Täällä olisi taas yksi hiustenlähdöstä kärsivä nuori mies. Hiustenlähtöä on jatkunut jo kahden vuoden ajan. Välillä runsaampana ja välillä vähempänä. Hiukset alkavat jo olemaan melko ohuet ja haluaisin hiustenlähdön loppuvan ennen kuin olen kokonaan kalju. Suvussa ei ole esiintynyt kaljuisuutta, joten oletan ettei syy johdu perinnöllisistä syistä. Stressiäkään ei tietääkseni ole. Eikä sairauksia. Ja enkä myöskään tupakoi. Joten oletan, että tämä johtuu ruokavaliostani?
Olen lueskellut täältä vinkkejä mm. ravinnon tärkeydestä ja päätin tänään sitten hakea apteekista kalaöljykapseleita(Minisun omega-3), B-vitamiinia(Beko-long)ja C-vitamiinivalmistetta(C-tabs). Olen lukenut että biotiini vähentäisi hiustenlähtöä monilla ja jopa kasvattaisi hiuksia nopeammin? Olisiko siis syytä hakea lisäksi vielä tätä?
Kuinka usein olisi suositeltavaa pestä hiukset? Joka paikassa kun sanotaan eriä. Jotku sanovat että päivittäin, kun taas jotku sanovat 2-3 päivän välein. Nykyisin pesen hiukset joka päivä, koska ne rasvottuvat niin nopeasti. Päänahka kutisee aina välillä ja hilsettäkin näyttäisi tulevan jos en pese hiuksia päivittäin.
Jokaisen pesun yhteydessä hiuksia lähtee melko runsaasti (n. 20-30) ja varsinkin silloin kun olen jättänyt yhden pesupäivän välistä. Voisiko esim. apteekista hakea jotain parempaa shamppoota?
Kaveritkin kyselleet että onko minulla koira kun koko asunto on täynnä karvoja :) Olisi kiva saada muitakin vinkkejä hiustenlähdön loppumiselle!
Pitkään jatkunut hiustenlähtö --> kalju?
18
4713
Vastaukset
- joitain
vinkkejä, joita voi kokeilla sillä ei kai niistä haittaakaan. Vitamiineista ja hivenaineista sanotaan, että sinkki ja E-vitamiini tärkeitä, myös D ja B. Jotkut saaneet apua biotiinista.
Ja Viviscal-puristeet ja hiustenhoito-aineet ovat auttaneet myös monia. Myös hiusanalyysejä tehdään, mutta en osaa tähän mainita paikkaa ja henkilöä. Niitä löytyy varmaa haulla..?Analyysi osoittaa hivenainepuutteet ja yleisen terveydentilan.- heheheheh..
J"a Viviscal-puristeet ja hiustenhoito-aineet ovat auttaneet myös monia"
epäilemättä... - mies30v
Ravintotottumuksilla ja vitamiineilla ei ole hevon häntää tekemistä miestyyppisen dht:stä johtuvan kaljuuntumisen estämisessä.
"Ja Viviscal-puristeet ja hiustenhoito-aineet ovat auttaneet myös monia"
Höpönpöpön!
Viviscalit ja hiusanalyysit ovat puhdasta huijausta. Jotka täällä muuta väittävät puhuvat täyspaskaa. Piste.
99% todennäköisyydellä olet kaljuuntumassa ihan normaalisti, eikä sinulla ole mitään puutostilaa. Silloin käytännössä ainoa, mahdollisesti toimiva lääke on finasteridi (aka. Propecia, Gefina, Proscar yms.yms.) Lisäksi apua voi saada ehkä minoksidiililista, ketokonazol -shampoosta, T/Gelistä sekä Tricominista.
Kaikissa tuotteissa vahva paino sanalla "ehkä". - mrt84
mies30v kirjoitti:
Ravintotottumuksilla ja vitamiineilla ei ole hevon häntää tekemistä miestyyppisen dht:stä johtuvan kaljuuntumisen estämisessä.
"Ja Viviscal-puristeet ja hiustenhoito-aineet ovat auttaneet myös monia"
Höpönpöpön!
Viviscalit ja hiusanalyysit ovat puhdasta huijausta. Jotka täällä muuta väittävät puhuvat täyspaskaa. Piste.
99% todennäköisyydellä olet kaljuuntumassa ihan normaalisti, eikä sinulla ole mitään puutostilaa. Silloin käytännössä ainoa, mahdollisesti toimiva lääke on finasteridi (aka. Propecia, Gefina, Proscar yms.yms.) Lisäksi apua voi saada ehkä minoksidiililista, ketokonazol -shampoosta, T/Gelistä sekä Tricominista.
Kaikissa tuotteissa vahva paino sanalla "ehkä".Katotaan jos ei hiustenlähtö näiden vitamiinien ja kalaöljykapseleiden myötä lopu, niin otetaan sit rankemmat konstit käyttöön.
Hiuksia on tosiaankin lähtenyt jo reilun kahden vuoden ajan, mutta ei minulla mitään kaljuja kohtia päässä ole(?). Toisaalta minun hiukset ovat aina olleetkin melko ohuet. Ei ole hiusraja karannut kovinkaan paljoa, mutta päälaesta lähtee hiuksia runsaammin kuin muualta. Takaa ja sivuilta ei niinkään paljon.
Olen jo muutaman vuoden ajan pelännyt kaljuuntumista, mutta ei ole vieläkään havaittavissa kaljuuntuvia kohtia. Suihkun jälkeen näyttää melko pelottavalta tosin, kun hiukset ovat märät. Siitä kun ne kuivuvat, niin ne näyttääkin taas normaaleilta. Kasvaako hiukset yleensä takaisin kohtiin joista ne irtoaakin? Ilman siis mitään aineita ym.
Olen kokeillut noita "hiustenlähtö testejä" jossa etusormella ja peukalolla nykästään ohimolta ja päälaesta. Joskus saattaa yks hius lähteä. Koko kädellä kun vedän, niin yleensä 0-4 hiusta jää sormien väliin. Suihkun yhteydessä niitä tosiaankin lähtee sit huomattavasti enemmän.
Hiuslakkaa ja muotoilutuotteita olen käyttänyt jo usean vuoden ajan. Luin että hiustenlähtö voi niistäkin johtua. Lopetin niiden käytön viikko sitte ja kyllä siinä pieni ero on. Suihkussa kun käy, niin ei lähde yhtä paljon hiuksia.
Vai onko se nyt vaan niin, että minulla on toi miestyyppisen dht:stä johtuva kaljuuntuminen? - hiustenlähtöön
mrt84 kirjoitti:
Katotaan jos ei hiustenlähtö näiden vitamiinien ja kalaöljykapseleiden myötä lopu, niin otetaan sit rankemmat konstit käyttöön.
Hiuksia on tosiaankin lähtenyt jo reilun kahden vuoden ajan, mutta ei minulla mitään kaljuja kohtia päässä ole(?). Toisaalta minun hiukset ovat aina olleetkin melko ohuet. Ei ole hiusraja karannut kovinkaan paljoa, mutta päälaesta lähtee hiuksia runsaammin kuin muualta. Takaa ja sivuilta ei niinkään paljon.
Olen jo muutaman vuoden ajan pelännyt kaljuuntumista, mutta ei ole vieläkään havaittavissa kaljuuntuvia kohtia. Suihkun jälkeen näyttää melko pelottavalta tosin, kun hiukset ovat märät. Siitä kun ne kuivuvat, niin ne näyttääkin taas normaaleilta. Kasvaako hiukset yleensä takaisin kohtiin joista ne irtoaakin? Ilman siis mitään aineita ym.
Olen kokeillut noita "hiustenlähtö testejä" jossa etusormella ja peukalolla nykästään ohimolta ja päälaesta. Joskus saattaa yks hius lähteä. Koko kädellä kun vedän, niin yleensä 0-4 hiusta jää sormien väliin. Suihkun yhteydessä niitä tosiaankin lähtee sit huomattavasti enemmän.
Hiuslakkaa ja muotoilutuotteita olen käyttänyt jo usean vuoden ajan. Luin että hiustenlähtö voi niistäkin johtua. Lopetin niiden käytön viikko sitte ja kyllä siinä pieni ero on. Suihkussa kun käy, niin ei lähde yhtä paljon hiuksia.
Vai onko se nyt vaan niin, että minulla on toi miestyyppisen dht:stä johtuva kaljuuntuminen?Jos oikein olen ymmärtänyt niin tuon tyyppisellä hiustenlähtötestillä ei pysty toteamaan normaalia miesperäistä hiustenlähtöä.
Suihkunyhteydessä ihmisillä yleensäkin lähtee hiuksia aina jonkun verran - joskus enemmän ja joskus vähemmän - ja jos pesuväli on pidempi, lähtee seuraavalla kerralla sitten vähän enemmän.
Yleensäkin ei kai hiustenlähtö (normaalissa miestyyppisessä kaljuuntumisessa) - siis jos ei ole poikkeuksellisen suurta - ole ongelma VAAN se, ettei hiuksia kasva enää takaisin ja jos kasvaa niin entistä hennompana ennenkuin hiusjuuri/-nysty menee lepotilaan ja lopulta kuolee DHT:n vaikutuksesta.
Puutostiloista, stressistä ym. kuin ei perinteisestä miestyyppisistä kaljuuntumisesta johtuvat ovat sitten hieman case erikseen.
Mahdollisiin puutostiloihin on sitten apuna näitä vitamiineja etc.
Olen kyllä itse ottanut silloin tällöin kuurinomaisesti jotain vitamiinia tai esim Priorinia. - mrt84
hiustenlähtöön kirjoitti:
Jos oikein olen ymmärtänyt niin tuon tyyppisellä hiustenlähtötestillä ei pysty toteamaan normaalia miesperäistä hiustenlähtöä.
Suihkunyhteydessä ihmisillä yleensäkin lähtee hiuksia aina jonkun verran - joskus enemmän ja joskus vähemmän - ja jos pesuväli on pidempi, lähtee seuraavalla kerralla sitten vähän enemmän.
Yleensäkin ei kai hiustenlähtö (normaalissa miestyyppisessä kaljuuntumisessa) - siis jos ei ole poikkeuksellisen suurta - ole ongelma VAAN se, ettei hiuksia kasva enää takaisin ja jos kasvaa niin entistä hennompana ennenkuin hiusjuuri/-nysty menee lepotilaan ja lopulta kuolee DHT:n vaikutuksesta.
Puutostiloista, stressistä ym. kuin ei perinteisestä miestyyppisistä kaljuuntumisesta johtuvat ovat sitten hieman case erikseen.
Olen kyllä itse ottanut silloin tällöin kuurinomaisesti jotain vitamiinia tai esim Priorinia.Tämä saattaa kuulostaa tyhmältä, mutta miten saa selville että johtuuko tämä hiustenlähtö nyt sitten jostain puutostilasta vai miestyyppisestä kaljuuntumisesta?
Siis hiuksia ei lähde muualta kuin keskeltä päätä ja vähän taaempaa. Etuhiuksia, sivuhiuksia ja takahiuksia ei lähde paljoakaan, eikä hiusraja ole noussut.
Siis kaljuuntumista ei ole näkyvissä. Kaverit sanovat että kuvittelen vain. Minun mielestäni hiukset ovat kuitenkin ohuentuneet keskeltä päätä. Tämän huomaa parhaiten hiusten ollessa märät tai likaiset. Pestyinä ja kuivina ei näy kaljuuntuvia kohtia. Hiuksia kuitenkin lähtee päivittäin n. 50kpl (sisältäen hiustenpesun, kuivauksen ja jatkuvat hiustennykimiset) ja tätä on jatkunut jo yli 2 vuotta. Voiko tämä nyt vaan olla ihan normaalia päivittäistä hiustenlähtöä ja uusia alkaa heti kasvamaan tilalle? - mies30v
hiustenlähtöön kirjoitti:
Jos oikein olen ymmärtänyt niin tuon tyyppisellä hiustenlähtötestillä ei pysty toteamaan normaalia miesperäistä hiustenlähtöä.
Olen kyllä itse ottanut silloin tällöin kuurinomaisesti jotain vitamiinia tai esim Priorinia.Tyhjentävä ja hyvä vastaus yllä. Muutama lisäys:
"päälaesta lähtee hiuksia runsaammin kuin muualta. Takaa ja sivuilta ei niinkään paljon."
Takaa ja sivuilta ne ei yleensä ikinä lähdekään. Olihan Spedelläkin fledaa em. alueilla. ;D
"Olen kokeillut noita "hiustenlähtö testejä""
Joo. Ei kannata. Täysin turhaa repiä hiuksiaan. Kaikilta niitä lähtee kun oikein kovaa riuhtoo. Ja näissäkin on valtavia yksilöllisiä eroja.
"Luin että hiustenlähtö voi johtua hiuslakasta yms."
En ole tällaisesta kuullutkaan. Jos pysyttelet ihan normaaleissa tuotteissa, niin ei pitäisi olla mitään vaikutusta.
"Vai onko se nyt vaan niin, että minulla on toi miestyyppisen dht:stä johtuva kaljuuntuminen?"
Erittäin todennäköisesti. Sinuna kokeilisin muutaman kuukauden niitä vitamiineja ja tekisin sitten päätelmän mistä on kyse. Liikaa ei kuitenkaan kannata aikailla, sillä on huomattavasti helpompaa säilyttää päässä vielä olevat hiukset kuin yrittää kasvattaa takaisin sieltä jo kerran kadonneita. - Normaali tolerenssi
mrt84 kirjoitti:
Tämä saattaa kuulostaa tyhmältä, mutta miten saa selville että johtuuko tämä hiustenlähtö nyt sitten jostain puutostilasta vai miestyyppisestä kaljuuntumisesta?
Siis hiuksia ei lähde muualta kuin keskeltä päätä ja vähän taaempaa. Etuhiuksia, sivuhiuksia ja takahiuksia ei lähde paljoakaan, eikä hiusraja ole noussut.
Siis kaljuuntumista ei ole näkyvissä. Kaverit sanovat että kuvittelen vain. Minun mielestäni hiukset ovat kuitenkin ohuentuneet keskeltä päätä. Tämän huomaa parhaiten hiusten ollessa märät tai likaiset. Pestyinä ja kuivina ei näy kaljuuntuvia kohtia. Hiuksia kuitenkin lähtee päivittäin n. 50kpl (sisältäen hiustenpesun, kuivauksen ja jatkuvat hiustennykimiset) ja tätä on jatkunut jo yli 2 vuotta. Voiko tämä nyt vaan olla ihan normaalia päivittäistä hiustenlähtöä ja uusia alkaa heti kasvamaan tilalle?"Hiuksia kuitenkin lähtee päivittäin n. 50kpl (sisältäen hiustenpesun, kuivauksen ja jatkuvat hiustennykimiset) ja tätä on jatkunut jo yli 2 vuotta."
Ihmiseltä irtoaa päivittäin keskimäärin n. 50 - 100 hiusta (tämä eroaa hieman akselilla lapsi vs. aikuinen vs. vanhus), joten tässä suhteessa TÄYSIN normaalia. Yhdellä hiuksella on oma elinkaarensa, eihän se ikuisuutta päässä kestä.
Jos jossakin alkaa kuitekin hiustiheys merkittävästi harvenemaan - eli uutta hiusta ei kasvakaan tilalle ajan kuluessa (tai tulee yhä ohuempaa ja lopulta ei enää mitään), esim. ohimoilta sen kyllä yleensä huomaa varsin selvästi, niin silloin on hyvin todennäköisesti varsinkin miehillä kyse "siitä perinteisestä miesten vaivasta". - syyslaineet
mrt84 kirjoitti:
Katotaan jos ei hiustenlähtö näiden vitamiinien ja kalaöljykapseleiden myötä lopu, niin otetaan sit rankemmat konstit käyttöön.
Vai onko se nyt vaan niin, että minulla on toi miestyyppisen dht:stä johtuva kaljuuntuminen?Hei!
Lopeta nyt lopullisesti muotoilutuotteet ja lakan käyttö, osta shampoota jossa ei ole silikonia, kysy apteekista, syö monipuolisesti, sinkkiä saat esim. auringonkukansiemenistä, ja syö monipuolisesti. Monivitaamitablettikin riittää lisänä, voit ottaa sen vaikka iltaruuan kanssa, minulle sanoi eräs endokrinologi, että vitamiinit kannattaa ottaa illalla, jolloin elimistö on aamulla valmis ottamaan ruuasta kaiken irti. En ota siis aamulla muuta kuin C-vit. muut otan noin klo 17.00 ruualla tai myöhemmin.
Ja myös tukan lyhyenä piti vahvistaa tukkaa, olen itse sen huomannut. Leikkauta usein että kasvu kiihtyy ja lue myös vaikka Tri Tolosen sivuja, tämä ei ole mainos, sieltäkin saat neuvoja.
Onnea tiellesi. - mires30v
syyslaineet kirjoitti:
Hei!
Lopeta nyt lopullisesti muotoilutuotteet ja lakan käyttö, osta shampoota jossa ei ole silikonia, kysy apteekista, syö monipuolisesti, sinkkiä saat esim. auringonkukansiemenistä, ja syö monipuolisesti. Monivitaamitablettikin riittää lisänä, voit ottaa sen vaikka iltaruuan kanssa, minulle sanoi eräs endokrinologi, että vitamiinit kannattaa ottaa illalla, jolloin elimistö on aamulla valmis ottamaan ruuasta kaiken irti. En ota siis aamulla muuta kuin C-vit. muut otan noin klo 17.00 ruualla tai myöhemmin.
Ja myös tukan lyhyenä piti vahvistaa tukkaa, olen itse sen huomannut. Leikkauta usein että kasvu kiihtyy ja lue myös vaikka Tri Tolosen sivuja, tämä ei ole mainos, sieltäkin saat neuvoja.
Onnea tiellesi.Ihan oikeasti:
1. Hiuslakalla ei ole mitään tekemistä kaljuuntumisen kanssa.
2. Tukan pituus ei vaikuta sen kasvunopeuteen.
3. Tuon tohtori Tolosen tropeilla ei ole mitään tekemistä DHT:n aiheuttaman kaljuuntumisen ehkäisemisessä. - takat
mies30v kirjoitti:
Tyhjentävä ja hyvä vastaus yllä. Muutama lisäys:
"päälaesta lähtee hiuksia runsaammin kuin muualta. Takaa ja sivuilta ei niinkään paljon."
Takaa ja sivuilta ne ei yleensä ikinä lähdekään. Olihan Spedelläkin fledaa em. alueilla. ;D
"Olen kokeillut noita "hiustenlähtö testejä""
Joo. Ei kannata. Täysin turhaa repiä hiuksiaan. Kaikilta niitä lähtee kun oikein kovaa riuhtoo. Ja näissäkin on valtavia yksilöllisiä eroja.
"Luin että hiustenlähtö voi johtua hiuslakasta yms."
En ole tällaisesta kuullutkaan. Jos pysyttelet ihan normaaleissa tuotteissa, niin ei pitäisi olla mitään vaikutusta.
"Vai onko se nyt vaan niin, että minulla on toi miestyyppisen dht:stä johtuva kaljuuntuminen?"
Erittäin todennäköisesti. Sinuna kokeilisin muutaman kuukauden niitä vitamiineja ja tekisin sitten päätelmän mistä on kyse. Liikaa ei kuitenkaan kannata aikailla, sillä on huomattavasti helpompaa säilyttää päässä vielä olevat hiukset kuin yrittää kasvattaa takaisin sieltä jo kerran kadonneita."päälaesta lähtee hiuksia runsaammin kuin muualta. Takaa ja sivuilta ei niinkään paljon."
"Takaa ja sivuilta ne ei yleensä ikinä lähdekään. Olihan Spedelläkin fledaa em. alueilla. ;D "
Oli ilmeisesti kyse päivittäisestä hiusten irtoamisesta. Lähteehän niitä takaa ja sivulta, mutta ne kasvaa vaan takaisin. Kun takaa ja sivuilta lähtee vähemmän kuin muualta päivittäin, tämä kai voi kertoa kaljuuntumisesta. ;) - mrt84
mires30v kirjoitti:
Ihan oikeasti:
1. Hiuslakalla ei ole mitään tekemistä kaljuuntumisen kanssa.
2. Tukan pituus ei vaikuta sen kasvunopeuteen.
3. Tuon tohtori Tolosen tropeilla ei ole mitään tekemistä DHT:n aiheuttaman kaljuuntumisen ehkäisemisessä.Ok. Lähen nyt siitä liikkeelle että varaan ajan ihotautilääkärille. Jos toteaa minulla olevan miestyyppinen kaljuuntuminen, niin pyydän gefinaan reseptin.
Lueskelin tuosta gefinasta jonkin verran ja jäi muutama asia vaivaamaan;
Sanottiin että joillakin on esintyynyt impotenssia? Mutta näin käy vain harvalle? Jos impotenssia esintyy lääkkeen aloitettua, niin loppuuko se myös kun lääkkeen käytönkin lopettaa?
Toinen asia joka jäi askaruuttaa oli että se voi aiheuttaa sikiövaurioita? (sperman mukana siis)
Jostain luin myös että se voisi aiheuttaa eturauhassyöpää???
Entäpä esim. alkaako kulmakarvat paksuuntumaan ja muuallekkin kasvamaan enempi karvaa, kuten rintaan? Vai vaikuttaako se pelkästään hiuksiin? - mies30v
mrt84 kirjoitti:
Ok. Lähen nyt siitä liikkeelle että varaan ajan ihotautilääkärille. Jos toteaa minulla olevan miestyyppinen kaljuuntuminen, niin pyydän gefinaan reseptin.
Lueskelin tuosta gefinasta jonkin verran ja jäi muutama asia vaivaamaan;
Sanottiin että joillakin on esintyynyt impotenssia? Mutta näin käy vain harvalle? Jos impotenssia esintyy lääkkeen aloitettua, niin loppuuko se myös kun lääkkeen käytönkin lopettaa?
Toinen asia joka jäi askaruuttaa oli että se voi aiheuttaa sikiövaurioita? (sperman mukana siis)
Jostain luin myös että se voisi aiheuttaa eturauhassyöpää???
Entäpä esim. alkaako kulmakarvat paksuuntumaan ja muuallekkin kasvamaan enempi karvaa, kuten rintaan? Vai vaikuttaako se pelkästään hiuksiin?"Sanottiin että joillakin on esintyynyt impotenssia?"
Näin olen itsekin lukenut. Ei ole osunut omalle kohdalle. Useimmilla aiheesta valittavilla oireet lienevät psykosomaattisia.
"voi aiheuttaa sikiövaurioita? (sperman mukana siis)"
Raskaana olevat naiset eivät saa käsitellä finasteridi_tabletteja_. Muuten aine ei ole vaarallista.
"Jostain luin myös että se voisi aiheuttaa eturauhassyöpää?"
Finasteridi on alunperin tehty ehkäisemään pahanlaatuista eturauhasen liikakasvua. Se itsessään ei siis aiheuta syöpää. Ongelma saattaa olla siinä, että se hankaloittaa syövän havaitsemista.
"alkaako kulmakarvat paksuuntumaan ja muuallekkin kasvamaan enempi karvaa, kuten rintaan?"
Omalla kohdallani on käynyt juuri näin. Kulmakarvani ovat selkeästi tuuheammat kuin aikaisemmin. - lakan käyttö
syyslaineet kirjoitti:
Hei!
Onnea tiellesi.Pitkänaikaa alalla ollut ammatissaan(30 v.) kampaaja sanoi että jatkuva lakan käyttö ei ole hyvä hiustupeille, pitää osata käyttää silloin jatkuvasti syväpuhdistavaa ainetta ja huolehtia päänahasta muutenkin kuin tavallinen shampoopesu.
Siis älkää heti tyrmätkö kaikkea. Kannattaa ensin koettaa halvemmat keinot jos ne auttaa.
Sitten lääkäriin.
- Pal
Näitä mrt84:n viestejäni lukiessani tuli mieleen lähes kopio omista ongelmistani. Olen täsmälleen samassa tilanteessa. Ratkaisun kylläkin tein eri tavalla: Olen alkanut syödä monipuolisesti ja kohottaa fyysistä kuntoani urheilemalla. Lukioaikana ennen armeijaa minulta irtosi paljon hiuksia, mutta se loppui armeijassa, kun olin hyvässä fyysisessä kunnossa ja söin hyvin. Nyt, armeijan jälkeen ongelma on palannut.
Lisäksi olen miettinyt todellista kaljuuntumisen mahdollisuutta. Olen päätynyt näihin ajatuksiin: Tekevätkö ihmiset negatiivisia johtopäätöksiä kaljuuntuneista miehistä? -eivät tee. Pidänkö itse kaljuuntuneita muita huonompina? -en pidä. Kiinnitänkö edes huomiota siihen, että joku on kaljuuntunut? -en. Ovatko he muita rumempia? -eivät ole. Jos alkaisin käydä hiussiirrossa/muuten yrittää pakoilla omaa itseäni esim. syömällä jotain lääkettä koko elämäni niin luultavasti saisin koko asiasta aran, koko elämän kestävän riesan, jota mietin ja haudon jatkuvasti takaraivossani. Voinko näin edes elää onnellista elämää? -tuskin.
Ihmetyttää miksi miehet pakoilevat kaljuuntumista ja sitä kautta omaa itseään. Ulkomailla käydessäni olen jotakin tajunnut: Ei voi muuta sanoa, kun helvetin amerikkalainen kulttuuri, joka on tuonut meille ulkonäkömalleja ja muuta "täydellisyyden tavoittelun" sontaa; naurettavaa, lapsellista, tyhmää. Saa minun puolestani pysyä rapakon takana arvojensa/ihanteidensa kanssa.
Pointtina nyt kuitenkin oli se, että jos nyt ne hiukset lähtevät, niin sittenpähän lähtevät. Minä en rupea asialla enää päätäni vaivaamaan. Jos joku nainen ei minua tästä syystä miehekseen ota, niin ei se ainakaan minulta pois ole. Päinvastoin.
Toivon, että teet kuten parhaimmaksesi näet.- Tiedonjanoinen
Joo eivät kaljut minunkaan mielestäni muita rumempia ole. Ns. ruma ihminen (jos sellaista nyt on olemassakaan) on ruma sekä hiusten kanssa että ilman.
- mies-31v
Sinänsä ihan ok, tekstiä. Tämä tosin hiukan risoo:
"Ihmetyttää miksi miehet pakoilevat kaljuuntumista ja sitä kautta omaa itseään."
En mielestäni pakoile "omaa itseäni" jos haluan hiukseni päässä pitää. Aivan varmasti pärjäisin ilmankin, mutta miksi ihmeessä jos ei ole aivan pakko? Saman tein voin siis lopettaa myös punttisalilla käymisen, olenhan "oikeasti" kohtalaisen rupelo. Myös deodorantin käytön voi lopettaa, haisenhan "oikeasti" aika pahalle. Parrankin voinen jättää ajamatta. "Oikasti" minulla on todella komeat viikset.
- Mari Rummukainen
Hiustenlähdön syyt voidaan selvittää mikroskooppitutkimuksella joka selvittää hiusjuurten solumuutoksia tutkimalla todelliset hiustenlähdön syyt.
www.hiusakatemia.fi
Varaa aika tutkimukseen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 906352
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303803törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283170Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701726- 331398
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46959Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11956Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11880- 42859