APUA!!!!!!!

Keväällä todettiin

pojalla ADHD ja vielläkin odotellaan aikaa lastenpsykiatrille.Koulu alkoi huonosti ja ope/luokka avustaja eivät osaa hoitaa hommaansa.Voinko vaatia pojalle henkilökohtaista avustajaa? Neuvokaa ja kertokaa ADHD lapsen koulun käymmisestä.

4

1038

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KKA-07

      Heips.

      Voithan aina vaatia, mutta se on eri asia että maksetaanko sitä sinulle.

      Entäs erityisluokka? Se olisi poikasi kannalta paras paikka, koska siellä ostaan keskittyä henkilökohtaisesti häneen ja hänen ongelmakohtiin.

      Kuinka vakava AD/HD on kyseessä ja kuinka ilmene? Esim. kuinka kauan jaksaa istua paikoillaan yms.

      Kuinka opettaja ja koulunavustaja ei osaa hommiaan, eli kuinka se ilmenee? Millainen suhtautuminen heillä on poikaasi nyt?

      Olen ammatiltani koulunkäyntiavustaja sekä henkilökohtainenavustaja, jos haluat jutella niin laita vaikka sähköpostisi tänne niin voin myös antaa paljon käytännönneuvoja eri tilanteisiin.

    • Ei unohdu koskaan

      Muistan hyvin tuon tilanteen. Koulu alkoi ja kaikki meni päin honkia. Tuska oli koko ajan päällä pojan takia, koska näki ettei hän voinut asialle mitään. Ihmetteli vain kun opettaja kokoajan moitti. Yritti pysyä paikoillaan ja hiljaa, mutta kun keho vaati muuta.
      Meillä koko homma lähti oikeaan suuntaan, kun saatiin sairaalasta apua. Lääkitys aloitettiin ja tilanne muuttui heti. Pojan stressi helpotti pikkuhiljaa vuosien myötä, kun alkoi saada myös positiivista palautetta. Ehdotankin, että soitat sairaalaan ja koitat kiirehtiä sinne pääsyä. Kaikkea hyvää erityisesti erityiselle lapselle ja sinulle toivon voimia, vaikka varmaan et meinaa jaksaa. Ps vieläkin teen kokeita ja jätän lääkityksen hetkeksi pois ja heti tulee noottia koulusta Nyt olen jo hyväksynyt ajatuksen, että pojalta välittäjäaine puuttuu ja hän todella tarvitsee lääkkeensä selvitäkseen elämässä. Isä ei ole selvinnyt.

    • kokeillut

      hommaa tässä ootellessa lausunto koululääkäriltä/tk-lääkäriltä. pojalle pienluokka henk.koht.avustaja tarpeen ja jos tunnet luokkatoverien vanhempia niin pyydä heitäkin puolellesi sillä verukkeella jot heidän lapset ei saa opetusta koska lapsesi vie heiltä opettajan aikaa kohtuuttomasti. minun pojallani oli oma avustaja just näillä verukkeilla. avustaja toimi kyllä myös yhteisenä luokka-avustajana niillä tunneilla joilla hänen apuaan ei tarvittu pojalleni.laitappa sähköpostiosoitteesi tänne niin voin vinkata lisää millä keinoilla meillä tapeltiin peruskoulu läpi niin että poika nyt lukiossa.

    • harava

      Kokemusta ei ole ADHD:sta. Poikani (9v.) sai keväällä diagnoosin: epätyypillinen autismi ja itselläni on aika-ajoin tunne, että tätäkö tulee olemaan tulevat vuodet. Koulu on mennyt vaihtelevasti: on karkailuja, nyrkkitappeluita, kiusaamista, kokeista kymppejä, raivokohtauksia koulussa ja kotona läksyjä tehdessä. Lääkärin todistukseen, jossa mainitaan henkilökohtaisen avustajan tarpeesta, vedoten pyysin pojalleni henkilökohtaista avustajaa, vastaus oli, että ei ole määrärahoja. Kahdeksansadan oppilaan koulussa on kolme kouluavustajaa. Nyt on aloitettu kolmas luokka ja "kultainen keskitie" on hakusassa, arki on aika taiteilua kolmen pojan äitinä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe