Moi kaikki!
Nyt tulee tyhmä kysymys alottelevalta sijoittajalta. Siis tuo koron korko... miten rahastojen kasvuosuuksissa se liitetään pääomaan-vuoden lopussa, niinkö? Tää on teistä varmaan ihan pöhkö kysymys, mutta en todellakaan ymmärrä asiaa...
Olen aloittelemassa rahastosäästämistä. miltä teidän mielestä näyttää tuo op-intia? Toisin sanoen "menikö juna jo", eli olenko auttamattomasti myöhässä...
Korkoa korolle/auttakaa untamoa!
11
1766
Vastaukset
- syytä opiskella
Rahastot lasketaan jokaisena pankkipäivänä (muutamia poikkeuksia).
Rahaston säännöissä on määritelty kellonaika, johon laskenta perustuu. Laskennassa osakkeiden viimeinen saatavissa oleva noteeraus otetaan huomioon tuona kellonaikana.
Rahaston hallussa olevien osakkeiden arvot lasketaan yhteen yhdessä rahaston käteisvarojen kanssa ja tämä summa jaetaan osuuksien lukumäärällä. Näin saadaan yhden osuuden arvo kyseisenä päivänä. Se julkaistaan lehdissä, netissä, teksti-TV:ssä y.m.
Mitään korkoa ei lasketa, kuten käsitit.Toivottavasti ymmärsit. - rahastosta
OP-Intia rahasto on ns. rahastojen rahasto eli sen osakesalkkua ei hoida OP-Rahastoyhtiö. Suuri ja arvostettu suurpankki J.P Morgan hoitaa salkkua. Vain rahaston käteisvarat hoitaa OP-Rahastoyhtiö.
Rahasto on erinomaisesti hoidettu ja Intia-rahastojen parhaimmistoa.
Itse tein merkinnän kyseiseen rahastoon reilu kuukausi sitten eli 22.8 ja rahasto on paisunut yli 21 %. Nousu on ollut häkellyttävä.
Kaikki Aasian pörssit ovat kovassa nousussa.
Jos sijoittaa OP-Intiaan, tulee olla sitten valmius lunastaa, jos siltä rupeaa näyttämään.
Ei siinä paljoa häviämään pääse, kun seuraa tilannetta varsinkin alkuvaiheessa.- Juuro
Nyt on Intia noussut sen verran että ei kannata paljoa laittaa. Todennäköinen korjauliike lähitulevaisuudessa mutta pitkällä aikavälillä näyttää hyvältä ellei mitään kovin mullistavaa tapahdu maailmalla.
Jos laittaa niin itse laittaisin hieman ja muutaman viikon päästä hieman jne. Näin ollen jos laskee niin ei harmita niin paljoa kun ei laittanut kaikkea.
Jos ei laita mitään niin sit jos ei laskekaan niin harmittaa kun ei laittanut. Onhan ainakin ollut mukana nousussa pienellä summalla.
Kaikki riippu kuitenkin siitä mitä ihmiset tekevät. Jos myyvät kovasti niin kurssi laskee mutta jos on kovasti ostohalukkuutta niin kurssit nousee.
Jos ostajia on jotakuinkin yhtä paljon kuin myyjiä niin kurssit menee vaakasuuntaan.
Siinäpä sinulle hyviä sijoitusneuvoja aluksi. Näillä neuvoilla et varmasti menetä rahojasi jos toimit oikein. - minun ,
jaa mikä hyvä ?
minun on JF kiina tuottanut vuodessa 150 prosaa.
viidessä vuodessa on kai jo nelinkertaistunut pääoma.
Sitä kiitän kun en hajauttanut muualle, kuten neuvotaan.
- joojoo-mies
koron korko tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että tuottoa tulee myös jo saavutetulle tuotolle, ei pelkästään sijoitetulle pääomalle.
ja tämä näkyy ihan päivittäisessä rahastonarvon kehityksessä.- epäilen!
Rahastoissa ei lasketa mitään korkoja puhumattakaan korkojen koroista.
Totuus on se, että rahaston arvonmääritykseen vaikuttavat joka pankkipäivä osakkeiden viimeiset noteeratut hinnat rahaston säännöissä määriteltynä ajankohtana.
Näin saadut osakkeiden hinnat lasketaan yhteen käteisvarojen kanssa (vähennettynä hallinnointikuluilla ja muilla kuluilla). Tämä osakkeiden ja käteisvarojen yhteenlaskettu summa jaetaan osuuksien lukumäärällä ja näin saadaan yhden osuuden arvo.
Tämä näin laskettu arvo julkaistaan päivittäin tiedotusvälineissä ja rahastoyhtiöiden sivustoilla.
Asia erikseen on, että rahastoarvon perässä on rahaston kehitystä kuvaava /- prosenttiluku. Se siis vain kuvaa rahaston kehitystä, ei muuta. Tämä prosenttiluku on verrattu edelliseen noteeraukseen.
Rahastoille ei siis lasketa mitään korkoprosentteja tai korolle korkoa prosentteja. - joojoo-mies
epäilen! kirjoitti:
Rahastoissa ei lasketa mitään korkoja puhumattakaan korkojen koroista.
Totuus on se, että rahaston arvonmääritykseen vaikuttavat joka pankkipäivä osakkeiden viimeiset noteeratut hinnat rahaston säännöissä määriteltynä ajankohtana.
Näin saadut osakkeiden hinnat lasketaan yhteen käteisvarojen kanssa (vähennettynä hallinnointikuluilla ja muilla kuluilla). Tämä osakkeiden ja käteisvarojen yhteenlaskettu summa jaetaan osuuksien lukumäärällä ja näin saadaan yhden osuuden arvo.
Tämä näin laskettu arvo julkaistaan päivittäin tiedotusvälineissä ja rahastoyhtiöiden sivustoilla.
Asia erikseen on, että rahastoarvon perässä on rahaston kehitystä kuvaava /- prosenttiluku. Se siis vain kuvaa rahaston kehitystä, ei muuta. Tämä prosenttiluku on verrattu edelliseen noteeraukseen.
Rahastoille ei siis lasketa mitään korkoprosentteja tai korolle korkoa prosentteja.kai nyt sen verran ymmärrät, että korkoa korolle on vain sanontatapa, jota ihan yleisesti käytetään.
over and out - rahastoihin
joojoo-mies kirjoitti:
kai nyt sen verran ymmärrät, että korkoa korolle on vain sanontatapa, jota ihan yleisesti käytetään.
over and outLaskentatapaan voisit tutustua, niin unohtaisit korot ja koronkorot!
- joojoo-mies
rahastoihin kirjoitti:
Laskentatapaan voisit tutustua, niin unohtaisit korot ja koronkorot!
aivan.
korkomatematiikka on mulle aivan liian vaikeaa.
mutta, siitä huolimatta, mun rahastot tuottaa 'korkoa korolle'. ehkä korkea sivistyksesi estää ymmärtämästä sitä. - tuottaa
joojoo-mies kirjoitti:
aivan.
korkomatematiikka on mulle aivan liian vaikeaa.
mutta, siitä huolimatta, mun rahastot tuottaa 'korkoa korolle'. ehkä korkea sivistyksesi estää ymmärtämästä sitä.korkoa korolle mikäli sijoitusaika on pidempi kuin yksi korkokausi!
- selitys
tuottaa kirjoitti:
korkoa korolle mikäli sijoitusaika on pidempi kuin yksi korkokausi!
Tuo pankkitili on hyvä esimerkki korkoa korolle tuotosta.
Rahastoille ei siis lasketa minkäänlaista korkoa, ei myöskään joojoo-miehen rahastolle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k502244Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖25988Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut82952Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11914- 68873
Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt54853Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me121842Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10773vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22753Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49749