olen koodannut hienon käyttöliittymäympäristön vb:llä (tukee mm. tiedostojen drag'n'drop ominaisuutta, puunäkymiä, kansioita, laajat tiedoston-ominaisuus -ikkunat yms yms...) ja haluaisin nyt että tuosta sovelluksesta vois tehdä jotenkin "käyttöjärjestelmän" (esim kun pistää cd:n asemaan jossa on tämä ohjelma niin tää ohjelma käynnistyy sieltä ja sitä kautta voi käyttää tietokonetta (BIOSissa oltava käynnistysjärjestyksessä eka CD-rom)). miten tämän voisi tehtyä parhaiten. pitääkö se EXE kääntää jollain eri lailla (käynnistystiedostoksi???)?
oma käyttis§
5
785
Vastaukset
- uishdfhuidshf
ne kaikki tekemäsi toiminnot käyttää windowsin tarjoamia palveluita tiedostojen ja kaiken muunkin mahdollisen käsittelemiseen, eli ilman windowsia ohjelmaltasi "putoaa pohja". omaa käyttäjörjestelmää varten sinun on kirjoitettava itse kaikki rutiinit tiedostojen käsittelyyn, eli siis käytännössä joudut kirjoittamaan kiintolevyajurin assemblyllä.
- Käytössäsi väärä
Käytössäsi on väärä ohjelmointikieli ja väärä käyttöjärjestelmä jos haluat tietää käyttöjärjestelmän saloista/tekniikasta.
Eli joudut hylkäämään molemmat (asia on vain näin) - oikein!
Hienoa! Jatka ihmeessä kehitystä :D
Itse tekaisin eilen aamulla biosin läppäriin Javalla, kun oli entinen oli kutistunut pesussa.- oikein!
.. jos olit vakavissasi, niin ehkä tarkoititkin automaattikäynnistää sovelluksesi cd/dvd -levyltä Windows ympäristössä. :) Tällöin: luo levyn juurihakemistoon tiedosto "autorun.inf", jonka sisällöksi:
[autorun]
open=ohjelmasi.exe
Kun asetat levyn asemaan, osaa Windows automaattikäynnistää ohjelman, jos automaattikäynnistys ylipäänsä on käytössä.
Mainitsemasi biosin käynnistysjärjestys vaikuttaa lähinnä siihen, mistä sijainnista järjestelmä etsii virrankytkemisen jälkeen käyttöjärjestelmäydintä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1094282- 1493673
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah883435Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia392829- 1291730
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta371558Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk141201Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191184Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221144Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421140