Minua pyydettiin aikanani kummiksi siskon lapselle, kieltätyminen olisi tietänyt hengen lähtöä (no ainakin välien katkeamista) joten en kehdannut kieltääkään.
Nyt on kuitenkin tullut tanakkuutta tahtoon ja ajttelin ottaa loparit.
Voiko kummiudesta luopua virallisesti?
voiko kummiudesta irtisanoutua?
8
969
Vastaukset
- blondi-72hki
näin sanoi pappi lauantaina kun oli kum,mipoikani ristiäiset.
- aikoinaan
Erosin aikoinaan kirksta..siis j yli kymmenen vuotta sitten ja kerroin kummilapen vanhemmille tapahtumasta.
Sen jälkeen sovimme yhdessä, että kummilapsen synttärijutut sun muut lahjukset voimme unohtaa. Mutta kummipoikaa en tietenkään ole unohtanut, ainoasstaan joka vuotiset lahjukset. :) - e-nukki
kotini siunattiin en vastustellut. pappi sanoi ennen ettei ole mikään toimenpide mutta siunauksen jälkeen sanoi että on ja ettei tätä voi ottaa enää pois.
Mielestäni pappi syyllistyi kotirauhan loukkaukseen. - siis onko
aikoinaan kirjoitti:
Erosin aikoinaan kirksta..siis j yli kymmenen vuotta sitten ja kerroin kummilapen vanhemmille tapahtumasta.
Sen jälkeen sovimme yhdessä, että kummilapsen synttärijutut sun muut lahjukset voimme unohtaa. Mutta kummipoikaa en tietenkään ole unohtanut, ainoasstaan joka vuotiset lahjukset. :)Kirkollisessa merkityksessä kummi se joka antaa eniten lahjoja? :) sallikaa mun nauraa! Kummihan sä vieläkin oot jos sitä ei ole kirkonkirjoistakin pyyhitty pois...
- kannattaa AINA?
vielä näin myöhäisemmälläkin ajalla jolloin lapsikin tajuaa sinun olevan mulkku?
- äpjijbijbijbini
kuin uskovainen ja mulkku lapsen suussa
- Ronja1983
Eroa kirkosta, tavallaan se nollaa kummiutesi.
- velvollisuuksia
Se on vain nimi paperissa, eikä muuta! Päätät vain itse asioistasi eikä muuta tarvita. Kummilla ei ole mitään virkaa, ei virallista eikä muutakaan. Se on vain nimi paperissa ja loppu on ihan itsestä kiinni, mitenkä vakavasti ottaa kummiutensa tai ei. Vanhemmat eivät voi vaatia mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292198
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261818Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121359Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121237Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701211- 881012
- 17887
- 83876
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon16781Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks110717