Elikkäs pitääkö olla se 12 tuntia syömättä kun menee verikokeisiin kilpirauhastutkimusta varten? Onko siinä muuta tutkimista kuin verinäyte?
Pitääkö olla syömättä
4
1731
Vastaukset
- .....
... ole pakko paastota - mutta ei paastosta ainakaan haittaa ole. Kahvit ja tupakit jättäisin ainakin aamulla väliin. Verikoe riittää - ja mahd. pian herättyäsi kokeisiin - miel. aikaisin kuin lähempänä klo 10 ;).
- samaa ..
kun aamulla tänään oli koe klo 08.00. Söin vimpan ruisleivän juustolla 22.45 ja hörppäsin kupin kahvia, jonka jälkeen painelin pehkuihin. Aamukahvia en sitten nauttinutkaan, vaan painelin suorilta herättyäni tk:een kokeisiin. Nyt jännäämään, mitä vasta-ainekoe sanoo ja onko 1.9.07 alkanut lääkitys ehtinyt tehota - ja miten.
- syömättä
Ei tarvitse olla syömättä, mutta kilpirauhaslääkettä ei saa ennen verikoetta ottaa.
Eli jos on esim. Thyroxinlääkityksellä, niin lääkehän tulee ottaa tyhjään vatsaan, käytännössä siis kokeeseen tulee mentyä tyhjin vatsoin.- tavaksi
etten syö enkä juo iltakymmenen jälkeen ennen koetta. Ajattelin että olen sitten ikään kuin samanlaisessa tilassa aina labrassa.
Lieneekö tuosta hyötyä mutta kukin tavallaan.
Viikkodosetin ostin apteekista, kätevä annostella viikon satsi siihen valmiiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836059
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474095- 1314021
- 693823
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262978Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72577Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?412445- 282262
- 2042141
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4501859