olen käyttänyt otrivin nenäsumutetta koko raskauden ajan.olen rv 19.olen lääkärillä valittanut etten pysty hengittämään koska nenäni on kokoajan tukossa(ei siis flunssaa vaan tukossa vaan).nyt luin käyttöohjeet jossa luki ettei raskauden aikana saa käyttää koska verisuonet supistuu. tietääkö kukaan miten tämä vaikuttaa vauvaan?pelottaa. niskapoimu ultrassa mainitsin että käytän otrivinia mutta he eivät sanoneet mitään.
otrivin nenäsumute
11
19514
Vastaukset
- Jessi08
Otrivin nenäsumutetta saa käyttää about noin viikon ajan säännöllisesti... eli ei kauempaa muuten nenän limakalvo tottuu lääkkeeseen ja se ei enää pysy auki jos et käytä lääkettä. Näyttäis rebound oireilulta...Miksi olet käyttänyt näin kauan nenäsumutetta?
Yleensä raskaanaollessa ei varmaan haittaa koska lääkärikään ei siitä mitään maininnu. Jos nenäsumutetta käyttää silloin tällöin ei luultavasti vaaraa sikiölle. Yrittäisin kyllä muitakin keinoja nenän auki pitämiseksi kuin lääkkeitä. Nenänhuuhtelukannu?- alkuper.
koska olen käynyt monesti lääkärissä ja he vaan määräävät nenäsumutetta. ei sano muita vaihtoehtoja vaikka olen kertonut kuinka kauan olen käyttänyt.mikä nenän huuhtelukannu?
- sisely ei kirj.
alkuper. kirjoitti:
koska olen käynyt monesti lääkärissä ja he vaan määräävät nenäsumutetta. ei sano muita vaihtoehtoja vaikka olen kertonut kuinka kauan olen käyttänyt.mikä nenän huuhtelukannu?
huuhtelukannu on muotoiltu kannu=) jolla kaadetaan vettä toisesta sieraimesta sisään niin että se kiertää nenäontelot, puhdistaa niistä limaa sekä epäpuhtauksia ja tulee toisesta sieraimesta ulos. alkuun epämukavaa mutta siihen tottuu...
nenäsumutteita voi käyttää, kuten myös nuhalääkkeitä esim. sirrus, tarkistin neuvolasta ja lääkäriltä kun nenä oli jatkuvasti tukossa eikä nukkumisesta meinannut tulla mitään. sumutteita tosin ei sais käyttää noin pitkään, suosittelisin kokeilemaan kannua, auttoi ainakin minua.. - alkuper.
sisely ei kirj. kirjoitti:
huuhtelukannu on muotoiltu kannu=) jolla kaadetaan vettä toisesta sieraimesta sisään niin että se kiertää nenäontelot, puhdistaa niistä limaa sekä epäpuhtauksia ja tulee toisesta sieraimesta ulos. alkuun epämukavaa mutta siihen tottuu...
nenäsumutteita voi käyttää, kuten myös nuhalääkkeitä esim. sirrus, tarkistin neuvolasta ja lääkäriltä kun nenä oli jatkuvasti tukossa eikä nukkumisesta meinannut tulla mitään. sumutteita tosin ei sais käyttää noin pitkään, suosittelisin kokeilemaan kannua, auttoi ainakin minua..kiitos neuvosta.täytyy kokeilla tuota huuhtelukannua.=)
- rv36
sisely ei kirj. kirjoitti:
nenäsumutteita voi käyttää, kuten myös nuhalääkkeitä esim. sirrus, tarkistin neuvolasta ja lääkäriltä kun nenä oli jatkuvasti tukossa eikä nukkumisesta meinannut tulla mitään. sumutteita tosin ei sais käyttää noin pitkään, suosittelisin kokeilemaan kannua, auttoi ainakin minua..Raskausaikana ei ole hyvästä käyttää MITÄÄN nenäsumutteita, koska ne imeytyy limakalvota SUORAAN verenkiertoon ja sieltä sikiöön.
Myös suurin osa flunssalääkkeistä on kielletty ibuprofeiinin takia...
Kannua kannattaa kokeilla taikka ihan apteekista saatavia keittosuola tippoja nenään! Ne kun on vain puhdistettua vettä ja suolaa niin ei taatusti aiheuta sikiölle mitään. - ibuprofeeni
rv36 kirjoitti:
Raskausaikana ei ole hyvästä käyttää MITÄÄN nenäsumutteita, koska ne imeytyy limakalvota SUORAAN verenkiertoon ja sieltä sikiöön.
Kannua kannattaa kokeilla taikka ihan apteekista saatavia keittosuola tippoja nenään! Ne kun on vain puhdistettua vettä ja suolaa niin ei taatusti aiheuta sikiölle mitään.kovin vaarallista voi olla, kun lääkäri juuri määräsi minulle buranaa...olen rv30.Haitallista kai vain ensimmäisen kolmanneksen aikana.
keittosuola tippoja kannattaa kyllä kokeilla. - maami
ibuprofeeni kirjoitti:
kovin vaarallista voi olla, kun lääkäri juuri määräsi minulle buranaa...olen rv30.Haitallista kai vain ensimmäisen kolmanneksen aikana.
keittosuola tippoja kannattaa kyllä kokeilla.Buranaa ei saa käyttää kun keskikolmanneksella. Siitä on haittaa vauvalle alussa ja lopussa. Mulle kun lääkäri määräsi niin tarkkaan kysyi missä kolmanneksessa olen.
- Sisely
rv36 kirjoitti:
Raskausaikana ei ole hyvästä käyttää MITÄÄN nenäsumutteita, koska ne imeytyy limakalvota SUORAAN verenkiertoon ja sieltä sikiöön.
Kannua kannattaa kokeilla taikka ihan apteekista saatavia keittosuola tippoja nenään! Ne kun on vain puhdistettua vettä ja suolaa niin ei taatusti aiheuta sikiölle mitään.saa käyttää, tarkistin ihan varta vasten lääkäriltä! sanoi että pakkausten ohjeessa on vielä vanhat suositukset..
nuhalääkkeet, esim. se sirrus ei sisällä särkylääkettä vaan antihistamiinia. ja niistäkin ainakin osaa voi käyttää.
keittosuolattipat on hyvät jos oireet johtuu kuivista limakalvoista, muuten niistä ei apua ole. kannu on silti hyvä.
siis ohjeiden mukaan tietenkin! kaikkihan voivat kysyä omalta lääkäriltään, mulla on tapana uskoa omaani... - don't worry mina gayfrindoe...
kai se toimihko siel
koit pärjät siel :)
- klkljsakjkljklj
Mikä ihmisiä vaivaa kun ei raskaus aikana edes osata sitä lääkkeen pakkausselostetta lukea? Otrivinissa lukeepi seuraavaa siellä:
"Raskaus ja imetys
Lääkkeen käyttämisestä raskauden aikana ja imetyksen yhteydessä kannattaa neuvotella lääkärin kanssa. "
Minkään lääkkeen turha käyttö ei ole raskausaikana hyväksi ja jos nenä on tukossa jatkuvasti niin syy on ehkä jossain sellaisessa mitä ei nenä sumutteella hoideta. Ja kukaan ei kyllä siihen nenän tukkoisuuteen kuole... Monesti nuo lääkkeet pitkäaikaisesti käytettynä vaan pahentaa tilannetta, kun kroppa ei saa itse hoitaa itseään. Siihen nuhaankin on varmasti syynsä, esim. limakalvojen kuiviuus monesti. - koska..
Ei saa käyttää, koska ne supistaa verisuonia! Munkin piti kärsiä nuha ilman mitään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan844282Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan303211- 1702590
- 141976
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281482Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631376Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131150- 741009
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää38960Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13862