Alkeiskurssista..

Somebody!!

Onko keväällä karatesta alkeiskurssia?
Ajattelin tänä syksyllä mennä, mutta sitten ne kurssit oli alkanut ennen kuin huomasin ilmoituksen..

Kannattaisko mennä karaten alkeiskurssille?
Vai kannattaisko harkita jotain toista itsepuolustuslajia? Olen 13 vuotias tyttö, eikai ole jo myöhäistä aloittaa karatea?

13

1266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elisama

      Käytännön tilanteita varten on ehdottomasti tehokkain Krav Maga. Siinä saa nopeimmin arkielämän itsepuolustustaitoja.

      • Parempia valintoja

        Suosittelen aikidoa tai kungfua. Loppupeleissä kuitenkin se voittaa, jonka sisäinen energia eli ki eli chi on suurempi. Aikidossa ja kungfu-lajeissa se mikä fyysisessä mittelykyvyssä hävitään, saadaan monin verroin takaisin sisäisenä energiana.


      • Elisama
        Parempia valintoja kirjoitti:

        Suosittelen aikidoa tai kungfua. Loppupeleissä kuitenkin se voittaa, jonka sisäinen energia eli ki eli chi on suurempi. Aikidossa ja kungfu-lajeissa se mikä fyysisessä mittelykyvyssä hävitään, saadaan monin verroin takaisin sisäisenä energiana.

        Ei juuri ehdi katutilanteissa pitää keskittymisiä muuten on kadussa.
        Eikä ne todellakaan ole tehokkaampia. Olen tutustunut kumpaankin (treenannut).


      • xxl
        Parempia valintoja kirjoitti:

        Suosittelen aikidoa tai kungfua. Loppupeleissä kuitenkin se voittaa, jonka sisäinen energia eli ki eli chi on suurempi. Aikidossa ja kungfu-lajeissa se mikä fyysisessä mittelykyvyssä hävitään, saadaan monin verroin takaisin sisäisenä energiana.

        onkin isompi gi? Onko mahdollisuus kompastua omiin lahkeisiin? Tai jos kädet ei yllä hihoista ulos ja näin ollen ei pääse tarttumaan vastustajaan.


    • ...

      karate on ihan passeli. 13 on ihan hyvä ikä aloittaa.

    • strongest karate

      ei ole myöhäistä aloittaa karatea. kannattaa myös miettiä mikä karate kiinnostaa. karateahan on kolmea erilajia. on hippakaratea, on ip-karatea ja on Kyokushin karatea. Kyokushin karatehan on näistä ehdottomasti se kovin.

      • eikukaan!

        Kyokushin karatea ei kannata alottaa! Olen kokeillut ja ei vakuuttanut, turhia hyödyttömiä tekniikoita joilla ei tee oikeassa elämässä mitään. En todellakaan suosittele Kyokushin karatea.

        Kannattaa suosiolla alottaa nyrkkeily, se antaa valmiudet oikeaan elämään toisin kuin vino silmien karate pelleilyt.


      • The Strongest Karate
        eikukaan! kirjoitti:

        Kyokushin karatea ei kannata alottaa! Olen kokeillut ja ei vakuuttanut, turhia hyödyttömiä tekniikoita joilla ei tee oikeassa elämässä mitään. En todellakaan suosittele Kyokushin karatea.

        Kannattaa suosiolla alottaa nyrkkeily, se antaa valmiudet oikeaan elämään toisin kuin vino silmien karate pelleilyt.

        paskapuhetta. kyllä ne kaikki boxarit ovat turpiisa saanneet siellä kehässä oli se sitten vapari taikka k-1. Kyokushin karate on kovin karate. näin se vaa on. siinä jää kaiken maailman kirkuvat hippakarate pellet kauas taakse. katsokaa vaikka http://www.youtube.com/watch?v=XT8D2MOBl5s


      • joozzz!!
        The Strongest Karate kirjoitti:

        paskapuhetta. kyllä ne kaikki boxarit ovat turpiisa saanneet siellä kehässä oli se sitten vapari taikka k-1. Kyokushin karate on kovin karate. näin se vaa on. siinä jää kaiken maailman kirkuvat hippakarate pellet kauas taakse. katsokaa vaikka http://www.youtube.com/watch?v=XT8D2MOBl5s

        siis mä olen 16w poika ja alotan karaten vast tänää.. 40min ja treenit alkaa.. oon kyl harrastanu karatee 7v sitte.. mut sit tuli sellane pieni tauko :P

        Koskaan ei oo liian myöhästä alottaa!!

        PS. toi Kyokushin video o hyvä.. mut kattokaas tää:
        http://www.youtube.com/watch?v=7psi625WiWo


      • Nyrkkeilijä
        The Strongest Karate kirjoitti:

        paskapuhetta. kyllä ne kaikki boxarit ovat turpiisa saanneet siellä kehässä oli se sitten vapari taikka k-1. Kyokushin karate on kovin karate. näin se vaa on. siinä jää kaiken maailman kirkuvat hippakarate pellet kauas taakse. katsokaa vaikka http://www.youtube.com/watch?v=XT8D2MOBl5s

        "Kyokushin karate on kovin karate"
        Voi ihan hyvin ollakkin kovin karate, muttei kovin taistelulaji.

        Itse olen kyllä kadulla tositilanteessa näillä karatekoilla pyyhkinyt katua, kun ensin ovat tulleet haukkumaan nyrkkeilijöitä ja ylistäneet omaa huuhaatansa.

        Jos aikoo oikeassa elämässä pärjätä kannattaa todellakin nyrkkeily aloittaa, olen todistanut monen nuoren menevän "pilalle", aloitettuaan karaten ja liian myöhään vasta huomanneet virheensä, silloin on yleensä liian myöhäistä harjoitella nyrkkeily tekniikoita.

        Yleensä nämä karaten harrastajat ja fanittajat ovat niitä jotka saavat orgasmeja steven seagalin ja muiden hollywood näyttelijöiden(huomatkaa näyttelijöiden, ei ne siellä hollywoodissa oikeasti tappele) elokuvista joissa käytetään tätä ihme karatea, joissa 150cm/50kg lapsi hakkaa 200cm/120kg miehen.


      • hienoa analysointia
        Nyrkkeilijä kirjoitti:

        "Kyokushin karate on kovin karate"
        Voi ihan hyvin ollakkin kovin karate, muttei kovin taistelulaji.

        Itse olen kyllä kadulla tositilanteessa näillä karatekoilla pyyhkinyt katua, kun ensin ovat tulleet haukkumaan nyrkkeilijöitä ja ylistäneet omaa huuhaatansa.

        Jos aikoo oikeassa elämässä pärjätä kannattaa todellakin nyrkkeily aloittaa, olen todistanut monen nuoren menevän "pilalle", aloitettuaan karaten ja liian myöhään vasta huomanneet virheensä, silloin on yleensä liian myöhäistä harjoitella nyrkkeily tekniikoita.

        Yleensä nämä karaten harrastajat ja fanittajat ovat niitä jotka saavat orgasmeja steven seagalin ja muiden hollywood näyttelijöiden(huomatkaa näyttelijöiden, ei ne siellä hollywoodissa oikeasti tappele) elokuvista joissa käytetään tätä ihme karatea, joissa 150cm/50kg lapsi hakkaa 200cm/120kg miehen.

        Luulen että 13 vuotias tyttö saa juuri tällaisista neuvoista paljon irti.Tosin nimimerkin ... vastaus pitäisi asiaankuulumattomana poistaa.


      • Kyokushinkai
        eikukaan! kirjoitti:

        Kyokushin karatea ei kannata alottaa! Olen kokeillut ja ei vakuuttanut, turhia hyödyttömiä tekniikoita joilla ei tee oikeassa elämässä mitään. En todellakaan suosittele Kyokushin karatea.

        Kannattaa suosiolla alottaa nyrkkeily, se antaa valmiudet oikeaan elämään toisin kuin vino silmien karate pelleilyt.

        Milloin olet Kyokushin karatea kokeillut? Meillä kun on täysin samat lyönnit kuin nyrkkeilyssä. Sen lisäksi on nämä karaten muut lyöntitekniikat. Jokainen käden kulma on ase meillä.


      • Koijattu apina
        Kyokushinkai kirjoitti:

        Milloin olet Kyokushin karatea kokeillut? Meillä kun on täysin samat lyönnit kuin nyrkkeilyssä. Sen lisäksi on nämä karaten muut lyöntitekniikat. Jokainen käden kulma on ase meillä.

        Ja höpö höpö. Te harjoittelette salin poikki sahausta kainalolyöntejä sohien, käsi suoraksi jättäen, kuten muutkin. Montakos seurassanne onkaan? Neljäkö suunnilleen? Ja viidettä yritetään nyt innolla?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3065
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2301
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1543
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      901
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe