Oman edun tavoitteluko esteenä tasa-arvolle

Lukenut

Ahvenanmaan politiikka perustuu siis vähemmistöä ystävällisesti sortavaan hallintoon.
Missä on yhdenvertainen tasapuoliseen sananvapauteen perustuva tasa-arvo ihmisillä siellä.
Monesti tuntuu, että suunnaton oman edun tavoittelu on vallannut Ahvenanmaalaiset poliitikot käyttäytymään tällä tavoin omia kansalaisiaan kohtaan.Pitävätkö poliitikot itseään Ahvenanmaalla
yläluokkaan kuuluvana ja halveksivat vähemmistöään
sen takia eli, me emme tarvitse teitä, pysykää poissa täältä.

16

782

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pian tämäkin

      tältä palstalta:

      "Käyttäjätuki on jo vastaanottanut ilmoituksen asiattomasta viestistä.

      Tästä viestistä on jo ilmoitettu ylläpidolle."

      • kurkistin

        No niinpä on. Kuka on syyllinen ja miksi? Kieltämättä toistoa on taas avaajalla.


      • Lukenut
        kurkistin kirjoitti:

        No niinpä on. Kuka on syyllinen ja miksi? Kieltämättä toistoa on taas avaajalla.

        Foorumi on häirikköjen vallassa. Onko häirikkö palkattu Ahvenanmaalta?


      • Lukenut kirjoitti:

        Foorumi on häirikköjen vallassa. Onko häirikkö palkattu Ahvenanmaalta?

        Lukenut toistaa itseään ja kukaan ei näytä olevan kiinnostunut hänen aloituksistaan. Poistoja olen toki minäkin ihmetellyt, mutta voisi Lukenutkin vaihtaa aihetta.Meitä ahvenanmaalaisia, jotka lukevat tätä palstaa ei taida olla muita minun lisäkseni, joten poistajaa kannattaa etsiä kyllä sieltä mantereen puolelta.


      • Lukenut
        ahvennainen kirjoitti:

        Lukenut toistaa itseään ja kukaan ei näytä olevan kiinnostunut hänen aloituksistaan. Poistoja olen toki minäkin ihmetellyt, mutta voisi Lukenutkin vaihtaa aihetta.Meitä ahvenanmaalaisia, jotka lukevat tätä palstaa ei taida olla muita minun lisäkseni, joten poistajaa kannattaa etsiä kyllä sieltä mantereen puolelta.

        Ahvenanmaan politiikkaa seuranneena siellä on aina esillä heidän yksikielisyys eli ruotsinkielen menetyksen pelko. Kuka ja mikä aiheuttaa heille paniikkia, että he menettäisivät kulttuurinsa ja kielensä.
        Jos joku sitten yrittää huomauttaa heidän toimistaan vähemmistökielisiä kohtaan kirjoittamalla, silloin se on kauhea juttu ja sensuuri poistattaa sen heti foorumeilta.
        Eikö esimerkiksi lapsille ole tärkeää osata omaa äidinkieltään joka paikassa suomessa.
        Miksei päiväkodeissa saa antaa edes vapaaehtoisesti äidinkielenopetusta pienille lapsille, onko se uhka Ahvenanmaan itsehallinnolle ja ruotsinkielelle siellä.
        Suomikin on kaksikielinen eikä ketään muita kansallisuuksia kielletä vapaasti esittämästä omaa kulttuuriaan tai puhumasta omaa kieltään.
        Jos Ahvenanmaalla kukaan ei luekaan tai halua tietää muutakaan, mitä Suomessa tapahtuu niin kansalaisemme tietävät kyllä mistä on kyse Ahvenanmaalla.


      • hillbergmounting
        Lukenut kirjoitti:

        Foorumi on häirikköjen vallassa. Onko häirikkö palkattu Ahvenanmaalta?

        Palakattu onnii ja rahhoo tulloo. Seleväkiellisyys ollii suurrin ansioin millä paekka ratkes meekäläeselle.


      • Atwa
        Lukenut kirjoitti:

        Ahvenanmaan politiikkaa seuranneena siellä on aina esillä heidän yksikielisyys eli ruotsinkielen menetyksen pelko. Kuka ja mikä aiheuttaa heille paniikkia, että he menettäisivät kulttuurinsa ja kielensä.
        Jos joku sitten yrittää huomauttaa heidän toimistaan vähemmistökielisiä kohtaan kirjoittamalla, silloin se on kauhea juttu ja sensuuri poistattaa sen heti foorumeilta.
        Eikö esimerkiksi lapsille ole tärkeää osata omaa äidinkieltään joka paikassa suomessa.
        Miksei päiväkodeissa saa antaa edes vapaaehtoisesti äidinkielenopetusta pienille lapsille, onko se uhka Ahvenanmaan itsehallinnolle ja ruotsinkielelle siellä.
        Suomikin on kaksikielinen eikä ketään muita kansallisuuksia kielletä vapaasti esittämästä omaa kulttuuriaan tai puhumasta omaa kieltään.
        Jos Ahvenanmaalla kukaan ei luekaan tai halua tietää muutakaan, mitä Suomessa tapahtuu niin kansalaisemme tietävät kyllä mistä on kyse Ahvenanmaalla.

        No niin, taas kirjoittelet ja huomaa että borrelioosi kaivertaa tippaleipääsi.

        Teksteistäsi paistaa edelleen katkeruus Ahvenanmaata ja täkäläisiä ihmisiä kohtaan punkin pureman vuoksi.
        Ja kuten kirjoitustesi tyylin perusteella voi päätellä, ei ole antibiootti-lääkityksesi ollut kohdallaan.

        Kirjoituksistasi löytyi monta kohtaa, minkä perusteella on ihan perusteltua, että nämäkin kirjoituksesi poistettaisiin. Hyvä kun joku valveutunut henkilö jaksaa, eikä hän mikään häirikkö ole.

        Et vaan borrelioosin vuoksi tajua, että asioista voi ja pitääkin keskustella, muttei kuten sinä teet eli viljelemällä asiattomuuksia kirjoitukset täyteen.

        Onhan sinua aikaisemminkin valistettu asiasta.


      • Atwa
        Lukenut kirjoitti:

        Ahvenanmaan politiikkaa seuranneena siellä on aina esillä heidän yksikielisyys eli ruotsinkielen menetyksen pelko. Kuka ja mikä aiheuttaa heille paniikkia, että he menettäisivät kulttuurinsa ja kielensä.
        Jos joku sitten yrittää huomauttaa heidän toimistaan vähemmistökielisiä kohtaan kirjoittamalla, silloin se on kauhea juttu ja sensuuri poistattaa sen heti foorumeilta.
        Eikö esimerkiksi lapsille ole tärkeää osata omaa äidinkieltään joka paikassa suomessa.
        Miksei päiväkodeissa saa antaa edes vapaaehtoisesti äidinkielenopetusta pienille lapsille, onko se uhka Ahvenanmaan itsehallinnolle ja ruotsinkielelle siellä.
        Suomikin on kaksikielinen eikä ketään muita kansallisuuksia kielletä vapaasti esittämästä omaa kulttuuriaan tai puhumasta omaa kieltään.
        Jos Ahvenanmaalla kukaan ei luekaan tai halua tietää muutakaan, mitä Suomessa tapahtuu niin kansalaisemme tietävät kyllä mistä on kyse Ahvenanmaalla.

        Kaikista suurin ja pahin toistaja olet sinä.


      • Lukenut
        Atwa kirjoitti:

        Kaikista suurin ja pahin toistaja olet sinä.

        Eikö Ahvenanmaan politiikka kestä sitä, että epäkohdista keskustellaan avoimesti ja ketään loukkaamatta. Onko syrjintä jotenkin peiteltävä ja salattava asia heidän päättäjilleen.


      • Atwa
        Lukenut kirjoitti:

        Eikö Ahvenanmaan politiikka kestä sitä, että epäkohdista keskustellaan avoimesti ja ketään loukkaamatta. Onko syrjintä jotenkin peiteltävä ja salattava asia heidän päättäjilleen.

        Vastasit itse kysymykseesi.


      • Lukenut
        Atwa kirjoitti:

        Vastasit itse kysymykseesi.

        Vääryys siitäkö ei saisi kirjoittaa mitään tällä palstalla. Jos kerta Ahvenanmaan omat kansalaiset ovat eriarvoisessa asemassa keskenään, siitä mitä kieltä he puhuvat siellä, niin mitä se silloin on?
        Moni joka asian ymmärtää pitää sitä syrjintänä lievemmällä sanamuodolla ilmaistuna. Ahvenanmaalainen poliitikko itse puhuu ystävällisestä syrjinnästä. Miten se tulkitaan kentällä ihmisten keskuudessa. Onko se sitä, että sanotaan, etkö voisi olla puhumatta koska emme halua puhua sinunkieltäsi täällä yksikielisessä paikassa. Vai siten, että turpatukkoon sinä! täällä puhutaan vain Ruotsia eikä mitään muuta.


    • kurkistin

      Kurkkasin. Viesti ei ole enää aktivoituna poistoon. Hyvä näinkin. Todistaa, että ylläpito tarkastaa kohteen ennen delatea.

      Ei sen puoleen, kyllä usea poisto on ollut aivan aiheellinen. Osoittaa vaan, että Ahvenanmaa -asia on kuuma asia.

    • kurkistin

      Taas on viesti ilmoitettu poistettavaksi. Sinnikäs on.

      • Lukenut

        Pitää olla tyhmää, eikö aivot pelaa vai mikä on.
        Voisit katsoa itseäsi peilistä niin näet oletko se sinä.


      • kurkistin
        Lukenut kirjoitti:

        Pitää olla tyhmää, eikö aivot pelaa vai mikä on.
        Voisit katsoa itseäsi peilistä niin näet oletko se sinä.

        Voit olla varma, etten ole minä, mutta mielenkiinnolla seuraan tätä tuulimyllyjen sotaa jota käydään Ahvenanmaan ulkopuolella ja Ahvenanmaan asioista. Todella mielenkiintoista arvon esitaistelija Lukenut.


      • Lukenut
        kurkistin kirjoitti:

        Voit olla varma, etten ole minä, mutta mielenkiinnolla seuraan tätä tuulimyllyjen sotaa jota käydään Ahvenanmaan ulkopuolella ja Ahvenanmaan asioista. Todella mielenkiintoista arvon esitaistelija Lukenut.

        Kritiikistä minulle, tuulimyllyjäkö vastaan lähtisin taistelemaan niin kuin "Don Quijote". Voin luvata, etten jätä taistelua kielivähemmistön hyväksi, taistelen kuin de la Mancha itse.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      66
      5187
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      54
      3451
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      147
      2577
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      2106
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      87
      1774
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1257
    7. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1229
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      194
      1182
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      90
      1179
    10. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1126
    Aihe