkiä tule?

Jos jollakulla vastaanlaisia kokemuksia tms olisin kiitollinen vastauksista.

3

588

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja testit

      mulle tehtiin allergiatestit joissa tuli reaktiot kissalle sekä koiralle.
      asuin kotona ja meillä oli kissa(on yhä). jos rutistelin sitä niin toki alkoi kutisemaan nenä, tuntui että karvaa olisi naamalla vaikkei ollutkaan. nenä vuoti aina miten sattuu, välillä aivastelua, mutta testeissä tuli myös esiin pölypunkit ja heinäallergiat sun muut, että se nyt ei sitten välttämättä kissasta johtunut. mutta nenän kutinan yhdistin kissaan.
      kun muutin pois kotoa, niin kotona käydessäni tuntui että oireet paheni. kissan kanssa kun olin tekemisissä niin nenän kutina taas toki alkoi, mutta lisäksi jos koskin kissaan, niin en saanut koskea käsillä kasvoihin tai mihinkään. jos iho oli rikki, niin käsistä siirty "kissabakteerit" ihon sisään ja syntyi paukamia ja kutinaa. inhottavin kuitenkin oli jos silmiin koskin, koska silmäluomi saattoi turvota niin että silmä meni lähes umpeen.
      itse siis koen asian näin että asuessani kissan kanssa, se oli kuin siedätyshoitoa. kun kissan kanssa en oo kokoajan nyt tekemisissä niin oireet on pahentunu.
      mielestäni, ellei sulla oireet pahene niin voit kyllä pitää kissan. tarkkaile kuitenkin oireitasi. sen verran: mun veljellä on myös astma vaikka meillä on kissa. lääkärit käski luopumaan, mutta eipä se vaikuttanut veljeen vaikkei luovuttukaan. eli sinä ite tiiät sen, jos on aika siitä luopua

    • katti

      Mullakin oli suht paha kissa-allergia(en muista asteikkonumeroita) mutta olen elänyt jo yli 7 vuotta ensin yhden, ja nyt kolmen kissan kanssa jotka myös nukkuu vieressä ja minusta tuntuu että oireet on pikkuhiljaa helpottaneet vaan. astma ei oo pahentunu kissojen takia, allergialääkettä joutuu syömään nin voi elää normaalisti. jos kissa raapaisee ihon rikki,se sattuu ja kutiaa mut paranee kyl nopeesti sekin. ei kannata mennä hätiköiden luopumaan rakkaasta.

      • papillon74

        sitä allergialääkettä voi kokoajan käyttää??
        Mulla kans tuntuis että on kissa-allergia puhjennut, nenä kutiaa hirveesti ja aivastuttaa. Olen joutunut ottamaan 1-2 allergialääkettä päivässä, ja se on auttanut. Mutta tosiaan mietin että mitä siitä seuraa jos koko ajan syö vaan allergialääkkeitä ja pitää kissat...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2172
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1886
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1828
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1558
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      71
      1550
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1462
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      22
      1379
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1342
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1294
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1291
    Aihe