Silmälasien

laatu?

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1442185

Hyvä, että silmälasien hinnoissakin on jo vähän kilpailua. Itse olen aiemmin maksanut aina monta sata uusista laseista. Ehkä nyt pääsee vähän halvemmalla.

Vähän kyllä laatu epäilyttää... Meneeköhän laseissa hinta ja laatu käsi kädessä? Onko kellään kokemusta?

154

77923

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Köyhä näkijä

      Mulle maksoi sosiaalitoimisto lasit, Instrusta.
      Hinta 68 euroa. Että se kalliista laseista ja hyvin näkee.Kyllä ilmaa näkyy olevan hinnottelussa joten terve kilpailu on vaan hyväksi, silläkin alalla.
      Ja sekun haluaa sangoissa lukevan jonkun brändin, niin maksakoon siitä kans.

      • hul

        Sosiaalitoimistoille on aina sopimushinnat. Siksi lasisi ovat olleet halvemmat. Sossu ei maksa mitään pintoja ja kehykset eivät ole sieltä laadukkaimmasta päästä.

        Hintoihin muuten kommentoisin, että toiset ajaa Mersulla toiset Ladalla. Laatu ei ole samaa luokkaa. Mitä liikkeelle jää käteen ja kuinka monet lasit pitäisi liikkeen myydä päivässä, että saisivat työntekijöiden palkat maksettua, jos lasit maksaa 19e. Niinkuin Specsavers mainostaa. Aika monet sanon minä.

        Sitä paitsi pitäisikö satsata kotimaiseen osaamiseen eikä syytää kaikkia rahoja Kiinaan.
        On olemassa myös kotimaisia linssienvalmistajia, joilla on erittäin laadukkaita tuotteita valikoimissaan.


      • akstima
        hul kirjoitti:

        Sosiaalitoimistoille on aina sopimushinnat. Siksi lasisi ovat olleet halvemmat. Sossu ei maksa mitään pintoja ja kehykset eivät ole sieltä laadukkaimmasta päästä.

        Hintoihin muuten kommentoisin, että toiset ajaa Mersulla toiset Ladalla. Laatu ei ole samaa luokkaa. Mitä liikkeelle jää käteen ja kuinka monet lasit pitäisi liikkeen myydä päivässä, että saisivat työntekijöiden palkat maksettua, jos lasit maksaa 19e. Niinkuin Specsavers mainostaa. Aika monet sanon minä.

        Sitä paitsi pitäisikö satsata kotimaiseen osaamiseen eikä syytää kaikkia rahoja Kiinaan.
        On olemassa myös kotimaisia linssienvalmistajia, joilla on erittäin laadukkaita tuotteita valikoimissaan.

        sossuun ei kirveelläkään vaikka mikä olis..Mun mude ei koskaan elämässään saanna ees laseja.Luki jollain jonkun vanhoilla laseilla.
        Itselläni lopetan lääkehoidot enneko meen sossujen luukulle ja kuolen lisäsairauksiin jotka aih.hoitamattomista jutuista.Ja tää on tosi!


      • ???
        akstima kirjoitti:

        sossuun ei kirveelläkään vaikka mikä olis..Mun mude ei koskaan elämässään saanna ees laseja.Luki jollain jonkun vanhoilla laseilla.
        Itselläni lopetan lääkehoidot enneko meen sossujen luukulle ja kuolen lisäsairauksiin jotka aih.hoitamattomista jutuista.Ja tää on tosi!

        ???


      • ei vain
        ??? kirjoitti:

        ???

        ole tyhmä!? Hän on sankari ja niitähän on hautausmaat,puolillaan!!?Kyllä menet kun kun on tarve suuri.MUTTA HAETAAN LASIEN KEHYKSET VENÄJÄLTÄ,EI SIELTÄKÄÄN MISTÄÄN HUIPPUMYYMÄLÄSTÄ VAAN SIVUMMALTA,JÄRKYTYTTE HINTA EROSTA MEIKÄLISIIN LIIKKEEN HINTOIHIN,5-6% MEIDÄN HINNASTA:OSTIN TYTÖLLE KEHYKSET LASEINEEN JOISTA TÄÄLLÄ ALENNUKSINEEN 285/e , JA SIELTÄ 14/e (EI KYLLÄKÄÄN MUOVILINSSILÄ VAAN AITOA LASIA),EI OO VIÄKÄÄN NAARMUJA 2-VUOTTA KÄYTÖSSÄ!? JA KEHYS AIVAN SAMA ITALIALAINEN KEHYS VIIMEISIÄ MALLEJA SILLOIN,HINTA TÄÄLLÄ KEHYKSELLÄ 220/e!ETTÄ SILLEE SILTÄ OTETAAN KELTÄ SAADAAN!!


      • LaaLaaPaa

        Onko kokemuksia? Itse en uskalla koittaa, paikkoja on kuitenkin useita.


      • Lasit nestistä
        LaaLaaPaa kirjoitti:

        Onko kokemuksia? Itse en uskalla koittaa, paikkoja on kuitenkin useita.

        Tilasin monitehot Favopticilta Ruotsista kuukausi sitten. (http://www.favoptic.fi)Sovituskehykset postilaatikossa 1,5 vuorokaudessa ja valmiit lasit täsmälleen luvatussa aikataulussa. Laatu ihan jees. Mukana kotelo, putsausliina ja vielä kiva silmälasityökalukin. Raamit, moniteholinssit, heijastuksenestokäsittely ja tarpeet - kokonaishinta 117 euroa. Ei mitään valittamista.


      • henkka

        millähän periatteella? oon aika kypsä lukkee tollasta! ite hain aikoinani rahhaa ruokaan sossusta ja sanottiin,että hae apua vanhemillalta. olin ollunna naimisissa jo ainakin kaks vuotta. ei mun mielestä vanhemmat elätys velvollisia. pikkusen hatutti. nykyäään korvataan kaikki. miks? ei oo hakijan vika! minä töissä ja mun mies ei ollunna. hittoo, mikä käytäntö ol silloin!


      • Aslacci
        Lasit nestistä kirjoitti:

        Tilasin monitehot Favopticilta Ruotsista kuukausi sitten. (http://www.favoptic.fi)Sovituskehykset postilaatikossa 1,5 vuorokaudessa ja valmiit lasit täsmälleen luvatussa aikataulussa. Laatu ihan jees. Mukana kotelo, putsausliina ja vielä kiva silmälasityökalukin. Raamit, moniteholinssit, heijastuksenestokäsittely ja tarpeet - kokonaishinta 117 euroa. Ei mitään valittamista.

        Tilasin lasit netistä, Favopticilta ja ovat tosi hyvät monitehot, kovakäsittely ja heijastuksen esto linsseissä. Hinta muistaakseni 119 euroa kotiin toimitettuna.
        Suomessahan lienee hintakartelli, johon ei ole puututtu!


      • täältä

        www.favoptic.com
        Yksiteholasit 68€. Hinnat ihan toiselta planeetalta kuin täällä. Vastaavat olisivat maksaneet Instrussa 460 €!!! Olen tosi tyytyväinen lasein ja tätä nykyä myös ystäväni ja työkaverini.


      • Mola
        Aslacci kirjoitti:

        Tilasin lasit netistä, Favopticilta ja ovat tosi hyvät monitehot, kovakäsittely ja heijastuksen esto linsseissä. Hinta muistaakseni 119 euroa kotiin toimitettuna.
        Suomessahan lienee hintakartelli, johon ei ole puututtu!

        reseptin? Joltain tutulta, vai?


      • erikoislääkärillä
        Mola kirjoitti:

        reseptin? Joltain tutulta, vai?

        Lääkäri maksoi 55 eur lasit 61 eur, silti huomattavasti halvemmat kuin suomen optiikkoliikkeissä. Nopeaa ja vaivatonta. Ei saa mainostaa mutta netistä ostin.


      • ei ikinä enää
        Aslacci kirjoitti:

        Tilasin lasit netistä, Favopticilta ja ovat tosi hyvät monitehot, kovakäsittely ja heijastuksen esto linsseissä. Hinta muistaakseni 119 euroa kotiin toimitettuna.
        Suomessahan lienee hintakartelli, johon ei ole puututtu!

        Varokaa ostamasta tästä yrityksetä silmälaseja. Saatte laskunne perintätoimistoon alta aikayksikön.
        Itse olen haastamassa ed.m. firmaa käräjille. Tavara alaarvoista ei kestä kuin kerran. eli on kertakäyttötuote. Laskua ei lähetetä ja kun tulee niin perintätoimiston kautta.
        Kiertäkää kaukaa nämä ruotsalaiset yritykset takuu onm -0.
        Kuluttaja-asiamies voisi viimein herätä näiden ruotsalaisten ja norjalaisten yritysten petoskauppoihin.


      • Optikon sukulainen
        ei ikinä enää kirjoitti:

        Varokaa ostamasta tästä yrityksetä silmälaseja. Saatte laskunne perintätoimistoon alta aikayksikön.
        Itse olen haastamassa ed.m. firmaa käräjille. Tavara alaarvoista ei kestä kuin kerran. eli on kertakäyttötuote. Laskua ei lähetetä ja kun tulee niin perintätoimiston kautta.
        Kiertäkää kaukaa nämä ruotsalaiset yritykset takuu onm -0.
        Kuluttaja-asiamies voisi viimein herätä näiden ruotsalaisten ja norjalaisten yritysten petoskauppoihin.

        Kirjoittaja ei ole tilannut mitään Favopticilta, se selviää jo tekstin sisällöstä. Onko optikkoliikkeillä jo niin kova hätä että pitää turvautua kilpailijan mollaamiseen ja sekin tehdään faktoja tuntematta epämääräisillä heitoilla. Tämä on paras tapa karkottaa asiakas nettiyrityksen asiakkaaksi. Eikö hyvään ja osaavaan kauppatapaan kuulu vain oman tuotteen ominaisuuksien korostaminen ja kilpailevasta tuotteesta sanotaan vain ettei ole kokemusta.

        Oma kokemukseni, samoin kuin tuttavapiirinkin on hyvin myönteinen. Korkeataitteiset moniteholinssit kovapinnalla ja heijastuksenestolla 143 e. Mallikehykset kahdessa päivässä, valmiit lasit 10 päivän toimitusajalla (postilakosta huolimatta). Hinta vastaavalla kehyksellä Suomessa 375 - 560 e. Ennustan, että tulevaisuudessa yhä suurempi prosentti silmälaseista ostetaan netin kautta.

        Kaikista uusista alalle tulleista yrityksistä huolimatta täällä vallitsee edelleenkin kartellijärjestelmä. Miksi kehyksistä joiden tukkuhinta on 10 - 20 e pitää saada 125 - 250 e. Ja miksi meillä pitää olla optikko myymässä silmälaseja, eikö hänen pitäisi suorittaa tehtävää johon on kouluttautunut. Silmälasien sovittaminen ei ole mitään salatiedettä, sen oppii jokainen normaalit hoksottimet omaava ihminen parissa minuutissa.


      • Lasimetsästäjä

        Tiesitkö että esim Instru Tapiola Espoo antaa tarjoukset myös maksusitoomuksiin. Eli on täysin mahdollista että voit saada merkkipokat sinäkin. Monet muut ketjut ainakin Espoossa katsoo heti että maksusitoomus on erillaista rahaa ja silloin esim tarjoukset ei siinä kaupassa päde. Hyvä esimerkki on Nissen Sello ja Instru Sello mutta niinkuin sanoin Instru Tapiolassa kyllä. Eli HYVÄ ne! Ymmärtänyt että maksusitoomus on rahaa siinä missä muukin ja ottaa sen pois käsitellen asiakkaita samanarvoisesti.


    • |*_*|

      Ostin hiljan optikkoliikkeestä kaksiteholinssit kehyksineen 400 eurolla. Jos saman tasoisen paketin saisi vaikka 200 euroa halvemmalla, niin kyllä vähän harmittaisi. Täältäkin http://www.favoptic.com/?language=FI voisi seuraavaksi tilata silmälasit seuraavaksi.

      • hinnat on huipussaan

        Ostin itse viimeiset lasit vuodenvaihteessa,hinta 897 euroa,sangat pitää ottaa aina halvempaa mallia koska linssit on kalliit.Siihen kun makssaa silmälääkärille niin eipä jää 1000 eurosta kuin muutama ropo,hintaa tulee koska ei kovin monta vuotta aina pääse samoilla laseilla,jossain vaiheessa sai toki verovähennyksiin ,mutta nyt on sekin pois.


      • favoptic

        olen ostanut lasini, niin kakstehot kuin myös kaukolasit kyseisen liikkeen valikoimasta. ja olen erittäin tyytyväinen.
        kaukot 47€ sankoineen ja kakstehot muistaakseni jotain 90€ paikkeilla.
        hyvä että on kilpailua.


      • JouMan

        Tuolta Favopitiltä olen tilannut lasit jo muutaman vuoden ajan ja ainakaan minulla ei ole tuotteiden laadusta mitään valittamista.
        Hinta- ja laatusuhde on mielestäni kohdallaan.


      • minävaan2
        JouMan kirjoitti:

        Tuolta Favopitiltä olen tilannut lasit jo muutaman vuoden ajan ja ainakaan minulla ei ole tuotteiden laadusta mitään valittamista.
        Hinta- ja laatusuhde on mielestäni kohdallaan.

        Kävi ostamassa uudet lasit Specsaversin liikkeestä. Toiset silmälasit ja toiset aurinkolasit voimakkuuksilla. Molemmat oli ohennetuista linsseistä pinnotteilla, koska voimakkuutta minulla yli -3,5. Hinta yhteensä 319, ei paha jos vertaa mitä olen tottunut maksamaan.


      • Rillipiru
        hinnat on huipussaan kirjoitti:

        Ostin itse viimeiset lasit vuodenvaihteessa,hinta 897 euroa,sangat pitää ottaa aina halvempaa mallia koska linssit on kalliit.Siihen kun makssaa silmälääkärille niin eipä jää 1000 eurosta kuin muutama ropo,hintaa tulee koska ei kovin monta vuotta aina pääse samoilla laseilla,jossain vaiheessa sai toki verovähennyksiin ,mutta nyt on sekin pois.

        Kilpailuttakaa lasinne! Alaa hyvin läheltä nähneenä, totean, että yksityiset liikkeet panostavat palveluun ja laatuun, heidän hintansa ovat monesti paljon kilpailukykyisemmät kuin ketjuilla. Yksitehot ovat hintahaitariltaan 150-350€ ja 2-tehot/monitehot 250-700€, aurinkolasit vahvuuksilla 80-400€, myös kaarevat aukarit voimakkuuksilla. Joten hintahaitaria on suuntaan jos toiseenkin vahvuuksista ja "herkuista" riippuen. Mahdolliset takuuasiat toimii erittäin joustavasti.

        Halpaketjujen kehykset ovat kaukoidän skeidaa ja laatu sen mukaista (materiaalit pehmeää metallia, jota ei voi korjata kunnolla ja kaikki materiaalit kuin pääsiäismunarihkamakorut). Jos ne jollekkin kelpaa, niin ei kun käyttämään. Mitä heidän linsseihinsä tulee, niin halpa hinta perustuu siihen, että ei esim. monitehoissa myydä sitä uusinta ja kehittyneintä linssityyppiä, vaan "vanhoja" linssejä. Niissä liikkeissä merkkikehyksistäkin ikäväkyllä joutuu maksamaan.. Jokainen tietysti tyylillään..


      • kommentti
        hinnat on huipussaan kirjoitti:

        Ostin itse viimeiset lasit vuodenvaihteessa,hinta 897 euroa,sangat pitää ottaa aina halvempaa mallia koska linssit on kalliit.Siihen kun makssaa silmälääkärille niin eipä jää 1000 eurosta kuin muutama ropo,hintaa tulee koska ei kovin monta vuotta aina pääse samoilla laseilla,jossain vaiheessa sai toki verovähennyksiin ,mutta nyt on sekin pois.

        Ja onko välttämätöntä käydä silmälääkärillä, ellei ole jokin silmäsairaus, joka vaatii säännöllistä kontrollia. Kyllä optikot myös kertoo tutkimustensa perusteella jos on syytä mennä simmulekurille. Itse kun kävin ennen eka laseja silmälääkärillä, niin pieleen meni diagnoosit, määräsi miinus lasit ei hyvä, vuosi siitä menin optikolle sain pluslasit,ja johan rupes näkemään. Onko suomi mukamas ainoa maa missä vain tehdään hyviä laseja. Lisää aitoa kilpailua alalle!


      • hinnoista
        favoptic kirjoitti:

        olen ostanut lasini, niin kakstehot kuin myös kaukolasit kyseisen liikkeen valikoimasta. ja olen erittäin tyytyväinen.
        kaukot 47€ sankoineen ja kakstehot muistaakseni jotain 90€ paikkeilla.
        hyvä että on kilpailua.

        Mitä vahvemmat linssit, sitä kalliimmat.


      • näin on
        kommentti kirjoitti:

        Ja onko välttämätöntä käydä silmälääkärillä, ellei ole jokin silmäsairaus, joka vaatii säännöllistä kontrollia. Kyllä optikot myös kertoo tutkimustensa perusteella jos on syytä mennä simmulekurille. Itse kun kävin ennen eka laseja silmälääkärillä, niin pieleen meni diagnoosit, määräsi miinus lasit ei hyvä, vuosi siitä menin optikolle sain pluslasit,ja johan rupes näkemään. Onko suomi mukamas ainoa maa missä vain tehdään hyviä laseja. Lisää aitoa kilpailua alalle!

        On pakko mennä silmälääkärille,noin kahden vuoden välein,huom optikko ei voi määrätä minulle laseja.
        Ei ne kyllä sen halvemmaksi tule keneltä nuo lasit hankkii ,sama hintahaitari näyttää olevan Itä -Suomessa kaikilla liikkeillä.


      • Nimetön

        tuolta favoptic.sta 2 kaksiteholasit tilannut, kehykset ok, linssit myös, erittäin tyytyväinen,
        ekat lasit ohuemmalla linssityypillä ja tokat normaalilla, ekat maksoivat 156e toiset 117e, et kyllä jää suomen rillikaupat käyttämättä, omistani maksoin 2v. sitten silmäasemalla 950e


      • Olen ostanut jo muutamat la...

        Itse en huomaamitään eroa favopticin laseissa optikon laseihin ja olen pitänyt jo jonkun vuoden sen laseja. Silmälaseista aikoinaan maksoin 114 € jasiinäon kovapinnoite jafotosymmetria huurun esto yms ja on toiminut ihan hyvin.


      • Meikällä nää halvemmat lasit
        Rillipiru kirjoitti:

        Kilpailuttakaa lasinne! Alaa hyvin läheltä nähneenä, totean, että yksityiset liikkeet panostavat palveluun ja laatuun, heidän hintansa ovat monesti paljon kilpailukykyisemmät kuin ketjuilla. Yksitehot ovat hintahaitariltaan 150-350€ ja 2-tehot/monitehot 250-700€, aurinkolasit vahvuuksilla 80-400€, myös kaarevat aukarit voimakkuuksilla. Joten hintahaitaria on suuntaan jos toiseenkin vahvuuksista ja "herkuista" riippuen. Mahdolliset takuuasiat toimii erittäin joustavasti.

        Halpaketjujen kehykset ovat kaukoidän skeidaa ja laatu sen mukaista (materiaalit pehmeää metallia, jota ei voi korjata kunnolla ja kaikki materiaalit kuin pääsiäismunarihkamakorut). Jos ne jollekkin kelpaa, niin ei kun käyttämään. Mitä heidän linsseihinsä tulee, niin halpa hinta perustuu siihen, että ei esim. monitehoissa myydä sitä uusinta ja kehittyneintä linssityyppiä, vaan "vanhoja" linssejä. Niissä liikkeissä merkkikehyksistäkin ikäväkyllä joutuu maksamaan.. Jokainen tietysti tyylillään..

        Ovat toimineet kyllä ihan täysiä ja siitä kehysten materiaalista olen istunut 3 kertaa päälle ja kaveri hyppäsi pimeässä juomaamattaanpäällekengillä kerran sangat taipuivat ihan uskomattomiin asentoihin mutta linssit äilyi ehjänä ja kun sain taivutettua takaisin kehykset ei pinnoituskaanollut kärsiny yhtään ja jämäkät olen pitäny jo puol vuotta sen jälkeennäitä. että ei nämä mitään huonoa ainetta voi olla.


      • Lasinostaja
        minävaan2 kirjoitti:

        Kävi ostamassa uudet lasit Specsaversin liikkeestä. Toiset silmälasit ja toiset aurinkolasit voimakkuuksilla. Molemmat oli ohennetuista linsseistä pinnotteilla, koska voimakkuutta minulla yli -3,5. Hinta yhteensä 319, ei paha jos vertaa mitä olen tottunut maksamaan.

        Naapurikunnan Optigo:n liikkeestä ostettu jo kolmet silmälasit, itselleni kahdet ja perheenjäsenelle yhdet. Omat uusimmat silmälasit 200€ luokkaa, lasit ja linssit. Oman kunnan liikkeestä jotai 300-350€...


      • tikahtumaisillaan nauruun...
        Olen ostanut jo muutamat la... kirjoitti:

        Itse en huomaamitään eroa favopticin laseissa optikon laseihin ja olen pitänyt jo jonkun vuoden sen laseja. Silmälaseista aikoinaan maksoin 114 € jasiinäon kovapinnoite jafotosymmetria huurun esto yms ja on toiminut ihan hyvin.

        jaahas, johan nyt on mahtavat lasit kun on fotosymmetria ja huurteen estokin linsseissä? mistäs moisia saa? ei ainakaan suomen optikkoliikkeistä tosiaan, siinä olet kyllä oikeassa!!! Mitä tuo fotosymmetria muuten tarkoittaa, kun en kyseistä sanaa löytänyt edes sanakirjasta etsimällä?


    • TAVIS2

      Mä hommasin reilu kuukausi sitten lasit Eyen:stä ja olen erittäin tyytyväinen. Miinusta on siis -5,75 eli tarvitsen erikoisohuet linssit ja vieläpä monitehot. Edelliset maksoivat n.900e ja nämä 440e "mausteineen" ( ilman ohuita linssejä peruspaketti 180e).Pakettiin kuuluu vielä vuoden materiaalitakuu joten en voi muuta kuin suositella lämpimäsit. Ainakin omalla kohdallani ylihinnan maksaminen loppui nyt.

    • minulla on todella vahvat lasit eli miinuksia ja hajataittteisuutta löytyy noin 7,5 - 8 diopterin arvoisesti kummastakin silmästä. ja nyt siinä sitten ikänäköisyys päälle. linssin hinta on helposti noin 400€ kappaleelta. laseilleni tulee tosiaankin hintaa! ja mistään nykyisistä halpatuontifirmasta en voi kuvitellakaan tilaavani laseja itselleni. kas, kun heillä on ns. varastovahvuusraja olemassa eli -4 diopteria.

      niinpä toivonkin tosiaan, että uudet, suomeenkin rantautuneet HALPAketjut tarjoaisivat kaltaiselle melkein sokeallekin jotakin muuta kuin eioota!

      • I-A

        Osta netistä. Mä hankin tosi hyvälaatuiset, hyvännäköiset hengettömät lasit optical4less.com'ista. Ohennetut linssit (1.67), kaikki mahdolliset pinnoitteet, vahvuus yli -7 taittovirheineen, paino 14 gramma(!).
        Toimitus kesti kaksi viikkoa, ja maksoi 55 euroa.
        Ajattelin hankkia pari paria lisää, varalaseiksi ja vaihtelun vuoksi.
        Ks. lisää: http://glassyeyes.blogspot.com/


      • frog.

        Sulla muka todella vahvat lasit? Itselläni -10 ja karsastus, jota vähän leikattiin jo ollessani 5v ja eräällä tutullakin -13. Nauti elämästäs. Mut sitä vaan mietin liittyen tähän keskusteluun, että onko asia niin, että joko maksat suomalaisille palkkaa ja pidät yllä työllisyyttä vai pidätkö yllä kiinalaisten työllisyyttä...


      • kysyä
        frog. kirjoitti:

        Sulla muka todella vahvat lasit? Itselläni -10 ja karsastus, jota vähän leikattiin jo ollessani 5v ja eräällä tutullakin -13. Nauti elämästäs. Mut sitä vaan mietin liittyen tähän keskusteluun, että onko asia niin, että joko maksat suomalaisille palkkaa ja pidät yllä työllisyyttä vai pidätkö yllä kiinalaisten työllisyyttä...

        Minkäs maalaisia meillä myytävät silmälasikehykset ovat? Entä kuka tekee raakalinssit, joista hiotaan kullekin tarpeidensa mukaiset linssit.?


      • mn
        frog. kirjoitti:

        Sulla muka todella vahvat lasit? Itselläni -10 ja karsastus, jota vähän leikattiin jo ollessani 5v ja eräällä tutullakin -13. Nauti elämästäs. Mut sitä vaan mietin liittyen tähän keskusteluun, että onko asia niin, että joko maksat suomalaisille palkkaa ja pidät yllä työllisyyttä vai pidätkö yllä kiinalaisten työllisyyttä...

        ei -10 oo viel mitää mulla on vasemmassa silmässä -15 :/


    • kissali...

      eräs tuttuni osti lasit juuri äskettäin ja maksoi 360ekee noin.Lukulasit. Hänellä on ajokorttia varten näkötesti muuten ok..ei tartte laseja mutta lukulasit sai hankkii jos halus.
      Annoin ohjeita minne mennä ja oikeimpa tein sillä instrusta tuli kirjeitä..parikin tule heille ja tarjouksia.Sanoinkin kuinka ne voi tietää että sulla näkötarkastus??Sanoin*tonne jos meet saata aivan varmasti lasit!*Siis..
      Ja lisäksi instrun hinnat ne ne kiehdo ajatelevaa kuluttajaa ovat liian kalliit.

    • Kokenut

      Suomessa on ollut todella kauan pelkkää rosvousta silmälasien hinnat. Entä sitten optikkojen KÄYTÖS? Valtaosa heistä kuvittelee olevansa JUMALAN YLÄPUOLELLA.Ainoastaan Tähtioptikko liikkeessä olen saanut inhimillistä palvelua( Instru, Nissen ja Silmäasema= hyi hyi).

      Laatu ei ole muualla sen huonompaa. Esim. Ruotsista tilatessa saa lasit 3-6 kertaa halvemmalla, vaikka siinä on mm kolme kertaa postimaksut (ei tarvitse itse maksaa).
      Hekin sanoivat, että sangat ja linssit tulevat valtaosaltaan samasta paikasta kuin "normaalistikin"(suomessa)!

      Suomen optikkoliikkeille tarttis tehdä jotain..., herätkää immeiset..., yksin tuntemattoman on vaikeata saada ääntänsä kuulumaan.

      T: Kokemusta todella on!!

      • että...

        Esim Instru on todella kallis silmälasiliike. Mulla piti odottaa jopa vajaa kk uusia silmälaseja ja hinta oli laseilla todella korkea. Eli, kun on mahdollisuus saada halvemmalla ja lyhyemmällä toimitusajalla uudet lasit niin vaihdan mielellään liikettä.


      • -miettivä-

        Esim Instru on todella kallis silmälasiliike. Mulla piti odottaa jopa vajaa kk uusia silmälaseja ja hinta oli laseilla todella korkea. Eli, kun on mahdollisuus saada halvemmalla ja lyhyemmällä toimitusajalla uudet lasit niin vaihdan mielellään liikettä.


      • Instrun

        Tähtioptikkoon. Edullisempi hinta ja paljon parempi palvelu. :)


      • että... kirjoitti:

        Esim Instru on todella kallis silmälasiliike. Mulla piti odottaa jopa vajaa kk uusia silmälaseja ja hinta oli laseilla todella korkea. Eli, kun on mahdollisuus saada halvemmalla ja lyhyemmällä toimitusajalla uudet lasit niin vaihdan mielellään liikettä.

        sehän teettääkin lasit jossain kaukomailla
        jos johtuu kuukauden odottelu.


      • Katso mistä ostat!

        Säälittää, että sopulilauma käy ostamassa lasinsa "massaliikkeistä" Suomessa. Liikkeistä, joilla on varaa panna miljoonia euroja mainontaan? Ainakin näyttävästi itsensä esille saattavat. Ilmaahan silloin hinnoissa on ja sillä rokotetaan pikkumyyjät unohduksiin monien kohdalta. Hyvää saa halvallakin.


      • Hinnat pilvissä Suomessa+
        Instrun kirjoitti:

        Tähtioptikkoon. Edullisempi hinta ja paljon parempi palvelu. :)

        Tuokin vaihtoehto on vielä kallis, löytyy hyviä ja edullisempia muita - ja paljon!


      • -miettivä-
        merce kirjoitti:

        sehän teettääkin lasit jossain kaukomailla
        jos johtuu kuukauden odottelu.

        Intsru teetättää lasit muistaakseni Ruotsissa ja hiottaa Espoossa. Mutta kuitenkin turhan pitkä toimitusaika. Niin, tietysti oli kyseessä hajataittoa korjaavat lasit mutta kuitenkin.


      • kertoo vain
        -miettivä- kirjoitti:

        Intsru teetättää lasit muistaakseni Ruotsissa ja hiottaa Espoossa. Mutta kuitenkin turhan pitkä toimitusaika. Niin, tietysti oli kyseessä hajataittoa korjaavat lasit mutta kuitenkin.

        siitä että niillä on hemmetin moinen ruuhka päällä. Parhaiten saanut lasini kolmessa päivässä ja viimeksi kahdessa viikossa ja silloinkin oli kampanjatarjoukset meneillään.


      • -miettivä-
        kertoo vain kirjoitti:

        siitä että niillä on hemmetin moinen ruuhka päällä. Parhaiten saanut lasini kolmessa päivässä ja viimeksi kahdessa viikossa ja silloinkin oli kampanjatarjoukset meneillään.

        Kuitenkin odotusaika oli kohtuuttoman pitkä kun ottaa huomioon sen, että edelliset lasini menivät rikki vahingossa. Linssien tilauksen yhteydessä käskin ilmoittamaan, että tarvitsen uudet lasit kiireesti. Eli, ajattelin, että kyllä ne lasit tulee parissa viikossa. Kuitenkin siellä hiontapäässä oli jotain toimitushäikkää josta annoin sitten palautetta melko kärkkäästi takaisinpäin.


      • Hinta vastaan laatu

        Valveutuneet kansalaiset ovat varmaan jo huomanneet että Nissen kauppaa jo 15€ silmälasipakettia, kilpailu kiristyy...


      • mietin vaan
        merce kirjoitti:

        sehän teettääkin lasit jossain kaukomailla
        jos johtuu kuukauden odottelu.

        Mutta mitähän mahtaa olla toimitusajat sitten tuolla eyenillä ja specsaversilla? onko jollain omia kokemuksia? tuttuni oli nimittäin hankkinut lasit eyeniltä ja toimitus oli kestänut "vaivaiset" 2 kuukautta. omat lasini sain päivässä ihan "normaalista" optikkoliikkestä.


      • Halobaloo
        -miettivä- kirjoitti:

        Intsru teetättää lasit muistaakseni Ruotsissa ja hiottaa Espoossa. Mutta kuitenkin turhan pitkä toimitusaika. Niin, tietysti oli kyseessä hajataittoa korjaavat lasit mutta kuitenkin.

        Jees, ostin Instrusta "tarjouslasit", joiden kaupanpäällisinä sain aurinkolasit vahvuuksilla... Optikko sanoi, että 2-3 viikkoa menee ennen kuin tulevat. Kun neljäs viikko oli lopuillaan niin kävin kysymässä; aurinkolasit olivat saapuneet "juuri tänään", mutta silmälaseja sain vielä odottaa. Ulkomaillahan nekin linssit teetetään. Hinta 760 euroa, tarjouksessa... Tallinnasta ostin edelliset, monitehot nekin, hinta 350 euroa, näöntarkastus sisältyi hintaan ja lasit tulivat postitse kotiin alle kolmessa viikossa. Hyvä, että tulee kilpailua!


      • tietotaitoinen
        -miettivä- kirjoitti:

        Intsru teetättää lasit muistaakseni Ruotsissa ja hiottaa Espoossa. Mutta kuitenkin turhan pitkä toimitusaika. Niin, tietysti oli kyseessä hajataittoa korjaavat lasit mutta kuitenkin.

        Kyllähän se muuten niin on, että instru teettää hionnat nykyään suurimmilta osin VIROSSA!!! Niin "hauskalta" kun se kuulostaakin niin totta se ainakin on! Toimitus ajat hiukan lyhentyneet... mutta laatu on sitten sitäkin huonompaa!!!


      • ...halpaketjut...
        mietin vaan kirjoitti:

        Mutta mitähän mahtaa olla toimitusajat sitten tuolla eyenillä ja specsaversilla? onko jollain omia kokemuksia? tuttuni oli nimittäin hankkinut lasit eyeniltä ja toimitus oli kestänut "vaivaiset" 2 kuukautta. omat lasini sain päivässä ihan "normaalista" optikkoliikkestä.

        ...teettää kaiken kaukoidässä ja sieltähän ne sitten lähetetään tänne kuluttajille. joten en yhtää ihmettele toimituksien kestoa. Yksityiseltä saa parhaimmillaan hätätapauksessa seuraavaksi päiväksi lasit ja normaali toimistusaika on 1-2vk. Yksitysillä on oma reunahiomalaitteet ja sen takia toimituksetkin ovat nopeampia. Linssit saapuvat suurimmaksi osaksi euroopasta ja ruotsista, mutta suuret linssivalmistajat ovat siirtäneet tuotantoaan samoille seuduille, kuin kaikki muutkin, eli aasiaan.


      • Osta suoraan samat netistä!
        merce kirjoitti:

        sehän teettääkin lasit jossain kaukomailla
        jos johtuu kuukauden odottelu.

        On niitä jotka kehtaa maksaa halpis kamasta huippuhinnan Suomessa. Näitä halpis pokia saa repullisen 20€ kaukomaista. Ostamalla merkkipokat ja niihin linssit jostain muualta kuin Suomesta säästää jopa matkan hinnan!


      • no näin
        -miettivä- kirjoitti:

        Esim Instru on todella kallis silmälasiliike. Mulla piti odottaa jopa vajaa kk uusia silmälaseja ja hinta oli laseilla todella korkea. Eli, kun on mahdollisuus saada halvemmalla ja lyhyemmällä toimitusajalla uudet lasit niin vaihdan mielellään liikettä.

        siskoni odotti instrusta laseja kolme kuukautta eikä saanut niitä vieläkään.Tilasin lasit Favoptic.com liikkeestä toimitus kaksi viikkoa.Instrussa muuten selitettiin että linssi oli aina hajonnut hionnassa,missähän linssit yritettiin tehdä???


      • 850 Euroa
        merce kirjoitti:

        sehän teettääkin lasit jossain kaukomailla
        jos johtuu kuukauden odottelu.

        Ostin kaksiteholasit kaikilla mahdollisilla "pinnoitteilla" Instrusta ja ne maksoivat 850 Euroa. Sangat olivat keskihintaiset, joten korkea hinta tuli aivan jostain muusta. Tämä oli ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun ostan näin kalliit lasit. Minulla ei ole yksinkertaisesti varaa sellaiseen.
        On hävytöntä käyttää hyväksi toisen hädänalaista tilaa pitämällä hinnat noin korkeina.


      • onneksi odotin
        850 Euroa kirjoitti:

        Ostin kaksiteholasit kaikilla mahdollisilla "pinnoitteilla" Instrusta ja ne maksoivat 850 Euroa. Sangat olivat keskihintaiset, joten korkea hinta tuli aivan jostain muusta. Tämä oli ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun ostan näin kalliit lasit. Minulla ei ole yksinkertaisesti varaa sellaiseen.
        On hävytöntä käyttää hyväksi toisen hädänalaista tilaa pitämällä hinnat noin korkeina.

        Otan ensinnäkin osaa"Meidän suruumme, jotka ehdimme
        ostaa nämä "toinen linssi ilmaiseksi"
        Olisin saanut samat linssit ja toiset vielä
        valintani mukaan samaan hintaan.Arvaa harmittaako?


      • ainok.
        850 Euroa kirjoitti:

        Ostin kaksiteholasit kaikilla mahdollisilla "pinnoitteilla" Instrusta ja ne maksoivat 850 Euroa. Sangat olivat keskihintaiset, joten korkea hinta tuli aivan jostain muusta. Tämä oli ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun ostan näin kalliit lasit. Minulla ei ole yksinkertaisesti varaa sellaiseen.
        On hävytöntä käyttää hyväksi toisen hädänalaista tilaa pitämällä hinnat noin korkeina.

        niin minäkin 360euroa per linssi kaks tehot ja
        pokat viel kaupan päälle.
        Tuli maksaa ihan älyttömästi.900 euroa...
        Jossakin mättää...instru vetää välistä aika tavalla,
        Kaveri osti kaks tehot yksityiseltä samaan aikaan,
        ja paljon voimakkaammat sattu samanhintaset pokat,
        mutta hän maksoi lasistaan vaan 510 euroo...
        ARVAA KELJUTTIKO....


      • Harriharmiton
        -miettivä- kirjoitti:

        Intsru teetättää lasit muistaakseni Ruotsissa ja hiottaa Espoossa. Mutta kuitenkin turhan pitkä toimitusaika. Niin, tietysti oli kyseessä hajataittoa korjaavat lasit mutta kuitenkin.

        Instru hiottaa kohta kaikki lasinsa Virossa ja odotusajat senkun pitenenvät. Ei saa asiakas enää kunnon palvelua jos haluaa lasinsa muutamassa päivässä, tai esim. lasit menevät rikki. Tähän tullaan Suomessa menemään. Moni firma teettää nyt hionnat Kiinassa, koska teetätys tulee tietty kaikkineen siellä halvemmaksi...


      • jaaaajaaaajaaaa
        että... kirjoitti:

        Esim Instru on todella kallis silmälasiliike. Mulla piti odottaa jopa vajaa kk uusia silmälaseja ja hinta oli laseilla todella korkea. Eli, kun on mahdollisuus saada halvemmalla ja lyhyemmällä toimitusajalla uudet lasit niin vaihdan mielellään liikettä.

        instrussa onpi todella asiantuntematon ja huono palvelu.
        lisäksi jopa valehtelevat päin naamaa
        soitin instruun ja sanoivat että voit tulla näöntarkastukseen lauantaina ajan sitten sinne 50 kilsaa ja siellä on joku nuori muija vastassa joka sanoo että ei nyt oo mitään näöntarkastuksia ei edes anteeksi pyytänyt
        sanoi sitten että selvittää koska onnistuisi lähti takahuoneesees odotin 15 minuuttia ja
        kun häntä ei kuulunut takaisin totesin että teetän lasini muualla.
        Edellisellä kerralla sain samasta liikkeestä lasit joissa linssit oli laitettu kehyksiin siten että luomet ottivat kiinni linsseihin myyjän mielestä lasit oli tosi hyvännäköiset ja että enkö voisi itää silmiäni jotenkin niin että eivät ottaisi kiinni.

        pöh pöh pöh ei ikinä instrua


      • entinen malli
        850 Euroa kirjoitti:

        Ostin kaksiteholasit kaikilla mahdollisilla "pinnoitteilla" Instrusta ja ne maksoivat 850 Euroa. Sangat olivat keskihintaiset, joten korkea hinta tuli aivan jostain muusta. Tämä oli ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun ostan näin kalliit lasit. Minulla ei ole yksinkertaisesti varaa sellaiseen.
        On hävytöntä käyttää hyväksi toisen hädänalaista tilaa pitämällä hinnat noin korkeina.

        Instrussa maksetaan älyttömistä hinnoista, ellei odottele tarjouksia, jolloin voi päästä kohtuuseen asti. Enpä panisi paljon painoa pokillekaan, viimeiset Bossin pokat kun hajosivat. Linssi irtosi paikaltaan, ja se piti käydä liikkeessä korjauttamassa. Seuraavaksi meni poka poikki, joten kanttuvei koko lasit. Eipä montaa vuotta ehtinytkään mennä... en usko edes liikkeiden ammattitaitoon taikka pokien tasoon vaikka mikä merkki olisi. Huiputusta koko silmälasiteollisuus, siinä vasta rahaa maksetaan tyhjästä. Mitä teet ekstra kalliilla linsseilläkään jos pokat hajoavat?


      • kieloke3
        jaaaajaaaajaaaa kirjoitti:

        instrussa onpi todella asiantuntematon ja huono palvelu.
        lisäksi jopa valehtelevat päin naamaa
        soitin instruun ja sanoivat että voit tulla näöntarkastukseen lauantaina ajan sitten sinne 50 kilsaa ja siellä on joku nuori muija vastassa joka sanoo että ei nyt oo mitään näöntarkastuksia ei edes anteeksi pyytänyt
        sanoi sitten että selvittää koska onnistuisi lähti takahuoneesees odotin 15 minuuttia ja
        kun häntä ei kuulunut takaisin totesin että teetän lasini muualla.
        Edellisellä kerralla sain samasta liikkeestä lasit joissa linssit oli laitettu kehyksiin siten että luomet ottivat kiinni linsseihin myyjän mielestä lasit oli tosi hyvännäköiset ja että enkö voisi itää silmiäni jotenkin niin että eivät ottaisi kiinni.

        pöh pöh pöh ei ikinä instrua

        Instrusta olen täysin samaa mieltä edellisenkin henkilön kanssa, petyin koko firmaan, sitä kysyisin mistä te olette saaneet reseptin laseja varten, minulla on kyllä se jonka sain instrusta ( lukulasit) mutta en nähnyt niillä lukea, en usko oikein siihen reseptiinkään mutta lasit olis saatava mieluummin kahdet koska en näe oikein tässä koneellakaan , jos joku osaa neuvoa kiitän kovasti.


      • rs
        Harriharmiton kirjoitti:

        Instru hiottaa kohta kaikki lasinsa Virossa ja odotusajat senkun pitenenvät. Ei saa asiakas enää kunnon palvelua jos haluaa lasinsa muutamassa päivässä, tai esim. lasit menevät rikki. Tähän tullaan Suomessa menemään. Moni firma teettää nyt hionnat Kiinassa, koska teetätys tulee tietty kaikkineen siellä halvemmaksi...

        Ostin edelliset lasit Instrusta. Luvattiin viikossa, kesti kaksi ja sitten tuli lasit joissa toinen linssi ilmeisesti vaihtunut jonkun muun tilauksen kanssa (täysin vääränlainen).Lupasivat uudet viikon sisään (kiireellisenä), kesti taas kaksi viikkoa.Se siitä. Nyt ostin uudet lasit Näkösopesta(tarjous, aurinkolasit vahvuuksilla samaan hintaan).Lupasivat vajaassa viikossa, sain viiden päivän päästä.


      • Rohkeutta kokeilla!
        850 Euroa kirjoitti:

        Ostin kaksiteholasit kaikilla mahdollisilla "pinnoitteilla" Instrusta ja ne maksoivat 850 Euroa. Sangat olivat keskihintaiset, joten korkea hinta tuli aivan jostain muusta. Tämä oli ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun ostan näin kalliit lasit. Minulla ei ole yksinkertaisesti varaa sellaiseen.
        On hävytöntä käyttää hyväksi toisen hädänalaista tilaa pitämällä hinnat noin korkeina.

        Silmälasien tulisi olla itsestäänselvyys ja kaikille mahdollinen asia. Ilman velkaantumista, odottelua ja kärsimistä huonosta palvelusta, tai huonoista pokista.
        Silmälasit ei ole sijoitus. Ehkä ne on joskus sitä olleet, tms., mutta näinä päivinä kenen vaan tulisi saada pokat just silloin kun on tarve, ja jopa useampia eritarkoituksiin!

        Favoptic on oikeasti hyvällä asialla, mutta onhan noita muitakin vastaavia firmoja. Rohkeasti vain hakemaan ja etsimään itselle sopivaa.
        Yksi ystäväni käy kaukoidässä ja ostaa sieltä useammat kerralla ja todella halvalla, silloin puhutaan kympistä parista per lasit.

        Hyvä, että on kilpailua noin niinkuin ylipäätään, se on asiakkaiden etu, mutta myös silmälasialan kehityksen kannalta merkittävä. Ja erityisesti optikoiden ammattikuntaa haastava. Mm. Instru on elänyt pitkään vain ja ainoastaan hyvien optikoiden takia ;-)


    • Pohjan-Akka

      Tuo otsikko tuli miehlen isävainajani ilmaisuna. Hän kun teippaili maalarinteipilä klasien sankat. Ei saanu käyä ploosa lompuukin tiehnoila meilä. Mie jouùin itte vaihtahman autonrenkhaatki, kun net oli säilössä kotitalon navetassa. Ukko seiso vieressä ja sano, että et sunkhaan sie perkele rahojasti pistä pirjantheele. Eipä siinä uskaltanu vasthan vongata.

      Nyt on helpottanu ja vien talvirenkaat rahalla vaihtoon. Ah, kun se tuntuu ylelliseltä. Ei ole mitään surkeanpaa hommaa kuin vaihtaa autonrenkaita. Menee se kyllä naiseltakin kun pomppii veivaimen päällä, että mutterit kiristyy.

      Mutta itse asiasta:

      M A H T A V A homma kun saadaan Suomeen silmälasien halpaketju. Sellainen on tulossa Tornioonkin, ainakin olen jotain kuullut tai lukenut sellaista. Käytän itsekin laseja sekä piilareita. Aina on tuntenut itsensä jymäytetyksi kun on rillit menneet vaihtoon. Ruotsissakin on muuten jonkinverran halvemmat lasit. Se kertoo ja aikasen paljon, sillä onhan siellä puolta paremmat palkat ja silti on halvempi lopputuote.

      Optikkoliikkeet ovat olleet kuin apteekit. Aivan mahtava juttu. Mitä sen on väliä vaikka valikoima olisi pienempi, eikä olekaan ranskalaisia chic-merkkejä...ketä kiinnostaa...

      Olen muuten kuullut, että monet vanhat miehet teippailee lasejaan. Optikkojen hinnoissa kun ei OIKEASTI ole mitään järkeä. Se on hyvä protesti.

    • rouva i

      olin Petroskoissa käymässä ja kävin optikolla. Hetken päähänpistosta teetinkin heillä lasit, koska tarvitsin uudet. Lääkäri tarkisti näköni, kehykset valitsin ja he tekivät lasit kahdessa tunnissa valmiiksi. Hinta oli muistaakseni 35e. Ja linssit ovat ohuet, on ne pinnoitteet mitä normaalistikin! Heijastuksenesto, ja muut. Oli siellä kyllä kalliitakin kehyksiä, mutta suurin osa edullisia, ja kaikki tyylikkäitä.

      Tästä on nyt aikaa yli kaksi vuotta ja samat lasit on edelleen, tosi hyvin on kestäny. Oikeastaan parhaat lasit, mitä minulla on ollut.

      Myöhemmin siellä joillekin ystävilleni sanoin miten kalliita lasit ovat suomessa, niin eivät meinanneet uskoa.

      • Älä maksa turhaan Suomessa

        Hommasin lasit Venäjältä. Merkkipokat joissa jousto sangat, 1.5 ja toisessa 1.25 vahvuudet.
        Ohuet linssit ja ei heijasta. Arvatkaapa hinta?
        Mitä maksaa suomessa en edes uskalla ajatella. Minulla oli oikean silälääkärin resepti jonka mukaan he tekivät käypäset lasit. Niin kyllä kai hinta kiinnostaa se oli 25€!!!!!! Kiinnostaa varmaan suomalaisia kauppiaitkin. Tietysti saa heitä elättää vaikka kuinka suurella rahalla. Espanjasta saa halvalla, Virosta saa halvalla kun menee Tallinnan ulkopuolelle jne. Kyllä tavaraa on mailmassa ja hinta oikea!


      • Baruski
        Älä maksa turhaan Suomessa kirjoitti:

        Hommasin lasit Venäjältä. Merkkipokat joissa jousto sangat, 1.5 ja toisessa 1.25 vahvuudet.
        Ohuet linssit ja ei heijasta. Arvatkaapa hinta?
        Mitä maksaa suomessa en edes uskalla ajatella. Minulla oli oikean silälääkärin resepti jonka mukaan he tekivät käypäset lasit. Niin kyllä kai hinta kiinnostaa se oli 25€!!!!!! Kiinnostaa varmaan suomalaisia kauppiaitkin. Tietysti saa heitä elättää vaikka kuinka suurella rahalla. Espanjasta saa halvalla, Virosta saa halvalla kun menee Tallinnan ulkopuolelle jne. Kyllä tavaraa on mailmassa ja hinta oikea!

        Sano muuta kuomaseni.

        Suomessa kaikki on liian kallista. Bensa, lääkkeet, silmälasit.etc.

        Kehtaavat vielä raharikkaat keräyksiä pitää sotiemme veteraaneille. Kallis kotimaamme on VETERAANIEMME SYYTÄ !!!

        - Hehän ne rajat kiinni laittoi. Jos heitä ei olisi, Suomessa kävisi rupla ja asiat huomattavasti paremmin ja halvempaa. Eduskunta syö vähäiset rahamme turhilla kokouksillaan, säätäen veroja ja lakeja muka kansakunnan hyväksi...

        Asiaan: Muuttakaa ainaiset valittajat rajojemme ulkopuolelle, mikäli siellä hommat toimii paremmin.

        Siperiaan tai keskiviroon mars !

        Ei täällä tarvitse hampaat irvessä Suomalaisia kauppiaita elätellä ja itkeä.

        - Kertokaa pankkitilin numero, lähetän avustusta menolippuun.

        Huom. VAIN MENOLIPPUUN !


    • Linssiin viilattu...

      En minä ole kahteenkymmeneen vuoteen maksanut hulvattomia Suomen hintoja! Saksasta ostin lasit 40,- eurolla postitse. Tuli tosi hyvät, sellaiset mitä ei Suomesta optikkoliike halunnut myydä jostain syystä tai ei ollut. Tuli mukaan muutakin tilpehööriä kotelo ilmaiseksi. Postikulut vain n. 6 euroa. Minä en nimittäin halunnut mitään "Mikko Alatalo" laseja, vaan kehyksettömät, sangat suoraan laseihin. Optikko väitti, ettei kestä!! Vai ei kestä, ne ovat kestäneet iäisesti minulla. Toiset ostin Ruotsista, saman malliset ja hinta 47 euroa, nekin todella erinomaiset ja käytössä jo 5 vuotta!! Suomesta jotkut tuttuni ovat ostaneet optikoilta ja valittavat sitten kun ovat maksaneet 400 - 800 euroa! Eivät ole kuitenkaan uskaltaneet ostaa ulkomailta. Yksi ystäväni osti kuitenkin Tallinnasta ja sai 70,- eurolla paremmat lasit kuin oli Helsingistä saanut joskus moninkertaiseen hintaan, osti juhlakäyttöön. Siihen muuten kuului vielä näöntarkastuskin. Eikä varmasti mennyt tappiolla sekään myynti! Eli se Suomen hintatasosta. Suomessa palvelu oli minun kohdalta 25 vuotta sitten palvelua vain niin kauan, kunnes kauppa saatiin tehtyä.

      • kandee hakee kans

        Juu, minäkin hain Tallinnasta dolce&gabbanan uskomattoman hienot kyhykset ja linssit kaikilla herkuilla hintaan 170€ ja toimitus seuraavana päivänä. Ei paha, suomessa en sais samanlaisii pokia koko paketin hinnalla!

        Nissenillä suomesta kun tilasin ei merkilliset pokat ja linssit ne oli jotain 500€ ja rapiat toimitus 2kk! muka kesälomien takia. Jälkeenpäin sain tietää et ulkomailla teettävät, joten se suomalaisesta työstä...


    • mä itse

      itse tilasin netin kautta lasit todella hyvät ja laadukkaat.ja tietystipaljon halvemmat kuin optikkoliikkeessä. mun kohdalla ei voi kuin sanoa et toimii ja hyvin!! ja aion tilata jatkossakin uudelleen samasta firmasta.

      • Kokenut

        Hienoa, että suomessa on vielä noin paljon järellä ajattelevia.
        Ei muuta kuin lasit muualta kuin suomesta, niin eiköhän nuo itseään jumalina pitävät optikkoliikkeetkin ala jossain vaiheessa hieman ajattelemaan mitä tekevät (jahka siihen pystyvät), sillä "rosvous" on aina "rosvousta". Suomen optiikko liikkeissä tosiaan tuntee tulleensa "huijatuksi"!!
        Olen tosiaan kyllästynyt perinpohjin noihin kiskontoihin ja käyttäytymiseen.


      • mä ite
        Kokenut kirjoitti:

        Hienoa, että suomessa on vielä noin paljon järellä ajattelevia.
        Ei muuta kuin lasit muualta kuin suomesta, niin eiköhän nuo itseään jumalina pitävät optikkoliikkeetkin ala jossain vaiheessa hieman ajattelemaan mitä tekevät (jahka siihen pystyvät), sillä "rosvous" on aina "rosvousta". Suomen optiikko liikkeissä tosiaan tuntee tulleensa "huijatuksi"!!
        Olen tosiaan kyllästynyt perinpohjin noihin kiskontoihin ja käyttäytymiseen.

        joo nää lasit mitkä tilasin neti kautta optikolla kävin kysyy paljon maksais niin 200-350e ja kalliimaks viel kaikil herkuil mut ite maksoin n.70e aika säästö ja yht hyvin näkee


      • Ilmaa ei saa myydä

        Milläpä tietysti nuo silmälasiliikkeet toimisivat esim. Helsingin kalleimmissa liikehuoneistoissa. En kuitenkaan halua maksaa näitä vuokrakuluja ja suuria palkkoja (ainakin verrattuna omiini!)


      • ekonomisti
        Kokenut kirjoitti:

        Hienoa, että suomessa on vielä noin paljon järellä ajattelevia.
        Ei muuta kuin lasit muualta kuin suomesta, niin eiköhän nuo itseään jumalina pitävät optikkoliikkeetkin ala jossain vaiheessa hieman ajattelemaan mitä tekevät (jahka siihen pystyvät), sillä "rosvous" on aina "rosvousta". Suomen optiikko liikkeissä tosiaan tuntee tulleensa "huijatuksi"!!
        Olen tosiaan kyllästynyt perinpohjin noihin kiskontoihin ja käyttäytymiseen.

        Niinpä. Tottakai kaikki tuotteet ja palvelut kannattaa hankkia Suomen ulkopuolelta. Malboro maksaa Venäjällä jotain 50 snt/aski ja bensa 60snt/litra. Myöskin venäläisen rekkakuskin palkka noin 1e/tunti. Thaimaassa hiustenleikkuu 2e/pää. Myös USA:ssa uima-altaan puhdistaminen meksikolaisella maahanmuuttajalla maksaa 1e/tunti.Ei toki kannata maksaa Suomen valtiolle välillisiä ja välittömiä veroja. Mutta sitten ei myöskään saada ilmaista koulutusta lapsille eikä subventoituja sairaanhoitopalveluja. Myös tietullit ovat tervetulleita. Itselläni sen verran sopiva palkka (7325e/kk optiot eläkevakuutukset) että minun talouteni kestää kyllä ko. leikkaukset palveluissa! Ilmeisesti optikot myös sen verran hyvätuloisia, että voivat myyntiensä romahtaessa lähteä golffaamaan Marbellaan. Toivottavasti kirjoittajalla samat mahdollisuudet... Eli tervemenoa ostamaan kaikki palvelut ja tavarat ulkomailta, niin ei tarvitse joka kevät kuunnella valitusta paperimiesten kovista palkoista...


      • Nimetön
        ekonomisti kirjoitti:

        Niinpä. Tottakai kaikki tuotteet ja palvelut kannattaa hankkia Suomen ulkopuolelta. Malboro maksaa Venäjällä jotain 50 snt/aski ja bensa 60snt/litra. Myöskin venäläisen rekkakuskin palkka noin 1e/tunti. Thaimaassa hiustenleikkuu 2e/pää. Myös USA:ssa uima-altaan puhdistaminen meksikolaisella maahanmuuttajalla maksaa 1e/tunti.Ei toki kannata maksaa Suomen valtiolle välillisiä ja välittömiä veroja. Mutta sitten ei myöskään saada ilmaista koulutusta lapsille eikä subventoituja sairaanhoitopalveluja. Myös tietullit ovat tervetulleita. Itselläni sen verran sopiva palkka (7325e/kk optiot eläkevakuutukset) että minun talouteni kestää kyllä ko. leikkaukset palveluissa! Ilmeisesti optikot myös sen verran hyvätuloisia, että voivat myyntiensä romahtaessa lähteä golffaamaan Marbellaan. Toivottavasti kirjoittajalla samat mahdollisuudet... Eli tervemenoa ostamaan kaikki palvelut ja tavarat ulkomailta, niin ei tarvitse joka kevät kuunnella valitusta paperimiesten kovista palkoista...

        ymmärtäisin jos hinnat olisivat edes kohtuulliset, maksaisin mielelläni suomeen tuotteet ja työn.Olisikohan mahdollista että suomessakin myytäisiin halpoja linssejä ja pokia. En todellakaan pysty omalla palkallani ostamaan nykyisillä hinnoilla laseja.


      • Pohjan-Akka
        ekonomisti kirjoitti:

        Niinpä. Tottakai kaikki tuotteet ja palvelut kannattaa hankkia Suomen ulkopuolelta. Malboro maksaa Venäjällä jotain 50 snt/aski ja bensa 60snt/litra. Myöskin venäläisen rekkakuskin palkka noin 1e/tunti. Thaimaassa hiustenleikkuu 2e/pää. Myös USA:ssa uima-altaan puhdistaminen meksikolaisella maahanmuuttajalla maksaa 1e/tunti.Ei toki kannata maksaa Suomen valtiolle välillisiä ja välittömiä veroja. Mutta sitten ei myöskään saada ilmaista koulutusta lapsille eikä subventoituja sairaanhoitopalveluja. Myös tietullit ovat tervetulleita. Itselläni sen verran sopiva palkka (7325e/kk optiot eläkevakuutukset) että minun talouteni kestää kyllä ko. leikkaukset palveluissa! Ilmeisesti optikot myös sen verran hyvätuloisia, että voivat myyntiensä romahtaessa lähteä golffaamaan Marbellaan. Toivottavasti kirjoittajalla samat mahdollisuudet... Eli tervemenoa ostamaan kaikki palvelut ja tavarat ulkomailta, niin ei tarvitse joka kevät kuunnella valitusta paperimiesten kovista palkoista...

        Mitä pahaa on ostaa lasit Venäjältä? Jos koko perhe on "pokapäitä", niin ostamalla uudet lasit turistimatkalla saa periaatteessa koko Nevan risteilyn ilmaiseksi. Todella hyvä idea.

        Täällä länsirajalla on aina ostettu sieltä, mistä halvimalla kulloinkin saa. Vuoroin vieraissa.


        Siinähän subventoit.


      • Nevalautturi
        Pohjan-Akka kirjoitti:

        Mitä pahaa on ostaa lasit Venäjältä? Jos koko perhe on "pokapäitä", niin ostamalla uudet lasit turistimatkalla saa periaatteessa koko Nevan risteilyn ilmaiseksi. Todella hyvä idea.

        Täällä länsirajalla on aina ostettu sieltä, mistä halvimalla kulloinkin saa. Vuoroin vieraissa.


        Siinähän subventoit.

        Suomessa kaikki on liian kallista. Bensa, lääkkeet, silmälasit.etc.

        Kehtaavat vielä raharikkaat keräyksiä pitää sotiemme veteraaneille. Kallis kotimaamme on VETERAANIEMME SYYTÄ !!!

        - Hehän ne rajat kiinni laittoi. Jos heitä ei olisi, Suomessa kävisi rupla ja asiat huomattavasti paremmin ja halvempaa. Eduskunta syö vähäiset rahamme turhilla kokouksillaan, säätäen veroja ja lakeja muka kansakunnan hyväksi...

        Asiaan: Muuttakaa ainaiset valittajat rajojemme ulkopuolelle, mikäli siellä hommat toimii paremmin.

        Siperiaan tai keskiviroon mars !

        Ei täällä tarvitse hampaat irvessä Suomalaisia kauppiaita elätellä ja itkeä.

        - Kertokaa pankkitilin numero, lähetän avustusta menolippuun.

        Huom. VAIN MENOLIPPUUN !


      • Pohjan-Akka
        Nevalautturi kirjoitti:

        Suomessa kaikki on liian kallista. Bensa, lääkkeet, silmälasit.etc.

        Kehtaavat vielä raharikkaat keräyksiä pitää sotiemme veteraaneille. Kallis kotimaamme on VETERAANIEMME SYYTÄ !!!

        - Hehän ne rajat kiinni laittoi. Jos heitä ei olisi, Suomessa kävisi rupla ja asiat huomattavasti paremmin ja halvempaa. Eduskunta syö vähäiset rahamme turhilla kokouksillaan, säätäen veroja ja lakeja muka kansakunnan hyväksi...

        Asiaan: Muuttakaa ainaiset valittajat rajojemme ulkopuolelle, mikäli siellä hommat toimii paremmin.

        Siperiaan tai keskiviroon mars !

        Ei täällä tarvitse hampaat irvessä Suomalaisia kauppiaita elätellä ja itkeä.

        - Kertokaa pankkitilin numero, lähetän avustusta menolippuun.

        Huom. VAIN MENOLIPPUUN !

        Samat ihmiset, jotka pitävät itsestäänselvyytenä sen, että lomat vietetään jossain v**u'kuusessa ja sinne lennetään ehtyviä luonnonvaroja käyttäen...samat nutipäät paheksuvat sitä, että joku menee bussilla Venäjälle ostamaan hieman halpaa pellavaa kangaspuihin.

        Tipahtakaa alailmoihin sieltä mukaparemmat.

        Normaali kanssakäyminen on N O R M A A L I A.

        Kyllä minullakin on tässä tarkoitus nevan risteilylle mennä. opettelen vain ensin kielen paremmin, niin saa reissusta enemmän irti. venäläisillä oli ainakin ennen ensimmäisenä kielenä saksa, ja sitä en osaa sanaakaan. Ärsyttääkö?

        ostan vielä uudet rillit...tai samalla voisi ostaa useammat...joka päivälle eriväriset.


      • Nevalautturi
        Pohjan-Akka kirjoitti:

        Samat ihmiset, jotka pitävät itsestäänselvyytenä sen, että lomat vietetään jossain v**u'kuusessa ja sinne lennetään ehtyviä luonnonvaroja käyttäen...samat nutipäät paheksuvat sitä, että joku menee bussilla Venäjälle ostamaan hieman halpaa pellavaa kangaspuihin.

        Tipahtakaa alailmoihin sieltä mukaparemmat.

        Normaali kanssakäyminen on N O R M A A L I A.

        Kyllä minullakin on tässä tarkoitus nevan risteilylle mennä. opettelen vain ensin kielen paremmin, niin saa reissusta enemmän irti. venäläisillä oli ainakin ennen ensimmäisenä kielenä saksa, ja sitä en osaa sanaakaan. Ärsyttääkö?

        ostan vielä uudet rillit...tai samalla voisi ostaa useammat...joka päivälle eriväriset.

        Toivotan hyvää matkaa ja menestystä kielikursseille. Pehmeitä unia pellavaisilla..

        Kuten mainitsin. Vereraaniemme syytä kaikki!

        Tämän löysin muuten suosikkisivustoiltasi...
        http://www.youtube.com/watch?v=1g2vPrk_CfU&NR=1


      • Pohjan-Akka
        Nevalautturi kirjoitti:

        Toivotan hyvää matkaa ja menestystä kielikursseille. Pehmeitä unia pellavaisilla..

        Kuten mainitsin. Vereraaniemme syytä kaikki!

        Tämän löysin muuten suosikkisivustoiltasi...
        http://www.youtube.com/watch?v=1g2vPrk_CfU&NR=1

        Minä en sinuna maatalousnaisia löisi alta lipan.

        Mie en osaa pellavatyykejä kutoa, enkä viitsi edes bussissa istua. Muuten olisin jo Venäjällä käynyt.

        Siinä videonpätkässä muuten marssii ojan pohjalla ihan isäni näköinen mies. Tulee pala melkein kurkkuun. Mutta ei se voi olla hän, nuorena monet näyttää samalta.


      • Red or Dead
        ekonomisti kirjoitti:

        Niinpä. Tottakai kaikki tuotteet ja palvelut kannattaa hankkia Suomen ulkopuolelta. Malboro maksaa Venäjällä jotain 50 snt/aski ja bensa 60snt/litra. Myöskin venäläisen rekkakuskin palkka noin 1e/tunti. Thaimaassa hiustenleikkuu 2e/pää. Myös USA:ssa uima-altaan puhdistaminen meksikolaisella maahanmuuttajalla maksaa 1e/tunti.Ei toki kannata maksaa Suomen valtiolle välillisiä ja välittömiä veroja. Mutta sitten ei myöskään saada ilmaista koulutusta lapsille eikä subventoituja sairaanhoitopalveluja. Myös tietullit ovat tervetulleita. Itselläni sen verran sopiva palkka (7325e/kk optiot eläkevakuutukset) että minun talouteni kestää kyllä ko. leikkaukset palveluissa! Ilmeisesti optikot myös sen verran hyvätuloisia, että voivat myyntiensä romahtaessa lähteä golffaamaan Marbellaan. Toivottavasti kirjoittajalla samat mahdollisuudet... Eli tervemenoa ostamaan kaikki palvelut ja tavarat ulkomailta, niin ei tarvitse joka kevät kuunnella valitusta paperimiesten kovista palkoista...

        todellakaan KANNATA ostaa Marlboroa Venäjältä tai muualtakaan! Kaikkea sitä lukee..


    • Tässä esimerkki

      Ostin pojalleni(11v)puolisen vuotta sitten lasit Eyen:stä (79€) ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Edelliset lasit olivat "laatukaupasta" mutta eivät kestäneet edes puoltavuotta. Ja kun menin kyseleen uusia sankoja tai varaosia niin sitä sankamallia ei enää valmisteta ja yms.... vastauksia aina olisi uudet pitänyt ostaa. Poikani käyttää laseja kokoajan harrastuksissa, koulussa, kotona eikä vielä ole saanut niitä runnottua rikki vaikka meno on kokajan kova. Seuraavat omat lasini meinaan hankkia samasta paikasta.

    • lasiton

      että silmälasit ovat kalliimpia,kuin digikamerat!!Kamera on tuhat kertaa monimutkaisempi,kuin silmälasit. Luojan kiitos etten tarvitse laseja ja kun se päivä joskus koittaa,en todellakaan aio maksaa niistä 20 euroa enempää.

      • ...

        silmiä on yhtä monenlaisia kuin on ihmisiäkin ja siksi silmälasit on aina yksilölliset,omilla arvoilla kullekkin ihmiselle tehdyt. toisin kuin digikamerat...


      • tietotaitoinen

        Kuvitteleppa tilanne että joutuisit kokoajan katselamaan sen kameran linssin läpi sitä maailmaa... kuin sitten taas se että katsoisit niiden kalliiden silmälasien läpi... kumpihan mahtais olla parempi??? Niih ja sitä kameraa et taida tarvita joka päiväisessä käytössä... Laatu maksaa!!!


      • herännyt!
        tietotaitoinen kirjoitti:

        Kuvitteleppa tilanne että joutuisit kokoajan katselamaan sen kameran linssin läpi sitä maailmaa... kuin sitten taas se että katsoisit niiden kalliiden silmälasien läpi... kumpihan mahtais olla parempi??? Niih ja sitä kameraa et taida tarvita joka päiväisessä käytössä... Laatu maksaa!!!

        Laatu maksaa sen, minkä sen antaa maksaa.
        Onneksi on vaihtoehtoja olemassa!


    • iha samaa

      Meinaan. Ruottista kaukkulat hintaan 42€, laatu vähintään suomen tasoa.

      Kait joka paikkaunnalla optikko ja apteekkari on rikkaimpien joukossa. Miksiköhän...?

      • muuten

        huomanneet että, mm. silmälasit, lastentarvikkeet ja lääkkeet ovat ihan älyttömissä hinnoissa, just sen takia koska ne on vähän pakollisia, siispä niillä on hyvä kiskoa asiakkaiden viimeisetkin roposet!
        Niitä ilmankaan kun ei oikein voi olla.

        Minä en ole kolmeen vuoteen pystynyt hankkimaan tehokkaampia laseja, vaikka olisi pitänyt, just näiden järkyttävien hintojen takia mutta nyt olen ihan haltioissani kun näin tämän keskusteluketjun ja luin näitä kokemuksia,, ja hintoja.

        Siispä aion 100% varmasti hankkia itselleni netistä lasit!!


      • rahastusta
        muuten kirjoitti:

        huomanneet että, mm. silmälasit, lastentarvikkeet ja lääkkeet ovat ihan älyttömissä hinnoissa, just sen takia koska ne on vähän pakollisia, siispä niillä on hyvä kiskoa asiakkaiden viimeisetkin roposet!
        Niitä ilmankaan kun ei oikein voi olla.

        Minä en ole kolmeen vuoteen pystynyt hankkimaan tehokkaampia laseja, vaikka olisi pitänyt, just näiden järkyttävien hintojen takia mutta nyt olen ihan haltioissani kun näin tämän keskusteluketjun ja luin näitä kokemuksia,, ja hintoja.

        Siispä aion 100% varmasti hankkia itselleni netistä lasit!!

        Todellakin kaikki nuo ovat oikeastaan pakollisia ostoksia ja siispä niistä voi pyytää mitä tahansa.


      • kuma
        muuten kirjoitti:

        huomanneet että, mm. silmälasit, lastentarvikkeet ja lääkkeet ovat ihan älyttömissä hinnoissa, just sen takia koska ne on vähän pakollisia, siispä niillä on hyvä kiskoa asiakkaiden viimeisetkin roposet!
        Niitä ilmankaan kun ei oikein voi olla.

        Minä en ole kolmeen vuoteen pystynyt hankkimaan tehokkaampia laseja, vaikka olisi pitänyt, just näiden järkyttävien hintojen takia mutta nyt olen ihan haltioissani kun näin tämän keskusteluketjun ja luin näitä kokemuksia,, ja hintoja.

        Siispä aion 100% varmasti hankkia itselleni netistä lasit!!

        MIKÄ ON OSOITE MISTÄ LASIT????


      • till sverige
        kuma kirjoitti:

        MIKÄ ON OSOITE MISTÄ LASIT????

        http://www.glasogondirekt.com/?language=FI

        käy suomessa optikolla ottamassa silmälasimääräys. Sitte tuolta saa 4 sangat ilmatteks kotiin sovitettavaksi. Valitse haluamasi sangat, merkitse niihin pupillin kohta. Käytä tilauskaavakkeet ja kirjoita vahvuudet paperille ja pistä pakettioi mukaan. Lähetyksen mukana on osoitelappu, joka liimataan siihe lootaan mis ne kokeilu sangat tuli.paketti takas postiin. Sitte jonku jan päästä postin mukana tulee mittojen mukaan tehdyt silmälasit. Ja maksu tapahtuu pankkisiirrolla suomalaiseen pankkiin, et ei tarvitse edes eu-maksujen kanssa ihmetellä.

        http://www.glasogondirekt.com/prices

        Tietysti tuo specsavers on myös lupaava vaihtoehto, mutta tulis se hintoihinsa ajaa 300 kilsaa autolla lasien takia, ku ne klasit saa kotiin toimitettuna ilman lisäkuluja ruottinmalta.

        ja suomioptikon on turha valittaa laadusta, taikka asiakaspalvelusta. Laatu on samalla tasolla, ja jos haluaa ammattilaisen säätävän niitä lasei, nii kait se suomioptikko rahasta ymmärtää... ja takuuasiat menee yhtä hyvin ku suomessa. Ja suomilasien vakuutus on enemmän ku lasien hinta ruotin putiikissa :) tsemppiä, instru!


      • harmituss
        till sverige kirjoitti:

        http://www.glasogondirekt.com/?language=FI

        käy suomessa optikolla ottamassa silmälasimääräys. Sitte tuolta saa 4 sangat ilmatteks kotiin sovitettavaksi. Valitse haluamasi sangat, merkitse niihin pupillin kohta. Käytä tilauskaavakkeet ja kirjoita vahvuudet paperille ja pistä pakettioi mukaan. Lähetyksen mukana on osoitelappu, joka liimataan siihe lootaan mis ne kokeilu sangat tuli.paketti takas postiin. Sitte jonku jan päästä postin mukana tulee mittojen mukaan tehdyt silmälasit. Ja maksu tapahtuu pankkisiirrolla suomalaiseen pankkiin, et ei tarvitse edes eu-maksujen kanssa ihmetellä.

        http://www.glasogondirekt.com/prices

        Tietysti tuo specsavers on myös lupaava vaihtoehto, mutta tulis se hintoihinsa ajaa 300 kilsaa autolla lasien takia, ku ne klasit saa kotiin toimitettuna ilman lisäkuluja ruottinmalta.

        ja suomioptikon on turha valittaa laadusta, taikka asiakaspalvelusta. Laatu on samalla tasolla, ja jos haluaa ammattilaisen säätävän niitä lasei, nii kait se suomioptikko rahasta ymmärtää... ja takuuasiat menee yhtä hyvin ku suomessa. Ja suomilasien vakuutus on enemmän ku lasien hinta ruotin putiikissa :) tsemppiä, instru!

        Voe harmin paikka, oispa siellä ollu halpoja prillejä, mutta kun on voimakkuudet lähellä miinus kymppiä ja tarvitsisin monitehot, niin ei onnistunu tuolta. VOE HARMI !


      • rs
        till sverige kirjoitti:

        http://www.glasogondirekt.com/?language=FI

        käy suomessa optikolla ottamassa silmälasimääräys. Sitte tuolta saa 4 sangat ilmatteks kotiin sovitettavaksi. Valitse haluamasi sangat, merkitse niihin pupillin kohta. Käytä tilauskaavakkeet ja kirjoita vahvuudet paperille ja pistä pakettioi mukaan. Lähetyksen mukana on osoitelappu, joka liimataan siihe lootaan mis ne kokeilu sangat tuli.paketti takas postiin. Sitte jonku jan päästä postin mukana tulee mittojen mukaan tehdyt silmälasit. Ja maksu tapahtuu pankkisiirrolla suomalaiseen pankkiin, et ei tarvitse edes eu-maksujen kanssa ihmetellä.

        http://www.glasogondirekt.com/prices

        Tietysti tuo specsavers on myös lupaava vaihtoehto, mutta tulis se hintoihinsa ajaa 300 kilsaa autolla lasien takia, ku ne klasit saa kotiin toimitettuna ilman lisäkuluja ruottinmalta.

        ja suomioptikon on turha valittaa laadusta, taikka asiakaspalvelusta. Laatu on samalla tasolla, ja jos haluaa ammattilaisen säätävän niitä lasei, nii kait se suomioptikko rahasta ymmärtää... ja takuuasiat menee yhtä hyvin ku suomessa. Ja suomilasien vakuutus on enemmän ku lasien hinta ruotin putiikissa :) tsemppiä, instru!

        Valitsetko todella sangat neljän vaihtoehdon perusteella. Itse haluan kokeilla useampia vaihtoehtoja.


    • jos haluaa

      Jos haluaa vanhoihin hengettömiin pelkästään uudet linssit, mistä kannattaisi hakea/ostaa?

    • TavisNeitokainen

      Olen jo tähänkin saakka suosinut pikkuliikkeitä ja niissä saa erinomaista palvelua ja hintakin on kohdallaan. Instru ja muut ketjut muka myyvät koko ajan tarjouksella, mutta hinta silti paljon rasvaisempi kuin pikkuliikkeillä.

      Käy katsomassa sopivia kehyksiä ja kysy kokonaishinta useammasta paikasta. Voit tehdä varauksen ja sopia, että joko perut tai vahvistat tilauksen muutaman päivän sisällä. Älä osta sikaa säkissä. Samantapaiset kehykset samanlaisilla linsseillä voivat olla hurjan eri hintaisia.

      Vertaile näitä uusia liikkeitä ja pikkuliikkeitä. Joskus kannattaa maksaa palvelusta ja joskus ehkä ei.

    • työnantaja

      rillit ja ne ovatkin erikoiset, kun niillä näkee ihmiset ilman vaatteita... valmistajalle sattui varmaan joku moka... mutta minun eduksenihan se tällä kertaa onneksi. varsin mukavaa kun työskentelee naisvaltaisella alalla,eikä ikäihmisiäkään pahemmin ole =:)

      • ghkf

        Ottamatta..


    • TTOOO

      Hyvä, ovatkin olleet sikakalliita nyt voipi ostaa lasit vaikka joka kuukausi jos meinaan kyllästyy vanhoihin
      Huraa !!!

    • Nimetön

      Ostin kesällä specsavers moniteholasit pintoineen ja ohennuksineen. kalliinpuoleiset sangat 179e. Kokonaishinta oli 458e. Vastaavanlaiset lasit olisi instrusta maksaneet huomattavasti enemmän. Plussana oli myös se että sai toiset silmälasit samaan hintaan, samanhintaiset pokat ja haluamansa linssit(ilman ekstra käsittelyjä). Otin työteholasit 50e käsittelyt.

      Aika edullista. Pienenä miinuksena oli pokien valikoiman vähyys, instrussa on paljon merkkipokia ja malleja. Olisin valinnut hieman pyöreämpimalliset. Mutta kuukauden pidettyäni olen sitä mieltä että laadullisesti nämä ovat muuten olleet ihan yhtä hyvät käytössä kuin entiset instrun lasit. Hyvin näkyy eikä silmiä rasita. Ne menivät kehyksestä nenän kohdalta poikki. Ei voinut korjata.

      • Nettikauppa se on edullisin

        Mainoksessa näytti olevan hirvittävän näköiset pokat - se karkottaa minut aina sivuilta ja mainostavalta firmalta yleensä. Katsoin kuitenkin hintoja - ei vakuuttanut edullisuudellaan niin ikään.


      • käyttäjä
        Nettikauppa se on edullisin kirjoitti:

        Mainoksessa näytti olevan hirvittävän näköiset pokat - se karkottaa minut aina sivuilta ja mainostavalta firmalta yleensä. Katsoin kuitenkin hintoja - ei vakuuttanut edullisuudellaan niin ikään.

        Niin, pokia saa kuitenkin 39e lähtien ja siihen peruslinssit päälle. Alkuun pääsee kumminkin halvalla, jos on rahanpuute.


    • Hinta & laatusuhde

      Upeata että hintarosvot putuoavat markkinoilta ovatkin ehtineet ryövätä kuluttajaa riittävästi.

      Rosvot kiinni kuten Vennamo asian ilmaisisi !

    • nuuka joskus - 2 nettikauppaa:

      En ole ikinä Suomessa enkä Virossa maksanut yli 150 euroa silmälaseista. Harvoin olen ostanut laseja paitsi tämän vuoden alussa yht. 3 paria nettikaupoista.

      Tästä joku jo mainitsikin:
      http://www.favoptik.com/
      eli sama liike toisella nettinimellä:
      http://www.glasogondirekt.com/

      On ruotsalainen liike. Sieltä on pakko tilata ensin kokeilukehykset, jotka pitää palauttaa muistaakseni 3 pv sisällä. Niistä valitaan halutut lasit. Kaikenlaiset pinnoitukset sis. hintaan.
      Kaukolasini maksoivat muistaakseni n. 60 euroa ja moniteholasitkin olisi saanut n. 90 euroon, siis käyttövalmiit täydelliset silmälasit.
      Tuolla postikulut sis. hintaan.
      Sivusto on myös suomeksi.

      http://www.selectspecs.com/main.php
      Englantilainen nettikauppa, erittäin laaja valikoima.
      Täydelliset yksiteholasit kehykset pinnoituksella alk 16,3 euroa. Moniteholasit alk. 60 euroa.
      Tilasin itselleni (olen likinäköinen n. -3 ja -4)
      kahdet samanlaiset halvimmat 16 euron lukulasit (olen nyt 51 v) vajaa vuosi sitten. Löytyy tuolta suuri valikoima myös kalliimpia merkkilaseja. Kannattaa tosiaan tsekata tämä nettisivusto. Täällä ei ole mallilasisysteemiä kuten siinä em. ruotsalaisessa liikkeessä. Täytyy tilata ne lasit jotka miellyttävät ilman sankojen kokeilua.
      Postikulut olivat 3,5 euroa.
      Englantia pitää osata sen verran että osaa täyttää näkölomakkeen oikein. Suomen optikon näkötodistusta pitää osata tulkita.
      Suomessa näöntarkistus maksoi optikolla 20 euroa, kun en halunnut huijata ostavani laseja heiltä. Tilasin pelkän näön tarkistuksen. Siihen tarkistukseen pitää muistaa pyytää myös pupillien välisen etäisyyden mittaus.

      Favoptik ilmoitti että ei pidä lasten sankoja varastossa. Oli siinä jotain perustelua miksi eivät tee lapsille laseja.

    • Optiikkayrittäjä

      Optisen alan yrittäjänä perustin liikeideani jo 7v. sitten, lähtökohtaisesti edullisuuteen. Liikkeissämme on aina käytetty sekä aasialaisia että kotimaisia linssejä, asiakas on voinut valita, ja samalla siten määritellä hintalapun laseilleen. Samoin on kehysten kanssa. Mutta minua hämmästyttää eniten optiikkaketju EYEnin toiminta. Samoin työntekijöitäni. EYEn rekrytoi henkilökuntaansa suoraan minun, ja varmaan muidenkin optiikkaliikkeiden henkilökunnasta. Jo 3 myyjäämme on ostettu ulos EYEin palvelukseen sekä optikoille soiteltu työaikana ja luvattu aina 500e enemmän palkkaa kuin nykyinen työnantaja maksaa. Nurinkurista, että tj Hannu Peltosella ei ole muita eväitä henkilökunnan haalimiseen, kuin ostaa toisten liikkeiden kouluttamat ja pätevöittämät myyjät omiin liikkeisiinsä. Eräs tuttavani toimii Helsingin keskustassa EYEin myymälässä myyjänä. Hän on ollut palveluksessa ketjussa reilun vuoden, ja ihmettelee minulle, millaista sontaa 'halvalla' liikkeestä myydään. Kehykset ovat kiinalaisia rimpuloita, jotka usein hajoavat käsiin jo asiakkaille niitä luovuttaessa, kun kehystä normaalisti taivutetaan asiakkaan kasvoille. Samaa sanoi eräs myyjämme, joka palasi reilun 2kk EYEn kokeilun jälkeen takaisin minun leipiini. Ei kuulemma enää kehdannut myydä roskaa asiakkaille. Että sillä lailla HALVALLA!

      • Kokenut

        Höpö höpö ja taas höpö höpö, kyllähän minäkin saattaisin tuollaisia kirjoitella jos olisin alan yrittäjä/ "huijari"/ kiskuri!
        Kyllähän tuon alan yrittäjällä on varaa maksaa parempaa palkkaa jos haluaa.
        ASIA NYT VAAN ON NIIN, ETTÄ SUOMEN OPTIKKOLIIKKEIDEN ON TULTAVA JÄRKIINSÄ JA LASKETTAVA HINNAT JA PALVEKU INHIMISELLE TASOLLE!! (etenkin isot liikkeet).


      • Rillimaakari

        On näitä takki auki kulkevia "liikemiehiä" ollut alalla ennenkin. Vaikka vievät kouluttamasi "kokit" halpaketjujen soppaa hämmentämään, ei totuus muutu:

        PASKASTA EI SAA MUSTIKKAPIIRAKKAA VAIKKA KUINKA PAISTAISI!

        Hyväkään kokki...


      • johpen
        Rillimaakari kirjoitti:

        On näitä takki auki kulkevia "liikemiehiä" ollut alalla ennenkin. Vaikka vievät kouluttamasi "kokit" halpaketjujen soppaa hämmentämään, ei totuus muutu:

        PASKASTA EI SAA MUSTIKKAPIIRAKKAA VAIKKA KUINKA PAISTAISI!

        Hyväkään kokki...

        taitaa hermo kiristyä varsinkin jos naapuriin on muuttanut optica naapuriin,voi olla että elintasosi laskee,tai joudut jopa itsekin töihin


    • Lukulepakko

      Hain viime viikolla kahdet lukulasit heijastamattomalla pinnalla á 79,00. Ovat erittäin hyvät.

      • Älä makas itseäsi kipeeksi!

        Kyllä optikkoliikkeiden omistajat kylpee rahassa! On aivan järjetöntä hinnoittelua! Että silleen!
        Ostamalla voi säästää satoja euroja!


      • säästäväinen
        Älä makas itseäsi kipeeksi! kirjoitti:

        Kyllä optikkoliikkeiden omistajat kylpee rahassa! On aivan järjetöntä hinnoittelua! Että silleen!
        Ostamalla voi säästää satoja euroja!

        Älä osta mitään niin säästät vielä enemmän. Kuulin tutulta akupunktiotohtorilta, että silmät tottuu ja korjaa taittovirheen kun ei käytä laseja. Jos kävelet sitä ennen auton alle, niin sille ei tietysti voi mitään...


      • jaahass_
        säästäväinen kirjoitti:

        Älä osta mitään niin säästät vielä enemmän. Kuulin tutulta akupunktiotohtorilta, että silmät tottuu ja korjaa taittovirheen kun ei käytä laseja. Jos kävelet sitä ennen auton alle, niin sille ei tietysti voi mitään...

        Eihän taittovirhe voi itsestään korjautua, ei ainakaan takaisin normaaliin näköön.

        Mä kuljin ilman laseja niin pitkään kuin vain pystyin, mutta lopulta, kun en todellakaan nähnyt mitään, oli aivan pakko hankkia lasit. Näköni on huonontunut lasien hankkimisen jälkeen aivan yhtä nopeasti ja nyt vahvuus laseissa on jo -6,75 :(


      • aikoinaan
        säästäväinen kirjoitti:

        Älä osta mitään niin säästät vielä enemmän. Kuulin tutulta akupunktiotohtorilta, että silmät tottuu ja korjaa taittovirheen kun ei käytä laseja. Jos kävelet sitä ennen auton alle, niin sille ei tietysti voi mitään...

        mullekin 6. luokalla, kun ekat lasit sain, että jonkun vuoden kuluttua näkö paranee ja sitten voi lasit jättää kokonaan pois. Nyt reilut 25 v myöhemmin on -5.75 molemmissa, että silleen.


      • toimii...
        säästäväinen kirjoitti:

        Älä osta mitään niin säästät vielä enemmän. Kuulin tutulta akupunktiotohtorilta, että silmät tottuu ja korjaa taittovirheen kun ei käytä laseja. Jos kävelet sitä ennen auton alle, niin sille ei tietysti voi mitään...

        Kannattaa käydä näissä optikkoliikkeiden mainostamissa ilmaisissa näön tarkastuksissa, ja tilata näillä "arvoilla" uudet lasit jostain nettikaupasta!

        Jos tämä on jonkun mielestä kusetusta, niin katsokaapa vain Suomi hintoja vs netti hinnat ja tulkaa sitten valittamaan!


    • itse joudun hankkimaan apunäkimeni kirpparilta. Lasit hankintaprosissiin sisältyvine oheistoimintoineen - perusteellinen näön ja silmien tutkimus mm. - maksavat niin paljon, etteivät varani riitä. Kuljen mieluummin puolivillaiset kiertokakkulat nenälläni kuin uhraan kaikki käyttövarani vain päästäkseni kenties ainoastaan puolitiehen silmien tutkimusprosessissa. Tutkimuksia määräävät lääkärit ja optikot eivät todennäköisesti ota huomioon asiakkaan taloudellista tilannetta. Ja sääteleehän heidän toimintaansa toki laki siitä, ettei asiakkaalle saakaan määrätä silmälaseja, jos herää epäily näkövian taustalla piilevästä silmäsairaudesta. Sinänsä tämä toiminta on täysin oikein mutta köyhän taittovikaisen mieltä ja kukkaroa se ei lämmitä.

      • mieltä

        Se onkin niin hullua, että pakollisista voi määritellä millaisen hinnan haluaa. Aina on ostajia jotka eivät osaa/pysty kilpailijoiden markkinoita vertailemaan esim. pienellä paikkakunnalla monesti on vain yksi silmälasiliike. Toiseksi verottaja ei anna vähennystä silmälaseista, vaikka sairaus on sekin, kuten muutkin sairaudet ja erittäin huononäköisillä todella kallis sairaus. Myöskään vakuutusyhtiöt eivät vakuuta silmälaseja muuten kuin tapaturman yhteydessä, eli jos vahinko tapahtuu, ei vakuutuksestakaan saa mitään.


    • kaijahillevi

      vihdoinkin saadaan järkevällä hinnalla silmälasit, onneksi olen niiden ostoa lykännyt vaikka nyt olevat alkavat olla jo ihan rapakunnossa. Odotan innolla että minäkin vihdoin saan uudet lasit päähäni.
      Tämähän tarkoittaa sitä että enään ei tarvii kärsiä vuositolkulla naarmuuntunista laseista ja vääntyneistä pokista, nyt voi ajatella vaikkapa vaihtaa lasit edes kolmen vuoden välein.
      Jos maksaa laseistaan 300-700€ ja tulevaisuudessa saa saman paketin 40-100€ onhan siinä vissi ero. ei laatu, ei palvelu, ei mikään korvaa sitä hinta eroa. Tuohon hinta eroon ostaa jo kolmet tai neljät lasit ja saa aina uudet vaikka joka toinen vuosi, eikä tarvii kitua samoilla laseilla 10 vuotta. Miettikääpä sitä kuluttjat

      • Pocahonttas

        Pitkään pidän minäkin lasejani.
        Ovat ystävät kehuneet että hienot lasit sulla, ovatko kauankin kiertäneet suvussa???

        Hieman kyllä arveluttaa ovatko silmälasit erilainen halpatavara kuin muut. Tarjoustalon rintsikat eivät kyllä ainakaan kestä samoin kuin kunnon, hieman tyyriimmät tuotteet. Alkavat muutaman pesun jälkeen kuosinsa menettää. Samoin korvikset, vihreeksi menevät. Ranta-rolexi pysähtyi ennen kuin patteri ehtyi. Paistinpannun pohja kieroutui muutaman munakkaan jälkeen. Lenkkarista repesi ompeleet kantapäästä.

        Täytyypi tässä puntaroida vielä ostopaikkaa. Muovikehyksiä olen haikaillut, mutta jospa nekin katkeaa kuin kertakäyttöhaarukka pizzaa syödessä...


    • kaijahillevi

      ottakapa huomioon js hukkaatte lasit tai yksinkertaisesti istutte niiden päälle, ei mene ihan talous sekaisin kun voi hankkia uudet eikä rikkimenneet maksaneet useita satasia. Kauaskantoisia asioita kannattaa miettiä.

      • jaska 73487589347

        Hei, vanha totuus mutta köyhän ei kannata ostaa halpaa paskaa...


      • klasipää
        jaska 73487589347 kirjoitti:

        Hei, vanha totuus mutta köyhän ei kannata ostaa halpaa paskaa...

        anna tippiä myyjälle et tunnu niin köyhältä


    • asdfsdsfffffffff

      Suosittelen: optical4less.com
      Ohennetuilla linsseillä yksiteholasit maksoivat 60 euroa. Saapuivat kahdessa viikossa tilauksesta ja ovat selvästi laadukkaammat kuin suomalaiset, linssit kirkkaammat.

      • johpen

        hain reseptin prisman silmäaseman lääkäriltä espoo.kysyin ja ehdin tilata lasit780e.tulin kotiin, avovaimo ,ethän vaan tilannu sieltä laseja. soitin sellon opticaan,samantehoiset lasit samoilla reunaohennuksilla ,ym,250e.joten peruinpuhelimitse heti silmäaseman tilauksen.nyt lasit tulossa opticalta.myyvät samojen tukkureiden linssejä ym. heiltä puuttuu vain turhia välikäsiä.pojallani on myös sieltä,hyvin toimivat.silmäaseman myyjä yritti vielä puhelimessa selitellä mikä maksaa,onneksi en uskonu.suosittelen kysymään lasien hintaa muualtakin kuin instrusta,silmäasemalta ym perinteisiltä joilla ei tähän asti ole ollut kilpailua


      • just joo
        johpen kirjoitti:

        hain reseptin prisman silmäaseman lääkäriltä espoo.kysyin ja ehdin tilata lasit780e.tulin kotiin, avovaimo ,ethän vaan tilannu sieltä laseja. soitin sellon opticaan,samantehoiset lasit samoilla reunaohennuksilla ,ym,250e.joten peruinpuhelimitse heti silmäaseman tilauksen.nyt lasit tulossa opticalta.myyvät samojen tukkureiden linssejä ym. heiltä puuttuu vain turhia välikäsiä.pojallani on myös sieltä,hyvin toimivat.silmäaseman myyjä yritti vielä puhelimessa selitellä mikä maksaa,onneksi en uskonu.suosittelen kysymään lasien hintaa muualtakin kuin instrusta,silmäasemalta ym perinteisiltä joilla ei tähän asti ole ollut kilpailua

        Optica löytyy kuluttaja-asiamiehen mustalta listalta.


    • Kokemusta on

      Minulla on kokemusta ns.halpaketjun silmälaseista. Ostin nimittäin kesällä SpectSavers -liikkeestä Tommy Hilfigerin pokilla yksiteho linssit. Hinnaksi tuli 179 euroa. Hintaa nosti tietysti se, kun halusin näöntarkastuksen sekä kovitetut linssi. Kokonaishinnaksi tuli 249 euroa. Voitin silti 250euroa, sillä aiemmat lasini maksoivat lähemmäs 500 euroa. Ostin lasit toisesta kaupungista ja ne lähetettiin minulle postitse suoraan postilaatikkoon.
      Liikkeessä oli äärimmäisen hyvä ja yksilöllinen palvelu. Suosittelen.

      • voi immeiset

        Vai halpaketjussa halvempaa!?! Ei ainakaan ed. kirjoittajan jutussa. Paikkakuntani yksityinen optikko tekee normaalisti muoviset yksiteholinssit ohennuksin, kovalla-ja heijastuksenpoistopinnoitteella koko paketin kehyksineen, linsseineen päivineen samaan hintaan kuin "halpaketjukin", merkkikehyksin ja vahvuutta -3.5... Tosin näöntarkastuksesta ei veloiteta oston yhteydessä mitään (niin kuin muualla näköjään ja roimasti, kun hinta pompsahti noin huimaksi) ja on tarvittaessa lähettänyt toiselle paikkakunnalle, ystävällisyyttään ja maksutta. Samoin hoidan piilolinssiasiat heillä, ne lähetetään kotiin, eikä postikuluja lisätä hintaan.

        Tälläistä huippu palvelua saaneena, en vaihda optikkoani ikinä ja olen suositellut muillekkin kyseistä yritystä! Tuotteet ovat aina kestäneet, linssit ovat olleet ihan yhtä kirkkaat ja kestävät, kunhan muistaa hoitaa niitä oikein. Minulle on tilattu myös kehyksestä muita värejä näytille, jos hyllyssä ei ole sillä kertaa ollut sitä hakemaani. Maksan mieluummin suomalaiselle yrittäjälle kuin ketjujen kasvottomille omistajille.


      • rillipää2
        voi immeiset kirjoitti:

        Vai halpaketjussa halvempaa!?! Ei ainakaan ed. kirjoittajan jutussa. Paikkakuntani yksityinen optikko tekee normaalisti muoviset yksiteholinssit ohennuksin, kovalla-ja heijastuksenpoistopinnoitteella koko paketin kehyksineen, linsseineen päivineen samaan hintaan kuin "halpaketjukin", merkkikehyksin ja vahvuutta -3.5... Tosin näöntarkastuksesta ei veloiteta oston yhteydessä mitään (niin kuin muualla näköjään ja roimasti, kun hinta pompsahti noin huimaksi) ja on tarvittaessa lähettänyt toiselle paikkakunnalle, ystävällisyyttään ja maksutta. Samoin hoidan piilolinssiasiat heillä, ne lähetetään kotiin, eikä postikuluja lisätä hintaan.

        Tälläistä huippu palvelua saaneena, en vaihda optikkoani ikinä ja olen suositellut muillekkin kyseistä yritystä! Tuotteet ovat aina kestäneet, linssit ovat olleet ihan yhtä kirkkaat ja kestävät, kunhan muistaa hoitaa niitä oikein. Minulle on tilattu myös kehyksestä muita värejä näytille, jos hyllyssä ei ole sillä kertaa ollut sitä hakemaani. Maksan mieluummin suomalaiselle yrittäjälle kuin ketjujen kasvottomille omistajille.

        no jokaisella specsavers-liikkeellä on suomalainen yrittäjä. mieti sitä.


    • Hyvä ja halpa

      Hinta ja laatu kulkevat aina käsikädessä, olipa tuote mikä tahansa. Jos haluaa ostaa hyvää ja halpaa, ne on ostettava erikseen.
      Näin se on aina ollut.

    • silmälaseille

      on se sama mikä on nk. 'huoltoaseman' laseissa.

      Teknisesti silmälasit ovat massatuote siinä kuin hienomekaniikkaa ja optiikkaa sisältävä kamerakin, jomka saa kertakäyttöisenä kaupasta muutamalla eurolla.


      SILMÄLASIT OVAT YLIHINNOITELTU.

      • meinaatko?

        niin meinaatko että samat silmälasit sopivat likinäköiselle jonka voimakkuudet ovat esimerkiksi -10.00 ja kaukonäköiselle jonka arvot puolestaan 3.00? eiköhän se ole vähän niin, että silmiä on yhtä monenlaisia kuin on ihmisiäkin!


      • Raaheen...
        meinaatko? kirjoitti:

        niin meinaatko että samat silmälasit sopivat likinäköiselle jonka voimakkuudet ovat esimerkiksi -10.00 ja kaukonäköiselle jonka arvot puolestaan 3.00? eiköhän se ole vähän niin, että silmiä on yhtä monenlaisia kuin on ihmisiäkin!

        Milloin kyseinen liike laajenee Raaheen ? Onko kellään tietoa ?


      • en 'meinaa'!
        meinaatko? kirjoitti:

        niin meinaatko että samat silmälasit sopivat likinäköiselle jonka voimakkuudet ovat esimerkiksi -10.00 ja kaukonäköiselle jonka arvot puolestaan 3.00? eiköhän se ole vähän niin, että silmiä on yhtä monenlaisia kuin on ihmisiäkin!

        Minulla on kamerakin jonka osaan tarkentaa omatoimisesti.

        Jos olisi kyse jalkineista, niin tehän esitätte samoin hauskastti argumentoiden, että sopivatko suurijalkaiselle pienijalkaisten kengät?

        :D ...


    • Paketsu

      Hei,

      Itse olen ostanut lasit Specsaverista ja hyvät sain. Hinta on kohdallaan sillä sain kahdet lasit hintaan 239 euroa. Pinnoitteet mukana :o)
      Ei tarvitse odottaa 2 vuotta, että raaskii taas ostaa uudet lasit.

    • Olen jo vuosia ostanut lasini kotikuljetuksein osoitteesta www.favoptic.fi. katsokaas vaan.

    • Wili57

      Mun mielestä kannattaa kysellä ns. pikkuliikkeistä, niitä on kuitenki joka kaupungissa kuten J-kylässä.
      Itse kyselin hintoja parista markettien liikkeistä
      rajattomista kastekoista. Hinnat oli luokkaa 700-850€. No, menin erääseen pienempään liikkeeseen ja kysyn kaverilta että mihin hintaan tämmöset lasit saa. Valittiin "reipanin" pokat zeissin linssit kaikilla mausteilla "heijastuksenesto " hinta oli luokkaa 450€. Noutaessani laseja myyjä pudotti vielä hintaa että pääsee vielä kahville (20€).
      Minun mittapuunmukaan ei paha, mut ön ne silti kaliit!

    • Rillinenä

      Uskooko joku silmälaseissakin johonkin ns: laatuun???

      Ensiksikin, myös silmälasiliike tilaa tavaransa taatusti sieltä, mistä halvimmalla saa. Myydäkseen ne sitten 500-1000 prosentin voitolla eteempäin. Mitenkä muuten olisi mahdollista sellaiset hallit, monta samalla kadulla peräkkäin ja molemminpuolin katua, jos ei siinä pelattaisi käsittämättömän suurilla voittomarginaaleilla?

      Tuhansien nenällä on kiinanpojan tai tytön hiomat parin euron ostoarvoiset, suomessa satasilla liikkeestä myydyt pokat.

      Mites usein ootte nähnyt että silmälasiliike tekee suomessa konkurssin???? Ruokakauppa lähtee kylästä helpommin, mutta pokaliike ei juuri koskaan, jos omistaja ei heitä veiviään.

      • vertailua

        Jos lasit saa halvalla, niin onhan toki mukava vaihtaa niitä parin vuoden välein. Ja sitten jäis vanhoista hyviä varalaseja tai työlaseja,joita vois pitää pelkäämättä, että kalliit kakkulat menee pilalle ( maalatessa, risusavotassa, lasten kanssa leikkiessä ja monissa urheiluharrastuksissa,esim jalkapallossa yms. ) Mutta kun ovat niin turkasen kalliita, niin eipä niitä tule vaihdettua kuin viime tingassa. Sitten kun prillit on naarmuuntuneet ja aisat hapettuneet yms. Ja jos halvalla sais niin tulis tuo näkökin tarkistettua optikolla. Onhan se nyt liikenneturvallisuudenkin kannalta tärkeä asia. Nythän joutuu tarkistuttamaan näkönsä silloin kun hankki ajokortin 18v ja sitten seuraava tarkistus ajokortin takia on täyttäessään 45v. Ja mikähän lienee seuraava tarkistuksen ajankohta 70v?


      • just juu

        Itse ostin joitakin kuukausia sitten Tampereella kaksi teholasit 270 euroa. Tällaisesta tv-mainonnassakin olevasta halpa optikko liikkeestä. Ensinnäkin toinen linssi oli hiottu väärin. Meni takkuu vaihtoo jouduin odottelemaan kaksi viikkoa taas. Kävin kaksi kertaa tarkastuttamassa Insrussa jossa todettiin eka kerralla ei lääkärin määrällä reseptin mukainen (virheellinen hionta). Toisella kerralla kävin taas Insrussa jossa todettiin hionta oikein mutta toinen linssi eri valmistajan. Sen opin tästä ostan jatkossa vain ainoastaan tunnetuista ja varmoista liikkeistä. En mistään halpa liikkeistä. Tulee liian kalliiksi juosta useita kertoja samasta asiasta.


    • yksiteholasit

      Tietääkö kukaan voiko kyseisestä liikkeestä tilata netin välityksellä ?

    • öga

      Hyvä ja halpa kohtaavat! Olen hankkinut kahdet edelliset lasini Favopticilta (ruots.) nettikaupasta.Monitehot kaikilla herkuilla maksaisi Instrussa 800 eur, Favopticilta sain saman paketin 169 eur!!! Näen kaiken nyt selvästi: silmälasihinnoittelussa on varaa kilpailuun suomessa.

    • Saude

      Ostin heinäkuussa eyenistä muodikkaat yksitehot 79 e, kovapinnoite ja heijastuksen esto kuului hintaan. Minulla oli silmälääkärin lähete mukana, optikkokin kyllä tarkastaa näön. Olen todella tyytyväinen näkimiini.
      Mieheni, joka hukkaa paljon laseja, osti yksitehot Katse hinnoissa -liikkeestä 39 eurolla. Hänkin on tyytyväinen. Näkyi Nissenkin lähteneen hintasotaan: tarjosi laseja 15 eurolla!

      Olen sitä mieltä, että hinnoissa on valtavasti ilmaa. Kamalan hintatason vuoksi ihmiset ovat kulkeneet 20-30 vuotta vanhoissa naarmuuntuneissa ja epämuodikkaissa laseissa, joku on käyttänyt mummunkin peruja. Katsokaapa vain, nyt on joka toisella fiksut näkimet! Optikkoliikkeitä on yksinkertaisesti liikaa, tekniikka on parantunut, joten uskon että konkkia tapahtuu, mutta hintataso vakiintuu aika matalalle - näinhän on käynyt elektroniikassakin. Äänestäkää tässäkin asiassa jaloillanne. Kiva kun ei tarvitse lähteä hankintamatkalla Viroon!

    • fakta homma

      Näin se vaan menee. Specsavers, Eyen (tuleva specsavers?), entinen Optigo myyvät pääosin Kiinalaisia tuotteita. Tuollainen alkaen hinta on ihan puhdas sisäänvetotuote. Lopullinen hinta on jotain ihan muuta, jos pakettiin ottaa asialliset nykypäivän mausteet.

      Tuosta maasta (Kiinasta) ei mitään laatukampetta ole ulos pukattu. Kiinalaiset autotkaan ei kummoisia vielä ole vaikka kopioidaan länsimaisia (=mennään siitä mistä aita on matalin).

      Tietenkin tuollaisista ostaminen on yksi tapa tukea mahdollista lapsityövoiman käyttöä? Suomessa on tietty minimipalkka, joten on selvää jos tuollaisen paketin saattamiseksi asiakkaan päähän kaikkine työvaiheineen vie toista tuntia, niin siitä pitää jotain maksaa?

    • lasit pilalla jo

      Tilasin viime keväänä Favopticilta moniteholasit. Hieman yli 100 euroa vain maksoivat. Kehuivat olenan aivan samaa kamaa kuin kivijalkaliikkeessäkin. Kaikki pelasi ajallaan ja lasit sain nopeasti.
      Ensimmäinen huomioni oli lukuosan kapeus verrattuani liikkeestä aiemmin hankkimiini laseihin. Todella suppea lukualue. Palautin lasit tarkastettavaksi, josta ne tulivat maininnalle, ettei niissä mitään vikaa ole. Niinpä tyydyin kohtalooni, vaikka olisin toki voinut lasit palauttaakin vielä siinä vaiheessa ja purkaa kaupan.
      Pian alkoi laseissa häiritä heijastukset, ja ihmettelin sen syytä. Tarkemmin tutkittuani huomasin omien silmieni heijastuvan lasien sisäpinnalle kuin peilissä. No niinpä tietenkin. Enpähän olisi arvannut, että erikseen olisi tullut mainita saadakseen heijastamattomat lasit.
      Muutaman viikon kuluttua huomasin vasemmassa linssissä olevan hankaumaa. ja pian oli toisessakin. Nyt lasit ovat jo miltei katselukelvottomat. Rehellisyyden nimissä täytyy mainita, että pidän laseja usein paidan rintataskussa ilman koteloa. Yhdetkään lasini aiemmin eivät ole kuitenkaan naarmuuntuneet tuolla tavoin. Eivät edes halpakaupasta ostamani parin euron lukulasit.
      Olisikohan minun pitänyt erikseen tilata myös käyttöä kestävä pinnoite laseihin. Lopputulos hankinnastani on, että kaikella on hintansa. Tyhmyydelläkin.

      • Tyytyväinen asiakas

        Ostin Favopticilta tummenevat moniteholasit 152 euroa.Vastaavat olisi maksanut paikallisissa liikkeissä 450 eurosta ylöspäin,tarkkaa hintaa en saanut.Olen ollut laseihin ja palveluun tyytyväinen.Tulen ostamaan reuraavatkin lasini FAVOPICILTA.


      • hyvä pulju
        Tyytyväinen asiakas kirjoitti:

        Ostin Favopticilta tummenevat moniteholasit 152 euroa.Vastaavat olisi maksanut paikallisissa liikkeissä 450 eurosta ylöspäin,tarkkaa hintaa en saanut.Olen ollut laseihin ja palveluun tyytyväinen.Tulen ostamaan reuraavatkin lasini FAVOPICILTA.

        Minä ostin Zenni Opticalista tummat moniteholasit (huom. ei tummuvat, vaan tummat, eli aurinkolasit vahvuuksilla) hintaan 46 euroa. Instrussa vastaavat olisivat maksaneet n. 220 euroa. Näen niillä todella hyvin. Halvin nettilasi pulju mitä tiedän. Käytän vain sitä.


    • zorpas

      mimerkki kerro kaverille.
      silmälaseista kertoisin sen verran ,kun olen 40-vuotta käyttänyt -silmälaseja,niin viime vuonna tuli uusittua lasit .kahdet lasit optikkopalveluineen linssit kehykset oli edullinen ostos.toiset lasit löytyy näin aina ja tarvittaessa on tarpeen ottaa mukaan molemmat lasit esim.matkoille.mainostaa en voi ,mutta käyttämäni liike löytyy useimmista keskikokoisista kaupungeista.ketjusta voin sen verran sanoa paljastaakseneni silmälasiliike-ketjun,niin sen lopussa on ....savers.terv.lasinkäyttäjä.

      • Willehard1

        Ostin kaksiteholasit ao. liikkeestä. Aika kolmeviikkoa, luvattiin kolme päivää.
        Lasit tuli mutta oikealla silmällä ei nähnyt mitään.
        Linssi oli laitettu ylösalaisin.
        Taas kolmeviikkoa.
        Lasit tuli mutta vedätti kieroon, oli silmäväli viisimilliä kapeampi.
        Kaksiviikkoa ja nyt sitten sattui kohdalleen.
        Arvaa kahdesti onko minulla asiaa siihen liikkeeseen.


    • 131

      Ostin specsaversilta kahdet lasit yksien hinnalla. Yhteishinnaksi tuli 285 €. Kaupanpäälle laseihinkin otin kovanpinnan ja heijastuksen eston joka maksoi 50€, joten se tuli niille hinnaksi. Toiset lasit on erikoiskehyksillä ja ohennetuin linssein, kehykset peruslinsseillä 135€ siihen lisäksi ohennus, kovapinta ja heijastuksen esto 100€. Kyseessä ei siis ole mitkään liikkeen halvimmat kehykset, joten koen että tuo oli edullinen ja hyvä hinta. Palvelu oli aivan mahtavaa, laseille kotelot ja puhdistuliinat kaupan päälle ja tietenkin voin maksutta käydä säätämässä laseja jos tarvetta ilmenee. Mielestäni se on hyvää palvelua ja hinta on edullinen.

      • skisu

        samanlaiset kokemukset specsaversilta. alle kolmen sadan siis kahdet Tyylikkäät lasit kaikilla mausteilla. n. vuoden käytön jälkeen toisista sangoista irtosi ruuvi, jollaista ei liikkeestäkään jostain syystä löytynyt, ilmeisesti alkuperäisissä sangoissa oli jonkinlainen vika, ettei perusruuvit siihen sopineet. minulle luvattiin uudet lasin, mutta kyseistä pokamallia ei ollut enää saatavilla, joten sain valita mitkä tahansa saman hintaluokan (139€) pokat tilattua korvauksena, linssit tietysti niillä "kaikilla mausteilla". Itseäni yllätti positiiviseti moinen palvelu ns. halpaliikkeestä.


      • ei itsetuntoa.
        skisu kirjoitti:

        samanlaiset kokemukset specsaversilta. alle kolmen sadan siis kahdet Tyylikkäät lasit kaikilla mausteilla. n. vuoden käytön jälkeen toisista sangoista irtosi ruuvi, jollaista ei liikkeestäkään jostain syystä löytynyt, ilmeisesti alkuperäisissä sangoissa oli jonkinlainen vika, ettei perusruuvit siihen sopineet. minulle luvattiin uudet lasin, mutta kyseistä pokamallia ei ollut enää saatavilla, joten sain valita mitkä tahansa saman hintaluokan (139€) pokat tilattua korvauksena, linssit tietysti niillä "kaikilla mausteilla". Itseäni yllätti positiiviseti moinen palvelu ns. halpaliikkeestä.

        Kylläpä kaksi viimeistä maksatte laseistanne paljon,
        tuollaisilla hinnoilla tulee tietysti palvelua, varmaan halisivatkin jos pyytäisitte.

        toiseksi, kun noin erikoiset tarvitsette, onko omassa egossa vikaa,
        meillä on pärjäilty vuosia 5 € lasilla, eikä koskaan ole maksettu 60 € tai 100 mk enempää.

        Laadusta kun olen katsellut, eipä voi ihmissilmä erottaa, onko tavalliset vai erikoisen kalliit,
        lisäksi mielestäni vuoden käytön jälkeen kaikissa laseissa näkee kulumaa.

        Tietysti ostetaan noita 5 € hintaisia useampia, tv viereen, autoon yms kaukolasit, sekä parit lukulasit,
        mutta 25 € per vuosi mennään ja usein tahtoo mennä kaksikin vuotta vahingossa.


        http://www.nissen.fi/hinnat.php


      • proge2
        ei itsetuntoa. kirjoitti:

        Kylläpä kaksi viimeistä maksatte laseistanne paljon,
        tuollaisilla hinnoilla tulee tietysti palvelua, varmaan halisivatkin jos pyytäisitte.

        toiseksi, kun noin erikoiset tarvitsette, onko omassa egossa vikaa,
        meillä on pärjäilty vuosia 5 € lasilla, eikä koskaan ole maksettu 60 € tai 100 mk enempää.

        Laadusta kun olen katsellut, eipä voi ihmissilmä erottaa, onko tavalliset vai erikoisen kalliit,
        lisäksi mielestäni vuoden käytön jälkeen kaikissa laseissa näkee kulumaa.

        Tietysti ostetaan noita 5 € hintaisia useampia, tv viereen, autoon yms kaukolasit, sekä parit lukulasit,
        mutta 25 € per vuosi mennään ja usein tahtoo mennä kaksikin vuotta vahingossa.


        http://www.nissen.fi/hinnat.php

        Menkääpäs Tallinnaan tarkastamaan apteek1:n lasit. Minä maksoin progressiivisista (naarmuuntumattomat ja heijastuksenvastaiset) laseista kehyksineen kokonaista 129 EUR, kyseessä vielä kaikenlisäksi ohennetut linssit (1.6). Ilman ohennusta olisi maksanut 84 EUR. Kehykset saa vapaasti valita noin 200 erilaisen joukosta.

        Linkki katalogiin:

        http://issuu.com/prilliklubi/docs/prillklubi?viewMode=magazine

        Noita samoja laseja myydään kuulemma ruotsissa ja tanskassa optikkoliikkeissä tuhansia ja tuhansia pareja vuodessa, taitaapi olla optikoilla aika paljon ilmaa hinnoissaan...


      • Juha E.
        proge2 kirjoitti:

        Menkääpäs Tallinnaan tarkastamaan apteek1:n lasit. Minä maksoin progressiivisista (naarmuuntumattomat ja heijastuksenvastaiset) laseista kehyksineen kokonaista 129 EUR, kyseessä vielä kaikenlisäksi ohennetut linssit (1.6). Ilman ohennusta olisi maksanut 84 EUR. Kehykset saa vapaasti valita noin 200 erilaisen joukosta.

        Linkki katalogiin:

        http://issuu.com/prilliklubi/docs/prillklubi?viewMode=magazine

        Noita samoja laseja myydään kuulemma ruotsissa ja tanskassa optikkoliikkeissä tuhansia ja tuhansia pareja vuodessa, taitaapi olla optikoilla aika paljon ilmaa hinnoissaan...

        Kannattaa myös tsekata http://www.silmaleikkaus.net/silma-laser-leikkaus-hinta-vertailu.php - säästää muutamassa vuodessa rahat takaisin kun ei tarvitse ostaa laseja ollenkaan.


      • itse rillipiru
        Juha E. kirjoitti:

        Kannattaa myös tsekata http://www.silmaleikkaus.net/silma-laser-leikkaus-hinta-vertailu.php - säästää muutamassa vuodessa rahat takaisin kun ei tarvitse ostaa laseja ollenkaan.

        Tosi typerän näköisiä nämä joilla on ollut lasit ja sitten käyvät laserleikkauksessa ja eivät enää käytä rillejä! SE jos joku vanhentaa ulkonäköä, näyttävät ihan mummoilta ja papoilta ;) Meinaa aina nauru päästä kun tämmöisen tapauksen näkee.


    • Zenni Opticalista

      Zenni Opticalista netistä olen lasini tilannut jo 3:nnet menossa. Viimeksi maksoi monitehot auringossa tummuvat kaikilla herkuilla eli kovapinnalla ja heijastuksenestolla ja tyylikkäät muotipokat 129 euroa postikuluineen.

      Linssin tyyppi oli: 1.50 Transitions® VI Photochromic Progressive - Grey Anti Reflection Coating

      www.zennioptical.com

    • Optikko Helsingistä

      1.50 Transitions® VI Photochromic Progressive - Grey Anti Reflection Coating
      Vau, ompahan "hienot" linssit. Tässä suomennos:
      1.5: tavallisin (ei ohennettu) linssimateriaali, linssin taitekerroin
      Transitions®VI: eräs tummuvien linssien tuotemerkki, muovia
      Photochromic: tummuva linssi, turha toisto
      Progressive: moniteholinssi. Tässä kuuluu olla ehdottomasti mukana valmistajatehdas ja /tai linssityyppi, jolloin selviäisi, onko linssi halpa bulkkituote vai yksilöllisesti tehty laatutuote, veikkaan edellistä vaihtoehtoa
      Grey: linssit tummuvat harmaaksi
      Anti Reflection Coating: halvin heijastuksia vähentävä pinta, lyhennys AR
      Ei mainintaa hard- eli kova -pinnoitteesta !
      Moniteholinssien vaatima tarkka mitoitus, puolen millimetrin tarkkuus, on mahdollista saada oikeaksi vain optikon tekemänä ! Mitat ovat AINA kehyskohtaisia. Mitenkähän tuo on onnistunut "vapisevalla kädellä peilin edessä" ?

      Sanoisin, että olet saanut rahoillesi hyvän vastineen, jos lasit ovat oikein tehdyt...
      Itse vaikutat tyytyväiseltä, joten miksei...

      Terveisin, optikko Helsingistä

    • Anonyymi

      Onko valmistusmaa Suomi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5100
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      16
      2357
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1867
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1568
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1195
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe