Sholay

s/pdif

Sholay olisi SE elokuva, jonka ostaisin heti pois kaupan hyllyltä DVD:nä!

(Kaikkein aikoin menestynein indiaflikki!)

15

2676

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Devika Rani

      Juu, samoin taalla! Siina on vasta hieno elokuva! ;)

      • Sain sen juuri lainaksi ja lainaaja varoitti väkivaltaisuudesta, mutta kehui muuten hyväksi.


      • Devika Rani
        Aishwarya kirjoitti:

        Sain sen juuri lainaksi ja lainaaja varoitti väkivaltaisuudesta, mutta kehui muuten hyväksi.

        Se on mun mielestä aivan mahtava elokuva! Mutta ehdottomasti väkivaltainen ja maskuliininen. Sitä voi verrata esim. Huuliharppukostajaan tai muihin italo-westerneihin.

        Genre.. toiminta-länkkäri. Romantiikkaa on vain nimeksi.


      • Devika Rani kirjoitti:

        Se on mun mielestä aivan mahtava elokuva! Mutta ehdottomasti väkivaltainen ja maskuliininen. Sitä voi verrata esim. Huuliharppukostajaan tai muihin italo-westerneihin.

        Genre.. toiminta-länkkäri. Romantiikkaa on vain nimeksi.

        Rakastan meinaan romantiikkaa ja jännitystä, mutta länkkäreitä inhoan. Toivottavasti Intialainen "länkkäri" ei tuota pettymystä. ;o)


      • Devika Rani
        Aishwarya kirjoitti:

        Rakastan meinaan romantiikkaa ja jännitystä, mutta länkkäreitä inhoan. Toivottavasti Intialainen "länkkäri" ei tuota pettymystä. ;o)

        Niin no, mä olen pikkutytöstä lähtien rakastanut länkkäreitä... John Wayne on ihana. ;)

        Ymmärrän toki kantasi. Voi olla ettet pidä elokuvasta yhtään! Kannattaa varautua!


      • Devika Rani kirjoitti:

        Niin no, mä olen pikkutytöstä lähtien rakastanut länkkäreitä... John Wayne on ihana. ;)

        Ymmärrän toki kantasi. Voi olla ettet pidä elokuvasta yhtään! Kannattaa varautua!

        ...ja se on vielä hyvää, niin elokuvan "huonoisuus" ei minua haittaa, sitäpaitsi sitten mieheni ainakin tykkää siitä! :oD


      • Aishwarya kirjoitti:

        ...ja se on vielä hyvää, niin elokuvan "huonoisuus" ei minua haittaa, sitäpaitsi sitten mieheni ainakin tykkää siitä! :oD

        Oli ihan OK, vaikkakin länkkärimäinen! Amitappi oli ihana ja Hema ja Jaya kauniita ja muodokkaita! Myös musa oli ihan hyvää.


      • Devika Rani
        Aishwarya kirjoitti:

        Oli ihan OK, vaikkakin länkkärimäinen! Amitappi oli ihana ja Hema ja Jaya kauniita ja muodokkaita! Myös musa oli ihan hyvää.

        Mietinkin mitä tykkäsit leffasta.. ;)

        Olen juuttunut Facebookiin, sen vuoksi radiohiljaisuus täältä suunnasta. Voi minua!

        Olin tänään viettämässä Diwalia suomi-intia seuran kanssa. Aivan huippua!


      • Devika Rani kirjoitti:

        Mietinkin mitä tykkäsit leffasta.. ;)

        Olen juuttunut Facebookiin, sen vuoksi radiohiljaisuus täältä suunnasta. Voi minua!

        Olin tänään viettämässä Diwalia suomi-intia seuran kanssa. Aivan huippua!

        Miten sä sinne olet juuttunut?! :oD

        Oli varmaan ihanat Diwali -juhlat!


      • Devika Rani
        Aishwarya kirjoitti:

        Miten sä sinne olet juuttunut?! :oD

        Oli varmaan ihanat Diwali -juhlat!

        Juu ihanat juhlat oli! ;) Ihaninta oli pukeutua taas salwariin, vaikka kylmyyden vuoksi se olikin yhdistelmä suomalaista ja intialaista pukeutumista (villapaitaa yms). Hih!

        Joo mulla on sivusto Facebookissa ja siellä pitää sitten tehdä kaikenlaisia testejä, silitellä kavereiden lemmikkejä, ostaa kaloja toisten akvaarioihin ym hauskaa.. Jumahdin sinne. Nyt pitäis yrittää taas palata intia-yhteisön luo.. ;)


      • Devika Rani kirjoitti:

        Juu ihanat juhlat oli! ;) Ihaninta oli pukeutua taas salwariin, vaikka kylmyyden vuoksi se olikin yhdistelmä suomalaista ja intialaista pukeutumista (villapaitaa yms). Hih!

        Joo mulla on sivusto Facebookissa ja siellä pitää sitten tehdä kaikenlaisia testejä, silitellä kavereiden lemmikkejä, ostaa kaloja toisten akvaarioihin ym hauskaa.. Jumahdin sinne. Nyt pitäis yrittää taas palata intia-yhteisön luo.. ;)

        kotonani Salwarissa! On niin tuttu ja nätti olo. Huivista en niin piittaa...:o)


      • E-peli
        Aishwarya kirjoitti:

        kotonani Salwarissa! On niin tuttu ja nätti olo. Huivista en niin piittaa...:o)

        haluan palavasti nähdä tämän legendaarisen teoksen. että mahtaako kukaan tietää mistä tän vois lainata tai ostaa?


      • 23
        E-peli kirjoitti:

        haluan palavasti nähdä tämän legendaarisen teoksen. että mahtaako kukaan tietää mistä tän vois lainata tai ostaa?

        Play.com (UK) myy Sholay PAL versiota englanninkielisillä teksteillä. Suomiteksteillä saatavuus lienee melko mahdotonta.


    • Bollywoodin historioitsija

      Bollywoodin elokuvan "Sholay":n tuottaja/ohjaaja G. P. Sippy kuoli 93- vuotiaana Joulupäivänä 2007 Mumbaissa.
      Sippy muistetaan Bollywoodin kaupallisesti menestyneimmän elokuvan Sholay:n ( 1975) tuottajana. Bollywoodin megatähti Amitabh Bachchan oli elokuvan pääroolissa. Vuoden 2007 Sholay:n remake oli surkea floppi, joka otettiin pois elokuvasaleista viikossa sen ensi-illan jälkeen. Sen sijaan alkuperäinen Sholay oli esillä samassa elokuvasalissa Mumbaissa yhtäjaksoisesti viisi vuotta!

      Sholay:n remakeissa oli myös "Big B", eli Amitabh Bachchan samassa roolissa.

      Opetus: Elokuvaklassikon remake voi olla suuri riski, vaikka siinä olisikin sama tähti kuin alkuperäisessä elokuvassa.

      Bollywoodin nykyajan klassikkoelokuvan Rekhan Umrao Jaanin( 1980) remake v. 2006 ei myöskään ollut menestyselokuva, vaikka siinä olikin entinen Miss Maailma Aishwarya Rai ja Amitabhin poika Abhishek Bachchan päärooleissa.

      Kannattaako Bollywoodin siis tehdä remake- elokuvia?

      Onneksi kukaan ei ole uskaltanut tehdä K. Asifin megaspektaakkelista "Mughal-e-Azamista"(1961) remakeia. Asifin poika, joka omistaa alkuperäisfilmin oikeudet oli viisas kun toteutti isänsä unelman ja teki osittain väreissä olevasta elokuvasta kokonaan värillisen version värittämällä koko filmin ruutu ruudulta tietokonetekniikalla v. 2006. Hollywood voisi oppia jotain Bollywoodista tässä värilliseksi muuttamisasiassa. Uuden version nähneenä voin sanoa, että se oli kyllä hyvin onnistunut.

    • pakollinen

      Jeeh nussittiiin, ainakin olen gay. Olen gay, tämä käy. Tero saatana sä olet gayy.

      Tuo jäi parhaiten mieleen elokuvasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8296
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe