The Helsinki Ron Paul 2008 Meetup Group

m.m.

4

936

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lipiraali

      Ron Paul vastustaa mm. naisten oikeutta aborttiin.

      • mitä USAlle voi tapahtua

        Vastustaako hän naisen oikeutta aborttiin vai pelkästään aborttia? Ne kun ovat kaksi eri asiaa.


      • vaan oikeus

        Tässä asiassa ei ole kyse arvokonservatismista, vaan oikeuksien vahvuuksista ja vastuusta. Vastakkain ovat äidin oikeus päättää omasta kehostaan ja syntymättömän lapsen oikeus elämään.

        Sikiö ei koskaan itse hankkiudu äidin kehoon, vaan se on yleensä seurausta äidin vapaaehtoisesta toiminnasta. Antautumalla vapaaehtoisesti yhdyntään nainen luopuu oikeudestaan kehoonsa sikiönsä oikeuksien hyväksi. Tämä on kehon vuokrasopimus, jonka irtisanomisaika on 9 kuukautta. Jos sitä ei halua tehdä, niin aina on mahdollisuus huolehtia ehkäisystä tai pidättäytyä.

        Ainoa moraalisesti ja eettisesti pitävä raja oikeuksien välillä on hedelmöittymishetki. Kaikki muut rajat ovat keinotekoisia. Miten kukaan voi moraalisesti perustella sitä, että 19 vk 6 pv 23h 59 min 59 s vanhalla sikiöllä ei ole oikeutta elämään, mutta sekuntia vanhemmalla on. Tapahtuuko tuolla maagisella sekunnilla sikiön tietoisuushyppy? Ja onko varmaa, että se tapahtuu kaikilla sikiöillä juuri tuolla hetkellä?

        Liberalismissa joutuu kantamaan vastuun omasta toiminnastaan. Siinä ei saa tyhmyyttä eikä vahinkoja anteeksi. Jos nainen antautuu miehelle, niin vastuu on kannettava, on seurauksena lapsi tai sukupuolitauti. Erivapauksia ei tunneta eikä anneta.


      • kasurointi
        vaan oikeus kirjoitti:

        Tässä asiassa ei ole kyse arvokonservatismista, vaan oikeuksien vahvuuksista ja vastuusta. Vastakkain ovat äidin oikeus päättää omasta kehostaan ja syntymättömän lapsen oikeus elämään.

        Sikiö ei koskaan itse hankkiudu äidin kehoon, vaan se on yleensä seurausta äidin vapaaehtoisesta toiminnasta. Antautumalla vapaaehtoisesti yhdyntään nainen luopuu oikeudestaan kehoonsa sikiönsä oikeuksien hyväksi. Tämä on kehon vuokrasopimus, jonka irtisanomisaika on 9 kuukautta. Jos sitä ei halua tehdä, niin aina on mahdollisuus huolehtia ehkäisystä tai pidättäytyä.

        Ainoa moraalisesti ja eettisesti pitävä raja oikeuksien välillä on hedelmöittymishetki. Kaikki muut rajat ovat keinotekoisia. Miten kukaan voi moraalisesti perustella sitä, että 19 vk 6 pv 23h 59 min 59 s vanhalla sikiöllä ei ole oikeutta elämään, mutta sekuntia vanhemmalla on. Tapahtuuko tuolla maagisella sekunnilla sikiön tietoisuushyppy? Ja onko varmaa, että se tapahtuu kaikilla sikiöillä juuri tuolla hetkellä?

        Liberalismissa joutuu kantamaan vastuun omasta toiminnastaan. Siinä ei saa tyhmyyttä eikä vahinkoja anteeksi. Jos nainen antautuu miehelle, niin vastuu on kannettava, on seurauksena lapsi tai sukupuolitauti. Erivapauksia ei tunneta eikä anneta.

        Sorry, mutta kyse on mielipideasiasta. Minun mielestäni sinä olet väärästä, abortti EI ole tappamista. IMHO.

        Mutta meillä kaikilla on toki oikeus mielipiteisiimme. En ole samaa mieltä kaikissa asioissa Ronin kanssa ja osalle hyvistä mielipiteistä on kummalliset perustelut, mutta siitä huolimatta minun mielestäni tärkeimmät hänen ajamansa asiat ovat sen verran kohdallaan, että katson tämän aborttihommelin läpi sormien. Varsinkin kun ei itseäni tai lähipiiriäni koske. Nobody's prefect.

        Aborttiasia ei ole ns. kynnyskysymys.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1295
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1145
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      53
      840
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      741
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      659
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe