Mitä v-ttua

Sheriffi tai ylläpito on siirrellyt taas ymmärtämättömyyttään avaukseni Kokoomus-palstalle, vaikka kirjoituksessa oli keskeisessä asemassa Kepun puoluejohtaja Vanhasen sekä elinkeinoelämää edustavan Seppo Riskin näkemykset.

Voisisko sheriffi/ylläpito jotenkin perustella, mikä on tällaisen siirron peruste. Jos Kepun puoluejohtaja sanoo, että Kokoomus on töpeksinyt, niin miten tällainen voi kuulua jotenkin ennemmin Kokoomus kuin Kepupalstalle. Ymmärrän kyllä sen, että se voi sopia kummalle tahansa, mutta itse tein nyt sen valinnan, että painotan tässä kepulaisuutta eli Vanhasen sanomista yhdessä politiikan ulkopuolisen eli Riskin sanomisten kanssa siten osoittaen, että monen eri suuntaisen käsityksen mukaan työmarkkina-asioiden sotkeminen politiikkaan oli virhe ja se on vaaraksi Suomen kilpailukyvylle.

27

985

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samaa mieltä

Avauksesi koski keskustan politiikkaa ja Vanhasen kantaa ajankohtaiseen työmarkkina-asiaan.

kun tuollainen viesti laitetaan keskustan palstalle siinä nimeltä viitaten keskustan politiikkaan, niin sellaista viestiä ei perkele siirretä keskustan palstalta vmihinkään.

Onko tässä laitettava Enirolle suora valitus seriffin toiminnasta, vai mistä on kyse, kosoamtästä on serifille suoraan kerrotuu jo kymmeniä kertoja usean vuoden aikana ilman mitään vaikutusta.

• olisi paikallaan

Minä ainakin kannatan kaikkia toimia, joilla seriffin epäjohdonmukaisuus siirroissa ja poistoissa saataisi eliminoitua muuten kohtuullisen toimivalta palstalta.

• Huutakaa yhdessä

Kun näköjään sinulta on alkanut tulemaan yhä useammin samaa valitusvirttä kuin Sepiltä, niin liittoutukaa yhdistykseksi. Kaksi on aina voimakkaampi kuin yksi. Oiva varmaan tulisi liittoonne kolmanneksi. Sitten vain yhtenään avoimia kirjeitä ylläpidolle, allapidolle, keskipidolle ja web-metsurille ja seriffille uhkauksia oikeustoimilla. Sinä kun olet lakimies, niin alat ajamaan asiaa eteenpäin. Niin saadaan saitti kuntoon, jossa teidän kolmen juttuja ei siirrellä, vaikka puhuisitte mistä.

• Ehtottaja

...ehdottomasti mukaan tätä palstan mainiota mainosmiestä.
        Eikös tuokin ole itkenyt lukemattomat kerrat kun herran "eriomainen" millään tavalla aiheeseen liittymätön avaus on siirrettty/kadonnut bittitaivaaseen?

• indignant.

Etkö ole huomannut itsessäsi mitään kummallista? Olet viime aikoina alkanut muistuttaa tuota keristä noissa kannanotoissasi ylläpitoa kohtaan. Etkö millään voi käsittää, että mikään purnaaminen sen paremmin sheriffin kuin ylläpidonkaan suuntaan ei tuo muutoksia palstojen hallintaan. Näistä tuhansista ja taas tuhansista kirjoituksista, ei sinun tai minun, ei keriksen, ei JKK:n eikä kenenkään muunkaan kirjoitus pompahda mitenkään muita kummempana esille.
      Vertaa tätä palstaa esim. lehtien yleisönosastoihin. Ei sielläkään kukaan "erkko" joudu henk.kohtaisesti perustelemaan sinulle tai muille, miksi juuri sinun kirjoitustasi ei ole julkaistu. Voit verrata tätä myös vaikkapa sellaiseen, että joukko horiskoja eläkegubbeja parantaa maailmaa paikallisen Valintatalon nurkilla arvostellen poliittiset päättäjät yksi kerrallaan ja samoin ottaen kantaa ohikulkevien naisten perseitten leveyksiin.
      Juuri noin suuri merkitys on näillä suomi24:n palstoilla ja yhtä suurella vakavuudella näihin on suhtauduttava. Jos et sitä tajua, ennustan närästysrikasta tulevaisuutta sinulle.

• JormaKKorhonen

Tosi on, että juuri noin on! Tietysti poikkeuksena minun puheenvuoroni, jotka kyllä aina ovat tärkeitä ja niillä vaikutetaan suuresti tärkeiden asioiden kulkuun, ;)) Silti en ole kai koskaan purnannut niiden poistamisesta, mutta jotkut ovat purnanneet siksi, että niitä niin harvoin poistetaan.

• Uusi-Ukki

Onko muuten tuo mainitsemasi diapamisi, joku Psyykelääke, en todellakaan tiedä, niin tyhmä minä olen. Ilmeisesti olet käyttänyt ja suosittelet muillekin, no se siitä. Mutta asia jostä Mielipidepankkia syyttelet on päin peetä, sinä et ota ollenkaan huomioon, MPP-kirjoittaa aina asiaa, et sinä voi , etkä saa verrata Mpp-n kannanaottoja, näihin setoihin palstan paskakirjoittajiin jotka kirjoittelevat täällä täysin veetuillakseen oikeille asiantuntijoille. Heidän avauksensa ja typeryytensä voisi aina heti heittää vaikkaoa jonnekin Muslimien palstalle, ei heidän peräänsä kukaan itkisi.

Sinun on otettava huomioon, että nyt on kysymys palstan asiallisimmasta kirjoittajasta, oikeasta tietovirtuaalista. Kun avasin aamulla koneeni alkaen lueskella avauksia mitä oli tullut, huomasin heti, että MPP-on hyvin vihainen. Näin sen heti avauksen otsikosta, hän käytti siinä kieltä jota en ole koskaan hänen nähnyt käyttävän, vaikka olisi monasti ollut aihettakin.

Huomasitte varmaan lukijat, vain muutaman kirjaimen verran, miksi MPP- on noinkin suivaantunyt, kun luin aloitteen tiesin silloin missä mennään.

• indignant.
        Uusi-Ukki kirjoitti:

Onko muuten tuo mainitsemasi diapamisi, joku Psyykelääke, en todellakaan tiedä, niin tyhmä minä olen. Ilmeisesti olet käyttänyt ja suosittelet muillekin, no se siitä. Mutta asia jostä Mielipidepankkia syyttelet on päin peetä, sinä et ota ollenkaan huomioon, MPP-kirjoittaa aina asiaa, et sinä voi , etkä saa verrata Mpp-n kannanaottoja, näihin setoihin palstan paskakirjoittajiin jotka kirjoittelevat täällä täysin veetuillakseen oikeille asiantuntijoille. Heidän avauksensa ja typeryytensä voisi aina heti heittää vaikkaoa jonnekin Muslimien palstalle, ei heidän peräänsä kukaan itkisi.

Sinun on otettava huomioon, että nyt on kysymys palstan asiallisimmasta kirjoittajasta, oikeasta tietovirtuaalista. Kun avasin aamulla koneeni alkaen lueskella avauksia mitä oli tullut, huomasin heti, että MPP-on hyvin vihainen. Näin sen heti avauksen otsikosta, hän käytti siinä kieltä jota en ole koskaan hänen nähnyt käyttävän, vaikka olisi monasti ollut aihettakin.

Huomasitte varmaan lukijat, vain muutaman kirjaimen verran, miksi MPP- on noinkin suivaantunyt, kun luin aloitteen tiesin silloin missä mennään.

Minähän vain aivan sallitulla tavalla huomautin eräälle kirjoittajalle, riippumatta hänen persoonastaan, että ylläpidon ei tarvitse perustella toimiaan mitenkään. Ei MPP:lle, ei kerikselle, ei sinulle, ei minulle, ei edes JKK:lle (vaikka hän kuuluukin niihin parhaisiin;-) ).
        Ukillekin sellainen pieni vinkki, että ei se tee kirjoittajasta tietovirtuoosia, että on poliittisesti samaa mieltä esim. sinun kanssasi.
        Tältä palstalta lentää kirjoituksia kuin leppäkeihäitä, eikä siihen auta sen paremmin virtuoosien kuin "virtuaalienkaan" vastaväitteet.

• Olen pyrkinyt yleensä välttämään kannanottoja ylläpidon toimintaa vastaan. Nyt olen muutaman kerran yrittänyt virittää keskustelua kirjoitusten siirtämisten perusteista ja järkevyydestä. Ylläpito ja sheriffi ovat kyllä olleet haluttomia perustelemaan siirtoja, mikä on minusta yllättävää, kun ottaa huomioon, että koko Suomi24 saitti on täynnänsä erilaista keskustelua ja keskustelupalastan antaminen ihmisten käyttöön on koko idean juju.

Minua tietysti harmittaa se, jos näen hieman vaivaa ajatella asioita ja sitten kirjoittaa ne tänne punnittavaksi, niin joku kolmas, joka ei todennäköisesti ymmärrä substanssin päälle mitään, lähtee siirtämään kirjoituksen mahdollisesti sen innoittamana, että siinä esiintyi Kokoomus-sana.

Kyllä yleisönososastokirjoitusten julkaisematta jättämisiä on jouduttu perustelamaan. Tiedän hyvin yhden tällaisen tapauksen, kun professori Heikki Ylikangas valitti Jlkisen sanan neuvostoon siitä, ettei hänen vastineitaan ja hänen näkemyksiinsä myönteisesti suhtautuvien mielipidekirjoituksia julkaistu sanomalehti Ilkassa, vaikka Ylikankasta ja hänen kirjaansa vastaan esitetty mielipidekirjoituksisa julkaistiin kymmenittäin.

Sekä yleisönosasto- että muut vertailukohteesi ovat huonoja. Et ota huomioon sitä, että internet on tarjonnut uuden mahdollisuuden tällaiselle mielipiteenvaihdolle, joka teoriassa voi tavoittaa hyvinkin suuren määrän ihmisiä. Tällaista voi minusta ajatella uutena mahdollisuutena edistää demokratiaa ja kiinnostuneisuutta yleisiä asioita kohtaan. Ratkaiseva ero näkemyksissämme lienee siis siinä, että minä koen netin uutena mahdollisuutena, sinä taas koet sen rinnasteisena siihen, että jotkut ukot juttelevat keskenään Valintatalon nurkilla.

Ei minulla ole mitään harhakäsityksiä palstalla esiintyvien kirjoitusten vaikuttavuudesta, vaikka uskomattoman monta kertaa onkin sattunut niin, että eräs lehti on sitten jauhanut asiaa seuraavana päivänä.

Itselleni tämä harrastus. Yleensä suhtaudun moniin harrastuksiini ainakin puolivakavasti, koska haluan syventää harrastustani ja olla siinä tavallaan etevä. Harrastin joskus aiemmin valokuvausta ja pyrin siinäkin koko ajan kehittämään taitojani. Minulle tällainen keskustelu on ennen muuta oman ajatteluni testauspaikka ja asiallinen väittely sinällään on minusta kiehtovaa. Siinä pääsee kehittämään myös ilmaisutaitojaan. Jollakin muulla voi olla tosienlaisia perusteluja kirjoittelulleen. Jokaisessa vakavasti otettavassa harrastuksessa toivoo puitteiden olevan kunnossa. Jos harrastaa hiihtämistä, ei suhtaudu useinkaan sama se nyt -asenteella siihen, että latuja ei ole viitsittykään tehdä, kun olet jo skimbat valmiina lähtemään.

• indignant
        Mielipidepankki kirjoitti:

Olen pyrkinyt yleensä välttämään kannanottoja ylläpidon toimintaa vastaan. Nyt olen muutaman kerran yrittänyt virittää keskustelua kirjoitusten siirtämisten perusteista ja järkevyydestä. Ylläpito ja sheriffi ovat kyllä olleet haluttomia perustelemaan siirtoja, mikä on minusta yllättävää, kun ottaa huomioon, että koko Suomi24 saitti on täynnänsä erilaista keskustelua ja keskustelupalastan antaminen ihmisten käyttöön on koko idean juju.

Minua tietysti harmittaa se, jos näen hieman vaivaa ajatella asioita ja sitten kirjoittaa ne tänne punnittavaksi, niin joku kolmas, joka ei todennäköisesti ymmärrä substanssin päälle mitään, lähtee siirtämään kirjoituksen mahdollisesti sen innoittamana, että siinä esiintyi Kokoomus-sana.

Kyllä yleisönososastokirjoitusten julkaisematta jättämisiä on jouduttu perustelamaan. Tiedän hyvin yhden tällaisen tapauksen, kun professori Heikki Ylikangas valitti Jlkisen sanan neuvostoon siitä, ettei hänen vastineitaan ja hänen näkemyksiinsä myönteisesti suhtautuvien mielipidekirjoituksia julkaistu sanomalehti Ilkassa, vaikka Ylikankasta ja hänen kirjaansa vastaan esitetty mielipidekirjoituksisa julkaistiin kymmenittäin.

Sekä yleisönosasto- että muut vertailukohteesi ovat huonoja. Et ota huomioon sitä, että internet on tarjonnut uuden mahdollisuuden tällaiselle mielipiteenvaihdolle, joka teoriassa voi tavoittaa hyvinkin suuren määrän ihmisiä. Tällaista voi minusta ajatella uutena mahdollisuutena edistää demokratiaa ja kiinnostuneisuutta yleisiä asioita kohtaan. Ratkaiseva ero näkemyksissämme lienee siis siinä, että minä koen netin uutena mahdollisuutena, sinä taas koet sen rinnasteisena siihen, että jotkut ukot juttelevat keskenään Valintatalon nurkilla.

Ei minulla ole mitään harhakäsityksiä palstalla esiintyvien kirjoitusten vaikuttavuudesta, vaikka uskomattoman monta kertaa onkin sattunut niin, että eräs lehti on sitten jauhanut asiaa seuraavana päivänä.

Itselleni tämä harrastus. Yleensä suhtaudun moniin harrastuksiini ainakin puolivakavasti, koska haluan syventää harrastustani ja olla siinä tavallaan etevä. Harrastin joskus aiemmin valokuvausta ja pyrin siinäkin koko ajan kehittämään taitojani. Minulle tällainen keskustelu on ennen muuta oman ajatteluni testauspaikka ja asiallinen väittely sinällään on minusta kiehtovaa. Siinä pääsee kehittämään myös ilmaisutaitojaan. Jollakin muulla voi olla tosienlaisia perusteluja kirjoittelulleen. Jokaisessa vakavasti otettavassa harrastuksessa toivoo puitteiden olevan kunnossa. Jos harrastaa hiihtämistä, ei suhtaudu useinkaan sama se nyt -asenteella siihen, että latuja ei ole viitsittykään tehdä, kun olet jo skimbat valmiina lähtemään.

mutta siitä huolimatta, mitä sanot vertauksessasi Heikki Ylikankaan tapaukseen, en voi yhtyä näkemykseesi. On aivan eri asia liikkua kirjoituksissa omalla nimellään (ei siis omalla nikillään) ja että kirjoitus kohdistuu juuri tähän omalla nimellään esiintyvään persoonaan.
        Ei siinä, että oma kannanotto jostain asiasta poistetaan tai siirretään jonkun muun mielestä oikeammalle foorumille, anna aihetta vetää turhia herneitä nessuihin. Kyllä tällä kepu-palstalla on nähty, että kirjoitusten taso on laidasta laitaan. Olen toki sitä mieltä, että sinun kannanottosi ovat olleet tähän asti erittäin asiallisia, vaikka poliittisesti en olekaan läheskään aina kanssasi samaa mieltä. En myöskään katso sinun olevan keskustalainen, koska mielipiteesi ovat olleet taatusti erilaisia kuin esim. Härkösen.
        Vaikka toista väitätkin, on tällaiset kepu- tms. palstat pelkkiä sananhelinäpalstoja, joissa toki on myös helmiä joukossa. Nuo helmet eivät kuitenkaan tee näistä turinapalstoista "merkittäviä vaikuttajia".
        Ajattelun testauspaikka ja väittelyiden kiehtovuus - totta, mutta ota huomioon, ettei vastapuolen ja kanssapalstalaisten taso ja ajattelutapa välttämättä vastaa omaasi.

• indignant kirjoitti:

mutta siitä huolimatta, mitä sanot vertauksessasi Heikki Ylikankaan tapaukseen, en voi yhtyä näkemykseesi. On aivan eri asia liikkua kirjoituksissa omalla nimellään (ei siis omalla nikillään) ja että kirjoitus kohdistuu juuri tähän omalla nimellään esiintyvään persoonaan.
        Ei siinä, että oma kannanotto jostain asiasta poistetaan tai siirretään jonkun muun mielestä oikeammalle foorumille, anna aihetta vetää turhia herneitä nessuihin. Kyllä tällä kepu-palstalla on nähty, että kirjoitusten taso on laidasta laitaan. Olen toki sitä mieltä, että sinun kannanottosi ovat olleet tähän asti erittäin asiallisia, vaikka poliittisesti en olekaan läheskään aina kanssasi samaa mieltä. En myöskään katso sinun olevan keskustalainen, koska mielipiteesi ovat olleet taatusti erilaisia kuin esim. Härkösen.
        Vaikka toista väitätkin, on tällaiset kepu- tms. palstat pelkkiä sananhelinäpalstoja, joissa toki on myös helmiä joukossa. Nuo helmet eivät kuitenkaan tee näistä turinapalstoista "merkittäviä vaikuttajia".
        Ajattelun testauspaikka ja väittelyiden kiehtovuus - totta, mutta ota huomioon, ettei vastapuolen ja kanssapalstalaisten taso ja ajattelutapa välttämättä vastaa omaasi.

Hyvällä keskustelulla voi olla myös vetovaikutusta. Sana leviää ja silloin asiapititoinen väittely voi kerätä fiksuja ihmisiä keskustelemaan. En halua täälläkään väheksyä esim. Jäbän, Korhosen, Oivan ja muiden näkemyksiä. Kun niissä on monasti hyvää näkemystä ja perusteltuja mielipiteitä, vaikken olekaan aina edellä mainittujen kanssa samaa mieltä kaikista asioista. Ulko- ja turvallisuuspolitiikan suhteen olen hyvin lähellä sitä, mitä Oivakin on esittänyt, maatalouspolitiikassa näkemyksemme taas erkanevat jyrkästi. Jäbän kanssa tämä taas menee päinvastoin.

Täällä kirjoitteli myös eräs akateemisesti tunnettu henkilö vielä jokin kuukausi sitten ja väitteli muun muassa minun kanssani. Hän oli todella kunnioitettava vastus, jos jotain nyt vastukseksi voi sanoa. Monissa kohdin sitten jouduin tunnustamaan hänelle olevani väärässä varsinkin sen jälkeen, kun tutustuin hänen moniin kirjavinkkeishinsä. Minusta sellainen oli virkistävän opettavainen kokemus. Minusta onkin turha rähjätä vastaan pelkästä rähjäämisen ilosta, jos joku toinen kykenee esittämään vakuuttavia perusteltuja ja toisenlaisia näkemyksiä.

• JormaKKorhonen

...on minun eilinen "illankevennykseksi", mutta poistan sen sieltä kohta, sillä eihän siellä tätä kepupalstan hauskuutta tunneta, eikä varsinkaan yhdessä vitsissäni esiintynyttä Sonnimiestä, niin hupaisa kuin hän onkin.

Mpp näkyy myös vastanneen ja todenneen, että hänen vastineensa ei ole ollenkaan vitsi. Kyllä se minua ainakin huvitti.

En toki protestoi siirtoa vastaan, sillä ei ollut tarkoituksenikaan, että "illan kevennys" jäisi roikkumaan seuraavaksi päiväksikin.

• oikealla asialla

Vitsi-palsta olisi varmasti oikea paikka kaikille JKK:n kirjoituksille. Nyt kun sheriffikin on tämän älynnyt, niin osannee sinne siirtää muutkin avaukset jatkossa. Tietysti vielä parempi olisi, jos Korhonen siirtäisi Kekkos-tutkielmansa ja muut hengentuotteensa itse vitsi-palstalle, niin säästyisi sheriffin aikaa ja lukijoiden ei tarvitsisi kummastella moisien mokellusten funktiota.

• JormaKKorhonen
        oikealla asialla kirjoitti:

Vitsi-palsta olisi varmasti oikea paikka kaikille JKK:n kirjoituksille. Nyt kun sheriffikin on tämän älynnyt, niin osannee sinne siirtää muutkin avaukset jatkossa. Tietysti vielä parempi olisi, jos Korhonen siirtäisi Kekkos-tutkielmansa ja muut hengentuotteensa itse vitsi-palstalle, niin säästyisi sheriffin aikaa ja lukijoiden ei tarvitsisi kummastella moisien mokellusten funktiota.

>> Tietysti poikkeuksena minun puheenvuoroni, jotka kyllä aina ovat tärkeitä ja niillä vaikutetaan suuresti tärkeiden asioiden kulkuun, ;)) Silti en ole kai koskaan purnannut niiden poistamisesta, mutta jotkut ovat purnanneet siksi, että niitä niin harvoin poistetaan.

• oli sinun

huumorillasi väritetty iltapaska, niin eihän sitä tietenkään vitsipalstan lukijat ymmärrä.

Ja sekin vielä, kun siinä on tuo oma nikkisi, niin tyhmyytesi olisi taas vain levinnyt, joten päätit sen oitis poistaa.

• kun pyydetään
        JormaKKorhonen kirjoitti:

>> Tietysti poikkeuksena minun puheenvuoroni, jotka kyllä aina ovat tärkeitä ja niillä vaikutetaan suuresti tärkeiden asioiden kulkuun, ;)) Silti en ole kai koskaan purnannut niiden poistamisesta, mutta jotkut ovat purnanneet siksi, että niitä niin harvoin poistetaan.

"Miksihän niitä niin harvoin poistetaankaan? Kas siinäpä miettimistä sinulle!"
        Kyse on siis siistä, miksi JKK:n omaelämäkerrallisia keskustan-herjaus-juttuja hyvin harvoin poistetaan.

Vaihtoehtoja on useita:

1. Lahjonta. JKK maksaa sheriffille joko luonnossa tai seteleille. Sheriffihän ei saa palkkaa työstään, silloin pienikin lahjus tulee tarpeeseen.

2. Nepotismi. JKK:n sukulainen tai läheinen on töissä Enirolla.

3. Persumeininki. Sheriffi ei itse asiassa ymmärrä asioista mitään ja kuvittelee avausten pituuden korreloivan niiden asiallisuuteen. Flameparin Korhonen ja Hietanen pikku sodassa sheriffi on tukenut Korhosta, koska Hietanen kettuilee sheriffille paremmin kuin Korhonen. Sheriffi kostaa nöyryytyksensä pitämällä Korhosen epäasialliset esitelmät palstalla.

- - - - - -

Saattaahan syitä olla muitakin, mutta varmaa on se, että Korhonen on ollut erityisasemassa palstan kirjoituksia sensuroitaessa.

• Emeritus

Sheriffi on käsittänyt, että Eniron politiikka-palstat ovat pääosin vain palstapuolueen mollauspalstoja. Esim. tämä keskusta-palsta pursuaa juttuja, joiden tarkoituksena on vain mollata keskustapuoluetta, keskustapoliitikkoja ja keskustalaisia kirjoittajia. Tämän takia sinunkin juttusi ovat pääosin pysyneet palstalla.
      Näin ollen on selvää, että jos kokoomusta mollataan, niin hän siirtää jutun kokoomuspalstalle.
      Samoin on käsittely muiden puolueiden kohdalla.
      Ainoan poikkeuksen tekee perussuomalaiset, jos sitä mollataan, hän poistaa jutun kokonaan ja kirjoittaa tilalle oman juttunsa.

jk. Tämä nyt oli vähän karrikoitu ja liioiteltu juttu, mutta käynee kevennyksenä.

• se onkin ainoa

Aina kun kirjoitat jotain, mitä tahansa, voivat muut olla tasan varmoja siitä, ettei jutuissasi ole mitään perää.

• En ole huomannut, että Keskustan politiikkaa kehuvia tai siihen myönteisesti suhtautuvien avauksia olisi koskaan poistettu. Luulen, että tämä harhainen käsityksesi johtuu siitä, että suurin osa kirjoittamistaitoisista ihmisistä suhtautuu krittisesti Kepun politiikkaan ja se sitten näkyy tälläkin palstalla. Itse pidän sitä pelkästään myönteisenä asiana.

Minä kyllä kehun Kepun politiikka silloin harvoin, kun siihen on aihetta. Puoluejohtaja Vanhasen kanta siitä, ettei vaaleissa olisi pitänyt alkaa elämöidä työmarkkina-asioilla, on hyvä ja kehumisen arvoinen näkemys. Nyt siihen oli sitten yhtynyt myös Seppo Riski elinkeinoelämän puolelta ja näki, että tällainen poliitikkojen sotkeutuminen vaarantaa suomalaista kilpailukykyä.

• vastineitasi?

En ole huomannut, että Keskustan politiikkaa kehuvia tai siihen myönteisesti suhtautuvien avauksia olisi koskaan poistettu. Luulen, että tämä harhainen käsityksesi johtuu siitä, että suurin osa kirjoittamistaitoisista ihmisistä suhtautuu krittisesti Kepun politiikkaan ja se sitten näkyy tälläkin palstalla. Itse pidän sitä pelkästään myönteisenä asiana.

Minä kyllä kehun Kepun politiikka silloin harvoin, kun siihen on aihetta. Puoluejohtaja Vanhasen kanta siitä, ettei vaaleissa olisi pitänyt alkaa elämöidä työmarkkina-asioilla, on hyvä ja kehumisen arvoinen näkemys. Nyt siihen oli sitten yhtynyt myös Seppo Riski elinkeinoelämän puolelta ja näki, että tällainen poliitikkojen sotkeutuminen vaarantaa suomalaista kilpailukykyä.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000107&posting=22000000029564613

• Emeritus

En ole huomannut, että Keskustan politiikkaa kehuvia tai siihen myönteisesti suhtautuvien avauksia olisi koskaan poistettu. Luulen, että tämä harhainen käsityksesi johtuu siitä, että suurin osa kirjoittamistaitoisista ihmisistä suhtautuu krittisesti Kepun politiikkaan ja se sitten näkyy tälläkin palstalla. Itse pidän sitä pelkästään myönteisenä asiana.

"En ole huomannut, että Keskustan politiikkaa kehuvia tai siihen myönteisesti suhtautuvien avauksia olisi koskaan poistettu. Luulen, että tämä harhainen käsityksesi johtuu siitä, että suurin osa kirjoittamistaitoisista ihmisistä suhtautuu krittisesti Kepun politiikkaan ja se sitten näkyy tälläkin palstalla. Itse pidän sitä pelkästään myönteisenä asiana."
        --------------------------
        En ole koskaan väittänyt, että keskustamyönteisiä avauksia olisi poistettu. Mutta niitä on vain mielestäni liian vähän. Johtunee siitä, että palstalla on niin vähän keskustaan myönteisesti suhtautuvia kirjoittajia.

Kun aikoinaan "löysin" tämän keskustan palstan, oli se yhtä kuollut, kuin muutkin Suomi24:n puoluepalstat.
        Sitä ennen olin ahkera kirjoittaja silloisen kokoomuksen keskustelupalstalla, joka oli siihen aikaan kritiikitön kokoomuksen keskinäisen kehumisen kerho. Minä yritin tuoda vähän vaihtelua tähän kokoomuskerhoon, mutta sain vain vähän ymmärrystä mielipiteilleni, sitäkin enemmän keskustaa haukkuvia kokoomusrakkikoiria.
        Nämä "rakkikoirat" jäljittivät minut tänne keskustapalstalle. Luulen, että he muodostivat sen keskustavastaisen ytimen, joka tänäkin päivänä tehtailee suurimman osan keskustavastaisesta kirjoittelusta. Ei heitä montaa ole, mutta sitäkin ahkerampia.

• Emeritus kirjoitti:

"En ole huomannut, että Keskustan politiikkaa kehuvia tai siihen myönteisesti suhtautuvien avauksia olisi koskaan poistettu. Luulen, että tämä harhainen käsityksesi johtuu siitä, että suurin osa kirjoittamistaitoisista ihmisistä suhtautuu krittisesti Kepun politiikkaan ja se sitten näkyy tälläkin palstalla. Itse pidän sitä pelkästään myönteisenä asiana."
        En ole koskaan väittänyt, että keskustamyönteisiä avauksia olisi poistettu. Mutta niitä on vain mielestäni liian vähän. Johtunee siitä, että palstalla on niin vähän keskustaan myönteisesti suhtautuvia kirjoittajia.

Kun aikoinaan "löysin" tämän keskustan palstan, oli se yhtä kuollut, kuin muutkin Suomi24:n puoluepalstat.
        Sitä ennen olin ahkera kirjoittaja silloisen kokoomuksen keskustelupalstalla, joka oli siihen aikaan kritiikitön kokoomuksen keskinäisen kehumisen kerho. Minä yritin tuoda vähän vaihtelua tähän kokoomuskerhoon, mutta sain vain vähän ymmärrystä mielipiteilleni, sitäkin enemmän keskustaa haukkuvia kokoomusrakkikoiria.
        Nämä "rakkikoirat" jäljittivät minut tänne keskustapalstalle. Luulen, että he muodostivat sen keskustavastaisen ytimen, joka tänäkin päivänä tehtailee suurimman osan keskustavastaisesta kirjoittelusta. Ei heitä montaa ole, mutta sitäkin ahkerampia.

Tuohon en osaa väittää vastaan. Saatat olla kerrankin ihan oikeassa.

• mekko-emeriittaa
        Emeritus kirjoitti:

Vai jäljitettiin sinut tänne, heh heh.

Itse sinä seurasit meitä, että pääsisit jatkamaan härnäämistäsi.

• ollut ahkerin rakkikoira
        Emeritus kirjoitti:

ja ernesto.

• ...

Persusheriffillä on pallo hiukan hukassa.
      Ehkä joku sanataituri pyörittää häntä mielensä mukaan poistoilmoituksissa.
      Mutta eipä tuo maailman vakavin asia ole, jos joku persu ei osaa hommaansa.

• Sheriffi ja ylläpito eivät arvosta laatua, joten sinunkin puolestasi ajatellaan.

• Peter.pan

Jos pankissasi oli tilapäisesti kate pakkasilla, kuten kokoomuksen kannatus, ja tämä olisi vähän kuin peruste, miksi näin pääsi käymään.

Oikeusturvasi on varmaankin uhattuna, sillä eihän muuten kokoomuslaiset olisi tälle saitille eksyneet, nyt ne tietää mitä täällä keskustellaan ja se ei käy alkuunkaan päinsä, että moista kiinnostusta herätetään :)

Mut oikeasti, tämä on osa Eniroa, annettakoon ylläpidon tehdä kirjoituksilleen mitä tykkää, joku hupi tinanapeillekin suotakoon :)

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      605
    5. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      44
      493
    9. Oletko miettinyt sitä

Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe