Olin tuossa lauantaina 29.9. Eli kohta parisen viikkoa sitten miehen luona. Hän sormetti ja nuoli mua. nyt vähän sen jälkeen emättimen aukko oli kipeä (niinkuin normaalistikkin kun sisään on jotain laitettu) mut se on edelleenkin ihan outo. se niinku kutisee tai kirvelee. ja siihen ulkopuolelle välilihaan vasemmalle puolelle on tullu pienen pieni patti, tosin en tiedä onko tämä siinä ennenki ollut. mut sit ku siihen osuu virtsaa, niin sitä ihan kuin kirvelis/kutittais....
että onko mulla joku sukupuoli tauti tullu pelkästä nuolemisesta, sormettamisesta? vai mikä on vikana?
Olen vielä neitsyt.
Mikä mua vaivaa?
30
2173
Vastaukset
- olla kuule
herpes..jos sällillä on ollu huuliherpes, voit saada sen itsellesi genitaaliherpekseksi..mulle kävi näin toukokuussa. ja jos se on herpes..muista se voit itse tartuttaa sitä sitten eteenpäin, vaikka et enää oireilisi, koska herpes ei LÄHDE KOSKAAN pois.
mene lääkäriin ja he ottavat näytteet siitä parista, pumpulipuikolla, sattuu vähän..
myös kuume yksi oire, ei tule välttämättä aina.
itse olin 3 pv sairaalassa koska ensitartuntaoireet hepestä oli niin voimakas.
toivotaan että sulla ei sitä ole..se pilaa elämän, siitä on aina kerrottava ja moni saattaa juosta karkuun :(- hysteriaa
yleisesti on, niin miten suurella todennäköisyydellä hiv tarttuu miehen suun kautta naisen alapäähän...tai päinvastoin?
- hiirru
Mä kun oon luullu, et nuo kaks eri herpestä ei voi sekoittua keskenään :S
mut en tosiaa tiiä onko sil herpestä...
Mitäs jos sitä ei hoida? tai miten sitä hoidetaan?
Ei mulla tosiaa ole mitää muita oireita kuin tuo patti, josta en tiiä onko se ennenki ollu siin. eikä se tunnu mitenkään norm elämässä, muutakuin sit ku käy vessas ja pyyhkii. - laboraattori
hysteriaa kirjoitti:
yleisesti on, niin miten suurella todennäköisyydellä hiv tarttuu miehen suun kautta naisen alapäähän...tai päinvastoin?
Ei helposti, mikäli limakalvot on ehjät. Mikäli on haavaumia (pienenpienetkin riittää, jotka ovat voineet tulla rajusta käsittelystä, johon myöhemmin esim. kirvely voi viitata) niin sitten HI-virus voi tarttua helpommin.
Ja muille: huuliherpes voi tarttua genitaalialueelle ja genitaaliherpes huuliin. Kutina tai kirvely voivat viitata myös hiivasienitulehdukseen, virtsatietulehdukseen (erityisesti jos pissatessa kirvelee). Tai sitten huonolla tuurilla jonkun nielusta voi saada myös klamydian tai kondylooman.
Joten mitäpä jos ap. kävis vaikka testeissä, jos asia häntä vaivaa? - ei sekoitu...
hiirru kirjoitti:
Mä kun oon luullu, et nuo kaks eri herpestä ei voi sekoittua keskenään :S
mut en tosiaa tiiä onko sil herpestä...
Mitäs jos sitä ei hoida? tai miten sitä hoidetaan?
Ei mulla tosiaa ole mitää muita oireita kuin tuo patti, josta en tiiä onko se ennenki ollu siin. eikä se tunnu mitenkään norm elämässä, muutakuin sit ku käy vessas ja pyyhkii....keskenään, mutta huuliherpes (HPV1) voi tarttua genitaalialueelle, samoin kuin genitaaliherpes (HPV2) voi tarttua huuliin. (Ja käytännössä viruksen molemmat versiot voivat esiintyä missä kohtaa kehoa tahansa.)
Kuten tuossa aikaisemmin joku mainitsikin, niin kerran herpestartunnan saatuasi et pääse siitä eroon, vaan virus pysyy elimistössäsi koko elämäsi ajan. Vain oireita voidaan hoitaa.
Suuseksiäkään ei ikinä kannattaisi harrastaa ilman ehkäisyä, ja on ikävää jos olet nyt saanut pysyvän taudin sen seurauksena, ettet tätä asiaa ollut ymmärtänyt. Toivottavasti kyse on vain hiivasta tai jostain tulehduksesta.
Joka tapauksessa suosittelen käymistä terveyskeskuksessa tai sukupuolitautien poliklinikalla testeissä, jotta saat asiaan varmistuksen, ja asianmukaisen hoidon. - hiirru
laboraattori kirjoitti:
Ei helposti, mikäli limakalvot on ehjät. Mikäli on haavaumia (pienenpienetkin riittää, jotka ovat voineet tulla rajusta käsittelystä, johon myöhemmin esim. kirvely voi viitata) niin sitten HI-virus voi tarttua helpommin.
Ja muille: huuliherpes voi tarttua genitaalialueelle ja genitaaliherpes huuliin. Kutina tai kirvely voivat viitata myös hiivasienitulehdukseen, virtsatietulehdukseen (erityisesti jos pissatessa kirvelee). Tai sitten huonolla tuurilla jonkun nielusta voi saada myös klamydian tai kondylooman.
Joten mitäpä jos ap. kävis vaikka testeissä, jos asia häntä vaivaa?Siis kirvely voi viitata tähän hi-virukseenko? :o
en usko että kuitenkaan virtsatietulehdus on koska pissa kulkee ihan normaalisti.
mitä muita oireita hiivasienitulehduksessa on ollut ihmisillä, joilla se on ollut? - hiirru
ei sekoitu... kirjoitti:
...keskenään, mutta huuliherpes (HPV1) voi tarttua genitaalialueelle, samoin kuin genitaaliherpes (HPV2) voi tarttua huuliin. (Ja käytännössä viruksen molemmat versiot voivat esiintyä missä kohtaa kehoa tahansa.)
Kuten tuossa aikaisemmin joku mainitsikin, niin kerran herpestartunnan saatuasi et pääse siitä eroon, vaan virus pysyy elimistössäsi koko elämäsi ajan. Vain oireita voidaan hoitaa.
Suuseksiäkään ei ikinä kannattaisi harrastaa ilman ehkäisyä, ja on ikävää jos olet nyt saanut pysyvän taudin sen seurauksena, ettet tätä asiaa ollut ymmärtänyt. Toivottavasti kyse on vain hiivasta tai jostain tulehduksesta.
Joka tapauksessa suosittelen käymistä terveyskeskuksessa tai sukupuolitautien poliklinikalla testeissä, jotta saat asiaan varmistuksen, ja asianmukaisen hoidon.Jos nyt näitä herpeksen oireita ei hoida, jos mulla on se, niin seuraako siitä myöhemmin sitten jotain vakavampaa?
- laboraattori
hiirru kirjoitti:
Siis kirvely voi viitata tähän hi-virukseenko? :o
en usko että kuitenkaan virtsatietulehdus on koska pissa kulkee ihan normaalisti.
mitä muita oireita hiivasienitulehduksessa on ollut ihmisillä, joilla se on ollut?Vastasin HI-virukseen koskevaan kysymykseen, en oikeastaan sinulle.
Ei virtsatietulehdus suinkaan ole sellainen, etteikö pissa kulkisi. Kulkee kyllä, yleensä kirvelyn kanssa.
Hiivasienitulehduksen yleisimmät oireet on kutina, kirvely, kuivuuden tunne, pahanhajuinen alapää/vuoto, kokkareinen valkovuoto jne. Joku näistä tai kaikki ne yhdessä. - vakavaa seuraa.
hiirru kirjoitti:
Jos nyt näitä herpeksen oireita ei hoida, jos mulla on se, niin seuraako siitä myöhemmin sitten jotain vakavampaa?
Oireita voi hoitaa, jos ne vaivaavat, mutta virus sinänsä ei mihinkään kehostasi häviä. Itsesi ja tulevien kumppaneittesi kannalta sinun olisi kuitenkin erittäin oleellista tietää, onko sinulla herpes vai ei, jotta myöhemmin välttyisit levittämästä tautia eteenpäin. Eli mene tarkistuttamaan asia lääkärillä; millään muulla tavalla toimiminen tässä tilanteessa on vastuuntunnotonta.
Herpes voi olla melko vaivaton tauti, mutta jos sattuu huono tuuri, niin taudin oireilut voivat olla erittäin pahojakin. Eli isoilla alueilla (genitaalialueella, reisissä, selässä...) erittäin kivuliaita rakkuloita, ja mahdollisesti kuumetta. Ja tämä saattaa toistua sattumanvaraisesti tuurista riippuen joko lähes jatkuvasti, tai ei ikinä.
Tältäkin keskustelupalstalta löytyy valtavasti eri kirjoituksia herpeksestä ja sen kanssa elämisestä. Eli jos nyt lääkärikäynnillä selviää, että olet tämän taudin saanut, niin sitten vaan etsimään lisää käytännön tietoa. - hiirru
vakavaa seuraa. kirjoitti:
Oireita voi hoitaa, jos ne vaivaavat, mutta virus sinänsä ei mihinkään kehostasi häviä. Itsesi ja tulevien kumppaneittesi kannalta sinun olisi kuitenkin erittäin oleellista tietää, onko sinulla herpes vai ei, jotta myöhemmin välttyisit levittämästä tautia eteenpäin. Eli mene tarkistuttamaan asia lääkärillä; millään muulla tavalla toimiminen tässä tilanteessa on vastuuntunnotonta.
Herpes voi olla melko vaivaton tauti, mutta jos sattuu huono tuuri, niin taudin oireilut voivat olla erittäin pahojakin. Eli isoilla alueilla (genitaalialueella, reisissä, selässä...) erittäin kivuliaita rakkuloita, ja mahdollisesti kuumetta. Ja tämä saattaa toistua sattumanvaraisesti tuurista riippuen joko lähes jatkuvasti, tai ei ikinä.
Tältäkin keskustelupalstalta löytyy valtavasti eri kirjoituksia herpeksestä ja sen kanssa elämisestä. Eli jos nyt lääkärikäynnillä selviää, että olet tämän taudin saanut, niin sitten vaan etsimään lisää käytännön tietoa.Herpeksestä ei siis seuraa mitää lapsettomuutta tms? ja jos tuon saa niin lääkäri ei periaattees voi tehdä asialle mitn? muutaku määrätä sitä jotain rasvaa tj?
Juu oon täältä jotain herpeksestä lukenukki, mut jätin kesken kun löysin jonkun semmosen, et herpes voi siirtyä aivoihin tj ? :D - hiirru
laboraattori kirjoitti:
Vastasin HI-virukseen koskevaan kysymykseen, en oikeastaan sinulle.
Ei virtsatietulehdus suinkaan ole sellainen, etteikö pissa kulkisi. Kulkee kyllä, yleensä kirvelyn kanssa.
Hiivasienitulehduksen yleisimmät oireet on kutina, kirvely, kuivuuden tunne, pahanhajuinen alapää/vuoto, kokkareinen valkovuoto jne. Joku näistä tai kaikki ne yhdessä.Kun kaverilla vaan ollu virtsatietulehduksia, niin sillä ei pissa kulje, tai sit sil tullu aina ihan pikkasen kun on käyny. mutta mulla ei ole edes sitä kirvelyä eikä mitn.
hmm, no tuo kutina /kirvely, mutta se näköjää voi viitata aika moneen eri tautiin...
ja jos kerran herpeksessä on rakkuloita, niin ei tuo mulla oleva patti näytä rakkulalta. ainakaa semmoselt mitä tuolt googlesta löysin kuvia herpeksestä. - tietääkseni...
hiirru kirjoitti:
Herpeksestä ei siis seuraa mitää lapsettomuutta tms? ja jos tuon saa niin lääkäri ei periaattees voi tehdä asialle mitn? muutaku määrätä sitä jotain rasvaa tj?
Juu oon täältä jotain herpeksestä lukenukki, mut jätin kesken kun löysin jonkun semmosen, et herpes voi siirtyä aivoihin tj ? :D...lapsettomuutta. Mutta ymmärrä kuitenkin, että sinun on mentävä lääkärille todetaksesi onko sinulla herpes vai ei. Jos on, niin sinun on moraalisesti ja jopa myös rikosoikeudellisesti väärin harrastaa suojaamatonta seksiä (missään muodossa) kenenkään kanssa kertomatta tartunnastasi.
Herpeksen siirtyminen aivoihin ei kaiketi ole mitenkään todennäköistä, joten siitä en nyt tässä tapauksessa ensisijaisesti kantaisi huolta. - hirru
tietääkseni... kirjoitti:
...lapsettomuutta. Mutta ymmärrä kuitenkin, että sinun on mentävä lääkärille todetaksesi onko sinulla herpes vai ei. Jos on, niin sinun on moraalisesti ja jopa myös rikosoikeudellisesti väärin harrastaa suojaamatonta seksiä (missään muodossa) kenenkään kanssa kertomatta tartunnastasi.
Herpeksen siirtyminen aivoihin ei kaiketi ole mitenkään todennäköistä, joten siitä en nyt tässä tapauksessa ensisijaisesti kantaisi huolta.Juu tottakai tuon ymmärrän.
Mutta siis tuo aivoihin siirtyminen on totta, että semmoista voi tapahtua?
Huo, nyt on kurkku tullu kipeeks, ja semmosii öö nystyröitä kielen pääl, ihan siel takana... ja päätäki välil särkee. :s
Eikös HIVssä oo just joku kurkun turpoaminen ja kuume jne? et oonko mä semmosen nyt sit saanu mahdollisesti :O - urbaanilegenda.
hirru kirjoitti:
Juu tottakai tuon ymmärrän.
Mutta siis tuo aivoihin siirtyminen on totta, että semmoista voi tapahtua?
Huo, nyt on kurkku tullu kipeeks, ja semmosii öö nystyröitä kielen pääl, ihan siel takana... ja päätäki välil särkee. :s
Eikös HIVssä oo just joku kurkun turpoaminen ja kuume jne? et oonko mä semmosen nyt sit saanu mahdollisesti :OAinakin tämän artikkelin http://www.herpes-coldsores.com/herpes_encephalitis.htm mukaan herpes voi aktivoitua myös aivoissa, ja aiheuttaa pahojakin oireita. Mutta HUOM! Tapauksia on esim USA:ssa kaksi per miljoona henkilöä, eli erittäin harvinainen.
Suomessakin kahdella kolmasosalla väestöstä on HPS1-tyypin herpes (huuliherpes), eikä aivoissa aktivoituvasta herpeksestä silti ole ainakaan epidemiaksi asti ollut... Todennäköisempää on kuolla vaikka auto-onnettumuudessa tai liukastuessaan kadulla.
HIV:in tarttuminen suuseksissä on hyvin pieni, eli todennäköisesti et ole sitä saanut. HIV kannattaa testata vasta muutamien kuukausien päästä mahdollisesta tartuntahetkestä. Jos haluat jo nyt jonkinlaista varmuutta asiaan, niin passita sinulle suuseksiä antanut henkilö HIV-testiin. Oireesi viittaavat luultavasti ihan tavalliseen flunssaan.
Kun menet lääkärille, niin selität tilanteen. Hän tutkii herpeksen mahdollisuuden, ja muutenkin arvioi mitkä testit ovat tarpeellisia sinun tilanteessasi. - hiirru
urbaanilegenda. kirjoitti:
Ainakin tämän artikkelin http://www.herpes-coldsores.com/herpes_encephalitis.htm mukaan herpes voi aktivoitua myös aivoissa, ja aiheuttaa pahojakin oireita. Mutta HUOM! Tapauksia on esim USA:ssa kaksi per miljoona henkilöä, eli erittäin harvinainen.
Suomessakin kahdella kolmasosalla väestöstä on HPS1-tyypin herpes (huuliherpes), eikä aivoissa aktivoituvasta herpeksestä silti ole ainakaan epidemiaksi asti ollut... Todennäköisempää on kuolla vaikka auto-onnettumuudessa tai liukastuessaan kadulla.
HIV:in tarttuminen suuseksissä on hyvin pieni, eli todennäköisesti et ole sitä saanut. HIV kannattaa testata vasta muutamien kuukausien päästä mahdollisesta tartuntahetkestä. Jos haluat jo nyt jonkinlaista varmuutta asiaan, niin passita sinulle suuseksiä antanut henkilö HIV-testiin. Oireesi viittaavat luultavasti ihan tavalliseen flunssaan.
Kun menet lääkärille, niin selität tilanteen. Hän tutkii herpeksen mahdollisuuden, ja muutenkin arvioi mitkä testit ovat tarpeellisia sinun tilanteessasi.No ehkä mä en oo yks niistä harvoista. :S ei mulla nyt niin huono tuuri voi olla. :S
Äh, alko kummastuttaa noi kielen mm juuressa olevat nystyrät, että onko ne mulla ennenki tollain ollu? tai onko ne mulla normaalissa flunssassa ollu? nyt vaan jotenki kiinnitti siihen huomioo :S
Täytyy nyt jokatapauksessa odottaa ens viikkoon. hmmm tää kun on pieni kunta. niin tilaan ihan norm lääkärille ajan? tai siis etttei tarvii olla mikää erikois...? - pääsee...
hiirru kirjoitti:
No ehkä mä en oo yks niistä harvoista. :S ei mulla nyt niin huono tuuri voi olla. :S
Äh, alko kummastuttaa noi kielen mm juuressa olevat nystyrät, että onko ne mulla ennenki tollain ollu? tai onko ne mulla normaalissa flunssassa ollu? nyt vaan jotenki kiinnitti siihen huomioo :S
Täytyy nyt jokatapauksessa odottaa ens viikkoon. hmmm tää kun on pieni kunta. niin tilaan ihan norm lääkärille ajan? tai siis etttei tarvii olla mikää erikois...?...ihan varaamalla tavalliselle lääkärille ajan (onko se nyt terveyskeskuksissa nimellä omalääkäri?). Se sitten luultavimmin laittaa lähetteen labratesteihin.
Kielen juuressa (siis siellä melkein kurkussa) on ihan normaalisti sellaisia nystyröitä, jotka tuntuu selvästi kun koittaa sormella ja näkyykin peilistä, ainakin minulla. Eli en usko, että ne ovat oire mistään. - juntti
ei sekoitu... kirjoitti:
...keskenään, mutta huuliherpes (HPV1) voi tarttua genitaalialueelle, samoin kuin genitaaliherpes (HPV2) voi tarttua huuliin. (Ja käytännössä viruksen molemmat versiot voivat esiintyä missä kohtaa kehoa tahansa.)
Kuten tuossa aikaisemmin joku mainitsikin, niin kerran herpestartunnan saatuasi et pääse siitä eroon, vaan virus pysyy elimistössäsi koko elämäsi ajan. Vain oireita voidaan hoitaa.
Suuseksiäkään ei ikinä kannattaisi harrastaa ilman ehkäisyä, ja on ikävää jos olet nyt saanut pysyvän taudin sen seurauksena, ettet tätä asiaa ollut ymmärtänyt. Toivottavasti kyse on vain hiivasta tai jostain tulehduksesta.
Joka tapauksessa suosittelen käymistä terveyskeskuksessa tai sukupuolitautien poliklinikalla testeissä, jotta saat asiaan varmistuksen, ja asianmukaisen hoidon.HSV1 ja HSV2 = herpeksiä...HPV=human papilloma virus
- juntti 2
juntti kirjoitti:
HSV1 ja HSV2 = herpeksiä...HPV=human papilloma virus
Kiitokset sinulle "juntti". Onneksi sinä erehtymätön olet täällä, että tämä lähes maailmankaatava erhe saatiin korjattua.
- hiirru
juntti 2 kirjoitti:
Kiitokset sinulle "juntti". Onneksi sinä erehtymätön olet täällä, että tämä lähes maailmankaatava erhe saatiin korjattua.
Eilen nousi kuume reiluun 38. Ja kurkku kipee. kävin lääkärissä tänään ku tarvi sairauspoissa olo lapun. Nielutulehdushan mulla sit on. sain viikoks antibiootit.
Saa nähdä et poistuuko tuol antibiootil vai ei, vai onko tää kuume ym tuosta alapään jutusta.
Täytyy näköjää muistaa et noi antibiootit heikentää e-pillereiden tehoa :o - hiirru
hiirru kirjoitti:
Eilen nousi kuume reiluun 38. Ja kurkku kipee. kävin lääkärissä tänään ku tarvi sairauspoissa olo lapun. Nielutulehdushan mulla sit on. sain viikoks antibiootit.
Saa nähdä et poistuuko tuol antibiootil vai ei, vai onko tää kuume ym tuosta alapään jutusta.
Täytyy näköjää muistaa et noi antibiootit heikentää e-pillereiden tehoa :oOi, sitä pattia ei oo enää tänää kirvelly. :> Toivottavasti se nyt menis ohi :/
ja toi antiobiootti auttas toho nielutulehdukseen, eikä tulis mitää jälkitautii ; - ...
tietääkseni... kirjoitti:
...lapsettomuutta. Mutta ymmärrä kuitenkin, että sinun on mentävä lääkärille todetaksesi onko sinulla herpes vai ei. Jos on, niin sinun on moraalisesti ja jopa myös rikosoikeudellisesti väärin harrastaa suojaamatonta seksiä (missään muodossa) kenenkään kanssa kertomatta tartunnastasi.
Herpeksen siirtyminen aivoihin ei kaiketi ole mitenkään todennäköistä, joten siitä en nyt tässä tapauksessa ensisijaisesti kantaisi huolta.Kyllä herpes voi aiheuttaa infektion aivoihinkin, eli herpesenkefaliitti. Tosin ei kai se huulista saati sukuelimistä sinne siirry.
- hiirru
... kirjoitti:
Kyllä herpes voi aiheuttaa infektion aivoihinkin, eli herpesenkefaliitti. Tosin ei kai se huulista saati sukuelimistä sinne siirry.
No mitenkäs se sinne aivoihin sit menee? :O
- hiirru
hiirru kirjoitti:
Oi, sitä pattia ei oo enää tänää kirvelly. :> Toivottavasti se nyt menis ohi :/
ja toi antiobiootti auttas toho nielutulehdukseen, eikä tulis mitää jälkitautii ;...vaikka kuumetta ei enää ole eikä pattia ole kirvelly.
mutta silti päässä tuntuu hassulta ja nuo alapään limakalvot on aikasta kuivat :o - kondyloomassa
hiirru kirjoitti:
...vaikka kuumetta ei enää ole eikä pattia ole kirvelly.
mutta silti päässä tuntuu hassulta ja nuo alapään limakalvot on aikasta kuivat :oon näppylötä alapäässä joko valkoisia tai punaisia tai ihonvärisiä litteitä tai lituskoja paisemaisia.Myös se voi levitä suun ja alapään kontaktissa ja sitä kautta suudellesa toisenkin suuhun.Kannattaisi jokatapauksessa käydä testeissä.Klamydia otetaan virtsasta ja trikomoodas,hiiva,tippuri ja papa näytteellä kohdun suulta.Kannattaa niissä säännöllisesti käydä jos ei ole vakkari suhdetta ja vaikka oisi niin aika ajoin käydä tarkkailemassa.Papassa kuuluisi käydä 1 kerra vuodessa ihan oman terveyden tarkkailemiseksi papassa näkyy myös solumuutokset jos on esim kondylooma.70-80 % naisista saa papilloomaviruksen joskus.Kondyloomiksi se ei aina kehity.suosittelen lämpimästä että menet lääkäriin.Tai tietysti voit kokeilla ostaa apteekista hiiva lääkkeen ja katsoa meneekö oireet ohi sen saa ilman reseptiä.Mutta oman tulevaisuutesi kannalta oisi hyvä käydä testeissä.
- hiirru
kondyloomassa kirjoitti:
on näppylötä alapäässä joko valkoisia tai punaisia tai ihonvärisiä litteitä tai lituskoja paisemaisia.Myös se voi levitä suun ja alapään kontaktissa ja sitä kautta suudellesa toisenkin suuhun.Kannattaisi jokatapauksessa käydä testeissä.Klamydia otetaan virtsasta ja trikomoodas,hiiva,tippuri ja papa näytteellä kohdun suulta.Kannattaa niissä säännöllisesti käydä jos ei ole vakkari suhdetta ja vaikka oisi niin aika ajoin käydä tarkkailemassa.Papassa kuuluisi käydä 1 kerra vuodessa ihan oman terveyden tarkkailemiseksi papassa näkyy myös solumuutokset jos on esim kondylooma.70-80 % naisista saa papilloomaviruksen joskus.Kondyloomiksi se ei aina kehity.suosittelen lämpimästä että menet lääkäriin.Tai tietysti voit kokeilla ostaa apteekista hiiva lääkkeen ja katsoa meneekö oireet ohi sen saa ilman reseptiä.Mutta oman tulevaisuutesi kannalta oisi hyvä käydä testeissä.
Juu, oon tietysti sit ajatellu mennnä kun sitä seksiäkin harrastan. Oon lukennukki jostain et papa kokeissa kannattaa käydä silloin säännöllisesti kun on aloittanu seksi elämän.
mutta nyt tosiaan ei ole enää ollu mitää oireita. :o ei sitä pattia juurikaan tunne alapäässä, ehkä just ja just on punasempi kuin muu iho.. - saanut herpeksen...
hiirru kirjoitti:
No mitenkäs se sinne aivoihin sit menee? :O
...niin se on sitten sinulla kehossasi ihan ympäriinsä, ja aktivoituu useimmiten tietyissä samoissa paikoissa (huuli/genitaalialueet jne.). Se voi kuitenkin aktivoitua myös ihan vapaasti muuallakin, jos huono tuuri käy, eli vaikkapa nenässä, reisissä, silmässä, kasvoissa tai aivoissa.
- hirru
hiirru kirjoitti:
Juu, oon tietysti sit ajatellu mennnä kun sitä seksiäkin harrastan. Oon lukennukki jostain et papa kokeissa kannattaa käydä silloin säännöllisesti kun on aloittanu seksi elämän.
mutta nyt tosiaan ei ole enää ollu mitää oireita. :o ei sitä pattia juurikaan tunne alapäässä, ehkä just ja just on punasempi kuin muu iho..Voiko nuo patit tuolta alapäästä hävitä tuon antibiootin takia (v-pen) ? :o
mietin vaan, et tuleeko ne takas torstain jälkeen, kun antibiootti loppuu :S - hirru
hirru kirjoitti:
Voiko nuo patit tuolta alapäästä hävitä tuon antibiootin takia (v-pen) ? :o
mietin vaan, et tuleeko ne takas torstain jälkeen, kun antibiootti loppuu :SVastauksiii, kertokaa ny :>
- hirru
hirru kirjoitti:
Vastauksiii, kertokaa ny :>
Tänään ollu koko päivän pää kipua. ja nyt illan ollu järjettömän kylmä, ja äskö katoin lämmön, niin 37.3 näytti ja varmaa nousus... :S
antibiootitha nielutulehdukseenhan loppui silloin viikko sitten...
voi perse, jos mulla on hiv :S :( - Anonyymi00030
hirru kirjoitti:
Tänään ollu koko päivän pää kipua. ja nyt illan ollu järjettömän kylmä, ja äskö katoin lämmön, niin 37.3 näytti ja varmaa nousus... :S
antibiootitha nielutulehdukseenhan loppui silloin viikko sitten...
voi perse, jos mulla on hiv :S :(Kai jo olet oppinu ottaa sisää ja suihih?
Niillä ne kutinat ja näpyt loppuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 781022
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm89802J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp81745- 119734
- 59727
- 109675
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante114583- 47560
- 18528
- 41498