"Suonenveto"-Krampit

Ann85

Mikä auttaa "suonen vetoihin"? Minulla "vetää suoni" ensin varpaasta, sitten jalkapohjasta ja sitten kramppaa koko jalan. Varsinkin öisin. Väliin en saa nukutuksi moneen yöhön juuri ollenkaan, kun jalat on yhtä tuskaa! (Yrittää sitten päivät olla pirteenä, kun ei voi nukkua! Viime yö oli "juhlaa" nukuin useamman tunnin! :) )Se käy niin kipeetä!
Olen kuullut, että Magnesiumi auttas. Mutta ne on vaan puheita.. Onko epiläisillä tietoa? Tai onko muilla vastaavaa? Ja voikohan magnesiumia kokoilla Lamictalin kanssa yhdessä?
Toivoisin kommentteja asiaan! Kiitos jo etukäten!

15

5911

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tammetar

parasta selvittää mistä tuo jatkuva suonenveto johtuu. Tietääkseni liian alhaiset natrium arvot aiheuttaa suonenvetoa.
      Itse olen syönyt magenesiumia epi lääkkeitten kanssa eikä ole ollut ongelmia eikä onneksi ole ollut suonenvetoakaan.
      Toivottavasti löydät avun noin hankalaan ongelmaan.

• oli,',.',

kans kovat suonenvedot,mutta sit sain tämmösiä lääkkeitä niihin....reseptilääkkeitä....crampitom ja sifrol ,niin on suonenvedot hävinnyt,ja syön vielä mangesiumia.

• mukana

• merisuolaa

• suolan käyttö

Hei kokeile suolaa, mutta ei Pan suolaa. Itse käytän merisuola rakeita. Pitää olla merisuola, jossa ei saa olla mitään lisäaineita. Pan suola ei käy, koska sen koostumus on muutettu. Käytän Trileptal lääkettä, joka aiheuttaa usein elimistön suolatasapainon laskua. Myös mangnesium auttaa suonenvetoon.Mikäli suonenveto on jatkuvaa kysy lääkäriltäsi tai neuron polilta.

• malenurse2
        suolan käyttö kirjoitti:

Hei kokeile suolaa, mutta ei Pan suolaa. Itse käytän merisuola rakeita. Pitää olla merisuola, jossa ei saa olla mitään lisäaineita. Pan suola ei käy, koska sen koostumus on muutettu. Käytän Trileptal lääkettä, joka aiheuttaa usein elimistön suolatasapainon laskua. Myös mangnesium auttaa suonenvetoon.Mikäli suonenveto on jatkuvaa kysy lääkäriltäsi tai neuron polilta.

Lisäys. Taitaa tosiaankin riittää tuo Kalsium- Magnesium yhdistelmä. Eikä suolaa tarvita.

• Telle

suonenvetoa; hän aloitti magnesiumin syönnin. Samoin häntä kehotettiin pitämään öisin "unisukkia", lämpimät jalat kun eivät kramppaa yhtä helposti kuin viileät. Näin on tehty ja krampit ovat loppuneet.

• loppuivat

Myös minun miehelläni oli tosi pahoja jalkakramppeja ympäri vuorokauden, takareidestä jalkapohjaan asti. Usemman kerran päivässä ja tosi voimakkaita....

Alkoi syömään kalsium-magnesium yhdistelmä pillerejä (nämä tehostavat toinen toisensa imeytymistä!) 2 kpl / vrk. Ja krampit loppuivat!! Ihana rauha koko pirtissä:)

Kokeili jättää toisen tabletin pois, niin krampit palasivat... Kiireellä annostus takaisin ja tilanne rauhoittui. Erään tuttavamme (nainen) lihaskrampit loppuivat samalla menetelmällä:)

• Telle

tuon kalsiumin; magnesium kalsium yhdessä, sellaisella kuurillahan se miehenikin on. Eikä ole edes tarkoitus yrittää hoidon lopettamista; aikaisemmin olin ihan sydänkohtauksen partaalla, kun alkoi kuulua hirveä huuto keskellä yötä. Lisäksi mieheni kaaliin ei mennyt millään perille se tieto, että tuollaisena pika-apuna voi vaikka väkisin vääntämällä kourivaa kohtaa vastakkaiseen suuntaan, saada vedon loppumaan.

• ehdottomasti

Eppulääkkeet syövät suola-arvoja elimistöstä. Magnesiumia ehdottomasti, sitä elimistö kaipaa, eikä se ole mitään huuhaa asiaa.
      magnesium on hyvä apu kaikenlaiseen suonenvetoon oli sitten epileptikko tai ihan terve!

• vanhan ajan konsti!

Laita kultasormus lankaan ja sängyn jalkopäässä pidä langassa roikkuvaa sormusta paikallaan. Jos sormus alkaa pyörimään, ilman että itse vaikutat siihen, kannattaa siirtää sänkyä toiseen paikkaan. Kokeile ensi eri kohdissa, miltä näyttää. Tämä kuuluu siihen sarjaan, jolla appeni katsoi kaivomme paikan pajun oksalla. Eli vanhan ajan konstit on parempia, kuin pussillinen uusia. Mangnesiun on hyvä ja sinkki ja kromi. Niitä oikeassa suhteessa Taavi tietää varmaan tarpeelliset vrk, annokset. Itse otan pillerin päivässä.

• Telle

meillä oli vähän samantyyppinen; langan päässä pidettiin olevinaan mitään tekemättä jotain kolikon kokoista objektia, tai tosiaankin sormusta. Kyllä sen "heilurin" sai liikkeelle, vaikka ulkoisesti näyttikin siltä, että langan roikottaja ei tehnyt mitään. Alitajunnalla on ihmeellinen voima.

Kyllä minä suosittelen sitä kalsium magnesium kuuria. Ja purkeissa lukee, mikä on päiväannos.

• SITÄ TAI TÄÄTÄ

Niin Grampiton on ainoa vaihtoehto ja halpa

• caho

Pyydä lääkäriltä reseptilääke Crampiton. Se auttaa kyllä, äidilläni on suonenvetoa melkein päivittäin ja joskus aivan mieletän kipu, melkein taju lähtee. Hän ottaa Crampiton pillerin ja yleensä se autta 5 minuutin sisällä. Minä ole näköjään perinnyt tämän vaivan joka vaan pahenee kun tulee ikävuosia lisää. Minäkin käytän Crampitonia. En tietenkään heti kun suonenveto iskee, se menee joskus ohi venyttelemällä vastakkaiseen suuntaan. Mutta joskus se kramppi on sellainen että melken oksennus tulee. Huikka konjakkia auttta myös, se saa veren kiertämään :))

• Augustin

Huono verenkierto ja huonokunto liika rasitus ovat varsinaiset syyt suonenvetoon ja lihasramppiin
      minulla varsinkin,onneksi se ei ole esiintynyt metsällä tarpoessa.Mutta vasta palattua
      kotiin,nimenomaan levossa. Suihku ja kuumassa saunan löylyssä lihasten ja jalkojen
      lämmittäminen auttaa pahimman varalta. Paljon raitista vettä juomisena rasituksen
      välillä ja sen jälkeen.Ennalta ehkäisevänä mangesiini valmisteita. Tosipaikan tullen
      merisuolaa kielelle ja crampiton tapletti. Mainituilla neuvoilla itse olen onnistunut
      parhaiten,muutoin paita hiestä tulisi märäksi,eikä tuskan huutokaan kaukana varmasti
      olisi.Kannattaa kokeilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      461
      2805
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2645
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      269
      1582
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1184
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      440
      1121
    6. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1098
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      960
    8. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      928
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      889
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      875
    Aihe