Oma kokemus Hoitajista

päivytyksessä

aamulla oli vatsanseudulla kova pistävä kipu. Olo oli kuin joku olisi puukkoa vääntänyt haavassa. Ei muuta kuin pakulla päivystäjälle ja hoitajat näki heti tilanteen ja ohjasivat petiin. Naislääkärin saapuessa tutkimaan oli asenne, että täällä nyt tollaan saikkua hakemassa. Siinä se hutki vähän aikaa ja lähti pois. Pedillä makaessa tuli toinen kouristus ja oli pakko mennä lattialle kyykkyyn kun tuska oli sanoinkuvaamaton. Viereisessä pedissä loikoillut mieshenkilö vain totesi, että sulla on vatsahaava. Naislääkäri saapuu takaisin luokseni. Oli ilmeisesti käynyt lukemassa lääkärikirjaa ja sormillaan painoi selkäni takana olevaan kohtaan ja kysyi sattuuko. Sattuihan se, eli oli kyseessä virtsakivikohtaus. Kuvaukseen vaan ja lyijylaatat vatsanpäälle. Pieni tukos löytyi kuvista päätellen, ei sen enempää. Lääkäri mainitsi vielä ettei voi sairaslomaa kirjoittaa käynnistä. Lääkäri ei tiennyt että olen yksityisyrittäjänä, joten siitä lomasta ei olisi ollut mitään hyötyä ja voin itse koska tahansa päättä milloin vapaani pidän. Myös lääkäreitä on monentasoisia.

16

1101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siis mikä vika?

Eikös tuo ollut omakokemus lääkäristä?
      Lääkäri tutki ja teki diagnoosin, joten mikä se ongelma sulla käynnin suhteen oli?
      Lääkärillä varmaan lääkäripulan takia on kiire ja takana pitkä päivystysputki.. uskon, että väsynyt oli. Tekevät ylitöitä enemmän, kuin laki sallii, koska lääkäri pula on suuri todellisuus suomessa.
      Unet jää vähiin ja viikonloput illat menee myös töissä.
      Itse keksit pienessä päässä, millä asenteella lääkäri sinut tutki ja mitä se huoneessa kävi tekemässä.
      Eikö fakta ole kuitenkin, että pienellä tutkimuksella ja lyhyellä ajalla lääkäri tiesi, mikä sinua vaivaa???
      Ja jos käytäntö on se, ettei alle 6mm virtsatiekivistä saikkua kirjoiteta, niin miksi sinä olisit ollut poikkeus? Siksikö, kun olet yrittäjä? Täytyykö lääkärin perehtyä jokaisen potilaan ammattiin, jos vaiva ei ole kummoinen?
      Potilaita kuitenkin vuorokauden aikana käy useita, erilaisineen oireineen.

Jaksamisia lääkäreille.

Ja sulle, katso peiliin äläkä narise turhista kuin pikku prinsessa.

• oma kokemus...

hoitajilla on valta pistää tuleva potilas jonon hännille tai päästää jonon ohi. Se oli tarinan opetus. Lääkärit ahneena palkkansa eteen, minä minä, minä....

• lääkäreiden oma liitto estää koulutuksen lisäämisen ja valtio vielä suostuu siihen:D

• totuus...

on karmaseva. Jos 6 mm on noin omakohtanen tieto, olet tulevaa lääkärisukupolvea. Potilaat helisköön...!!

• potilaat
        totuus... kirjoitti:

on karmaseva. Jos 6 mm on noin omakohtanen tieto, olet tulevaa lääkärisukupolvea. Potilaat helisköön...!!

helisseet ja kärsineet.
        Näköjään parempaa ei ole luvassakaan?

Tarvinneeko ihmetellä jos sille ns. vaihtoehtoiselle puolelle, varoituksista huolimatta, alkaa olla kiinnostusta enenevässä määrin.
        Jos sieltä ns. tieteellistä näyttöä sanotaan puuttuvan, jo asiakkaan huomioiminen ja hänestä välittäminen on aivan erilaista, mitä valitettavan usein tällä tietellisemmällä puolella potilas kohtaa.
        Esimerkkejähän löytyy jopa näiltäkin sivuilta.

• voi mikä pässi
        oma kokemus... kirjoitti:

hoitajilla on valta pistää tuleva potilas jonon hännille tai päästää jonon ohi. Se oli tarinan opetus. Lääkärit ahneena palkkansa eteen, minä minä, minä....

Kyllä se lääkäri tekee lopullisen päätöksen, kenet tutkii ensin.
        Ja mistä sinä tiedät ketä muita potilaita lääkärin tutkittavana oli. Oliko kenties ihmisiä, joilla oli jo taustalla vakavia perussairauksia, kuten sydänsairauksia. Lääkäri laittoi ehkä sellaisen jonon keulille.

Sinä sait avun sairaalasta, joten ole siinä kitisemättä. Itkisit, jos et hoitoa/diagnoosia olisi saanut.

• höpöhöpö...
        totuus... kirjoitti:

Siis 0.6mm kokoinen.. pieni kirjoitusvirhe. Ja tiedoksi, en ole lääkäri, enkä edes lääkäriksi halua. Joten suomi pelastukoon, kun en ole edes tuleva lääkäri.

Ja miten ko. asiat vaikuttaa, etteikö suomessa ole lääkäripula???

Pienet kunnat/kaupungit ei meinaa saada lääkäriä taloon, joka johtuu lääkäripulasta. Katsoppa mol.fi sivuilta, kuinka monta paikkakuntaa/kaupunkia etsii lääkäriä.
        http://www.mol.fi/paikat/Search.do?lang=fi&searchExecute=true&AreaA1=1&AreaB1=1&AreaB1=10&AreaB1=11&AreaB1=12&AreaB1=13&AreaB1=14&AreaB1=15&AreaB1=16&AreaB1=17&AreaB1=18&AreaB1=19&professionCode=10&municipalities=&province=---&search=Etsi&country=---&freshness=1&duration=11&type=21&searchphrase=#resultList

Näin äkkiä katsottuna hakusessa on n. 30 erikoslääkäriä, 22 terveyskeskuslääkäriä... mieletön määrä sairaalalääkäreitä jne.
        Pelkästään rovannimen suuntaan haetaan yht. 6 lääkäriä töihin.

Kuka se paikkaa noi työt, kun lääkäri puuttuu? No, varmaan toinen lääkäri.

• terveyskeskukset
        höpöhöpö... kirjoitti:

Siis 0.6mm kokoinen.. pieni kirjoitusvirhe. Ja tiedoksi, en ole lääkäri, enkä edes lääkäriksi halua. Joten suomi pelastukoon, kun en ole edes tuleva lääkäri.

Ja miten ko. asiat vaikuttaa, etteikö suomessa ole lääkäripula???

Pienet kunnat/kaupungit ei meinaa saada lääkäriä taloon, joka johtuu lääkäripulasta. Katsoppa mol.fi sivuilta, kuinka monta paikkakuntaa/kaupunkia etsii lääkäriä.
        http://www.mol.fi/paikat/Search.do?lang=fi&searchExecute=true&AreaA1=1&AreaB1=1&AreaB1=10&AreaB1=11&AreaB1=12&AreaB1=13&AreaB1=14&AreaB1=15&AreaB1=16&AreaB1=17&AreaB1=18&AreaB1=19&professionCode=10&municipalities=&province=---&search=Etsi&country=---&freshness=1&duration=11&type=21&searchphrase=#resultList

Näin äkkiä katsottuna hakusessa on n. 30 erikoslääkäriä, 22 terveyskeskuslääkäriä... mieletön määrä sairaalalääkäreitä jne.
        Pelkästään rovannimen suuntaan haetaan yht. 6 lääkäriä töihin.

Kuka se paikkaa noi työt, kun lääkäri puuttuu? No, varmaan toinen lääkäri.

ym. laitokset maksavat lääkäreille korvausta siitä, jos töistä puuttuu yksi lääkäri ja joku toinen joutuu tekemään hänen työnsä. Lääkäri saa siis korvausta siitä, että joutuu tekemään kahden työt. Ja se on oikein, en sitä väitä. Mutta hoitajat tekevät koko ajan töitä vajaamiehityksellä, mutta saavatko he siitä korvausta??? EIVÄT!!!

• että....................
        voi mikä pässi kirjoitti:

Kyllä se lääkäri tekee lopullisen päätöksen, kenet tutkii ensin.
        Ja mistä sinä tiedät ketä muita potilaita lääkärin tutkittavana oli. Oliko kenties ihmisiä, joilla oli jo taustalla vakavia perussairauksia, kuten sydänsairauksia. Lääkäri laittoi ehkä sellaisen jonon keulille.

Sinä sait avun sairaalasta, joten ole siinä kitisemättä. Itkisit, jos et hoitoa/diagnoosia olisi saanut.

makkoilla lepposasti vuoteella ja ennenkuin lääkäri hoksaa mikä miestä vaivaa. Tais kysyä joltain hoitajalta mikä vois olla vaivan syy. Hoitajat antoivat mulle särkylääkettä ja pitivät kädestä kiinni, ku lääkäri ei ollut kunnolla nukkunu. Suomessa saa maanteillä ja sairaaloissa tehdä työtä puoliunessa. Kaikista lääkäreistä ei ole fyysisesti ja henkisesti sairaalatyöhön. Parempi paikka silloin on eläinlääkärityö.

• haista home
        että.................... kirjoitti:

makkoilla lepposasti vuoteella ja ennenkuin lääkäri hoksaa mikä miestä vaivaa. Tais kysyä joltain hoitajalta mikä vois olla vaivan syy. Hoitajat antoivat mulle särkylääkettä ja pitivät kädestä kiinni, ku lääkäri ei ollut kunnolla nukkunu. Suomessa saa maanteillä ja sairaaloissa tehdä työtä puoliunessa. Kaikista lääkäreistä ei ole fyysisesti ja henkisesti sairaalatyöhön. Parempi paikka silloin on eläinlääkärityö.

Oletko vähän minä, minä minä...
        Sielläbon kymmenen samanlaista ollut valittamassa, että JUURI hänet olisi ensimmäisenä hoidettava. Siinä unohdetaan, että jotkut sydänsairaat vanhukset voisi mennä jonojen ohi... häpeä.
        Vain tunnin odotuksella.. ja ilkeet narista kuin pikku-prinsessa. Kasva aikuiseksi ääliö.

• ei kukaan..............
        haista home kirjoitti:

Oletko vähän minä, minä minä...
        Sielläbon kymmenen samanlaista ollut valittamassa, että JUURI hänet olisi ensimmäisenä hoidettava. Siinä unohdetaan, että jotkut sydänsairaat vanhukset voisi mennä jonojen ohi... häpeä.
        Vain tunnin odotuksella.. ja ilkeet narista kuin pikku-prinsessa. Kasva aikuiseksi ääliö.

menikö herne nenään?

• olet saanut

Mitä sinä täällä oikein valitat? Tutkittu on
      ja ilmeisiesti oikeaan diagnoosiin on päästy.
      Vai pidätkö vaivaasi niin suurena, että sinut olisi pitänyt päästää jonojen ohi ja jättää
      esim. henkihieverissä olevat sydänpotilaat heitteille? Kaikki-mulle-heti -asenteessasi
      on paljon korjattavaa!

• ammattitaito

Totta! Joka ammattikunnassa, on se kampaaja,putkimies,lääkäri,hoitaja ,epäpäteviä löytyy.Kokemus on hoitajista ,äitini oli dementia osastolla,siellä hoitajan käytös oli kyllä törkeä.Meinasin sanoa että vaihtaa alaa.

• Ja Tehyn ratkaisu

Tehyn patenttiratkaisu. Hoitajille insinöörin palkat ja törkeä käytös muuttuu heti hyväksi sekä autuas hymy naamallaan tekevät töitään.

• SUU MESSINGILLÄ
        Ja Tehyn ratkaisu kirjoitti:

Tehyn patenttiratkaisu. Hoitajille insinöörin palkat ja törkeä käytös muuttuu heti hyväksi sekä autuas hymy naamallaan tekevät töitään.

EI NIILLÄ INSINÖÖREILLÄKÄÄN SE SUU OLE AINA MESSINGILLÄ...MIKSI SE PITÄISI HOITAJALLA OLLA.

• ammatti
        Ja Tehyn ratkaisu kirjoitti:

No jos hoitajat saa insinöörin palkan,mitäs sitten insinöörit, haluaa lisää.Kierre jatkuu.Se on selvää että kustannukset nousee,ketkä kärsii?Ne jotka on tosiaan palkkakuopassa,pien eläkeläiset, työttömät.Jos kaikilla olisi asiat hyvin ,oikeudenmukaisesti mehän olisimme melkein kuin paratiisissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      43
      3044
    2. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      508
      1887
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1870
    4. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      75
      1561
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      17
      1474
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1358
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      25
      1300
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1289
    9. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      102
      1081
    10. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      100
      1071
    Aihe