APUA!!!!!!!

Keväällä todettiin

pojalla ADHD ja vielläkin odotellaan aikaa lastenpsykiatrille.Koulu alkoi huonosti ja ope/luokka avustaja eivät osaa hoitaa hommaansa.Voinko vaatia pojalle henkilökohtaista avustajaa? Neuvokaa ja kertokaa ADHD lapsen koulun käymmisestä.

4

1038

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KKA-07

      Heips.

      Voithan aina vaatia, mutta se on eri asia että maksetaanko sitä sinulle.

      Entäs erityisluokka? Se olisi poikasi kannalta paras paikka, koska siellä ostaan keskittyä henkilökohtaisesti häneen ja hänen ongelmakohtiin.

      Kuinka vakava AD/HD on kyseessä ja kuinka ilmene? Esim. kuinka kauan jaksaa istua paikoillaan yms.

      Kuinka opettaja ja koulunavustaja ei osaa hommiaan, eli kuinka se ilmenee? Millainen suhtautuminen heillä on poikaasi nyt?

      Olen ammatiltani koulunkäyntiavustaja sekä henkilökohtainenavustaja, jos haluat jutella niin laita vaikka sähköpostisi tänne niin voin myös antaa paljon käytännönneuvoja eri tilanteisiin.

    • Ei unohdu koskaan

      Muistan hyvin tuon tilanteen. Koulu alkoi ja kaikki meni päin honkia. Tuska oli koko ajan päällä pojan takia, koska näki ettei hän voinut asialle mitään. Ihmetteli vain kun opettaja kokoajan moitti. Yritti pysyä paikoillaan ja hiljaa, mutta kun keho vaati muuta.
      Meillä koko homma lähti oikeaan suuntaan, kun saatiin sairaalasta apua. Lääkitys aloitettiin ja tilanne muuttui heti. Pojan stressi helpotti pikkuhiljaa vuosien myötä, kun alkoi saada myös positiivista palautetta. Ehdotankin, että soitat sairaalaan ja koitat kiirehtiä sinne pääsyä. Kaikkea hyvää erityisesti erityiselle lapselle ja sinulle toivon voimia, vaikka varmaan et meinaa jaksaa. Ps vieläkin teen kokeita ja jätän lääkityksen hetkeksi pois ja heti tulee noottia koulusta Nyt olen jo hyväksynyt ajatuksen, että pojalta välittäjäaine puuttuu ja hän todella tarvitsee lääkkeensä selvitäkseen elämässä. Isä ei ole selvinnyt.

    • kokeillut