Aikomuksenani oli siistiä bikinirajat häpyluun päältä Veetin ihonkarvanpoistoaineella, mutta testasin kuitenkin varmuuden vuoksi ONNEKSI, että miten ihoni reagoi tuohon, ja itkuhan siitä tuli:
Vaikka voide ei ehtinyt olla edes täyttä aikaa iholla, niin siihen tuli sellainen tulipunainen läntti, joka on arka ja kipeä. Levitin kohtaan haavoille tarkoitettua Pasimysiinivoidetta, mutta iho tuntuu läikästä enemminkin siltä kuin iho olisi palanut.
Löytyisikö mitään nopeaa, parempaa hoitoa tuohon ja voinko varautua jopa arpeen?
Juu, tosi kivaa esitellä miekkoselleni tulipunaista, ilkeän näköistä häpyä! :(
Paniikki!!!
5
3729
Vastaukset
- defgtujkl
Basimysiini (nykyään taitaa olla Basibact) on tarkoitettu tappamaan tulehdusbakteereita (on antibiootti). Ärtyneeseen ihoon auttaa paremmin kortisonivoide (ehkäisee tulehdusreaktiota, eli sitä miten ihosi reagoi siihen kemikaaliin). Ei kuitenkaan kannata sitten käyttää kortisonia yleiskäytössä, sillä silläkin on pitkään käytettynä haittavaikutuksia (jotkut mummot käyttävät sitä jopa kasvoivoiteena, vaikka se on oikeasti lääke).
Periaatteessa helpoin konsti juuri nyt on pitää siinä jotain viileää ja reaktion pitäisi joka tapauksessa häipyä aika pian (kai pesit alueen perusteellisesti, sillä kemikaaleilla on taipumus hiukan imeytyä ihoon: märkä pyyhe auttaa siihenkin). - jlhvlhj
usko pois
- tUttua aikanaan
Sama ongelma aikanaan. Mitä koitit? Kai punaista. Entä oletko koittanut sinistä, joka on herkälle iholle? Itsellä toimi sininen, mutta nyt kestää jo punaisenkin silloin tällöin.
- Sun sussus
kokeilin ja tämän jälkeen en taida uskaltaa kokeilla enää voiteella?... Olen vain kyllästynyt sheivaamaan , kun se pitää tehdä joka ikinen päivä, ettei sänkeä ehdi kasvamaan. Kortisonivoidetta en ole hoitoon vielä kokeillut, vaan jatkanut vain rasva-pasimysiini- linjalla.
Kiitti vastauksista!
- aa se vaan tarvii
Punottaa edelleen... Siis ensin sattuu - sitten tottuu - ja lopuksi vaatii...
Ei allergikoille, uskollisille eikä åaskanjauhajille.
Vettä ja vernissaa jälkeen sen
parempaa tiedä en.
Aina oon saanu ja aina haluan lissäääää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272850- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391321