Smartin huollot?

Ehkä ostaja

Olen ajatellut tälläistä kulkupeliä 2.autoksi no minkä hintaiset ovat huollot tähän öljynvaihdot ym... etsin autoa hintaluokassa 6000 euroa niillä on ajettu yleensä 90 000 tuhatta mitä remppoja edessä... Bensa vai Deasel automaatti vai manuaali ym. tieto tervetullut..

4

3612

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kriz.

      Itellä oli 2001 diesel ajettu reilu satku. Huollot maksoi n. 60 eur ja 40 eur. Suodattimet ostin itse (muutaman euron kipale) ja öljyä tuohon koneeseen menee hiton vähän.

      Alapallonivelet vaihdettiin takaisinkutsussa. Muita huoltoja sitten vaan ne peruspesut ja vahaukset.

      Ei noin paljon ajettua enää kannata veholla käyttää. Ostaa eksoottisemmat osat vaikka itse etukäteen esim etujarrupalat.

      automaattejahan noi kaikki on. diesel vs bensa.. mielestäni ei juuri eroa.

    • tuc

      Riippuen, onko pienempi vai isompi huolto niin jossain reilun satasen tai parin sadan euron tienoilla liikutaan jos käyttää esim. Bosch Car Servicessä, jossa itse olen Mersut ja smartit huollattanut.

      Dieselit on kestävämpiä koneita, mutta eiköhän bensallakin noilla kilsoilla ole vasta sisäänajo kysymyksessä kunhan öljymäärät on ollu kohdillaan.

      Dieseliä et tuolla hinnalla saa kuin korkeintaan loppuunajetun karvalakkimallisen kolariraadon. Bensan voi saada oikein siistinkin, ne ovat halvempia.

      Vaihteisto on sama, oli manuaali tai automaatti. Automaatissa on vain toiminto, joka osaa vaihtaa itse (saa pois päältä). Automaattikytkinhän noissa on kaikissa malleissa, eli kytkinpoljinta ei ole lainkaan.

      Itsellä vm. 2000 cdi automaatilla, ilmastoinnilla, lasikatolla ja hienolla sinisellä sisustalla. Olen ollut todella tyytyväinen, autolla ajettu 100tkm kun ostin, nyt n. 106tkm. Yhden polttimon olen joutunut vaihtamaan ja vilkkurele menee pian vaihtoon, mutta se ei ole kallis.

      Edellisellä smartilla ajoin 10tkm ilman euronkaan korjauskustannuksia ja myin sen jälkeen pienellä voitolla pois (Saksasta haettu, kuten nykyinenkin). Nykyisellä ajattelin tehdä saman homman, pitävät nimittäin todella hyvin hintansa.

      • Ehkä ostaja..

        Hei Tuc..
        Kyselen että paljon tuli Smartille veroja kun hait saksasta.. Olemme itse tuoneet pari Volvoa Ruotsista, nyt vilkaisin Tullin sivuille niin näitä pikku Smartteja tuodaan vähän joten verotusarvo taitaa olla melkein 28% eli 5000 euron Smartista maksat liki 4000 euron veron.. koska myyntihinnat ovat kovat liikkeissä ja niistähän se vero edelleen lasketaan... Miten sinun kävi verojen kanssa, kun olet hakenut jo pari Smarttia?


      • tuc
        Ehkä ostaja.. kirjoitti:

        Hei Tuc..
        Kyselen että paljon tuli Smartille veroja kun hait saksasta.. Olemme itse tuoneet pari Volvoa Ruotsista, nyt vilkaisin Tullin sivuille niin näitä pikku Smartteja tuodaan vähän joten verotusarvo taitaa olla melkein 28% eli 5000 euron Smartista maksat liki 4000 euron veron.. koska myyntihinnat ovat kovat liikkeissä ja niistähän se vero edelleen lasketaan... Miten sinun kävi verojen kanssa, kun olet hakenut jo pari Smarttia?

        Autosta tuli 2150€ veroja kaikkineen. Ihan passeli päätös, koska nyt hakemani auto oli vanhahko mutta hyväkuntoinen ja huollettu. Ei ainakaan tappiolle mennyt haku ja sai juuri sellaisen kuin halusi.

        Edellisestä smart Roadster-Coupesta tuli myös kohtuullinen veropäätös ja kaverille haetusta Fortwosta (vm.2003) ihan ok.

        Veroprosentti oli kova (30 %), mutta hinta-arvio ok. Saas nähdä viitsiikö valittaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1831
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1749
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1662
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1541
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1528
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1426
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1222
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe