TV7 ja Patmos

hoitaja

En oikein ole päässyt perille, mitä Meller edustaa itseään, vai onko hän todellinen Jumalan valitsema saarnamies.? Olen itse kovin ristiriitainen ko.henkilön suhteen.

26

14046

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • getcopp

      Jos tutkit millaisia kirjoja hän julkaisee ja millaisia kokouksia hän järjestää ja ketä hän tukee, löydät mm. Benny Hinnin ja Kenneth Haginin.

      Mellerin uskonnollinen näkemys on muuttunut enemmän menestysteolgian edustaman näkemyksen suuntaan.

      Itse hän yrittää omissa tilaisuuksissaan puhua varovasti ja tuomatta esille mitään kovin selvästi tavanomaisesta poikkeavaa, mutta kuitenkin toisinaan höpöttää sellaisia, ettei esim. hebrealaiskirje kuulu laisinkaan suomalaisille uskoville, samaten sanoi Deissä että apostolien tekojen alku, ei kuulu uskoville.

      Ristiriitaiseen suhtautumiseen on perusteita. Ei hän nykyisin ole Jumalan palvelija.

      • hoitaja

        Tämä menestys teologia siis vain leviää. Jos Leo Mellerkin sitä julistaa. Tiedämme kaikki uudesti syntyneet Jeesuksen omat, että elämme lopun aikoja vihollisen hyökätessä seurakuntinkiin.Rukoillaan ja valvotaan! On surullista, kun joskus olen katsonut Mellerin ohjelmia TV7.sta ja tuli ahdistavan paha olo. Mies vain lihoo ja kerää joka tilaisuudessa vihjailellenkin rahaa itselleen. Lopetan ko. kanavan katsomisen ellei joku tiedä sieltä tulevan tervettä opetusta.


      • Saara
        hoitaja kirjoitti:

        Tämä menestys teologia siis vain leviää. Jos Leo Mellerkin sitä julistaa. Tiedämme kaikki uudesti syntyneet Jeesuksen omat, että elämme lopun aikoja vihollisen hyökätessä seurakuntinkiin.Rukoillaan ja valvotaan! On surullista, kun joskus olen katsonut Mellerin ohjelmia TV7.sta ja tuli ahdistavan paha olo. Mies vain lihoo ja kerää joka tilaisuudessa vihjailellenkin rahaa itselleen. Lopetan ko. kanavan katsomisen ellei joku tiedä sieltä tulevan tervettä opetusta.

        Itse en katso TV7-kanavaa. Olen uskova, joka ei palvo kuvia, mikä televisio mielestäni on. Kristillisen keskusksen johtaja ja rahakirstun vartija Meller on. Meillä ei ole oikeus puuttua hänen hirmutekoihinsa, joista vihjailit. Leo Meller EHKÄ "kaappaa" TV7-kanavan kokonaan itselleen muiden menestysteologian edustajien kanssa ja VARMASTI tulee maksulliseksi. Mellerillä on rahankeruun "armolahja". Miksi emme rukoile hänen puolestaan enemmän. Miksi Kristillinen keskus ei toimi Mellerin siirryttyä tekemään kuulemiani ohjelmia TV7-kanavalle? Ei ole omakohtaista tietoa hänen eikä muidenkaan ohjelmista. Miksi Radio-Deillä ei ole televisio-kanavaa. Opetushan on tervettä.Radio-ohjelmat Raamatun mukaisia.


      • Saara
        Saara kirjoitti:

        Itse en katso TV7-kanavaa. Olen uskova, joka ei palvo kuvia, mikä televisio mielestäni on. Kristillisen keskusksen johtaja ja rahakirstun vartija Meller on. Meillä ei ole oikeus puuttua hänen hirmutekoihinsa, joista vihjailit. Leo Meller EHKÄ "kaappaa" TV7-kanavan kokonaan itselleen muiden menestysteologian edustajien kanssa ja VARMASTI tulee maksulliseksi. Mellerillä on rahankeruun "armolahja". Miksi emme rukoile hänen puolestaan enemmän. Miksi Kristillinen keskus ei toimi Mellerin siirryttyä tekemään kuulemiani ohjelmia TV7-kanavalle? Ei ole omakohtaista tietoa hänen eikä muidenkaan ohjelmista. Miksi Radio-Deillä ei ole televisio-kanavaa. Opetushan on tervettä.Radio-ohjelmat Raamatun mukaisia.

        Onko Kristillinen keskus suljettu, kun johtaja yrittää itselleen TV7-kanavan? Menestysteologia siis vain laajenee ,mutta ei meidän kodissamme. TV7-ohjelmia ei katsota enää.


      • Pertza
        Saara kirjoitti:

        Onko Kristillinen keskus suljettu, kun johtaja yrittää itselleen TV7-kanavan? Menestysteologia siis vain laajenee ,mutta ei meidän kodissamme. TV7-ohjelmia ei katsota enää.

        Eipäs aleta sekoittaan Melleriä tähän. Poliisitutkintahan hänen arvostelestustaan= Suomeksi- Totuuden puhuminen tulee. Et olkaa varovaisia, mitä sinne uskalatte kirjoitella.


      • Mimmu
        Pertza kirjoitti:

        Eipäs aleta sekoittaan Melleriä tähän. Poliisitutkintahan hänen arvostelestustaan= Suomeksi- Totuuden puhuminen tulee. Et olkaa varovaisia, mitä sinne uskalatte kirjoitella.

        Onhan Suomessa vielä sanan- uskonnon vapaus. Jokainen saa pitää oman mielipiteensä. Tuleeko TV-seiskasta puhdasta opetusta ja mistä sen tietää, kun ei ole tv-ohjelmia kanavalle. Turhaa panettelua ei saisi tästä tulla. ONKO PAKKO KATSOA TELKKARIA?


      • Pertza
        Pertza kirjoitti:

        Eipäs aleta sekoittaan Melleriä tähän. Poliisitutkintahan hänen arvostelestustaan= Suomeksi- Totuuden puhuminen tulee. Et olkaa varovaisia, mitä sinne uskalatte kirjoitella.

        Haluan pyytää anteeksi, mikäli vastaukseni loukkasi jotakin!


      • jeesus
        Pertza kirjoitti:

        Haluan pyytää anteeksi, mikäli vastaukseni loukkasi jotakin!

        jokainen joutuu helvettiin rahojensa
        ja pahojen tekojensa kanssa miten on
        asiansa hoitanut jumalan kanssa
        mutta kyllä raamattu sanoo menestyköön ne jotka
        herraa rakastavat ja että kaikessa menestyt ja
        pysyt terveenä ...ja taivaan akkunat aukee kun antaa kymmenykset ja lesken ropokin huomattiin ja kalan vatsasta tuli rahaa ..eihän neitsyt mariakaan eläinten paikkaan raha-pulan takia mennyt vaan sen takia kun ei ollut tilaa .pöhköjä ootte kateutenne ja köyhyyden (kommunismi) ihailun kanssa.eläkää ja antakaa toistenkin elää !!jotkut vaan on älykkäämpiä kun toiset ja toiset elää omaa elämäänsä siunattuina ja toiset kirottuina .sellasta se on kun ei tunne jeesusta joka on hyvä ja kaiken antaja!!eiköhän tuo jakanut leipää ja ollut huolissaan että kansa sai syödä ettette lue kun piru raamattua!!tännehän kaikki jää kuitenkin!!


      • Kaunis, rikas ja rohkea
        jeesus kirjoitti:

        jokainen joutuu helvettiin rahojensa
        ja pahojen tekojensa kanssa miten on
        asiansa hoitanut jumalan kanssa
        mutta kyllä raamattu sanoo menestyköön ne jotka
        herraa rakastavat ja että kaikessa menestyt ja
        pysyt terveenä ...ja taivaan akkunat aukee kun antaa kymmenykset ja lesken ropokin huomattiin ja kalan vatsasta tuli rahaa ..eihän neitsyt mariakaan eläinten paikkaan raha-pulan takia mennyt vaan sen takia kun ei ollut tilaa .pöhköjä ootte kateutenne ja köyhyyden (kommunismi) ihailun kanssa.eläkää ja antakaa toistenkin elää !!jotkut vaan on älykkäämpiä kun toiset ja toiset elää omaa elämäänsä siunattuina ja toiset kirottuina .sellasta se on kun ei tunne jeesusta joka on hyvä ja kaiken antaja!!eiköhän tuo jakanut leipää ja ollut huolissaan että kansa sai syödä ettette lue kun piru raamattua!!tännehän kaikki jää kuitenkin!!

        Kyllä oli typerin vuodatus, mitä olen eläissäni kuullut. Taidat puhua itse siitä, mistä on suurin puute. Siunausta sinullekin.


      • kissan äiti
        hoitaja kirjoitti:

        Tämä menestys teologia siis vain leviää. Jos Leo Mellerkin sitä julistaa. Tiedämme kaikki uudesti syntyneet Jeesuksen omat, että elämme lopun aikoja vihollisen hyökätessä seurakuntinkiin.Rukoillaan ja valvotaan! On surullista, kun joskus olen katsonut Mellerin ohjelmia TV7.sta ja tuli ahdistavan paha olo. Mies vain lihoo ja kerää joka tilaisuudessa vihjailellenkin rahaa itselleen. Lopetan ko. kanavan katsomisen ellei joku tiedä sieltä tulevan tervettä opetusta.

        Olen varma, että Meller ei kerää rahaa itselleen vaan kaikkiin projekteihin, joita Patmos ympäri maailmaa tekee. Katsokaa patmoksen vuosikertomuksesta minne rahat menee, ennenkuin parjaatte Melleriä. Kuka meistä on koskaan saanut kerjäämällä niin paljon hyvää aikaan Jumalan valtakunnan läpimenoksi kuin Hän.
        Ja sitä paitsi, jos totuus ahdistaa, niin jossakin muussa on vika kuin Mellerissä.
        Itse ainakin jatkan tv 7 Patmos ohjelmien katsomista ja myös rahallista tukemista. Rahat menevät varmasti sinne mihin on tarkoitus.


      • eiväthetiedä
        kissan äiti kirjoitti:

        Olen varma, että Meller ei kerää rahaa itselleen vaan kaikkiin projekteihin, joita Patmos ympäri maailmaa tekee. Katsokaa patmoksen vuosikertomuksesta minne rahat menee, ennenkuin parjaatte Melleriä. Kuka meistä on koskaan saanut kerjäämällä niin paljon hyvää aikaan Jumalan valtakunnan läpimenoksi kuin Hän.
        Ja sitä paitsi, jos totuus ahdistaa, niin jossakin muussa on vika kuin Mellerissä.
        Itse ainakin jatkan tv 7 Patmos ohjelmien katsomista ja myös rahallista tukemista. Rahat menevät varmasti sinne mihin on tarkoitus.

        ia uskoa kaikkea hyvää. Joskus kuitenkin ihmiset pettävät heihin suunnatut kauniit odotuksemme ja hyvät toiveemme. Rahan himo voi iskeä hyväänkin saarnamieheen ja viedä hänet mennessään.

        Toisinaan on käynyt niin, että menestys ja suuri suosio, on turmellut miehen niin, että hän alkaa käyttämään jumalallisuutta keinona rikastumiseen. Jumala vaihtuu mammonaan, sellainen mies ei ole kristitty.

        http://www2.hs.fi/uutiset/juttu.asp?id=20000917ER3&pvm=20000917
        "Meller istui 80-luvulla tutkintovankilassa kolme kuukautta ja hänet tuomittiin ehdolliseen vankeuteen Patmos ry:n rahojen kavalluksesta ja veropetoksesta. "

        http://www.kirkkojakaupunki.fi/arkisto/mielipiteet/3225/
        "Oikeuden pöytäkirjojen valossa on vaikea uskoa, että kyseessä on sama henkilö, joka julkisuudessa esiintyy raamatullisen uskon miehenä ja heikkojen auttajana. Kun oikeuden pöytäkirjassa lukee syyte esimerkiksi jatketusta törkeästä kavalluksesta, ei näitä rikoksia voi millään liittää Raamattujen salakuljetukseen. Suomessa Raamattujen vienti oli silloinkin sallittua eikä poliisi sitä tutkinut.

        Pöytäkirja mainitsee esimerkiksi Mellerin anastaneen yhdessä Pirkko Huuhtasen (nyk. Säilä, Patmos Lähetyssäätiön hallituksen puheenjohtaja) Israel-juhlan kolehdin (43 821 mk) ja Patmos ry:n varoja (295 000 mk), jolla on ostettu Huuhtaselle asunto-osake, tai anastaneen itselleen yhdistyksen omistaman auton (Dodge Aspen rek no NX–666) myyden sen omanaan. Syytteitä oli paljon."


    • Mimmu

      En ota mitään kantaa televisio-ohjelmiin, mutta mikä on "Malkkilainen",josta keskustelette?

      • Kaarina

        "Malkkilaisista# en minäkään ole ennen kuullut? TV7-ohjelmassa on Kristillisen keskuksen ohjelmia myös radio-Deissä. Pitäisivät Patmolaiset sen oman porukkansa siellä Kalliossa ja Haagassa ja Melleri myös osakkeensa Haagassa ja Ranskassa.


    • Lissu

      Jos Meller tekee jotain väärää, hän tietää sen itse. Jumalalta ei mitään voi salata. En tiedä vastausta kysymykseen.Toivottavasti kaikki uskovat rukoilevat hänenkin puolestaan. Meller on saanut paljon hyvää aikaan esim. kuulin että kaikki Israelissa olevat ambulanssit ovat hänen toimittamiaan. Sitä en uskalla sanoa, pitääkö paikkansa. TV7 ei ole pakko katsoa. Siunausta koko Suomelle ja teille jokaiselle,jotka siellä asioista tältä tiimoilta keskustelette.

    • Gonadi

      Luettuani näitä kommentteja, ei yhtään tarvitse enää ihmetellä, mitä Jeesus tarkoitti lopun ajan rakkaudettomuudella ja veljen nousemista veljeä vastaan. Itse taistelen jatkuvasti lihallisuuteni kanssa, etten arvostelisi muita siitä, mihin en itse kykene. En kuulu "melleriläisiin", mutta sen verran olen kuullut, että mies tekee erittäin paljon hyvää ja kun tämän viestiketjun kirjoittajista ensimmäinen pystyy todistamaan tekevänsä yhtä paljon tai enemmän hyvää kuin Meller pyyteettömästi, lupaan perua tämän vuodatukseni. Mietithän itse mielessäsi, rakastatko lähimmäistäsi, vaikka se olisi toisen "lahkon" tai "lohkon" kristitty ja Jeesuksen kalliilla verellä ostettu Jumalan lapsi. Hyi, hävetkää! :(

    • älkää räksyttäkö

      ...mielipiteistä ja opeista, kenen puolta olette. Se on pieni asia tässä maailmankaikkeudessa. Katsokaa, maailma ympärillänne hukkuu!

      Leo Meller on tosi-hyvä tyyppi. Erittäin hyvä raamatunopettaja muiden joukossa. Ei hän ole mikään menestysteologi, höpö, höpö. Mikä ihmeen ikivanha "trauma" joillakin kristityillä on tuollaisesta kuin 'menestysteologia'. Olen minäkin saanut uskovana elää kymmeniä vuosia, mutta... kuinka jotkut jäävät tuommoiseen termiin kiinni?

      Ettekö te voi uskoa omia korvianne ja Pyhän Hengen opastusta, kun kuuntelette puhujia. Eihän täällä Suomessa "menestysteologeja?" ole, toi koko termi on aikansa elänyt ja jokin vanha vitsi, unohtakaa se jo ja relatkaa.

      - Kaikella hengellisellä työllä, seurakunnalla ja järjestöllä, on oma paikkansa. Kuunnelkaa korvillanne ja lukekaa itse Raamattua; tärkeintä on kolmiyhteinen Jumala, tietänette sen. Leo Melleriä arvostan kovasti (enkä ole ainoa!) ja olen oppinut paljon Raamatusta ja hengellisistä lainalaisuuksista hänenKIN kauttaan.

      TV7:n ohjelma-ajan ostosta puheen ollen, kyllä Sinä ja Te, jotka tässä mietitte nyt Patmosta yhtenä monista kymmenistä, joka on ostanut tv7:n ohjelma-aikaa, ...niin kyllä Te olette ihan vapaat ostamaan itse myös ohjelma-aikaa ja siellä SAATTE ihan ITSE julistaa Jumalan Sanaa ja kaikkea Hänen totuuksistansa. Miksi ette tee sitä, kun noin hyvin "tiedätte"? - Arvostakaa niitä, jotka uskaltvat ja osaavat, esimerkiksi just' tv7:nkin kautta julistaa. Ja heitä on monta. - Huokaus.

      • tämä sitten on?

        Kipinä lehti 1996 Jumalan ihmisen taloudessa tapahtuu vuonna 1997 suuri muutos. Voin sanoa ilman epäilyksen häivää, että ihmiskunnan suurin herätys on pian tulossa. Haluan kertoa teille, mitä Herra näytti minulle 1990-luvun alussa. Herra sanoi, että 90-luvun puolivälissä kaksi hänen hengelistä jättiläistää pääsisi kotiin. Heti sen jälkeen alkaisi historian suurin herätys. Tuon herätyksen aikana uskon tapatuvan kolme asiaa. Ensiksikin, historian suurin sielujenvoittamisaktiviteetti. Toiseksi, historian suurimmat ihmeet. Kolmanneksi, me tulemme kokemaan Jumalan lupauksen toteutuvan, joiden mukaan syntisten rikkaudet tulevat vanhurskaiden käsiin. Se tekee mahdolliseksi evankeliumin viemisen maailman ääriin. Kun Jumala antaa jumalattomien vaurauden uskovien käsiin, Hän ei tee sitä meitä itseämme, vaan evankeliumia varten. Näin Benny Hinn KIPINÄSSÄ.


      • ei viisas

        hyvä kerrankin joku puhuu asiaa.


      • Miss Mossad.

        Se, jolla korvat on, kuulkoon. Kyllä hyvän sanoman erottaa huonosta. Leo Meller on upea ihminen, joka tuntee Jumalan sanan. En ole vielä yhtäkään "väärää" ohjelmaa nähnyt TV7:lta , valitettavasti Peter Youngrenin ohjelmat lopetettiin mutta saan kyllä hänen Armon avaimen sähköpostiini ja niistä kyllä huomaa, että hän on todellinen Jumalan mies.

        Melko tuoreena uskovana (olen kyllä todella paljon lukenut Raamattua) minua ihmetyttää uskovien keskinäinen riitely? Jeesus on sama eilen, tänään ja huomenna. Missä on uskovien yhteinen rakkaus ja välittäminen? Eikö asioista voi keskustella? Eri asia on ei-uskovat, jotka eivät joskus tunnu edes käsittävän muunlaista kuin kovaa kieltä. Toisaalta, huumori on paras lääke. Sitäkös saatana vihaa, hehee.

        Ps. Itselläni on täällä Suomi24:ssä joku uskovaksi itseään nimittävä, täysin käsittämätön naishenkilö, joka haukkuu minua huoraksi, saatanaksi jne. Kun heitän hänelle läppää, niin suuttuu vielä enemmän:) Kauniisti on turha puhua, siis jätän usein vastaamatta, kun en voi muuta.


    • evankeliumia

      vaan jotenkin julistetaan !!! sanoo paavali.
      TURHA MIETTIÄ TURHIA .
      ei se ainakaan kapakkaan ketään kehota ja se on sentään jo hyvä juttu .

      • 25

        Meller on pienen suloisen Julian Isänä hyvä julistaja, perhearvojen kunnioittaja ja tehnyt paljon hyvää.


      • paljon mätää
        25 kirjoitti:

        Meller on pienen suloisen Julian Isänä hyvä julistaja, perhearvojen kunnioittaja ja tehnyt paljon hyvää.

        ja kysykää seppo juntuselta lisää jos haluatte tietää totuuden.


      • d voise
        paljon mätää kirjoitti:

        ja kysykää seppo juntuselta lisää jos haluatte tietää totuuden.

        Minä en juntuselta ottas edes ilmasia sukkia .


      • armolahjat
        d voise kirjoitti:

        Minä en juntuselta ottas edes ilmasia sukkia .

        on kuitenkin varmaa että ihmisiä paranee hänen kauttaan, ja rehellinen ei salaa uskonnon varjolla tehtyjä vääryyksiä. tulossa hänen ja antti heikkilän kirja jossa näitä asioita käsitellään. on kuitenkin ihmisiä jotka ovat manipulaation uhreja eräänlaisia fanaatikkoja itsekkin ja joidenkin kuljeteltavissa. se on tietenkin luonnollista meitä on niin monenlaisia heikkoja ja vahvoja.tarkoitin paranemisella sitä että jumala parantaa parantamisen armolahjan kautta.sitä vain sanon että jos yksikin profetia ja ennustus menee pieleen joltakin saarnaajalta . voit kuunnella häntä mutta todellista armolahjaa ei hänellä ole.seuraamalla näitä ja tarkastamalla toteutuuko nämä asiat huomaat mikä on totta ja mikä ei.


      • minä vain
        25 kirjoitti:

        Meller on pienen suloisen Julian Isänä hyvä julistaja, perhearvojen kunnioittaja ja tehnyt paljon hyvää.

        julistaa laki-liittoa ja uuta-liittoa, täysin ristiin, ja kaiken takana on rahan rakkaus, jonka hän piilottaa ovelasti, valheilla että näin sanoi Jumala, kun annat tähän hätään, niin Jumala on kuin pumeganki heti tulee takaisin.


      • Te eksytte...
        minä vain kirjoitti:

        julistaa laki-liittoa ja uuta-liittoa, täysin ristiin, ja kaiken takana on rahan rakkaus, jonka hän piilottaa ovelasti, valheilla että näin sanoi Jumala, kun annat tähän hätään, niin Jumala on kuin pumeganki heti tulee takaisin.

        Jumala ei puhu meille, tässä ajassa suoraan, vaan näin. Hebr.1:1-2. Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunnut isille profeetain kautta, on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut. Näin moni " saarnamies" saa valheet läpi kun sanoo, että näin sanoi Jumala. Ei Jumala toimi sanaansa vastaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2087
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1600
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1510
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1337
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1226
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      488
      1145
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1135
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      953
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      932
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      876
    Aihe