otrivin nenäsumute

apua....

olen käyttänyt otrivin nenäsumutetta koko raskauden ajan.olen rv 19.olen lääkärillä valittanut etten pysty hengittämään koska nenäni on kokoajan tukossa(ei siis flunssaa vaan tukossa vaan).nyt luin käyttöohjeet jossa luki ettei raskauden aikana saa käyttää koska verisuonet supistuu. tietääkö kukaan miten tämä vaikuttaa vauvaan?pelottaa. niskapoimu ultrassa mainitsin että käytän otrivinia mutta he eivät sanoneet mitään.

11

20285

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jessi08

      Otrivin nenäsumutetta saa käyttää about noin viikon ajan säännöllisesti... eli ei kauempaa muuten nenän limakalvo tottuu lääkkeeseen ja se ei enää pysy auki jos et käytä lääkettä. Näyttäis rebound oireilulta...Miksi olet käyttänyt näin kauan nenäsumutetta?

      Yleensä raskaanaollessa ei varmaan haittaa koska lääkärikään ei siitä mitään maininnu. Jos nenäsumutetta käyttää silloin tällöin ei luultavasti vaaraa sikiölle. Yrittäisin kyllä muitakin keinoja nenän auki pitämiseksi kuin lääkkeitä. Nenänhuuhtelukannu?

      • alkuper.

        koska olen käynyt monesti lääkärissä ja he vaan määräävät nenäsumutetta. ei sano muita vaihtoehtoja vaikka olen kertonut kuinka kauan olen käyttänyt.mikä nenän huuhtelukannu?


      • sisely ei kirj.
        alkuper. kirjoitti:

        koska olen käynyt monesti lääkärissä ja he vaan määräävät nenäsumutetta. ei sano muita vaihtoehtoja vaikka olen kertonut kuinka kauan olen käyttänyt.mikä nenän huuhtelukannu?

        huuhtelukannu on muotoiltu kannu=) jolla kaadetaan vettä toisesta sieraimesta sisään niin että se kiertää nenäontelot, puhdistaa niistä limaa sekä epäpuhtauksia ja tulee toisesta sieraimesta ulos. alkuun epämukavaa mutta siihen tottuu...

        nenäsumutteita voi käyttää, kuten myös nuhalääkkeitä esim. sirrus, tarkistin neuvolasta ja lääkäriltä kun nenä oli jatkuvasti tukossa eikä nukkumisesta meinannut tulla mitään. sumutteita tosin ei sais käyttää noin pitkään, suosittelisin kokeilemaan kannua, auttoi ainakin minua..


      • alkuper.
        sisely ei kirj. kirjoitti:

        huuhtelukannu on muotoiltu kannu=) jolla kaadetaan vettä toisesta sieraimesta sisään niin että se kiertää nenäontelot, puhdistaa niistä limaa sekä epäpuhtauksia ja tulee toisesta sieraimesta ulos. alkuun epämukavaa mutta siihen tottuu...

        nenäsumutteita voi käyttää, kuten myös nuhalääkkeitä esim. sirrus, tarkistin neuvolasta ja lääkäriltä kun nenä oli jatkuvasti tukossa eikä nukkumisesta meinannut tulla mitään. sumutteita tosin ei sais käyttää noin pitkään, suosittelisin kokeilemaan kannua, auttoi ainakin minua..

        kiitos neuvosta.täytyy kokeilla tuota huuhtelukannua.=)


      • rv36
        sisely ei kirj. kirjoitti:

        huuhtelukannu on muotoiltu kannu=) jolla kaadetaan vettä toisesta sieraimesta sisään niin että se kiertää nenäontelot, puhdistaa niistä limaa sekä epäpuhtauksia ja tulee toisesta sieraimesta ulos. alkuun epämukavaa mutta siihen tottuu...

        nenäsumutteita voi käyttää, kuten myös nuhalääkkeitä esim. sirrus, tarkistin neuvolasta ja lääkäriltä kun nenä oli jatkuvasti tukossa eikä nukkumisesta meinannut tulla mitään. sumutteita tosin ei sais käyttää noin pitkään, suosittelisin kokeilemaan kannua, auttoi ainakin minua..

        Raskausaikana ei ole hyvästä käyttää MITÄÄN nenäsumutteita, koska ne imeytyy limakalvota SUORAAN verenkiertoon ja sieltä sikiöön.

        Myös suurin osa flunssalääkkeistä on kielletty ibuprofeiinin takia...

        Kannua kannattaa kokeilla taikka ihan apteekista saatavia keittosuola tippoja nenään! Ne kun on vain puhdistettua vettä ja suolaa niin ei taatusti aiheuta sikiölle mitään.


      • ibuprofeeni
        rv36 kirjoitti:

        Raskausaikana ei ole hyvästä käyttää MITÄÄN nenäsumutteita, koska ne imeytyy limakalvota SUORAAN verenkiertoon ja sieltä sikiöön.

        Myös suurin osa flunssalääkkeistä on kielletty ibuprofeiinin takia...

        Kannua kannattaa kokeilla taikka ihan apteekista saatavia keittosuola tippoja nenään! Ne kun on vain puhdistettua vettä ja suolaa niin ei taatusti aiheuta sikiölle mitään.

        kovin vaarallista voi olla, kun lääkäri juuri määräsi minulle buranaa...olen rv30.Haitallista kai vain ensimmäisen kolmanneksen aikana.

        keittosuola tippoja kannattaa kyllä kokeilla.


      • maami
        ibuprofeeni kirjoitti:

        kovin vaarallista voi olla, kun lääkäri juuri määräsi minulle buranaa...olen rv30.Haitallista kai vain ensimmäisen kolmanneksen aikana.

        keittosuola tippoja kannattaa kyllä kokeilla.

        Buranaa ei saa käyttää kun keskikolmanneksella. Siitä on haittaa vauvalle alussa ja lopussa. Mulle kun lääkäri määräsi niin tarkkaan kysyi missä kolmanneksessa olen.


      • Sisely
        rv36 kirjoitti:

        Raskausaikana ei ole hyvästä käyttää MITÄÄN nenäsumutteita, koska ne imeytyy limakalvota SUORAAN verenkiertoon ja sieltä sikiöön.

        Myös suurin osa flunssalääkkeistä on kielletty ibuprofeiinin takia...

        Kannua kannattaa kokeilla taikka ihan apteekista saatavia keittosuola tippoja nenään! Ne kun on vain puhdistettua vettä ja suolaa niin ei taatusti aiheuta sikiölle mitään.

        saa käyttää, tarkistin ihan varta vasten lääkäriltä! sanoi että pakkausten ohjeessa on vielä vanhat suositukset..

        nuhalääkkeet, esim. se sirrus ei sisällä särkylääkettä vaan antihistamiinia. ja niistäkin ainakin osaa voi käyttää.

        keittosuolattipat on hyvät jos oireet johtuu kuivista limakalvoista, muuten niistä ei apua ole. kannu on silti hyvä.

        siis ohjeiden mukaan tietenkin! kaikkihan voivat kysyä omalta lääkäriltään, mulla on tapana uskoa omaani...


      • don't worry mina gayfrindoe...

        kai se toimihko siel
        koit pärjät siel :)


    • klkljsakjkljklj

      Mikä ihmisiä vaivaa kun ei raskaus aikana edes osata sitä lääkkeen pakkausselostetta lukea? Otrivinissa lukeepi seuraavaa siellä:

      "Raskaus ja imetys

      Lääkkeen käyttämisestä raskauden aikana ja imetyksen yhteydessä kannattaa neuvotella lääkärin kanssa. "


      Minkään lääkkeen turha käyttö ei ole raskausaikana hyväksi ja jos nenä on tukossa jatkuvasti niin syy on ehkä jossain sellaisessa mitä ei nenä sumutteella hoideta. Ja kukaan ei kyllä siihen nenän tukkoisuuteen kuole... Monesti nuo lääkkeet pitkäaikaisesti käytettynä vaan pahentaa tilannetta, kun kroppa ei saa itse hoitaa itseään. Siihen nuhaankin on varmasti syynsä, esim. limakalvojen kuiviuus monesti.

    • koska..

      Ei saa käyttää, koska ne supistaa verisuonia! Munkin piti kärsiä nuha ilman mitään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      139
      1412
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe