Onko kenelläkään kokemusta kuvanvakaimella varustetusta kiikarista? Kts. esim. http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=20814
Mitenköhän tuollainen vakain toimii keikkuvassa veneessä? Vai onko syytä vaan unohtaa moiset helposti rikkoutuvat elektroniset kapistukset ja tyytyä heiluvaan 7x50-kiikarin kuvaan?
Kiikari kuvanvakaimella
6
3559
Vastaukset
- 10x30
Ostin Hobbarista Canon 10 x 30 IS -kiikarit kesäksi(hinta nyt 349,00). Uskomattoman hyvät on olleet, mutta ei tietenkään allokkoa taltuta, mutta käsien tärinän vakauttaa! Olen ollut tosi tyytyväinen ja muutkin ihmetelleet, jotka satamissa ovat kokeilleet!
- niistä
nyt sitten apua pienessä aallokossa vai pelkästään vakaalla alustalla käsien tärinään? Normaalilla kiikarilla ei merellä tee juuri mitään ellei ole sitten peilityyntä.
- canon 10x
niistä kirjoitti:
nyt sitten apua pienessä aallokossa vai pelkästään vakaalla alustalla käsien tärinään? Normaalilla kiikarilla ei merellä tee juuri mitään ellei ole sitten peilityyntä.
Kyllä niistä paljon apua on! Niillä pystyy katsomaan sellaisissa olosuhteissa, joissa tavallisilla ei tee enää mitään, kun pomppii ja heiluu! Eihän mitkään ihmeidentekijät ole, mutta minusta ainakin tuon 350 euron väärtti! Pois en antaisi, enkä edes myisi!
- löytyy
Ostin jo vuonna -03 tällaiset Fujinonit jenkeistä :
http://www.atala.fi/shop/kauppa4/products.php?&action=show&id=3206&show=all
Kuten olen ennenkin todennut, on viimeisiä varusteita josta luopuisin. Ainakin liukuvan veneen omistajalle lähes korvaamaton kapistus. Neljä vuotta ovat toimineet moitteetta, paristot pitää vaan vaihtaa pari kertaa kesässä. Haittana paino ja hinta (ulkomailta saa....)- farekla
hieno peli ja tuolla hinnalla täytyy jo toimiakkin. Tuplais mun veneen arvon.
- heh
farekla kirjoitti:
hieno peli ja tuolla hinnalla täytyy jo toimiakkin. Tuplais mun veneen arvon.
Eihän kiikaria kaiketi veneen varusteeksi lasketa eli ei vaikuta mielestäni mitään veneen arvoon.
Ostin juuri Canonin 10*30IS:n eikä mennyt rahat hukkaan. Auttaa sen verran kuin kuvittelinkin eli aallokossa ryskytettäessä ei liukuveneessä pysty katsomaan, mutta hitaalla nopeudella homma sujuu. Silloin isot aallot hoituu käsillä ja pikkutärinän poistaa kiikaarin vakain.
Edellinen kiikari oli 7x42 ja sillä pystyi katsomaan samoissa oloissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195973
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263744- 822587
- 392121
- 331902
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331468