Vieläkö porskuttavat eteenpäin vai onko ala jo vaikeuksissa? Yhteenaikaanhan firmoja kaatui, Eiri meni konkkaan joskin pelastui, muita firmoja lopetti, osa lopetti konkan seurauksena osa taas ilman konkurssia, osa joutui ensin konkkaan mutta selvis kuitenkin hengissä uusien omistajien avulla, Agfa lopetti filminvalmistuksen ja tais lopettaa peräti kokonaan. Kodak vetäytyi Suomen ja muun pohjolan markkinoilta kuvalabransa ja muun kuvakehityksen osalta, KonicaMinolta lopetti kameravalmistuksen...esimerkkejä vois luetella vaikka kuinka paljon.
Eli kun en ole tiiviisti talousuutisia seurannut, mikä on tilanne tänä päivänä? Alkaako pikkuhiljaa kuvalabrat ja valokuvausliikkeet keskittymään enempi digiin ja jääkö filmikuvien kehitys vain erikoisvalokuvausliikkeille (sellaisille tähän asti lähinnä ammattilaiskuvaajia palveleville firmoille)? Onko valoa tunnelin päässä vai onko siellä pelkkää mustaa?
Mikä kuvalabrojen tilanne
tällä hetkellä?
1
731
Vastaukset
- mv-filmi
kyllä se varmaan kaikkea tuota lienee. Osa varmaan jossain vaiheessa katoaa, keskittyy vain netti -digikuvien tulostamiseen, osa jatkaa kuten ennenkin.
Toivottavaa olisi ettei kaikki filmi- ja kuvalabratoiminto keskity vain muutamaan liikkeeseen Suomessa. Alkaisi mennä liian hankalaksi tuo filmin hankkiminen ja kehittäminen.
Itse ostelen ja kehittelen filmiä Helsingin Fotoykkösessä. MV-filmit tosin kehittelen vessassa, en vedosta, vaan skannaan ja tulostan sitten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 392447
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381333- 841313
- 631201
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä40939Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.122828- 31761
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi23616Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan58586Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa
76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d6820529