voiko kummiudesta irtisanoutua?

gummi-ukko

Minua pyydettiin aikanani kummiksi siskon lapselle, kieltätyminen olisi tietänyt hengen lähtöä (no ainakin välien katkeamista) joten en kehdannut kieltääkään.
Nyt on kuitenkin tullut tanakkuutta tahtoon ja ajttelin ottaa loparit.
Voiko kummiudesta luopua virallisesti?

8

1004

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • blondi-72hki

näin sanoi pappi lauantaina kun oli kum,mipoikani ristiäiset.

• aikoinaan

Erosin aikoinaan kirksta..siis j yli kymmenen vuotta sitten ja kerroin kummilapen vanhemmille tapahtumasta.
        Sen jälkeen sovimme yhdessä, että kummilapsen synttärijutut sun muut lahjukset voimme unohtaa. Mutta kummipoikaa en tietenkään ole unohtanut, ainoasstaan joka vuotiset lahjukset. :)

• e-nukki

kotini siunattiin en vastustellut. pappi sanoi ennen ettei ole mikään toimenpide mutta siunauksen jälkeen sanoi että on ja ettei tätä voi ottaa enää pois.
        Mielestäni pappi syyllistyi kotirauhan loukkaukseen.

• siis onko
        aikoinaan kirjoitti:

Erosin aikoinaan kirksta..siis j yli kymmenen vuotta sitten ja kerroin kummilapen vanhemmille tapahtumasta.
        Sen jälkeen sovimme yhdessä, että kummilapsen synttärijutut sun muut lahjukset voimme unohtaa. Mutta kummipoikaa en tietenkään ole unohtanut, ainoasstaan joka vuotiset lahjukset. :)

Kirkollisessa merkityksessä kummi se joka antaa eniten lahjoja? :) sallikaa mun nauraa! Kummihan sä vieläkin oot jos sitä ei ole kirkonkirjoistakin pyyhitty pois...

• kannattaa AINA?

vielä näin myöhäisemmälläkin ajalla jolloin lapsikin tajuaa sinun olevan mulkku?

• äpjijbijbijbini

kuin uskovainen ja mulkku lapsen suussa

• Ronja1983

Eroa kirkosta, tavallaan se nollaa kummiutesi.

• velvollisuuksia

Se on vain nimi paperissa, eikä muuta! Päätät vain itse asioistasi eikä muuta tarvita. Kummilla ei ole mitään virkaa, ei virallista eikä muutakaan. Se on vain nimi paperissa ja loppu on ihan itsestä kiinni, mitenkä vakavasti ottaa kummiutensa tai ei. Vanhemmat eivät voi vaatia mitään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Metsamanin muru kissa kuollut

Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars
      Tuusniemi
      106
      1095
    2. Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin

Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.
      Maailman menoa
      137
      804
    3. Kysymys

Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois
      Sinkut
      197
      730
    4. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      47
      697
    5. Töysä otsikoissa

Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!
      Alavus
      30
      674
    6. Lähdetkö kanssani

syömään joskus😘
      Ikävä
      69
      672
    7. 47
      620
    8. Tapailtaisko nainen

Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä
      Ikävä
      59
      555
    9. Mistäkö haaveilen

Tällä hetkellä. Siitä, että kohtaamme, vetovoima on jäljellä ja saisimme olla aivan kahden, ei tarvitsisi välittää mistä
      Ikävä
      29
      541
    10. Kuinka hyvin kestäisit?

Oletko miettinyt, että mitä jos olisit pyöreä pullukka ja vielä ruma niin kestäisitkö vai masentuisitko?
      Sinkut
      102
      530
    Aihe