Saako epileptikko henki-tai tapaturmavakuutusta?

Marjaana*

Tietääkö kukaan mitään vakuutusyhtiötä, joka myöntäisi tuollaisia vakuutuksia epileptikoille?
Perheellämme on auto-, koti-, ja lemmikkieläinvakuutukset Ifissä, mutta henki-ja tapaturmavakuutusta ei epilepsiani takia myönnetty. Pidin sitä kummallisena, koska voihan epileptikkokin kuolla tai vammautua muistakin syistä ja voisihan korvauksen sitten vain yksinkertaisesti evätä jos kuolemantapaus tai vammautuminen johtuisi epistä.

7

2331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hugo.

      Itse ainakin olen saanut tapaturmavakuutuksen Pohjolasta. Henkivakuutus en ole yrittänytkään, koska ei ne varmaan myöntäisi ja onhan tuota järkevämpiäkin sijoituskeinoja, mutta siis kyllä niissä vakioehdoista on sellaisia kohtia, että ei sitä saakaan.

      Niin, joskus eivät ole korvanneet tapaturmia, koska ne olleet epilepsiasta, mutta kyllä korvasit, kun ei ollut epilepsiasta. Olivat vielä oikein joustavia ja vakuutus on maksanut todellakin elinikäisesti maksunsa takaisin.

    • Ann85

      Minä olen juuri hommaamassa Tapaturmavakuutusta Tapiolasta (Oulussa). Kävin siellä yks päivä... niillä oli "kriteerinä, että kaksi vuotta kohtaukseton. Minä olen ollut kohtaukseton 1v.7kk. Mutta Tapiolan lääkäri meinasi, että voin sen silti saaha. Joten ajattelin laittaa paperit vireille! Pitää vaan pyytää Neurolta lääkärin todistus ja panna siihen mukaan. Kyselin vielä miten epi silti vaikuttaa, jos jotain sattuu... Meinasi, että äkilliset hoitokulut korvataan, mutta ei mitään pitkä-aikaisia..vaikka johtuisinkin epistä.
      Toivossa elän, että enköhän minä pian saa vakuutuksen! :)
      (Itse haen "tapaturma ja invaliiditeetti" varalle vakuutukset. Mutta olis siihen voinut ottaa "henkivakuutuksenkin"..Minä en ottanut, kun ei kai kenenkään tarvitse "hyötyä", jos kuolen... Lopuilla rahoilla pitäkööt hautajaiset.. :) Ehkä sitten, kun olen töissä, enkä enää ole köyhä opiskelija... :) )

    • anni74

      on fenniassa tapaturma- ja henkivakuutus. vakuutus ei korvaa mitään mikä aiheutuu epilepsia kohtauksista. Samoin meillä on pankista joku sairasvakuutus. minun kohdallani se korvaa vaan jos sairastun vakavasti esim. syöpään..mitään epilepsian aiheuttamia juttuja ei korvata.

    • Kahes

      Kokemuksiani hakukeskusteluissa ovat, että kaikki vakuutusyhtiöt ovat kumonneet myöntämisen pelkän lääkityksen takia. Siihen ei siis tarvita kohtauksia minun kohdalla. Tosin viimeisestä kohtauksesta on niin kauan, että sen ei pitäisi olla esteenä myöntämiselle.

    • eräs gaijin

      kysymys sitä, että saako henki/tapaturmavakuutuksen jos epilepsia on todettu ennen sellaisen hankkimista? Mietityttää hiukan, koska itselläni sellainen on mutta otettu ennen sairastumista. En ole vielä pystynyt soittelemaan vak.yhtiööni mutta olen jotenkin olettanut että se pätee..?

      Muistan kyllä aikoinaan kun parin kympin korvilla niitä vakuutuksia otin, että hylsyä sain aluksi kun leikkauksen seurannat osuivat vielä viiden vuoden isään mutta lopulta lääkärilausunnoilla se onnistui.

    • öööööö

      Mulla on vakuutukset IFistä. Ei tosin kauaa. Tapaturma- ja sairasvakuutuksen olisin saanut mutta epilepsian lisäksi siitä olisi suljettu korvausvastuun ulkopuolle myös gynekologiset vaivat, mielenterveysongelmat sekä käytöshäiriöt. ja mulla ei siis ole sairashistoriassa ollut mitään noista. vain epilepsia ja sekin mielestäni melko helppohoitoinen. Eli vakuutustoimisto menee kyllä vaihtoon. miten sitäpaisi käytöshäiriö määritellään. eikös tuon perusteella voi sulkea oikeastaan kaikki onnettomuuden korvausvastuun ulkopuolelle. esim jos jäisin auton alle niin tietystihän se johtuisi siitä että olisin käytöshäiriössäni kävellyt sinne tarkoituksellisesti.

      Pohjantähti ainakin saneli että jos viimeisestä kohtauksesta alle 2v niin sitten on turha haaveilla sairas- tapaturma tai edes matkustajavakuutuksesta laisinkaan (ei siis edes rajoitetuin ehdoin).

      • Anonyymi

        Voiko saada epilepsia tapaturmasta myöhemmin hakee korvauksia jos ei oo huomannu hakea


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1622
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1212
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1184
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1074
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      828
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      703
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      90
      698
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      644
    Aihe