matala testosteroni?

kolmekymmentä mittarissa

Kokemuksia muilla?

Aika tuore suhde ja mies on kaikin puolin aivan ihana, hellä jne. Mutta meillä ei seksihalut täsmää lainkaan. Ensin pohdin, että hän on ehkä ujompi tai tottunut hillitympään menoon, mutta nyt tuntuu, ettei intoakaan ole ihan normimäärää.

Olen aika aktiivinen (en kuitenkaan päällekäyvä) ja estoton. Ensimmäisen kerran ihmettelin asiaa, kun jo aivan alussa kutsui minua hämmentyneenä villikissaksi sellaisesta mikä oli mielestäni ihan tavallsta seksiä, ilmeisesti olin rikkonut tabua koskettelemalla itseäni aktin aikana (yhdynnän aikana klitorisstimulaatio).

Olen huomannut ja tottunut siihen, että varsinkin suhteen alussa haluja on vaikka neljään kertaan vuorokaudessa ja siitä sitten pikkuhiljaa hiipuen suunnilleen keskiarvoon. Nyt tuntuu, ettei toisen halut ole lainkaan samalla tasolla, vaikka pohdin myös, voisiko syynä olla kokemattomuuden tuoma epävarmuus. Ehkä hän on aiemmin harrastanut vain piilossa peiton alla pikana?

Huomaavaisen ja hellän tyyliin ei tunnu sopivan sekään, että tuntuu pitävän yhdyntää ainoana tapana tyydyttää nainen. Eli heti kun tulee, loppuu leikki. Ja lisää on turha kinuta edes parin tunnin levon jälkeen, nyt nukutaan.

Itse en laukea kovin helposti, mutta itku meinasi tulla, kun jäinkin viimeksi kokonaan ilman huomiota. Hän tuli suuhuni (tämä ei ollut mikään yllätys, vaan ennakoitu) ja sen jälkeen piti ryhtyä nukkumaan pikaisesti. Ajattelin että antaa toisen levätä, mutta tulin kuitenkin torjutuksi vielä myöhemminkin. Olo oli tuskallinen, en saanut nukuttua, koska olin aivan ylikierroksilla. Lopulta en kestänyt, vaan otin pienen lelun esille (pyysin anteeksi että häiritsen) ja masturboin piilossa peiton alla. Miehen ainoa kommentti oli: OHO, hän taisi katsella tilannetta ihmeissään. Kun pahoittelin vielä ja kysyin ei kai hän järkyttynyt pahasti, hän vastasi vain vältellen että nukutaan nyt.

Mä en ole koskaan kokenut tälläistä, kun aina olen saanut niin paljon kun vain olen halunnut ja jaksanut.

Väkisinkin tuli mieleen että kyseessä voi olla jokin fyysinenkin seikka, koska kokemukseni mukaan nuorilla miehillä haluja yleensä riittää.

Mä olen aivan ihastunut tyyppiin, hän on kaikin puolin täydelliseltä tuntuva kumppaniehdokas, mutta nyt mä pelkään että säikytän hänet pois haluillani:(

10

3035

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Järkevä kansalainen

      Täydellistä miestä / naista ei olekkaan.
      Aina valitetaan että miehet ajattelee vain seksiä, ehkä juuri sitten suhteen alussa tai vaan nuorena.
      Kun suhde vähän etenee, niin seksihalut kaikkoaa suhteen keston myötä.
      Ja naisilla ne yleensä vaan lisääntyy iän myötä ja suhteenkin myötä, koska naisille tunnepuoli on usein se tärkeä osa seksiä.
      Ymmärrän sen niissä suhteissa, jossa nainen ei tee muuta kuin makaa alla. Sinä sentään sanoit tehneesi suuseksiä ja vieläpä loppuun astikin.

      Kaikille miehillekkään seksi ei ole se tärkein asia.
      Myös taustat vaikuttaa asiaan, joku on jopa "ujo", ei kehtaa olla estoton ja se jännittäminen näkyy seksisuoritteessa heti.

      Mutta paljon olisi suomipojalla opittavaa seksiasioissa muutenkin.
      Jokainen on niin itsevarma omista taidoistaan ja tiedoistaan.
      Harva tietää edes mikä on G-piste ja missä se sijaitsee.

      Miespuolisena ja paljon maailmaa nähneenä, siis myös Suomea nähneenä, sanon tuon otsikon uudelleen.
      Kun nainen hakee komeaa miestä, se on ulkoisesti komea, mutta useinmiten sisäisesti sitten ei komea. Ei sellaisen tarvitse niin välittää naisen nautinnoista, kun sitä pimppaa saa lähes keneltä vaan.
      Taas ei komea mies pitää huolen että saa toistekin, eli tekee sen työnkin paremmin.

      Tekijöitä on siis monia.
      Yleinen neuvo on se keskustelu!
      Siitä et maininnut mitään, etko ole miehesi kanssa saanut juttua, mitä sinä haluat, mitä sinä tarvitset.
      Jos ei mikään juttu auta, niin on kaksi vaihtoehtoa, tyytyä tilanteeseen tai laittaa mies kiertoon.
      Ei huono seksi ole paha syy erota.
      Puolet avioliitoistakin päätyy eroon ja siitä määrästä lähes puolet sen takia juuri ettei seksi suju.

      • kolmekymmentä mittarissa

        Pohdittavaa kyllä tosiaan. Uskon että tässä on enemmänkin kiinni siitä, ettei seksi todella ole toiselle se tärkeä asia, ehkä ujouskin ja estot sekä tottumukset. Kieltämättä olen kai tottunut olemaan vastustamaton tai sitten kohdalleni on vain osunut harvinaisen halukkaita ihmisiä.

        Komeus ja välinpitämättömyys eivät varmasti ole syynä, mikään seikkailija ei ole kyseessä, lähinnä päin vastoin.

        Katson ihmisessä ihan muuta kuin ulkonäköä, eikä komeudella pääse pitkälle. Tunteet toista kohtaan on kokemukseni mukaan se juttu, joka johtaa nautintoon.

        Juttumme on niin alussa ja kun ujoutta on ilmassa, ei ole vielä tuntunut ihan luontevalta puhua seksistä ja ne pienetkin puheyritykset on johtaneet välttelyyn.

        Nyt pelkään, että tuo "tempaus" on säikäyttänyt toisen, ja toisaalta pohdin kuinka paljon voisin ihanan ihmisen vuoksi tinkiä seksihaluista...nyt tuntuu siltä että voisin sopeutua, mutta vuosien myötä kävisi varmasti vaikeaksi, mikäli tilanne ei muuttuisi.

        Nimenomaan suhteen alussa tuntuu vain niin luonnolliselta olla aivan kiihkeänä, uhrataan unet ja käytetään kaikki sopivat hetket lihan himoihin.


    • Järkevä kansalainen

      Laita vaikka mailia ja niin saa jutella lisää asiallisesti?!
      Olen siis tuo sinulle äsken vastannut mies.
      [email protected]

    • mutta kirjoitat

      kaikkea muuta:

      "ilmeisesti olin rikkonut tabua koskettelemalla itseäni aktin aikana (yhdynnän aikana klitorisstimulaatio)."

      Tiedäthän että sitä kutsutaan masturboimiseksi tai runkkaukseksi tai sormetteluksi?

      Tiedätkö mitä tarkoittaa estoton? Se ei ole sitä että pitäisi jostain spanking leikeistä tai SM leikeistä tai käyttäisi välinettä oman poikaystävänsä vieressä ja kaikenlisäksi vielä peppuunsa. Ehei, ne ovat ihan tavallista seksiä ihmisten kesken. Estoton on sitä että oman kumppaninsa kanssa harrastaa esimerkiksi roolileikkejä jossa kumppanit näyttelevät vaikkapa sisarusparia. Se on "kiellettyä" ja pervoa ja sellaisen leikin hyväksymiseen ei ihan joka ihminen pystykään.

      Jos haluat estottoman poikaystävän itsellesi, heitä tuo nykyisesi menemään koska hänestä et saa enää estotonta tekemälläkään, hän on kokematon ja täysin kykenemätön ymmärtämään seksistä sitä henkistä puolta. Tuolle nuorikollesi tärkeintä on saada oma orgasmi ja sen jälkeen kaikki muut saavat tehdä mitä lystäävät.

      • kolmekymmentä mittarissa

        Estoisuuteen ei varmaankaan vaikuta se minkälaista kieltä käyttää netissä kirjoittaessa asiasta? Ja mieluisista leikeistä ei kai ole ollut puhetta. Estoisuuteen ei vaikuta myöskään mielestäni se, saako joku kiksejä mahdollisimman poikkeavista asioista, vaan lähinnä se kuinka niihin suhtautuu. Yksi tykkää yhdestä jutusta ja toinen toisesta, estottominkaan ei välttämättä nauti ihan kaikesta.

        Mä uskon, että estoisuudestakin voi päästä eroon, harva on aivan huippuvarma syntymästään lähtien. Jokaisella on jonkin verran estoja, jos kaikki halut toteuttaisi miettimättä, olisi kadut täynnä alastomia estottomasti yhtyviä ihmisiä ;)


    • kuin itse..

      olisin kirjoittanut juttusi, ehkä itse olen kylläkin hieman estoisempi. Luultavasti seksi suhteestanne ei tule koskaan sellaista mitä toivot sen olevan. Puhun kokemuksesta, sillä miehelläni on kans luultavasti matala testosteroni. Ainoa mitä hän kanssani teke on pelkkä pano ja sekin harvemmin mitä itse haluaisin. Heitä kaveri pois jaloistasi, sillä melkoisella varmuudella hänestä ei koskaan tule kunnon vastinetta sinulle. Minunkin mieheni on komea, mutta siinä se sitten onkin. Ei tässä vaiheessa viitsi enää perhettä sekoittaa, kun on lapsikin. Mieti tätä, jollet saa nuoreen mieheen nyt eloa, niin tuskin se parin kymmenen vuoden päästä haluaa edes naida..

    • #¤#

      Heitänpä minäkin lusikkani tähän soppaan! Arvatkaapas lajitoverit kuinka vaikeata on meidän miesten saada apua tuohon testosteronin alhaisuuteen. Olen viisikymppinen miekkonen, testosteronit matalalla tasolla. kävin jokin aika sitten arvausaemalla lääkärissä, kerroin taustat tohtorisedälle, eli ei seksuaalista viettiä juurikaan jäljellä, veren sokerit koholla (7,1 ) mieliala vaihtelee hyvinkin voimakkaasti, erektio ongelmia, väsymystä jne. eli perusteet selvittää tuo testosteronien taso. Pyysin arvon tohtorilta, josko otettaisiin verta tuubiin ja tutkittaisiin asia. Vastaus oli kulmien alta mulkaisu ja toteamus ettei ole syytä tutkia asiaa. Jos asia kuulemma häiritsee minua, voisin kääntyä yksityiselle puolelle ja tutkituttaa siellä asia. Että tämmöinen tapaus.

      Meitä miehiä on moneen lähtöön. Toiset hoitavat ja haluavat hoitaa terveyttään. Miksi se on sitten niin saatanan vaikeata julkisen terveyden huollon kannalta ja puolesta saada näihin em. mainittuihin asioihin apua. Tiedän monelle miekkoselle olevan kova kynnys ensinnäkin myöntää ja toiseksi tunnustaa tosiasiat, jos peli ei pelitä jostain syystä. Ei ole heikkoutta miehelle hakea apua itselleen. Kuinka moni avioliitto pelastettaisiin ja parisuhde saataisiin kuntoon asiallisella suhtautumisella meidän miesten ongelmiin. Kuinka paljon onkaan meitä miehiä, joilla sama ongelma, mutta eivät saa syystä tai toisesta apua itselleen. Elämme näissä asioissa vielä kivikautisella ajalla.

      Luin mielen kiintoisia Amerikkalaisia tutkimus raportteja kohonneen veren sokeriarvon ja matalan testosteronitason välisestä syy yhteydestä. Joka toisella korkeaa veren sokeria sairastavalla miehellä on liian matala testosteronitaso. Tutkimukset osoitti kiistatta aikuisiän diabeeteksellä ja matalalla hormonitasolla olevan syy seuraamus suhde. Siis matala testosteroni taso näyttäisi altistavan huomattavassa määrin diabetekselle nimen omaan aikuisiällä.

      Olen ratkaissut nyt asian seuraavalla tavalla. Hakeudun seuraavaksi hyvän asiansa osaavan naispuolisen lääkärin juttusille. Uskon naispuoliselta lääkäriltä löytyvän asiallista suhtautumista tuohon kertomaani problematiikkaan. Olisihan se kiva nauttia ja elää täyttä elämää, kuten naisetkin vaihdevuosista aiheutuvista hormonivaihteluista huolimatta. Meillä miehillä vaan se tuntuu olevan vielä niin kohtuuttoman vaikeata.

    • vaan

      Pahoin pelkään et ei tuon kaverin halut tuosta enää parane, korkeintaan laskevat suhteen pidentyessä. Toisaalta jos kyse on pelkästään ujoudesta ja estoisuudesta, niin silloin mies saattaakin suhteen edetessä rentoutua ja päästää itseään valloilleen. Mut jos miehellä on jo lähtökohtaisesti alhainen seksivietti niin huonompi homma... Luulenpa et aikuisen miehen seksitottumukset ja tavat on jo sen verran pinttyneitä et ei niitä ihan vähällä pysty uusiksi muokkaamaan. Miehestä voi saada ehkä avomielisemmän, mut sen halukkuutta ei voine kasvattaa. Paitsi ehkä sit testosteronia lisäämällä.

      Sun pitäis ainakin keskustella miehen kans. Kun naiset on aina tuputtanu väitettä et orkku ei oo niin oleellista, läheisyys on tärkeempää ja blaa blaa niin monet miehet on varmasti omaksuneet luulon et nainen ei muka kaipais orgasmia. Se pitää ehkä vääntää rautalangasta et sen haluaa saada. Ettei miehelle tuu niin isona yllätyksenä kun seksissä saamatta jäänyt nainen masturboi sen sit jälkeenpäin. Sille linjalle et ainakaan lähde et ryhdyt tukahduttamaan omia tarpeitasi tai sensuroit itseäsi ollaksesi miehelle "helpompi" kumppani.

      • kolmekymmentä mittarissa

        Kiitos kun valotit tuota näkökulmaa miehen ja matalan testosteronin osalta. Mä en todellakaan pidä asiaa sellaisena, joka automaattisesti kaataisi koko suhteen. Ajattelen niin, että voisihan rakkaalle käydä esim. onnettomuus tms. joka voisi vaikuttaa seksielämään ja sairaus tai fyysinen ominaisuus kuten testosteroni ongelma on kuitenkin tiedostettuna sellainen jonka kanssa voi oppia elämään.

        Hankaluutena varmaan monilla on, että jos ei tiedä tälläisestä "sairaudestaan" vaikuttaa se helposti mielialaan sitä kautta, että ehkä kokee ahdistusta toisten odotuksista eikä ymmärrä missä on vika.

        Matalaa testosteronia pidän tapauksessani yhtenä mahdollisena tekijänä, koska persoonaan ei oikein sopisi itsekkyys tai välinpitämättömyys mahdollisuus. Lisäksi on joitakin fyysisiä seikkoja, jotka voisivat viitata ongelmaan.


      • Garterbeltgirl
        kolmekymmentä mittarissa kirjoitti:

        Kiitos kun valotit tuota näkökulmaa miehen ja matalan testosteronin osalta. Mä en todellakaan pidä asiaa sellaisena, joka automaattisesti kaataisi koko suhteen. Ajattelen niin, että voisihan rakkaalle käydä esim. onnettomuus tms. joka voisi vaikuttaa seksielämään ja sairaus tai fyysinen ominaisuus kuten testosteroni ongelma on kuitenkin tiedostettuna sellainen jonka kanssa voi oppia elämään.

        Hankaluutena varmaan monilla on, että jos ei tiedä tälläisestä "sairaudestaan" vaikuttaa se helposti mielialaan sitä kautta, että ehkä kokee ahdistusta toisten odotuksista eikä ymmärrä missä on vika.

        Matalaa testosteronia pidän tapauksessani yhtenä mahdollisena tekijänä, koska persoonaan ei oikein sopisi itsekkyys tai välinpitämättömyys mahdollisuus. Lisäksi on joitakin fyysisiä seikkoja, jotka voisivat viitata ongelmaan.

        Kovin on tuttua juttua kolmekymppisen ongelma. Mullakin on oli 3-4 vuotta sitten tollainen mies, muutamia kuukausia sinnittelin, koska tyyppi oli muuten mukava, älykäs ja hauska, lämmin ja kohtelias. Monella tavalla kiinnyimme toisiimme. Lopulta seksuaalinen erilaisuus alkoi vaivata niin, että otin asian puheeksi. Mielestäni puhuin varovaisesti, mutta mies meni täysin lukkoon.

        Tästä jumista ei tavallaan päästy ikinä eteenpäin, ja lopulta erosimme.

        Koin eron hyväksi ratkaisuksi, puolisen vuotta ehdimme olla kimpassa, tietenkin surin häntä ja menetettyä suhdetta. Seksi on kuitenkin mulle yks tärkeimmistä syistä olla parisuhteessa. Nyt olen suhteessa sellaisen miehen kanssa, joka nussii mua hulluna ja jolle käy sekä arkiseksi että erikoisuudetkin.

        On tärkeetä, että on suunnilleen samalla aaltopituudella seksin määrän ja laadun suhteen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4873
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2310
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1836
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1520
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1156
    Aihe