Ricky Martini-drinkki

peepu

Tietääkös joku jotain muuta tapaa valmistaa Ricky martini kuin tämä baarikaapin ohje:
-2cl lime-vodkaa
-2cm sour applea
-2 cm omenamehua

Mun mielestä meillä päin paikallisessa siihen laitetaan jotain soodavettä tm. kirkasta...kaipa sekin onmahdollista mut olisi kiva jos joku osais antaa osviittaa määristä ym.

6

1303

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuitenkin

Ricky Martin -drinkki, sillä (Dry) Martini -nimisen drinkin kanssa sillä ei näyttäisi olevan ainuttakaan yhteistä ainesosaa.

• tipsukka1988

mikä mitta on cm? Martinithan ovat coctaileja ja niihin ei sen enempää tule nestettä mitä tuossa ohjeessa on jo sanottu. Toisaalta, joskus baarissa ei saa ihan sitä mitä luulee tilaavansa. ei ne siellä baarin takanakaan aina kaikkea nykypäivänä tiedä, kun töihin otetaan melkein ketä vain.

• ei nyt

silti ole mikään Martini-drinkki. Tosin minäkin ihmettelen tuota cm:ää. Kirjoittaja vissiin kuuluu siihen porukkaan jonka mielestä millään ei ole oiken paljon mitään väliä, kunhan on vähän sinne päin.

• peepu
        ei nyt kirjoitti:

silti ole mikään Martini-drinkki. Tosin minäkin ihmettelen tuota cm:ää. Kirjoittaja vissiin kuuluu siihen porukkaan jonka mielestä millään ei ole oiken paljon mitään väliä, kunhan on vähän sinne päin.

Nyt tosiaan huomasin teidän cm:iin liittyvistä kommenteista et oon vahingossa käyttäny senttimetrejä senttilitrojen tilalla kahdessa muussa ainesosan määrässä paitsi yhdessä. Mun virhe, mut mielestä ei kyl tartte olla mikään kauhee pilkunviilaaja tollasissa ajatusvirheissä kun yleinen drinkeissä ym. käytettävä mittayksikkö on kuitenkin se cl jonka kaikkien pitäsi tietää.

Ja kyllä, kuulun siihen poukkaan ettei tartte olla niin tarkkaa ku luulis kaikkien tajuavan vähemmästäki.

• j.e estefao
        peepu kirjoitti:

Nyt tosiaan huomasin teidän cm:iin liittyvistä kommenteista et oon vahingossa käyttäny senttimetrejä senttilitrojen tilalla kahdessa muussa ainesosan määrässä paitsi yhdessä. Mun virhe, mut mielestä ei kyl tartte olla mikään kauhee pilkunviilaaja tollasissa ajatusvirheissä kun yleinen drinkeissä ym. käytettävä mittayksikkö on kuitenkin se cl jonka kaikkien pitäsi tietää.

Ja kyllä, kuulun siihen poukkaan ettei tartte olla niin tarkkaa ku luulis kaikkien tajuavan vähemmästäki.

tosta drinkistä tulee kuulema krapula. ainakin jos vetä samana iltana montaa erilaista drinkkiä tai valkovenäläistä.

• usko vaan...

Ricky Martini on juoma joka luetaan martinien joukkoon.Jos aineet sekoitetaan ja tarjotaan cocktail-lasista,se on martini.Jos siihen lisätään soodaa,tulee siitä fizz ja jos samaan hössäkkään laitetaan jäitä siitä tulee collins.helppoa eikö totta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2718
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1351
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1028
    5. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      1026
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1010
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      909
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      299
      908
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe