Kulmakarvojen alueella on kummallista kutinaa ja myös silmäluomissa. Iho on ko. alueelta välillä kunnossa, mutta välillä kutinan vuoksi punoittaa ihan kunnolla ja hilseilee myös. Allergiatestit on tehty, eikä mitään löytynyt.
Käytän perusvoiteita kasvoissa. Meikit ovat pysyneet vuosia samoissa merkeissä, eivätkä ne ole aiemmin aiheuttaneet oireita.
Olen ollut atooppinen koko ikäni,mutta nyt viimeisen vuoden aikana on tullut tämä kulmakarva-alueen kutina ja hilseily.
Haitta on ikävä kutinan vuoksi, mutta myös kosmeettisesti, koska on niin näkyvällä paikalla.
Kutinaa kulmakarvojen alueella +silmäluomissa
4
7482
Vastaukset
- Nainen- 70
kolme vaihtoehtoa:
-sulla on hiivatulehdus, aika yleinen silmäluomissa
- olet pitkän ajan kuluessa altistunut käyttämiesi aineiden jollekin ainesosalle. Eli allerginen reaktio. Tai käyttämisien meikkien ainesosia tai suhteita muutettu.
- mekaaninen ärsytys. Kutisee -> raapii ja koskettelee -> kutisee ja turpoaa enempi
Allergiatestissä ei testata meikin ainesosia tai niiden yhteisvaikutuksia.- Testeissä
Mulla testattiin n. 10 vuotta sitten kun silmät punoittivat, valuivat vettä ja välillä turposivat umpeen. Samalla testattiin omia meikkituotteita, jotka minun piti ottaa mukaan testiin! Eli kyllä niitäkin voidaan testata. Mulla löytyi siitepölyallergia sekä lievä kosmetiikka-allergia.
- kutikutiraaps
Muutama asia tulee mieleen omien kokemusten perusteella:
- Onko sulla nikkeliallergia? Ripsiväreissä on nikkeliä.
- Käytätkö hajustettuja hiustuotteita? Niistä tulee usein ihottumaa just silmien alueelle.
- Meikit herkistävät hajusteille, talkille tai nikkelille.
- Mitä pesuaineita käytät? Olet voinut herkistyä pyykinpesuaineille.
- Käytätkö ruoassa mausteita tai esim. pitkälle jalostettuja maustekastikkeita? Kasvojen alueelle voi tulla rakkuloita ja kutinaa.
Testit eivät välttämättä selvitä kaikkea, vaan parempaan tulokseen saattaa päästä itse kokeilemalla ja vaihtamalla kaikki tuotteet mahdollisimman turvallisiin. Omien iho-ongelmieni alkaessa kävin läpi laajat testit ja minulle todettiin melko ikävään sävyyn, etten ole edes mitään "allergista tyyppiä". Pesuaineet, meikit ja hiustuotteet vaihtamalla ongelmat ovat hävinneet. Jos jossain mökkivierailulla vaikka olen käyttänyt isäntäväen hajustettua normaalia shampoota, niin kas vaan, päänahka on parin päivän kuluttua täynnä kutisevia rakkuloita, ja sitten niitä ilmestyy silmiinkin. - Yksi vain
Kynsilakkahartsi allergia oireilee silmäluomilla. Hartseja on 99% meikeistä.
Myös keinokumiallergia oireilee silmäluomilla. Sitä ei voida perus testeillä testata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236945Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401231Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47834Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733